Triumph Street Triple topic deel 24

Bingo. Het kostte wat moeite, maar de quickshifter is werkend op mijn <411984 STR. 🥳

388D8171-21A8-45DC-B2DC-2B356C6EAAB2.jpeg
 
Hey allemaal! Ik zat te denken dat het me ontzettend gaaf lijkt om begin van de zomer (rond Mei) een Street/Speed meetup + gezamelijke rit te organiseren. Nou weet ik niet of ik de enige ben die hier enthousiast van wordt dus was ik benieuwd hoeveel van jullie hier wel zin in hebben! Dus mocht je het leuk vinden laat het dan even weten als er genoeg animo is lijkt het me leuk om dit door te zetten!

(Sidenote; even uitgaand dat het allemaal kan/mag met de dan huidige coronomaatregelen.)
Mocht het inderdaad weer kunnen en omgeving Nijmegen dan ben ik erbij:t
 
2e vraag, het linksysteem van de Daytona (1e gen 675) is stuk, allebei de busjes waar de naaldlagers omheen draaien zijn beschadigd (aan een zijde gecorrodeerd, andere zijde ingeslagen door een defect naaldlager). Is dat hetzelfde bij een street triple en heeft iemand hier toevallig nog wat liggen?
 
2e vraag, het linksysteem van de Daytona (1e gen 675) is stuk, allebei de busjes waar de naaldlagers omheen draaien zijn beschadigd (aan een zijde gecorrodeerd, andere zijde ingeslagen door een defect naaldlager). Is dat hetzelfde bij een street triple en heeft iemand hier toevallig nog wat liggen?

Ja en ja. Maar zijn waarschijnlijk ook wel beschadigd. Zijn standaard geen geweldige lagers. Heb zelf nieuwe besteld en vervangen (en goed ingevet)
 
Wederom bedankt! Dan ga ik er nieuwe indoen. Ik wilde gewoon de originele lagers bestellen bij een dealer/triumphparts, of zijn er betere opties?
 
Goedenavond dames en heren van het Triple topic!

ik heb mij zojuist aangemeld op het motor-forum en zou mij bij deze even willen voorstellen en zo op zijn tijd eens wat te posten.

bij deze, ik ben Richard, 34 jaar oud en woonachtig in het mooie Groninger land!
Ik heb sinds eind vorig jaar besloten om van mijn voorliefde voor Yamaha (MT09) over te stappen naar de Triumph 3 cilinder familie, eens kijken of mij Dit gaat bevallen! Ik heb de bestelling geplaatst voor een Street triple RS mat zwart van het jaar 2020 en deze komt als het goed is ergens deze maand bij mij thuis in de garage te staan.
ik heb nog geen foto’s en zou deze later wel toevoegen voor de OP ( als ik wordt toegelaten ) 😜

en ik heb meteen ook al een uitlaat in de aanbieding voor het 2017-2019 model voor de liefhebber. Bij interesse zie ik de berichten/PB’s wel verschijnen..

Groet RSJard86.
 
Meteen een vraag hier, zijn er mensen op de hoogte van de airbox? Van de street triple RS 2020, Ten opzichte van de modellen 2017/2019? Ik wil een set velocity stacks plaatsen en wat ik nu vind op Google is voor de oudere modellen? Maar aangezien er niets is veranderd kwa cilinder inhoud, dus lijkt mij niet dat de airbox is veranderd. Zo wel? Dan hoor ik Dit graag.
 
Welkom, en om je vraag te beantwoorden: de inlaatkelken zijn hetzelfde voor de '20 als voor de 2017-19.
Venturi Systems heeft ze ook voor het '20 model op de website staan en dat is hetzelfde type als voor de eerdere bouwjaren.
Ik heb die zelf in mijn 2017 RS
 

Bijlagen

  • DF5DCC80-3786-4040-939F-3ADFFD63CAB3.jpeg
    DF5DCC80-3786-4040-939F-3ADFFD63CAB3.jpeg
    45,7 KB · Weergaven: 6
Welkom, en om je vraag te beantwoorden: de inlaatkelken zijn hetzelfde voor de '20 als voor de 2017-19.
Venturi Systems heeft ze ook voor het '20 model op de website staan en dat is hetzelfde type als voor de eerdere bouwjaren.
Ik heb die zelf in mijn 2017 RS
Super bedankt voor je reactie!! Heb je veel plezier van de upgrade? Als in mooier aanzuig geluid? En de powercommander er ook tussen gezet?
 
Ik heb er heel veel plezier van :98-) Het inlaat geluid is niet anders dan anders, als je het mij vraagt.
Ik heb een aantal zaken veranderd om wat meer vermogen uit het blok te krijgen: sportfilter, kelken, katalysator verwijderd, stille circuituitlaat zonder dB killer. Getuned met Rapidbike Evo en blipper (die had de '17 niet standaard, PCV schijnt beter te zijn voor de '20 ivm Euro5)
 

Bijlagen

  • IMG_1678.MOV
    53 MB
  • 4CD42038-A2F0-4888-9B43-76424668F34B.jpeg
    4CD42038-A2F0-4888-9B43-76424668F34B.jpeg
    480,9 KB · Weergaven: 11
aha top ik heb nu een DNA filter en de kelken in bestelling, PCV komt er ook nadat ik de 1000km beurt heb afgerond. Moet alleen nog een leuke redelijk beschaafde uitlaat vinden zonder de katalysator idd! Ik zag de SC1-R van sc project die wel mooi is. Maar dan moet ik eerst even de arrow slijten

hoe zit de katalysator er in?? Gewoon in de complete pot waar de eind demper aan zit neem ik aan?
 
aha top ik heb nu een DNA filter en de kelken in bestelling, PCV komt er ook nadat ik de 1000km beurt heb afgerond. Moet alleen nog een leuke redelijk beschaafde uitlaat vinden zonder de katalysator idd! Ik zag de SC1-R van sc project die wel mooi is. Maar dan moet ik eerst even de arrow slijten

hoe zit de katalysator er in?? Gewoon in de complete pot waar de eind demper aan zit neem ik aan?
Bij de SC1-R zit hier een soort wazige, vaste db killer in waarover de demper heen schuift. Dit ivm euro 4/5. Geluid is dikke prima, de mijne had met deze demper en DNA filter 125 pk aan het wiel. Met een full system SC1-R met lange demper en bocht tik je lachend de 130 aan en stijgt je koppel ook flink.

En Venturi kelken koop je niet voor het aanzuiggeluid, dat doe je omdat deze een bepaald voordeel opleveren waar je vooral op hoge toeren (circuitgebruik) iets aan hebt.

Waarom PCV, wat een PC daadwerkelijk kan en doet is heel beperkt. Ruud Fredriks kan je originele ECU remappen, ontsteking afstellen etc zonder extra module.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan