Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Ik rijd nog bijna dagelijks op Supercorsa's... ook behoorlijk glad. Volgende week naar HK Suspension voor revisie van de gouden Öhlins. Daarna pas nieuwe banden.
Ik heb Corsa Rosso 2 banden.
Van de zomer heel makkelijk 1.57 gereden op Zandvoort en alle rondjes onder de 2.00.
Volgend jaar nog wat verbeteren net remmen en de zithouding.
Ik weet helder waar ik beter kan.
Nu raden ze mij Supercorsa banden aan voor de volgende circuitdagen.
Maar bij regen en kou zijn de Rosso's beter, en het is gewoon een wegfiets.
Rij naar het circuit en gebruik geen bandenwarmers.
Ik twijfel dus..
 
Ik heb Corsa Rosso 2 banden.
Van de zomer heel makkelijk 1.57 gereden op Zandvoort en alle rondjes onder de 2.00.
Volgend jaar nog wat verbeteren net remmen en de zithouding.
Ik weet helder waar ik beter kan.
Nu raden ze mij Supercorsa banden aan voor de volgende circuitdagen.
Maar bij regen en kou zijn de Rosso's beter, en het is gewoon een wegfiets.
Rij naar het circuit en gebruik geen bandenwarmers.
Ik twijfel dus..

Dan zou ik het lekker laten bij de Corsa Rosso 2 banden. Of je moet je hardste compound kiezen van de Supercorsa (als je ook langere levensduur wilt)
 
Dan zou ik het lekker laten bij de Corsa Rosso 2 banden. Of je moet je hardste compound kiezen van de Supercorsa (als je ook langere levensduur wilt)
In het RSZ motorsport topic werd er getwijfeld of ik wel op de goede banden reed met de huidige progressie.
Maar heb je zelf voor de Supercorsa gekozen of zaten ze er al onder? :)
 
Rijdt dat een beetje met die banden? Ik was afgelopen zaterdag nog even een stukje rijden maar met Michelin power cup 2 banden was de weg net een schaatsbaan🤣_O-
Bandjes doen het prima ja, worden zelfs bij 3 graden met beetje doorrijden lekker warm, inmiddels 400 km verder en gewend aan het nerveuzere gedrag.
Nu afwachten hoe lang/kort ze meegaan. :?
 
In het RSZ motorsport topic werd er getwijfeld of ik wel op de goede banden reed met de huidige progressie.
Maar heb je zelf voor de Supercorsa gekozen of zaten ze er al onder? :)

Je rijdt 1.57 op Zandvoort en op Assen? Ik ben het wel eens dat als je harder gaat rijden de Corsa Rosso 2 niet meer toereikend is. Dan zou ik (als je ook op straat blijft rijden) kiezen voor Supercorsa en dan de hardste compound voor langere levensduur.

Mijn RSV4 is een circuitmotor en rij met Bridgestone (soft, voor en achter). Pirelli slijt te hard op Assen en de Bridgestone niet
 
Je rijdt 1.57 op Zandvoort en op Assen? Ik ben het wel eens dat als je harder gaat rijden de Corsa Rosso 2 niet meer toereikend is. Dan zou ik (als je ook op straat blijft rijden) kiezen voor Supercorsa en dan de hardste compound voor langere levensduur.

Mijn RSV4 is een circuitmotor en rij met Bridgestone (soft, voor en achter). Pirelli slijt te hard op Assen en de Bridgestone niet
Assen 1.54. En in beide gevallen heb ik gewoon lekker gereden.
Met veel inhalen komt er een seconde bij, het zijn geen uitschieters of achter iemand aangereden.
Ik ga kijken naar de Supercorsa, heb de eerste paar circuitdagen bij MSL in 3A ingeschreven, daarna groep 4.

De eerste paar keer in verband met mogelijk wat minder weer in april. ;)
Als het regent staan 75% van de rijders in groep 4 klaar met regenbanden. O-)
 
Offtopic: heeft iemand hier interesse in een standaard kuipruit van een '09 RSV4 Factory?
Die doorzichtige. DM voor meer info en pics.
 
Assen 1.54. En in beide gevallen heb ik gewoon lekker gereden.
Met veel inhalen komt er een seconde bij, het zijn geen uitschieters of achter iemand aangereden.
Ik ga kijken naar de Supercorsa, heb de eerste paar circuitdagen bij MSL in 3A ingeschreven, daarna groep 4.

De eerste paar keer in verband met mogelijk wat minder weer in april. ;)
Als het regent staan 75% van de rijders in groep 4 klaar met regenbanden. O-)

Heel netjes met Corsa Rosso banden. Je bent in ieder geval snel genoeg voor slicks. Van wat ik gehoord heb (en gelezen) slijt Pirelli ontzettend hard op het nieuwe asfalt van Assen. Bridgestone heeft dit niet! Misschien een tip om ook te kijken naar een sportieve straatband van Bridgestone...?
 
Heel netjes met Corsa Rosso banden. Je bent in ieder geval snel genoeg voor slicks. Van wat ik gehoord heb (en gelezen) slijt Pirelli ontzettend hard op het nieuwe asfalt van Assen. Bridgestone heeft dit niet! Misschien een tip om ook te kijken naar een sportieve straatband van Bridgestone...?
Ik heb dat wel eens eerder gedaan, van SC2 naar de beste Bridgestone.
En daarna heb ik het momentum nooit meer gevonden.
Maar ik sta er nu anders in dan 2012 (alweer). ;)
Daarna jaren geen circuitdagen gereden.
 
Heel netjes met Corsa Rosso banden. Je bent in ieder geval snel genoeg voor slicks. Van wat ik gehoord heb (en gelezen) slijt Pirelli ontzettend hard op het nieuwe asfalt van Assen. Bridgestone heeft dit niet! Misschien een tip om ook te kijken naar een sportieve straatband van Bridgestone...?
Zou de Supercorsa SP3 beter zijn dan de Corsa Rosso 2?
In het nat natuurlijk niet, maar omdat ik geen wedstrijden rij wil ik voor de beste tijd/plezier op een droge baan gaan. ;)

 
Vandaag de “Alle drie verlichting tegelijkertijd aan modificatie” uitgevoerd. Ook meteen drie nieuwe led lampen in.
Ben tevreden met het resultaat. 😁

Bron “How to”: 2016 All three lights on Mod
 

Bijlagen

  • 241DCE08-B4AE-4A93-91FB-55166A028130.jpeg
    241DCE08-B4AE-4A93-91FB-55166A028130.jpeg
    133,1 KB · Weergaven: 12
  • AAAA54B0-4B2A-4720-AB8D-DFFAD36BF4C3.jpeg
    AAAA54B0-4B2A-4720-AB8D-DFFAD36BF4C3.jpeg
    137,5 KB · Weergaven: 15
  • E32368CE-1809-4A8C-9DBC-D9640772C9F4.jpeg
    E32368CE-1809-4A8C-9DBC-D9640772C9F4.jpeg
    316,5 KB · Weergaven: 18
  • E9210C12-4185-4D92-A1B0-1B53D0E62AEE.jpeg
    E9210C12-4185-4D92-A1B0-1B53D0E62AEE.jpeg
    194,5 KB · Weergaven: 15
  • 444DFC43-50AA-404B-8C02-AD0C1B74575F.jpeg
    444DFC43-50AA-404B-8C02-AD0C1B74575F.jpeg
    141,7 KB · Weergaven: 15
  • E98F3231-FDA2-4B04-B75C-6B073EF05765.jpeg
    E98F3231-FDA2-4B04-B75C-6B073EF05765.jpeg
    165,8 KB · Weergaven: 17
  • 54379EE3-5426-4676-BB01-D6D35956A6C4.jpeg
    54379EE3-5426-4676-BB01-D6D35956A6C4.jpeg
    157,2 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Zou de Supercorsa SP3 beter zijn dan de Corsa Rosso 2?
In het nat natuurlijk niet, maar omdat ik geen wedstrijden rij wil ik voor de beste tijd/plezier op een droge baan gaan. ;)


Wel met de tijden die je momenteel rijd. Althans, ik zou dan overstappen en misschien handig om een setje regenbanden te kopen voor als het een keer regent. Zou toch jammer zijn als je dan niet gaat rijden terwijl je wel een trackday geboekt hebt.
 
Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een RSV4R met olielekkage.. De olie komt uit de groen omcirkelde boring van de achterste cilinder, de boring zit aan de linkse kant. De voorste cilinder heeft ook zo een boring, deze zit aan de rechtse kant en blijft wel droog. Is dit toevallig een overloop van de bougieschacht? Of kennen jullie dit probleem?
 

Bijlagen

  • Aprilia RSV4.jpg
    Aprilia RSV4.jpg
    109,1 KB · Weergaven: 13
Wie heeft er ervaring met het installeren van én een Power Commander V én de Secondary Fuel Module, in die combinatie op een RSV4?
 
Wie heeft er ervaring met het installeren van én een Power Commander V én de Secondary Fuel Module, in die combinatie op een RSV4?
Persoonlijk zou ik dit nooit doen..... je kunt beter de ECU laten flashen. Alles wat je extra aan de motor hangt is een potentiele storingsbron, en een powercommander zeker. Deze units zal je ook moeten inprogrammeren/afstellen op een vermogensbank, dus op dat vlak bieden ze ook geen voordeel.

Het grote voordeel van de Aprilia ECU is dat ze prima te flashen zijn, ze zijn er min of meer op voorbereid.....
 
Weet iemand van jullie waar nummer 8 moet zitten? Ik heb inmiddels mijn kleppendeksel er af en kom deze ringen niet tegen.. op de tekening lijkt het dat ze boven nummer 9 moeten zitten, of zien jullie dat anders?

RSV4pakkingen.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan