Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Ergens in de ‘90s. Desmo-boxer, toen al waterkoeling (volledig) en desmodromische klepbediening. Om de Italianen een beetje t hoofd te bieden. Het bleef een proto, >140pk@11.000tpm, 1000cc
Leuk om nog eens terug te zien. :t
Wat een hoek maakt die cardan zeg. 8)7
Maar gave fiets, zeker voor die tijd high tech. 8-)

Elke motor heeft ook wel wat, heb al even niet met de HP2 gereden, is weer totaal anders dan de S1000RR.
En heel veel plezier heb ik op het GS'je, het is gewoon allemaal onvergelijkbaar prettig.
Maar omdat ze alle drie op volledige Hyperpro's met afstelling door Hyperpro is het weggedrag voorbeeldig.

Kymco moet even waarmaken wat ze al twee jaar op shows laten zien.
Maar dan zal er wel eentje wegmoeten qua ruimte. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het rijklaar gewicht een issue was. :')

Bij de HP2 is die 199 kilo met cardan en al.
Wat is een 851/888?
Ik denk idd BMW’s grootste vrees was om 851/888 achterlichtjes te bekijken. Desmo = Ducati’s handelsmerk. Hoewel andere merken ook hebben.... desmo is het minst-slechtste manier om zwevende grote-boring kleppen gegarandeerd te doen sluiten op een motorfiets met hoge rpm’s.
 
Zijn er hier mensen ervaring met GPS trackers voor motoren ? Ik heb dr een aanzienlijke hoeveelheid gevonden maar zie door de bomen het bos niet meer als het ware.
 
Ik denk idd BMW’s grootste vrees was om 851/888 achterlichtjes te bekijken. Desmo = Ducati’s handelsmerk. Hoewel andere merken ook hebben.... desmo is het minst-slechtste manier om zwevende grote-boring kleppen gegarandeerd te doen sluiten op een motorfiets met hoge rpm’s.
Pneumatische kleppen kan natuurlijk ook, verboden in de racerij.. daar stokte voor ons de ontwikkeling dan. :)
 
Amai.. wat trilt zo'n ding toch.
Vooral de rechter voetsteun. 8)7

PSX_20201023_185150.jpg


De dailey driver al niet meer gewend na een dag met de andere motor onderweg. _O-
 
Aan het begin van de rit kwam ik toch een raar vaartuig tegen..
Vast normaal voor wie op of het langs het water werkt. ;)
PSX_20201023_185643.jpg

Zes binnenvaartschepen naast elkaar op één boot. :?
 
Laatst bewerkt:
China troep, borrelt binnen een jaar af, roest al in de folder.
Zooi is het en ze blijven het maar binnen halen.
Idd, kom geregeld op vrij nieuwe schepen en je ziet al gelijk of het Chinese bouw is. Nu is het daar ook ”je krijgt waar je voor betaalt”. Maar er zijn er van 1 a 2 jaar oud die er uitzien of ze 15+ jaar oud zijn en dan wil je echt niet weten hoe een schip er van 15+ jaar oud er dan uitziet, echt bizar...
 
Idd, kom geregeld op vrij nieuwe schepen en je ziet al gelijk of het Chinese bouw is. Nu is het daar ook ”je krijgt waar je voor betaalt”. Maar er zijn er van 1 a 2 jaar oud die er uitzien of ze 15+ jaar oud zijn en dan wil je echt niet weten hoe een schip er van 15+ jaar oud er dan uitziet, echt bizar...

De hele euromax terminal komt uit china. Toen de kranen hier aan kwamen, was er al heel veel van weggerot.

Wij hebben toen alle brandblussers en hang en sluitwerk nieuw geleverd (bleek dat ze in china sloten hadden nagemaakt van een Nederlands fabrikaat alleen hadden ze verkeerd materiaal gebruikt).

Ook was er van alles mis met de elektronica. Dat schijnt door Siemens onder handen te zijn genomen.

Komt gewoon een hoop troep uit China.
 
De hele euromax terminal komt uit china. Toen de kranen hier aan kwamen, was er al heel veel van weggerot.

Wij hebben toen alle brandblussers en hang en sluitwerk nieuw geleverd (bleek dat ze in china sloten hadden nagemaakt van een Nederlands fabrikaat alleen hadden ze verkeerd materiaal gebruikt).

Ook was er van alles mis met de elektronica. Dat schijnt door Siemens onder handen te zijn genomen.

Komt gewoon een hoop troep uit China.
Ja de kranen van de Delta ook, die zpmc china zooi geeft veel storing en zijn veel aan het ombouwen.
 
Pneumatische kleppen kan natuurlijk ook, verboden in de racerij.. daar stokte voor ons de ontwikkeling dan. :)
Klopt, heeft RCV ook (gehad), en in de M1 ook mee geëxperimenteerd. Vraag me af of je dan een compressor of iets van een gasfles mee op n aanhanger bijv. Laguna-Seca afrost?
 
Ja de kranen van de Delta ook, die zpmc china zooi geeft veel storing en zijn veel aan het ombouwen.
Volgens mij heeft ZPMC een grote workshop in de Europoort. Doen ze slim: rotzooi leveren om vervolgens service te verkopen om troep beter te krijgen... Ik zeg: verdienmodel!
 
Klopt, heeft RCV ook (gehad), en in de M1 ook mee geëxperimenteerd. Vraag me af of je dan een compressor of iets van een gasfles mee op n aanhanger bijv. Laguna-Seca afrost?
Er moet inderdaad wel een stikstof cilindertje mee.
Even wat opgezocht ter referentie..
Als die leeg is dan vallen de kleppen zo de verbrandingskamer in staat hier 8)7

PSX_20201023_230123.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan