KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik heb precies het zelfde, ben 201 cm, de meeste motoren zijn te klein en vallen af.
Hier ook, ben 2.00m en daardoor vallen de meeste motoren al af.

Maar ik vind een KTM niet heel ruim ofzo. Hoog wel, maar niet ruim.
Het stuur bijvoorbeeld vind ik wat smal en de voetsteunen hoog.

Van het voorjaar maar eens kijken voor wat aanpassingen :]
 
Hier ook, ben 2.00m en daardoor vallen de meeste motoren al af.

Maar ik vind een KTM niet heel ruim ofzo. Hoog wel, maar niet ruim.
Het stuur bijvoorbeeld vind ik wat smal en de voetsteunen hoog.

Van het voorjaar maar eens kijken voor wat aanpassingen :]
Van het voorjaar maar eens kijken voor een andere motor bedoel je ....🥳🥳
 
Hier ook, ben 2.00m en daardoor vallen de meeste motoren al af.

Maar ik vind een KTM niet heel ruim ofzo. Hoog wel, maar niet ruim.
Het stuur bijvoorbeeld vind ik wat smal en de voetsteunen hoog.

Van het voorjaar maar eens kijken voor wat aanpassingen :]
mag ik vragen wat voor motor jij rijd mijn stuur is 95 cm vind hem veel te breed. en te veel recht krijg hierdoor geen natuurlijke houding van mijn polsen
 
mag ik vragen wat voor motor jij rijd mijn stuur is 95 cm vind hem veel te breed. en te veel recht krijg hierdoor geen natuurlijke houding van mijn polsen
Een 1290, jij een 1090 toch?
Al die sturen zijn gelijk en nog geen 80 cm in breedte. Tiger 900 Rally Pro was bijna 6 cm breder, AT 1100 idem.
 
Hier ook, ben 2.00m en daardoor vallen de meeste motoren al af.

Maar ik vind een KTM niet heel ruim ofzo. Hoog wel, maar niet ruim.
Het stuur bijvoorbeeld vind ik wat smal en de voetsteunen hoog.

Van het voorjaar maar eens kijken voor wat aanpassingen :]
Tjah, ik heb hiervoor een tdm 900 gehad, een pan european 1100 en een africa twin 750. Die waren allemaal krapper qua beenruimte dan de 1090 die ik nu heb. Zeg er wel bij dat ik het in hoogte verstelbare power parts zadel heb, in de hoogste stand natuurlijk. Ik vind het heerlijk zitten zo.
 
Hier ook, ben 2.00m en daardoor vallen de meeste motoren al af.

Maar ik vind een KTM niet heel ruim ofzo. Hoog wel, maar niet ruim.
Het stuur bijvoorbeeld vind ik wat smal en de voetsteunen hoog.

Van het voorjaar maar eens kijken voor wat aanpassingen :]

De standaard risers voor het stuur kun je omdraaien. Dan staat het stuur iets verder van je vandaan. Bij mij zit er ook een verhogen tussen.
De voetsteunen kun je ook eenvoudig lager zetten (zie instructie boekje voor beide aanpassingen)
Het zadel kan ook in de hoge stand gezet worden. (Ik heb het 2cm hogere ergo zadel in de hoge stand.)
Versnellingspookje kan een standje verder naar voren.

Breder stuur en risers die hoger zijn en verder weg staan staan nog op het verlanglijstje. (Dan gaat hij wel weer lastiger de schuur in en uit)
 
Okee skip deze maar. Passen niet icm de handkappen B|

je kan de rempomp wat verder naar binnen plaatsen waardoor je meer ruimte hebt voor de hendels. Bijkomend voordeel is meer hefboom dus meer remkracht, wel met een langere slag.

de zit is inderdaad nog wat kort en het stuur wat smal. Nu heb ik dit geplaatst voor iets meer afstand tot het stuur:
QD7hLnY.jpg


Ik denk dat een langer zwart stuur ook nog wel in de pijplijn zit, hoewel het me ook weer niet erg stoort.
 
Voor mij is een breder stuur geen optie. Tijdens woon werk ritten veel tussen auto’s door rijden met de 1290. Dat gaat nu perfect 👌🏻
 
Beste rijders, iemand bekend met het probleem dat de 1190 niet start? Motor draait (naar mijn idee) goed rond. Accu is opgeladen. Krijg melding op display van Abs en mtc? Lijkt mij niks te maken hebben met het niet starten. Bouwjaar 2017.

Heb in ieder geval een nieuwe accu besteld, baat het niet schaadt het niet
 
Laatst bewerkt:
1190 heeft een zwakke startmotor die bij lage temperaturen wel eens tekort komt, zeker als de accu al iets minder is. Maar als ie goed rond gaat dan zal het wat anders zijn. ABS en MCT geven een melding als de motor nog niet gereden heeft.
 
1190 heeft een zwakke startmotor die bij lage temperaturen wel eens tekort komt, zeker als de accu al iets minder is. Maar als ie goed rond gaat dan zal het wat anders zijn. ABS en MCT geven een melding als de motor nog niet gereden heeft.
Die startmotor issues was toch bij de eerste versies? Of hebben ze dat nooit knap opgepakt/aangepast?
 
Waarschijnlijk is de accu zwak.
Want voor start problemen door lage temperaturen is het nu nog te warm.
 
Die startmotor issues was toch bij de eerste versies? Of hebben ze dat nooit knap opgepakt/aangepast?
Ja op de 2013 en 2014 modellen, en sporadisch op de 2015 naar mijn weten. (kan overjarig model zijn geweest).
SM17 is de zwakke, SM13 de sterkere.
 
correct, ik heb een 2015 en heb net de startmotor laten wisselen, wereld van verschik :t

dat gezegd hebbende: 2017 1190? werden die toen nog verkocht?
 
Framenummer is een 2016, excuus, is mid 2017 op kenteken gezet. Ik zal eens checken of ik de juiste startmotor heb, zal wel moeten dan denk ik.

Ik heb goede hoop voor een nieuwe accu, ik heb de motor ook nog niet lang, dus heb ook geen idee hoe snel die hoort te draaien bij het starten
 
Tjah, ik heb hiervoor een tdm 900 gehad, een pan european 1100 en een africa twin 750. Die waren allemaal krapper qua beenruimte dan de 1090 die ik nu heb. Zeg er wel bij dat ik het in hoogte verstelbare power parts zadel heb, in de hoogste stand natuurlijk. Ik vind het heerlijk zitten zo.
Dat PP zadel is goed ja, die heb ik ook :Y
De standaard risers voor het stuur kun je omdraaien. Dan staat het stuur iets verder van je vandaan. Bij mij zit er ook een verhogen tussen.
De voetsteunen kun je ook eenvoudig lager zetten (zie instructie boekje voor beide aanpassingen)
Het zadel kan ook in de hoge stand gezet worden. (Ik heb het 2cm hogere ergo zadel in de hoge stand.)
Versnellingspookje kan een standje verder naar voren.

Breder stuur en risers die hoger zijn en verder weg staan staan nog op het verlanglijstje. (Dan gaat hij wel weer lastiger de schuur in en uit)
Stuurklemmen staan al in de verste stand icm Rox back-bar risers.
Op Advrider zag ik een Duitser die plaatjes verkoop om de originele voetsteunen 2 cm te verlagen, misschien wel een idee!
je kan de rempomp wat verder naar binnen plaatsen waardoor je meer ruimte hebt voor de hendels. Bijkomend voordeel is meer hefboom dus meer remkracht, wel met een langere slag.

de zit is inderdaad nog wat kort en het stuur wat smal. Nu heb ik dit geplaatst voor iets meer afstand tot het stuur:
QD7hLnY.jpg


Ik denk dat een langer zwart stuur ook nog wel in de pijplijn zit, hoewel het me ook weer niet erg stoort.
Ja nou dat was idd ook nog even door het hoofd geschoten maar daarmee breng je ook de spiegel meer naar binnen, en ik kijk al zo tegen m’n elleboog aan dus nee, dat wordt hm niet.
Gelukkig mag ik de V-Trec hendels kosteloos retourneren :)
Dan maar een nieuw origineel hendeltje, weet ik zeker dat alles netjes past.
Wel beetje slordig overigens van KTM, links een Magura hendel en rechts eentje van Brembo..
 
Is het iemand al gelukt op de richtingaanwijzers aan de voorzijde continu brandend te krijgen?
Zag laatst een Africa Twin voorbij rijden en was gelijk benieuwd of dit bij de KTM ook tof staat.
Of is dit een doodzonde? :P
 
Beste rijders, iemand bekend met het probleem dat de 1190 niet start? Motor draait (naar mijn idee) goed rond. Accu is opgeladen. Krijg melding op display van Abs en mtc? Lijkt mij niks te maken hebben met het niet starten. Bouwjaar 2017.

Heb in ieder geval een nieuwe accu besteld, baat het niet schaadt het niet
Er is toen een omruil aktie geweest
Dezelfde type als op de 1290 is toen geplaatst
 
Terug
Bovenaan Onderaan