BMW R80/7 Project

Wat is dit nu weer voor kut opmerking. Ook al is iets niet jou smaak, hou je fatsoen een beetje.
Je vocabulair schiet wel een beetje snel in de scheld modus. Ik doe een eerlijk bod met motivatie. Tweekleppers zijn zeker mijn smaak, zelfs als ze verbouwd zijn.
 
Goed, laat ik niet lullig doen. Ik bied 1000 euro. Dat lijkt me niet onredelijk omdat het 2 tot 3000 euro kost om hem weer rijdbaar te maken.
Een paar fatsoenlijke banden en een nieuw bankstel om op te zitten hoeft zoveel geld ook weer niet te kosten. 👍
 
Het is jouw motor die je naar jouw smaak verbouwd heb. Dus in dat opzicht goed bezig. :t
Dat anderen (en ik ook een beetje) het e.e.a. anders gedaan zouden hebben is niet iets om van wakker te liggen.
 
Omdat ik ook lekker bezig ben een oude R100 te vern**ken heb ik dit topic weer eens doorgenomen. Omdat ik van een poos terug geleden nog wist dat ik jouw vlijt, skills en precisie gaaf vond.

Dat er hier mensen zeer onredelijk zijn en dingen roepen over 1000 euro enzo, stoort mij toch wel een beetje, juist hier op het forum, tis hier verdomme geen Facebook. En ja, de bandjes, voorvork en tank zijn ook niet mijn smaak. Maar het is wel echt knap, en op de goede manier gedaan. En dan die amigo die zich stoort aan het feit dat je voorbeeld hebt genomen aan een andere motor. Terwijl die zelf een 1 op 1 kopie heeft gemaakt van een Ironwood airhead? Stelletje droeftoeters.

Jos, (als je echt zo heet) je hebt een setje vette skills waar men al gauw jaloers op is, en blijkbaar zitten hier veel mensen die niet verder kunnen kijken dat commerciële plaatjes en verkoophits.

Jouw topic heeft mij weer goed geholpen in mn verbouw-proces!
 
Omdat ik ook lekker bezig ben een oude R100 te vern**ken heb ik dit topic weer eens doorgenomen. Omdat ik van een poos terug geleden nog wist dat ik jouw vlijt, skills en precisie gaaf vond.

Dat er hier mensen zeer onredelijk zijn en dingen roepen over 1000 euro enzo, stoort mij toch wel een beetje, juist hier op het forum, tis hier verdomme geen Facebook. En ja, de bandjes, voorvork en tank zijn ook niet mijn smaak. Maar het is wel echt knap, en op de goede manier gedaan. En dan die amigo die zich stoort aan het feit dat je voorbeeld hebt genomen aan een andere motor. Terwijl die zelf een 1 op 1 kopie heeft gemaakt van een Ironwood airhead? Stelletje droeftoeters.

Jos, (als je echt zo heet) je hebt een setje vette skills waar men al gauw jaloers op is, en blijkbaar zitten hier veel mensen die niet verder kunnen kijken dat commerciële plaatjes en verkoophits.

Jouw topic heeft mij weer goed geholpen in mn verbouw-proces!
Nu ben ik ook wel benieuwd naar jouw project
 
Die vette skills zie ik niet direct. Misschien komt dat omdat ik zelf twee linker handen heb. Maar ik zie alleen bolt on onderdelen en een niet passende tank.
 
Als je alleen dat ziet, waarom (ver)oordeel je dan zoveel?

Denk je dat Jan en alleman zon uitlaat bijv. kan maken? En bijv. hoe de elektra is aangelegd, en het achterspatbordje is gefabriceerd?

Kijk, dat je iemand zn keuzes mbt uiterlijk, lijnen en de tank niet weet te waarden, prima. All good. Maar eindeloos doorgaan over iemand zn kunde en kwaliteiten, terwijl je zelf aangeeft dat je het niet kunt, dat vind ik vreemd en onnodig.

full
 
Omdat ik geen tig kan lassen ben ik nog niet jaloers. Ik laat liever een mooie strakke uitlaat buigen en verchromen. Net als het plaatsen van een M unit. Dat is geen toverkunst maar een keuze. Ik vind dat een hele rare keuze. Als je er met een Arduino een canbus van maakt ben je een artiest. Voor een M unit is het handig als je niet kleurenblind bent.
 
Wat heeft jaloezie er mee te maken? Het gaat erom dat je iemand, en het geen waar diegene trots op is, in z'n waarde laat en niet omdat jij een vele hogere lat hebt gelegd afkraakt. Dat is flauw en onnodig.

Ik hou er over op. Fijne dag :t
 
Ik mis bij die uitlaat de balanspijp. Dat zal een boel koppel en vermogen kosten.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Koppel verlies je er niet door hooguit in welk toeren gebied de koppel inzet , op het vermogen heeft het helemaal geen invloed waarbij het wel werkt is het dempen van geluid , met balanspijp worden de beide dempers benut , zonder slechts een enkele demper daarom heet het ook een balanspijp
 
Dat gebrek aan koppel was denk ik alleen omdat deze naar hogere toerentallen was verschoven .
Mis trouwens in al die verhalen de onderbouwing doormiddel van meet werk op bv een vermogensbank .
We hadden bv voor een GPZ 500twin een eigen van dikkere pijp gemaakte uitlaat ,waar we vrij makkelijk de belanspijp tussen uit konden halen , op de bank bij Ruud Frederiks gezet .
Gemeten en vergeleken met de uitdraai van een standaard GPZ resultaat meer koppel en meer vermogen .
Toen de balans pijp ertussen uit gehaald die was dicht bij de cilinderkop geplaatst , en weer gemeten op de bank geen vermogens verlies wel dat het koppel zich verplaatst had naar naar een hoger toerengebied wel net zoveel datdanweerwel .
Ik heb helaas geen foto van de pijp ( die heeft de eigenaar ) net als ik geen grafieken heeft was tenslotte niet mijn motor .
Kan als ik hem weer eens spreekt wel vragen of ze er nog zijn als je bewijs wil .
Dit wil niet zeggen dat dit voor elke motor geld kan best dat BMW zo slecht ontworpen is dat ze wel die balans pijp nodig hebben om onder in nog iets van koppel te hebben

Trouwens vaker bij Guzzi zonder balanspijp gereden kon het alleen merken aan het geluid dat die er niet tussen zat .
 
Terug
Bovenaan Onderaan