RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.492
- 29.243
Ja en op trips had je constant de politie bij je in de buurtIk ken mezelf......
Daarom rijd ik helemaal niet meer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja en op trips had je constant de politie bij je in de buurtIk ken mezelf......
Daarom rijd ik helemaal niet meer!
'VREEMD'-geparkeerde voertuigen langs de weg rijd ik ook altijd met de toegestane snelheid voorbij.Rij vrijwel altijd te hard, vmax+10 op dagelijkse ritten.
Als ik auto´s aan de zijkant van de weg geparkeerd zie staan ga ik vmax -5, heb al aardige boetes gehad en ik leer eerder ipv me aan de snelheid te houden meer op te letten op mobiele controles en flitspalen.
Precies, als ik voor die paar tientjes per jaar altijd te hard kan rijden (even afkloppen) dan maak ik het graag op 1 januari over.Vandeweek weer een bekeuring gekregen
Ik heb gezegd: Die bekeuring is alleen maar contributie voor altijd te hard rijden, tot over 4 jaar...
'VREEMD'-geparkeerde voertuigen langs de weg rijd ik ook altijd met de toegestane snelheid voorbij.
Zit er zo'n snurker in die zijn flits-speelgoed in de gaten houdt.
Dat heeft mij al heel wat ongewenste CJIB-post gescheeld!
Ik snap je verhaal niet zo, maar volgens mij ben jij toe aan een Duke 390.Gelukkig zijn er genoeg weilanden, natuurgebieden en provinciale wegen in Nederland. Tuft lekker door wanneer er weinig verkeer is en nodigt best wel uit tot een zware rechterhand. Erg leuk. De hobbels in deze wegen maken er een stuiterbaan van rond de 120kmu. Zooooooooo veel leuker dan 80. Het mag duidelijk zijn dat ik het hier niet heb over woonwijken met kinderen waar ik 30 soms al te hard vind gaan om tijdig in te grijpen.
Snelle, wijde bochten met goed asfalt op een droge dag zijn simpelweg veel te leuk om niet in te smijten. De vering/demping, electronica, remmen en banden op een 1000cc+ superbike komen pas echt tot hun recht wanneer je ze onder druk zet en daarvoor heb je snelheid nodig. Bochten aanremmend, insturen, asfalt aanvoelen en op het gas eruit is net als drugs - verslavend. Helaas is de tweede helft van het toerenbereik niet echt bruikbaar op de openbare weg. Dat gigantische kanon van een motorblok tikt al gauw snelheden aan waar je de krant mee haalt. Dit is het enige jammere van mijn 1290 Superduke - het rijwielgedeelte en het gemak waarmee het blok power levert is zo onwijs makkelijk aanspreekbaar en fijn in gebruik dat te hard rijden een constant gevaar is.
6000 toeren tot het rode gebied bij 11.000 toeren bij volgas is een sensatie dat de normale mens eenvoudigweg geen flauw benul van heeft. Neem een persoonlijkheid die wat ik noem 'flexibel discipline' heeft, en de pret van een volstrekt onrechtvaardigbaar pk-kanon op straat is makkelijk te zien.
Mag het? Nee. Kan het? Ja! 🏍
Ik snap het helemaal,ik heb ook zo,n duke,die je uitnodigt om flink gas te geven ( heerlijk)Ik snap je verhaal niet zo, maar volgens mij ben jij toe aan een Duke 390.
Als langzaam rijden niet leuk is, heb je in deze moeilijke tijden een te snelle motor.Ik snap het helemaal,ik heb ook zo,n duke,die je uitnodigt om flink gas te geven ( heerlijk)
Ik rijd standaard te hard, tik ook wel regelmatig de 200 tot 250 km/h uur aan (screw you CJIB)
ik loop echter tegen het probleem aan dat ik op lange rechte stukken die motor open trekken wel leuk vind maar het vereist nauwelijks skills. Bovendien zit je op de openbare weg met mede weggebruikers (lees koekblikken) die je in de weg zitten.
ik neig er dus naar om meer het circuit op te gaan ipv de openbare weg die er eigenlijk helemaal niet geschikt voor is. Ik denk dat het circuit beheersen meer skills vereist en zich beter leent om de motor zijn grenzen op te zoeken.
Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Zeker weten. Op het circuit kun je pas echt los gaan. Op de openbare weg heb je maar 2 meter breed asfalt waar je al je kattekwaad in kunt loslaten. Iedere bocht die je op flink wat snelheid wil pakken (zodat je banden & vering goed onder druk zet) wordt op straat juist intimiderend. Snelweg opritten/afritten zijn daarentegen nog één van de weinige plekken over in het land waar je nog redelijkerwijs veilig met 160+ doorheen kunt knallen. Kan wel, mag niet. Zie je hoe dit spelletje werkt?
Bekijk bijlage 1555885
Dit soort moois.
Circuit is wel het toppunt. Daar kan ik eindelijk de rechterhand zijn eigen leven laten leiden zonder constant zorgen te maken om kouwe banden, putdeksels, fietsstrook, wijd uitkomen, tegenliggend verkeer en andere onzin. Een dagje circuit is therapie.
Gelukkig zijn er genoeg weilanden, natuurgebieden en provinciale wegen in Nederland. Tuft lekker door wanneer er weinig verkeer is en nodigt best wel uit tot een zware rechterhand. Erg leuk. De hobbels in deze wegen maken er een stuiterbaan van rond de 120kmu. Zooooooooo veel leuker dan 80. Het mag duidelijk zijn dat ik het hier niet heb over woonwijken met kinderen waar ik 30 soms al te hard vind gaan om tijdig in te grijpen.
Snelle, wijde bochten met goed asfalt op een droge dag zijn simpelweg veel te leuk om niet in te smijten. De vering/demping, electronica, remmen en banden op een 1000cc+ superbike komen pas echt tot hun recht wanneer je ze onder druk zet en daarvoor heb je snelheid nodig. Bochten aanremmend, insturen, asfalt aanvoelen en op het gas eruit is net als drugs - verslavend. Helaas is de tweede helft van het toerenbereik niet echt bruikbaar op de openbare weg. Dat gigantische kanon van een motorblok tikt al gauw snelheden aan waar je de krant mee haalt. Dit is het enige jammere van mijn 1290 Superduke - het rijwielgedeelte en het gemak waarmee het blok power levert is zo onwijs makkelijk aanspreekbaar en fijn in gebruik dat te hard rijden een constant gevaar is.
6000 toeren tot het rode gebied bij 11.000 toeren bij volgas is een sensatie dat de normale mens eenvoudigweg geen flauw benul van heeft. Neem een persoonlijkheid die wat ik noem 'flexibel discipline' heeft, en de pret van een volstrekt onrechtvaardigbaar pk-kanon op straat is makkelijk te zien.
Mag het? Nee. Kan het? Ja! 🏍
Op de motor altijd te hard omdat het lekker is en om het initiatief te houden.
Behalve als ik haast heb of geïrriteerd ben dan kan ik mijzelf meestal dwingen om dan juist normaal te rijden.
Met de auto rij ik als een ouwe taart en op de cruise control. De sport is dan om het verbruik naar beneden te krijgen.
... een EMP?Het elektronische vangnet beschermd slechts voor 1 gevaar niet.