Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Die paar kg boeit ook niets. De roterende massa in het blok is 20% meer geworden. Dat zit laag dus merk je niets van.

Als 1kg of 8kg zo belangrijk is kan ik beter zelf wat gaan afvallen :+
 
het gewicht van de 890 nat is maar 1kg zwaarder dan de 790 nat
dit is omdat in de euro5 de motor nat gewogen word
was bij de euro4 790 nog droog
dus geen 8 kg zwaarder maar 1kg :]
allemaal te vinden op de adv rider forum
Parallel World (790/890) | Adventure Rider (advrider.com)
Rottweiler performance heeft de oude Adventure 790 gewogen en toen de 890 Rally, beide compleet volgetankt,. De 890 Rally bleek lichter te zijn: 466,6 lbs (211,6 kg, volgetankt inclusief alle vloeistoffen) tegenover 469 lbs (212,7kg) van de 790 Adventure

“ 890 Adventure Rally. For those of you believing the rumors that the 890 was a heavier bike, rest easy. Completely filled with fuel it is pound for pound the same weight as a 790 Adventure which weighed in at 469 in the same condition. Not too shabby KTM.”
Bron: facebookpagina Rottweiler Performance



576ECB30-A061-47EF-9841-6B3562B4ABE7.jpeg


593EA3D3-D120-44ED-90E4-8FBF82F8394A.jpeg
 
Die paar kg boeit ook niets. De roterende massa in het blok is 20% meer geworden. Dat zit laag dus merk je niets van.

Als 1kg of 8kg zo belangrijk is kan ik beter zelf wat gaan afvallen :+
heb nog niet gereden op de rally
staat wel thuis
ga in de kerst periode een vergelijk doen
hopelijk doet de 20% massa upgrade op de krukas zijn werk doen
ofroad natuurlijk
en de veering, daarom heb ik em gekocht
had de 790 ook met de veering kunnen upgraden
maar die gaat in de verkoop
denk dat de volgede motoren meer electisch gaan zijn
 
Gefeliciteerd met de aankoop!

De 790 bevalt mij erg goed dus voorlopig geen andere. Ik merkte wel dat hij erg graag afslaat vooral bij offroad. De 890 zou daarin veel beter moeten zijn.
 
Ik merkte wel dat hij erg graag afslaat vooral bij offroad. De 890 zou daarin veel beter moeten zijn.
Dat afslaan was mij ook al opgevallen. Met name als je bijvoorbeeld heel krap, de motor afschuinend zonder rem, gaat draaien. De reden dat KTM voor een zwaarder vliegwiel heeft gekozen kan ook zijn door de Euro 5 norm nóg armer staat afgesteld en zonder zwaarder vliegwiel, nóg vaker zou afslaan.
 
20201209_103245_HDR~2.jpg

Toch behoorlijk breed wanneer ze op de motor zijn gemonteerd. Maar ik ben er blij mee.

In één tas past mijn tentje, slaapzak, luchtbed en opblaaskussen. En dan is er nog wat ruimte voor kleine spulletjes.
20201212_213442.jpg

Dan heb ik nog 34 liter over voor al het andere. Meer dan genoeg ruimte dus!
 
Dank je! Er staat 2 personen op maar dan moet je niet denken aan full size nederlandse mannen :+.

Net mooi voor 1 persoon en wat bagage. En redelijk compact in te pakken zodat hij in een tas past.

Ik heb hem op zolder opgezet om te oefenen :P
20201117_183946.jpg
 
Bekijk bijlage 1573208
Toch behoorlijk breed wanneer ze op de motor zijn gemonteerd. Maar ik ben er blij mee.

In één tas past mijn tentje, slaapzak, luchtbed en opblaaskussen. En dan is er nog wat ruimte voor kleine spulletjes.
Bekijk bijlage 1573209
Dan heb ik nog 34 liter over voor al het andere. Meer dan genoeg ruimte dus!
netjes, geraak er zelf niet uit welk ik zou willen van bagage, denk aan swmotech (wegens makkelijk afneembaar panniers) met Kriega soft tassen erbij of gewoon de swmotech SLC met de softbags 15L want heb oon een topbag Kriega 18 liter.... Dilemma's dat een mens kan hebben..
 
Ik heb zelf de Bumot rekken (met toolbox)
met zachte tassen en alu koffers
(passen allebei op dezelfde rek)
790 stuur is 82cm geloof ik?


Heb niet het idee dat die heel breed is met de zachte tassen!
Met de alu koffer kun je kiezen uit drie breedte maten.
Zachte extramada tassen
35L / 31L – Width 92 cm

Evo defender alu koffers
35L / 31L – Width 92 cm
· 40L / 36L – Width 98 cm
· 45L / 41L – Width 104 cm

Bij komend voordeel is als je off-road rijdt zonder tassen maar ook met zachte tassen
Dat als je omvalt dat je minder schade hebt aan de achterkant van de motor en uitlaat demper.
 

Bijlagen

  • 20200531_190509.jpg
    20200531_190509.jpg
    168,9 KB · Weergaven: 16
  • 20200531_190500.jpg
    20200531_190500.jpg
    156,3 KB · Weergaven: 13
  • 20200531_190452.jpg
    20200531_190452.jpg
    199,2 KB · Weergaven: 15
  • 20200531_190435.jpg
    20200531_190435.jpg
    195 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
nu de veering meer ingereden is 290 km non ofroad met de rally veering
voelt zachter met keine bobbels of hobbels
heb nog niks gedaan met de schroeven op de veering
moet mijzelf nog dieper induiken op de settings
rijd meestal de standaart settings
en verander meestal de veer achter zwaarder voor de bagage
verder niks
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
nu de veering meer ingereden is 290 km non ofroad met de rally veering
voelt zachter met keine bobbels of hobbels
heb nog niks gedaan met de schroeven op de veering
moet mijzelf nog dieper induiken op de settings
rijd meestal de standaart settings
en verander meestal de veer achter zwaarder voor de bagage
verder niks
Ik moet eigenlijk een andere veer achter laten monteren. Zonder bagage ben ik al te zwaar.
 
nu de veering meer ingereden is 290 km non ofroad met de rally veering
voelt zachter met keine bobbels of hobbels
heb nog niks gedaan met de schroeven op de veering
moet mijzelf nog dieper induiken op de settings
rijd meestal de standaart settings
en verander meestal de veer achter zwaarder voor de bagage
verder niks
Is die al op 270mm gezet
Of nog steeds 240mm

Met de 790 R Rally begreep ik dat die op 240 uitgeleverd werd
En na aanpassing pas op 270 zat.

Merk je wel verschil tussen de vering 790 en de 890

En vind je dat er veel verschil is wat het blok betreft?

Veel plezier er mee👍
 
Is die al op 270mm gezet
Of nog steeds 240mm

Met de 790 R Rally begreep ik dat die op 240 uitgeleverd werd
En na aanpassing pas op 270 zat.

Merk je wel verschil tussen de vering 790 en de 890

En vind je dat er veel verschil is wat het blok betreft?

Veel plezier er mee👍
deze was al tipi tenen, dus 270mm

de 790 R vering is standaart explorer WP,
en de Rally wordt gelevert met explorer Pro WP
karakter van de vering zal anders zijn
DAKAR DERIVED HARDWARE – KTM 890 ADVENTURE R RALLY SUSPENSION | KTM - YouTube


verschil 790 en 890?
meer power, streetmode lijkt wat agresiever te zijn [nodigt uit harder te gaan dan mag]
meer koppel onderin, 50 rijden in 5e versnelling met net iets meer dan 2000rpm
als je dan gas geeft wil die wel accelereren
makkelijker te wielieen
 
Ik heb zelf de Bumot rekken (met toolbox)
met zachte tassen en alu koffers
(passen allebei op dezelfde rek)
790 stuur is 82cm geloof ik?


Heb niet het idee dat die heel breed is met de zachte tassen!
Met de alu koffer kun je kiezen uit drie breedte maten.
Zachte extramada tassen
35L / 31L – Width 92 cm

Evo defender alu koffers
35L / 31L – Width 92 cm
· 40L / 36L – Width 98 cm
· 45L / 41L – Width 104 cm

Bij komend voordeel is als je off-road rijdt zonder tassen maar ook met zachte tassen
Dat als je omvalt dat je minder schade hebt aan de achterkant van de motor en uitlaat demper.
Januari zal ik bestellen, ... eerst zien wat die van ons onder de boom steekt ;-) zullen zachte tassen worden 9/10
maar alvast bedankt voor de info.
 
Terug
Bovenaan Onderaan