Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Vandaag in tweede woning gearriveerd en mijn 790 Adventure R na 5 maanden van onder zijn cover gehaald : banden opgepompt , sleutel in contact, 1 seconde de startknop ingedrukt ... draait als een lier .... *O*
Its Alive Quote GIF by Top 100 Movie Quotes of All Time
 
Ik heb afgelopen donderdag nog een flinke rit gereden samen met een maat. Wat een geweldige motor is het toch :]

Ondanks de koude en vochtige omstandigheden toch geen spannenende dingen meegemaakt op de originele banden. Ik weet dat ze een slechte reputatie hebben, maar tot nu toe heb ik er geen last van. Natuurlijk pas ik me ook aan aan de omstandigheden.
 
De “omstandigheden” hier zijn bijna uitsluitend bergwegen en daar voldoen de OEM banden echt niet.... wat een verschil met de inmiddels gemonteerde PIRELLI SCORPION Trail 2, waarmee ik zelfs sportmotoren met enige regelmaat het nakijken kan geven, want de motor zelf heeft inderdaad een geweldige wegligging.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag in tweede woning gearriveerd en mijn 790 Adventure R na 5 maanden van onder zijn cover gehaald : banden opgepompt , sleutel in contact, 1 seconde de startknop ingedrukt ... draait als een lier .... *O*
Ik dacht dat je de 790 verkocht had?
 
Ik dacht dat je de 790 verkocht had?
Ja, dat dacht ik ook, maar de redding kwam uit een onverwachte hoek : mijn bruid sinds 40 jaar, die me dus een beetje kent, overtuigde me (met verbluffend gemak) om hem toch maar te houden.
Hij is nog helemaal nieuw, aangepast aan mijn wensen en formaat, en ik verlies er een hoop geld op.
Dus, wie ben ik om dan ”neen” te zeggen. :+*O*
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat dacht ik ook, maar de redding kwam uit een onverwachte hoek : mijn bruid sinds 40 jaar, die me dus een beetje kent, overtuigde me (met verbluffend gemak) om hem toch maar te houden.
Hij is nog helemaal nieuw, aangepast aan mijn wensen en formaat, en ik verlies er een hoop geld op.
Dus, wie ben ik om dan ”neen” te zeggen. :+*O*
gefelisiteert met uwe 40 jaar ega
 
In plaats van de carterbescherming te vervangen kun je er ook voor kiezen de bestaande te verstevigen. Zo houdt je wel de originele looks.
Deze, van Touratech, heb ik recentelijk gemonteerd.

01_372_5158_0_i_03_773d.jpg
 
Als je toch een vermogen uitgeeft aan een 890 Rally. ;)
Dan kan je er maar beter een echte skidplate onderzetten ipv deze halfbakken Touratech oplossing :+

Adventurespec maakt eem mooie skidplate. In drie kleuren: zwart, oranje en zilver. Met de zilveren zit je dicht tegen de originele look.
Adventure Spec | KTM 790 Adventure/R BashPlate

Ik had ook een mooie van sterk kunststof gevonden een tijdje terug. Die past alleen niet als ook een middenbok hebt. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Edit: deze dus.
AXP Racing KTM 790 AdventuBodemplaat / Carterplaat / Skidplate - Zwart
 
Laatst bewerkt:




vind die van Ian Chappel wel erg mooi zo hou je ook de originele lijn van de motor,
wat in mijn ogen de van apx niet doet
 
met de skitplate van Rade Garage kan je de orginele punten gebruiken met een middenbok
en zonder de middenbok die montagepunten bij de voetsteunen
KTM 790 alu skid plate - Rade Garage

ik ga voor deze denk ik
middenbok gaat er niet komen
meer gewicht en de middenbok stuitert in ofroad teveel tegen de grond
dat heb ik dus met de 790 gehad, zal er nog een foto van maken morgen
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet snel een carbon plaat nemen. Een paar harde impacts en het scheurt of delamineerd. En je kan het niet fixen. Een alu plaat kan je nog terug rammen met een hamer als dat nodig is. En eigenlijk wil je ook niet dat een vervangende skidplate op het blok wordt gemonteerd.

Die van Bumot lijkt een ander punt op de voetsteunen te pakken. Waardoor mogelijk de ktm middenbok nog werkt, ze geven zelfs aan dat de sw motech middenbok werkt. Helaas oogt deze skidplate wel erg lomp.

Voorlopig heeft mijn originele nog geen klappen gehad. Dus ik kijk wel even aan hoe die het houdt tijdens met trip in april. Kan daarna nog altijd een betere zoeken.

Edit: ik zie nu pas dat je de alu skidplate van Rade Garage bedoeld
 
1000km op de 890rrrrrrrrrrrrrrrrrr
koppel is vergelijkbaar met de 1090
lage rpm is spektaluar, doordat die makkelijker oppakt rond 2500 rpm
5e versnelling 2200 touren 50 kmh en je geeft gas
ga je die exstra massa waarderen op de krukas
mzl
 
Ik zou niet snel een carbon plaat nemen. Een paar harde impacts en het scheurt of delamineerd. En je kan het niet fixen. Een alu plaat kan je nog terug rammen met een hamer als dat nodig is. En eigenlijk wil je ook niet dat een vervangende skidplate op het blok wordt gemonteerd.

Die van Bumot lijkt een ander punt op de voetsteunen te pakken. Waardoor mogelijk de ktm middenbok nog werkt, ze geven zelfs aan dat de sw motech middenbok werkt. Helaas oogt deze skidplate wel erg lomp.

Voorlopig heeft mijn originele nog geen klappen gehad. Dus ik kijk wel even aan hoe die het houdt tijdens met trip in april. Kan daarna nog altijd een betere zoeken.

Edit: ik zie nu pas dat je de alu skidplate van Rade Garage bedoeld
ik zou niet gaan voor de mw mowtech omdat de plaats van waar je de standaart noet opbokken teveel naar buiten zit
heb ik op de 790 en met mijn enkel wel eens tussen gezeten
orginele steekt niet buiten de zij standaart
mc motech bokt wel makkelijker op
maar dat is voor iedereen anders
 
Terug
Bovenaan Onderaan