ktm 790 duke

We hebben natuurlijk geen poot om op te staan, maar wat Oostenrijk hier doet is onwettig. Strijdig met de in Europa afgesproken toepassing van gehomologeerde modellen. Alles met een E-keur is in alle EU landen toegestaan. Maar het sluit mooi aan bij het motorrijdertje pesten, dat dan weer wel.
In Europa hebben ook alle ingezetenen het recht om overal te gaan en te staan in Europa en dus zouden afsluitingen puur voor motorrijders niet legaal zijn....Overigens gelden die afsluitingen in Oostenrijk 'enkel' van 1 april tot 30 september.
 
Waarom zou de 790 ineens flink in inruilwaarde zakken? Misschien is de standaard 890 zo duur dat ineens iedereen een 2e hands 790 wil.... 8-)
Ja, inderdaad zo kan je het ook bekijken :) glas is dan halfvol in plaats van half leeg
Om het even welke motor je koopt, op het moment dat je je nieuwe motor voor de eerste kaar start na aanschaf is ie al flink in waarde gedaald.
Dat is een bekend gegeven, gelukkig heb ik hem van de 1e eigenaar gekocht (zelf ge-importeerd uit Duitsland) de motor is modeljaar 2019 maar hij heeft hem in April 2020 gekocht en ik heb hem in november 2020 gekocht, net een half jaartje oud :Y.
Die Duitser heeft echt heel veel aten vallen omdat hij nu een 890 wou kopen 8)7maar goed, ik heb een koopje en ben blij met mijn 790

De stickerset, Arrow uitlaat, PP zadel en Navihouder heb ik zelf toegevoegd

 
De 790 blijft...in China, de CFMoto MT800

safe_image.jpg
 
Ik denk dat die man uit Duitsland er niet heel veel op heeft laten vallen.
In Duitsland zijn de motoren sowieso een stuk goedkoper dan in NL
 
 
Ben erg benieuwd of deze weer de standaard blipper / quickshifter krijgt :D
Al gok ik van niet...
Nope, lijkt erop van niet, de website van KTM geeft aan dat het optioneel is...

1611179550942.png


Idem voor de trackmode, onder op de pagina staat ook een link naar de PP die je dient te kopen:


Staat alleen nog de 890 R bij maar daar zal de 890 wel bijkomen.

Adviesprijs van de motor is ook 12.800 euro, als ik op internet kijk lijkt bovenstaand pakket rond de €750 euro te kosten dus de motor komt dan uit op 13.550 euro. Duke 790 adviesprijs was 12.300 euro incl. bovenstaande opties dus toch wat duurder dan een 790 Duke.
 
Nope, lijkt erop van niet, de website van KTM geeft aan dat het optioneel is...

Bekijk bijlage 1586826

Idem voor de trackmode, onder op de pagina staat ook een link naar de PP die je dient te kopen:


Staat alleen nog de 890 R bij maar daar zal de 890 wel bijkomen.

Adviesprijs van de motor is ook 12.800 euro, als ik op internet kijk lijkt bovenstaand pakket rond de €750 euro te kosten dus de motor komt dan uit op 13.550 euro. Duke 790 adviesprijs was 12.300 euro incl. bovenstaande opties dus toch wat duurder dan een 790 Duke.
Volgens mij was het volledige elektronicapakket inbegrepen op de 790. Tenminste bij modeljaar 2018 en 2019 (€11.600,- inclusief alles). Misschien hebben ze dat bij het 2020 model als extra pakket aangeboden? Of was ie toen gewoon 600 euro duurder geworden, nog steeds inclusief het hele pakket?
 
Volgens mij was het volledige elektronicapakket inbegrepen op de 790. Tenminste bij modeljaar 2018 en 2019 (€11.600,- inclusief alles). Misschien hebben ze dat bij het 2020 model als extra pakket aangeboden? Of was ie toen gewoon 600 euro duurder geworden, nog steeds inclusief het hele pakket?
Volgens mij zat het volledige pakket ook inbegrepen bij modeljaar 2020. Wat ik zo nog kan terugvinden was de adviespijs voor de 790 in 2019 11.999 euro en in 2020 was dat 12.299:


Heb zelf een half jaartje geleden een (erg) jong gebruikte 790 gekocht en nog steeds zeker tevreden mee, maar had niet echt verwacht dat ze dit jaar al de 790 volledig gingen vervangen met een 890, ben benieuwd of het heel veel invloed heeft op de restwaarde maargoed... :)

KTM heeft nu alleen wel een groter gat in het naked middensegment, je hebt een 390 Duke voor rond de 6800 euro, maar wil je iets "snellers" dan kom je eigenlijk direct uit op een 890 Duke maar die kost dan wel meteen bijna het dubbele. Echte concurrentie voor bijv. de MT-07/Triumph Trident/Z650 hebben ze niet echt op dit moment, maar iets als een een 590 Duke zal dat gat wel mooi op kunnen vullen denk ik :) Nu las ik een tijdje terug wel geruchten over een eventuele 490 Duke maar ik weet niet of dat echt zoden aan de dijk zet.
 
Laatst bewerkt:
Wat raden jullie aan qua mapping?
Ik wil de kat weghalen onder onze 790.

Ik lees echt allerlei verhalen over mapping/fueling op de 790.
Deze ziet er helemaal niet beperkend uit van binnen.... dus zou het voor de fueling eigenlijk zo goed als niks uit moeten maken.
Dus als deze bij sommige vrij arm loopt rond 4k rpm, doet hij dit toch ook al met de kat?

Daarnaast laat ik de lambda's zitten, deze regelen het mengsel bij. Ik neem aan dat de ECU in closed loop zit en hij dan toch ook gewoon de fueling bijregelt?

Mijn dealer zegt dat ik met originele mapping zonder problemen kan rijden zonder kat en met slipon. Maar door alles wat er op internet te vinden is twijfel ik dan toch weer 😂
 
Wat raden jullie aan qua mapping?
Ik wil de kat weghalen onder onze 790.

Ik lees echt allerlei verhalen over mapping/fueling op de 790.
Deze ziet er helemaal niet beperkend uit van binnen.... dus zou het voor de fueling eigenlijk zo goed als niks uit moeten maken.
Dus als deze bij sommige vrij arm loopt rond 4k rpm, doet hij dit toch ook al met de kat?

Daarnaast laat ik de lambda's zitten, deze regelen het mengsel bij. Ik neem aan dat de ECU in closed loop zit en hij dan toch ook gewoon de fueling bijregelt?

Mijn dealer zegt dat ik met originele mapping zonder problemen kan rijden zonder kat en met slipon. Maar door alles wat er op internet te vinden is twijfel ik dan toch weer 😂


Via onderstaande link kan je een filmpje zien waarin ze verschillende runs hebben gedaan: stock vs decat + open uitlaat (zonder remap).
Als ik het goed begrijp gaat hij met decat (zonder remap) iets armer loper, maar niet zorgwekkend. Ook is er wat vermogensverlies in hogere toeren.

Edit: filmpje gaat wel over adventure 790. Maar daar zit als het goed is hetzelfde blok in?

 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen Luitjes!

Al enige tijd lid en recent de 1290 Superduke 2.0 verkocht.
Motoloos zijn was toch wat moeilijker dan gedacht, opteerde voor een 2dehands Tuono maar dat blijft natuurlijk 2dehands.
Gezien ze ook zeer schaars zijn hier in België was er niet veel keuze.

Dus! 890 R besteld en gisteren in ontvangst mogen nemen. Deze zal voor sportieve baanritjes alsook circuit gaan dienen ( Zx6r circuit gaat nog de verkoop in, voel me toch wat prettiger op een naked )

Voornaamste mods;
Akra mapping ( Arrow decat + SC1R demper )
K&N Luchtfilter
Matris SDR Stuurdemper
15T Vtw
Tech pack
& eigenlijk nog veel te veel om op te noemen maar beetje opsmuk materiaal.

Circuit:
Koplampvervanger
Dummy voor zijstandaard

Hopelijk morgen de eerste km's en mis ik de 1290 niet te veel :)
Foto volgt eens hij helemaal klaar is, wacht nog op een stickerset en tankcover.
 
Ik ben van plan om een KTM 790 Duke te kopen, wat zijn de dingen waar ik op moet letten?

Lekkages... Olie achter het voortandwiel of tussen cilinder + kop in.
Koelvloeistof rondom diverse aansluitingen (volgens mij aan de voorkant van het blok).

Wil je hem tweedehands kopen? Als je een wat hoger budget hebt, loont het wellicht om toch voor een nieuwe te kijken. Ze worden nieuw voor rond de 11k aangeboden momenteel.
 
Weet iemand of er al een elektronische aftermarket cruise control voor een 790 Duke uit 2018 beschikbaar is?
De adventure heeft het wel maar schijnt niet over te zetten te zijn.

Greetz Richard
 
Hallo allemaal,
Sinds kort mijn MT-09 SP weg gedaan en een duke 790 gekocht, miste een 2 cilinder.
Nu wil ik graag een andere tail tidy, maar vind de originele uitlaat meer dan prima.
Hebben jullie ervaringem met bijvoorbeeld R&G of EVOtech? Smelten dan de knipperlichten niet?
Hoor graag van jullie!
 
Ik heb die van R&G met de standaard knipperlichten. Met akrapovic uitlaat tot dusver geen last van gesmolten knipperlichten...
 

Bijlagen

  • IMG_20210319_135732.jpg
    IMG_20210319_135732.jpg
    271,3 KB · Weergaven: 14
  • Leuk
Waarderingen: Buch
Hallo allemaal, komende vrijdag word ik de eigenaar van een Duke 790 uit 2020, dus ik hou het hier ook af en toe in de gaten. KTM zal wennen worden voor me, na jaren Kawasaki (nou vooruit: en stiekem een Firestorm voor woonwerk).

Tail tidy staat voor mij ook bovenaan het lijstje, maar even kijken welke het wordt. Ik begreep dat de Amerikaanse knipperlichten vooral last hebben van het smelten.

Groeten,
Adam

DSC_1276.JPG
 
Hoy,mezelf even voorstellen hier ,ik ben Philippe en woon aan de Belgische kust. Ik ben al verschillende jaren lid hier en was te vinden in de topics van de bike's die ik toen had. Sinds vorige week eigenaar van een 890r ,2de hands aangeschaft met 1400km op de teller en met een resem P.Parts die reeds gemonteerd waren (Akra,wave discs,tech pack,oranje kroonplaten,radiatorcover,bso tailtidy en nog een paar kleinigheden). Ik heb de oranje wielen,waar ik geen fan van ben, gewisseld voor zwarte van een 790 (deze zijn identiek ,zelfde onderdeelnrs.) ,stuur van een 790 gemonteerd en bar-end spiegels. Dit is m'n 5de KTM na 2 maal Duke II (groene '99 en oranje '03) en een '12-690 met EJC kit en een '16- 690r....zo,da's voorlopig genoeg lectuur tijd voor een plaatje of 2😁
 

Bijlagen

  • IMG_20210319_170023110.jpg
    IMG_20210319_170023110.jpg
    599,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20210319_170044321.jpg
    IMG_20210319_170044321.jpg
    435,7 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Sinds kort mijn MT-09 SP weg gedaan en een duke 790 gekocht, miste een 2 cilinder.
Nu wil ik graag een andere tail tidy, maar vind de originele uitlaat meer dan prima.
Hebben jullie ervaringem met bijvoorbeeld R&G of EVOtech? Smelten dan de knipperlichten niet?
Hoor graag van jullie!
De tail tidy van R&G heb ik goede ervaringen mee. Had er al eentje op mijn Duke 790, en nu weer op mijn 890R. De laatste versie heeft een metalen afdek-kapje voor het knipperlicht, om smelten tegen te gaan (hoewel ik daar bij de 790 zonder zo’n kapje helemaal geen last van had).
 

Bijlagen

  • 6235945A-6568-4EF8-8DFD-068F9BE52353.jpeg
    6235945A-6568-4EF8-8DFD-068F9BE52353.jpeg
    273,8 KB · Weergaven: 22
  • E6BC6184-20FB-4619-BCEB-A8CF1D47756A.jpeg
    E6BC6184-20FB-4619-BCEB-A8CF1D47756A.jpeg
    643,6 KB · Weergaven: 24
Terug
Bovenaan Onderaan