KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Zelf daarom al 3x ingeruild op een nieuwe. Bij elke 30K beurt was ik ook aan de beurt om ketting en banden mee vervangen. Als je dan een leuke korting kan krijgen op een nieuwe en je kan de 1200-1300 voor onderhoud uitsparen, zakelijk afschrijven etc.
Bedankt man! Jij zorgt tenminste voor tweedehands aanbod van mooie motorfietsen😁
 
Zo is het, er is al een enorm verschil in uurloon. Logisch ook, centrum Amsterdam heeft andere kosten dan een garage in een afgelegen dorp.
Even rondzoeken dus, kan je nog steeds bij KTM dealer terecht. 800 is echt ontstellend veel geld.
Net even gekeken wat de 30.000 beurt kostte van de 1050 van mijn vriendin, uitstekend uitgevoerd bij onze zeer gewaardeerde KTM-dealer in het afgelegen dorp Veendam in het - voor de meesten van jullie - verre Oost-Groningen. €1151,41! Naast de standaard onderdelen die vervangen worden bij deze beurt (bougies, olie- & luchtfilter, olie, olie hydraulische koppeling en nog wat klein spul, is er alleen een nieuwe kettingset opgezet (met een nieuwe chain sliding guard), met 10 % materiaalkorting.
De grootste klapper is het werkloon, 9 x 65 euro is €585,- ex btw. Zijn wel veel extra dingen nagekeken, gereinigd, afgesteld (zoals olienevelaar koppeling gereinigd, klepspeling gecontroleerd (daar zijn ze wel even mee bezig!), ABS doorgespoeld, remvloestof ververst, laadspanning gecontroleerd, bandenspanning gecorrigeerd, diverse delen gereinigd/gesmeerd, storingsgeheugen uitgelezen, service reset, O-ring benzinesnelsluiter vervangen). Het kost wat maar dan heb je ook wat. :)
 
Net even gekeken wat de 30.000 beurt kostte van de 1050 van mijn vriendin, uitstekend uitgevoerd bij onze zeer gewaardeerde KTM-dealer in het afgelegen dorp Veendam in het - voor de meesten van jullie - verre Oost-Groningen. €1151,41! Naast de standaard onderdelen die vervangen worden bij deze beurt (bougies, olie- & luchtfilter, olie, olie hydraulische koppeling en nog wat klein spul, is er alleen een nieuwe kettingset opgezet (met een nieuwe chain sliding guard), met 10 % materiaalkorting.
De grootste klapper is het werkloon, 9 x 65 euro is €585,- ex btw. Zijn wel veel extra dingen nagekeken, gereinigd, afgesteld (zoals olienevelaar koppeling gereinigd, klepspeling gecontroleerd (daar zijn ze wel even mee bezig!), ABS doorgespoeld, remvloestof ververst, laadspanning gecontroleerd, bandenspanning gecorrigeerd, diverse delen gereinigd/gesmeerd, storingsgeheugen uitgelezen, service reset, O-ring benzinesnelsluiter vervangen). Het kost wat maar dan heb je ook wat. :)
Prima prijs lijkt mij
 
de motor heeft net jaarbeurt gehad olie/filter en diagnose €230 incl. Arbeid was €89 ex
groot verschil met Veendam
Tja, een jaarbeurt is toch heel iets anders dan een 30.000 beurt (kunnen ze nooit langer dan anderhalf a twee uur werk aan hebben gehad (of ze hanteren een verliesgevend uurtarief). Wel een officiële kTM-dealer?
 
De meeste dealers doen niet standaard de brandstoffilters en de bijbehorende o-ringen vervangen bij een 30k beurt. Dat is wel echt een vereiste... ben je al snel extra kwijt dus.

Als je zelf alle benodigde vloeistoffen en onderdelen aanschaft ben je al bijna €400 kwijt. De rest is dus gewoon arbeidsloon, de kachel moet ook roken bij de monteur...

Slijtagedelen zoals kettingsets, banden en remdelen vervang ik altijd zelf.
 
de 18"/21"banden vind ik zelf juist weer fijner op de weg dan de 17"/19", dus het is ook maar net wat je gewend bent, en wat je voorkeur is.
Idd rijdt veel vooruit op de weg.... persoonlijk vondt het voor dagelijks woon werk 65km enkele rit verschikkelijk moet ook toegeven dat ik op een gegeven moment de A41 eronder had zitten en dat was de slechte combinatie ooit
 
Even een andere vraag, ik heb gezocht in de geschiedenis of dit ook onderwerp al eerder aan bod is geweest, kon dat niet vinden. Het volgende:
Ik zou graag koffers aan mijn 1090 willen. Ik vind de givi dolomiti mooi, maar het valt mij op dat de rechterkant dan naast de uitlaat zit, dat zal ook niet anders kunnen denk ik. Mij lijkt dit wel extreem breed. Iemand ervaringen mee?

Als het echt heel breed word ga ik voor de originele ktm koffers.

Alvast bedankt!

Gr Gijs.
 
Ik heb naar de Givi trekker koffers gekeken. Daar wordt bij de KTM rechts een dunnere koffer gebruikt als links.

net als bij de onderstaande Alu koffers van Givi. (zelf uiteindelijk voor de kleinere KTM touring koffers gekozen)

Givi_PL7705CAM_KTM_Super-Adventure_Side_Cases_Pannier_Telaietti_Valigie.jpg
 
Ik heb naar de Givi trekker koffers gekeken. Daar wordt bij de KTM rechts een dunnere koffer gebruikt als links.

net als bij de onderstaande Alu koffers van Givi. (zelf uiteindelijk voor de kleinere KTM touring koffers gekozen)

Givi_PL7705CAM_KTM_Super-Adventure_Side_Cases_Pannier_Telaietti_Valigie.jpg
Ik vind dit wel super mooie koffers maar volgens mij is de motor op deze manier achter breder dan het stuur of niet? Dat vind ik wel een dingetje.
 
Ja, de Givi oplossing is breeder dan het stuur en de originele touring koffers.
Maar er kan ook veel meer in.
Voor mij was de belangrijkste reden om voor de KTM touring koffers te kiezen dat je geen groot koffer rek nodig hebt. (Al is de iets duurdere versie van Givi eenvoudig te verwijderen.) Ik heb mijn zijkoffers dit jaar nog maar twee vakanties gebruikt.
 
Ja, de Givi oplossing is breeder dan het stuur en de originele touring koffers.
Maar er kan ook veel meer in.
Voor mij was de belangrijkste reden om voor de KTM touring koffers te kiezen dat je geen groot koffer rek nodig hebt. (Al is de iets duurdere versie van Givi eenvoudig te verwijderen.) Ik heb mijn zijkoffers dit jaar nog maar twee vakanties gebruikt.
Duidelijk, dan kies ik voor de originele touring koffers, bedankt.
 
heavy.jpg



Heavy Duties , dit voorjaar gekocht en toen kwam Corona.
1 koffer heeft een uitsparing voor de uitlaat.
 
Dat is een donders mooie set. Zoiets is wel een optie als het smaller is. Bedankt voor het delen.
Zoek je smalle koffers en maakt de inhoud niet zo gek veel uit?

Kijk dan eens naar Shad SH23 koffers.
23 liter inhoud en bouwen heel smal.

Kosten een habbekrats, dacht €250 inclusief ophangsysteem.
 
Kijk eens naar het merk bumot. Die hebben een symmetrische oplossing met een uitsparing voor de uitlaat. Op hun rek passen zowel hun eigen alu koffers als de zachte zijtassen. Erg mooi spul 👍🏻
 
Op mijn 1190 Adventure heb ik originele koffers (ja, van die vierkante) met de flexibele bevestiging.
Hiermee is de motor ook op hoge snelheid super stabiel bij mij.
Ik heb geen ervaring met andere koffers en een vaste ophanging, maar het is wel een puntje om rekening mee te houden.
 
Geen wonder dus, dat je nogal wat KTMs te koop ziet staan met een kilometerstand, nét onder de 30.000 .... als je dan toch van plan bent hem te verkopen... ;)
Ach de prijs verschil tussen een dikke ktm en een dikke GS(A)

Daar van Kun je nog wel wat onderhoud laten plegen😉
 
Ach de prijs verschil tussen een dikke ktm en een dikke GS(A)

Daar van Kun je nog wel wat onderhoud laten plegen😉
Elk onderhoud van mijn KTM's kost(te) me meer dan dat van mijn al dan niet dikke GS-en...

Ik heb nog nooit > € 800 betaald voor een grote beurt van een BMW , zonder bandenwissel ...
Zo goedkoop als het onderhoud van m'n Versys 1000 is echter ook BMW niet...
 
Elk onderhoud van mijn KTM's kost(te) me meer dan dat van mijn al dan niet dikke GS-en...

Ik heb nog nooit > € 800 betaald voor een grote beurt van een BMW , zonder bandenwissel ...
Zo goedkoop als het onderhoud van m'n Versys 1000 is echter ook BMW niet...
gsuk zal het verschil in aanschaf bedoelen, voor dat verschil kun je heel wat meer uitgeven aan onderhoud.

Door de coronatijd rij ik meer auto i.p.v. motor, dat is pas goedkoop! :$
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Terug
Bovenaan Onderaan