Met de motor de trein op

Het was voor 4 personen bedoeld. Dat lijkt me echt afzien, vooral als je de coupe met vreemden moet delen. Met ons tweeën was het best krap.
Toilet op de gang.
Ja, dan wordt het al gauw minder leuk.
 
Gaan we nu ineens doen alsof 1000km autorijden leuk is?
Bovendien is het een motor-trein topic, jullie zijn net die mensen die in het elektrische topic roepen dat ze benzine zo lekker vinden ruiken.

Noou, euhm, Met de motor zal ik het niet even doen.
Maar met de auto vind ik het heerlijk om dat soort afstanden te rijden. :Y
 
Eén keer met de (nacht)trein naar Barcelona gereden.
Na een mooie rit van België, door Frankrijk, in de TGV,
aangekomen bij de slaaptein.
Na effe zoeken dachten we onze hut gevonden te hebben.
Dat was dus een 4-persoons hut waar al twee vreemden hun rugzakken op onze bedden hadden uitgelegd...:?

Gelukkig zag een steward dat we verkeerd zaten en bracht ons naar onze 2-persoons hut. Die was krap genoeg om er zeker van te zijn dat we géén claustrofobie bleken te hebben.

’s Nachts geen ook dicht gedaan van het gerammel en gewiebel onderweg. Een eens-maar-noooooit-meer ervaring!
 
Nou draai ik hier wat jaartjes mee maar onderwerp is vaker hier langsgekomen...en uiteraard alle voor en nadelen.

Gemak versus kosten.

Mij lijkt het helemaal niks met de trein, gewoon op de motor stappen en genieten vd aanloop maar je vakantieadres. Zijn wel meer ongemakken in de vakantie zoals slecht weer waar je niet onderuit kunt.

Dan kan je beter de optie kiezen van auto/aanhanger, met pokke weer kun je ‘wat’ ondernemen.
Met de trein is die aanloop naar je vakantie hetzelfde kan ik je vertellen. Het is alleen geen aanloop waar je uren op de snelweg zit, maar een aanloop waar je in de trein 's avonds alvast een biertje drinkt.

Voor TS: check even wat er gebeurt met de prijs als je met meerdere mensen tegelijk boekt. Prijzen willen dan best wel eens hard naar beneden gaan. Voor de wintersport kunnen we altijd de duurste coupe doen als we met z'n drieen gaan en zijn dan per persoon 30 euro meer kwijt voor een retour.
 
Het was voor 4 personen bedoeld. Dat lijkt me echt afzien, vooral als je de coupe met vreemden moet delen. Met ons tweeën was het best krap.
Toilet op de gang.
Je kunt ook de overige slaapplaatsen 'blokken' zodat er niemand bij je in de coupe komt. Kost 10 euro per bed.
 
Ook hier positieve ervaring. In 2014 een reis geboekt van Dusseldorf naar Villach, en een week lang tot Geneve door de Alpen gereden. Terug zijn we via de Franse snelweg gegaan. We waren met drie motoren, en konden in een coupe. Echt goed slaap je niet, maar ik vond het uiterst relaxed. 's avonds paar biertjes doen, 's morgens zelfs nog een ontbijtje gehad. Daarna motoren van de trein, en gelijk de eerste van de vele passen op. Geweldig. De lijn is heeft volgens mij een aantal jaar niet gereden, maar volgens mij wel weer.

Klik hier voor meer info.
 
Ooit met mijn vrouw met 2 motoren een retour ‘s Hertogenbosch - Fréjus gedaan. Eigen coupe: best ruim.
Diner en ontbijt in de coupe. Een steward kwam de bedden opmaken.

Oprijden en inspannen in Nederland ging top. Werkstudenten die goed wisten wat te doen met in de veren trekken terwijl je nog op de motor zat.

In Frankrijk ging het anders: motor op zijn kant, 1 zijde met een spanband vast en daarna met 3 man overeind wurmen en de andere spanband vast :? peperdure uitlaat van mij Ducati aan gortB|
Tot overmaat van ramp zeek een klein keffertje over mijn helm toen we naast de trein zaten te wachten op vertrek. Dame van het keffertje was boos toen ik haar jas pakte om de helm af te drogen...

Volgens mij rijdt deze trein niet meer trouwens.
 
Ik zie de trein echt niet ziten. Samen 'prive' met twee wild vreemden in een cabine? In deze Covid tijd? En voor die prijs heen en weer één keer koop je al een tweedehands aanhanger. Hoef je niet heen en weer naar station, wachten met opladen en afladen (gewoon wat recenties gelezen). En ik slaap liever in een hotel bed. Ik ga dus helemaal nooit niet in een trein bed slapen (ook weer wat recenties gelezen qua douuche et). Kost wat meer maar goed eten in de avond, een goed bed, en een goed ontbijt op een terrasje....

Hetzelfde voor Corsica. Zou het graag weer doen maar vele honderden passagiers op een moeilijk te ontsmetten ferry weinig zin in
 
Met de trein is die aanloop naar je vakantie hetzelfde kan ik je vertellen. Het is alleen geen aanloop waar je uren op de snelweg zit, maar een aanloop waar je in de trein 's avonds alvast een biertje drinkt.

Voor TS: check even wat er gebeurt met de prijs als je met meerdere mensen tegelijk boekt. Prijzen willen dan best wel eens hard naar beneden gaan. Voor de wintersport kunnen we altijd de duurste coupe doen als we met z'n drieen gaan en zijn dan per persoon 30 euro meer kwijt voor een retour.

Liever op de snelweg rijden,saai wellicht maar wel voldoende tijd om na te denken, ipv opgepropt met wildvreemden in een trein...en nu vooral met corona. Gewoon niet het risico willen slopen.
 
Liever op de snelweg rijden,saai wellicht maar wel voldoende tijd om na te denken, ipv opgepropt met wildvreemden in een trein...en nu vooral met corona. Gewoon niet het risico willen slopen.
Met corona doe ik het ook niet, maar volgens mij heeft TS het over het oude normaal.

Ik bekijk het zo:
Gezellig een biertje drinken met mensen die ook op vakantie gaan of in elk geval een lang stuk moeten reizen. Gezellig buurten over de plannen die je hebt en waar je naar toe gaat.
In plaats van een hele dag aan het gas hangen en kapot aankomen op vakantie.

Maar dat is een beetje hoe je er zelf in staat. Als je iemand bent die op campings en veerboten bijvoorbeeld altijd aan de praat raakt met mensen en dat oprecht leuk vind, dan is een slaaptrein met anderen in de coupe een prima idee. Als je al rillingen bij dat idee krijgt, kun je inderdaad beter zelf voor vervoer zorgen of met een stel vrienden een coupe huren.
 
Ja je moet Corona even weglaten, wanneer we daar doorheen zijn zou het inderdaad een optie zijn.
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, het spreekt mij ook wel aan.

Aanhanger heb ik dan weer een gruwelijke hekel aan, heb je een motor zit je ingeblikt of in de file of met max 90 op de Duitse snelweg :( miljoenmiljard inhaal verboden voor aanhangers lekker tussen de vrachtwagens. Nope dat doen we zeker niet.

Nu kom je relax aan en begint je vakantie al in de trein. Ik ga de linkjes ook weer eens bestuderen.
 
Twee jaar geleden met de auto Urlaubs-express naar Villach gedaan voor een vakantie in Slovenië. Vrij duur voor het hele gezin, maar het was wel een hele leuke ervaring. Prijs/kwaliteit was niet helemaal wat ik er van had verwacht. Oud materieel, slechte communicatie, en het ontbijt stelde weinig voor. (oploskoffie met een houdbaar mini-croissantje).

Terugweg via Italie-Zwitserland-Duitsland-Luxemburg in etappe's van 300-4000 km/dag. Dan ben je met alle benodigde overnachtingen, maaltijden en benzinekosten duurder uit, en (veel) langer onderweg. Dat maakte voor de terugweg niet uit, omdat het onderdeel van de vakantie was. (Je kunt natuurlijk in 1 ruk naar huis, als het moet)

Ook ik heb niet geslapen onderweg. Maar dat had ik ook niet verwacht. De rest van het gezin sliep prima.
 
Ja je moet Corona even weglaten, wanneer we daar doorheen zijn zou het inderdaad een optie zijn.
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, het spreekt mij ook wel aan.

Aanhanger heb ik dan weer een gruwelijke hekel aan, heb je een motor zit je ingeblikt of in de file of met max 90 op de Duitse snelweg :( miljoenmiljard inhaal verboden voor aanhangers lekker tussen de vrachtwagens. Nope dat doen we zeker niet.

Nu kom je relax aan en begint je vakantie al in de trein. Ik ga de linkjes ook weer eens bestuderen.
Als je linkjes gaat bestuderen, bel ook eens met de treinreiswinkel. Die hebben altijd wel een goed overzicht wat er allemaal mogelijk is.
 
Wat een gedoe allemaal................... :X

Vanaf Venlo zit je met een paar uurtjes"150" al in Basel. Daar zie je de 1e Alpen in de verte al voor je.:]
De tijd die je aan uitzoeken en aan dit topic besteedt, dan ben je er al!:t
 
Vroeguh met Suzuki dr400s van Den Bosch naar Avignon met de trein met mijn vriendin. Ideaal, om 7u s-morgens daar! (Zeker met kleine eenpitter) Jammer dat er geen autotrein meer gaat van nld naar Avignon/Nice. Wel vanaf Parijs volgens mij, maar ja, dan rij ik wel door hoor. Vorig jaar met Africatwin 750 in 1 dag waren we om 16u al in de Franse Alpen. Ff afzien, maar als wegontwerper kan ik zeer zeker van deze peages, de aires en het oneindig lijkende landschap genieten! En zoals MeanM schrijft geldt bijvoorbeeld ook bij een motoraanhanger: met huren, ophalen en opladen, tegen die tijd ben ik al 200-300km op weg.
En toch, die trein....
 
Laatst bewerkt:
Vanaf Venlo zit je met een paar uurtjes"150" al in Basel. ..

Maar iedereen is anders ;)

Dat is nl. niet mijn idee een paar uurtjes 150 op de snelweg om zo je vakantie te beginnen.
Toen ik jong was wel eens gedaan, doorraggen naar het Gardameer, kom je helemaal brak aan en slaap je volgende dag volledig weg.
Moet er niet meer aan denken.

Wanneer ik nu zou rijden met de motor naar Italië dan zou ik lekker binnendoor van hotelletje naar hotelletje gaan met max 400 km op een dag.
Dan doe je er een stuk langer over, maar dan is de reis een gedeelte van de vakantie.

Zo kun je de treinreis ook zien.
Lekker doen wat je wilt. :t

Mijn e-motor wordt ook helemaal gek van 150 constant op de snelweg 🤪 dus dit kan nu sowieso niet meer. Ik vul hem vast in voordat we hier een discussie over krijgen.
Kan trouwens ook en wordt zelfs aangeboden: (naar de Fabriek met rondleiding, is al weer gepland voor dit jaar)

Maar ik denk de trein zeker niet verkeerd is.
En daar ging het hier over.
 
De bedoeling is ook om tot Basel op het gas. Daarna ga je over op kleine weggetjes.
Basel is vanaf mijn huis over de snelweg 650km en 6.5h vlgs google.
Eerst uitslapen, dan om 11.00h op de motor en rond etenstijd ben je in de Schweiz.
(Beter is: Net ervoor Weil am Rhein want D is een stuk goedkoper)
Dat is precies een leuke dag om mee te starten Dan ben je echt (iig ik dan) nog niet kapot.
Daarna begint het echte werk!

Hoe leuk ook in Sauerland, Eiffel, Schwarzwald en Vogezen om door te rijden, daar kan je altijd nog wel een keer apart naar toe.
 
Via een leuke binnendoor route vanaf Keulen ben je in 2 dagen bij het Gardameer. Dan begint het plezier meteen thuis bij vertrek. Als je langer dan een week gaat is dat een leuk alternatief en een stuk goedkoper dan de trein.

Als je met de trein gaat moet je ook goed opletten, als de motor in de buitenlucht op een treinwagon staat kan er best (heel wat) remstof van de trein op komen. Bij een klant van mij is dat de kwaliteit van de lak van zijn motor niet ten goede gekomen... :X :X
 
Als je met de trein gaat moet je ook goed opletten, als de motor in de buitenlucht op een treinwagon staat kan er best (heel wat) remstof van de trein op komen. Bij een klant van mij is dat de kwaliteit van de lak van zijn motor niet ten goede gekomen... :X :X
vliegroest... heel erg naar, inderdaad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan