Circuitbanden-Topic

Reden voor de td slick is dat deze een groter temperatuur bereik heeft een reguliere slick alleen werkt boven een bepaalde temperatuur. Haal je die temperatuur niet in de band dan word het een gevaarlijk uitstapje. Zo heb ik het tenminste begrepen.
TD slick warmt erg makkelijk op en is veel minder gevoelig voor heat cyclus.
Vorige week reed ik er 1:43 mee op Almeria en in oktober 1:41 op Alcarras en 1:54 op Andalucia. Dat zijn gewoon leuke rondetijden en kan zeker nog een stukje harder. Ook als je 20 seconden langzamer rijdt is de TD slick een goede band en heeft meer profieldiepte dan een Pirelli. Gaat langer mee en je kan de band omdraaien.
 
Ff gegoogled: loris baz en tom sykes reden in 2014 1:34s op Almeria, sykes reed in 2019 een 1:35 op Assen. Dus omgerekend naar de tijd van Ferry op Almeria zou de TD Slick goed moeten zijn voor een 1:44 op Assen met snelle Ruskenhoek.
 
Neem bij dat soort berekeningen wel mee dat rijders bij hun thuis circuit relatief gezien sneller zijn.
Maar inderdaad, hoopvol voor de band!
 
Ff gegoogled: loris baz en tom sykes reden in 2014 1:34s op Almeria, sykes reed in 2019 een 1:35 op Assen. Dus omgerekend naar de tijd van Ferry op Almeria zou de TD Slick goed moeten zijn voor een 1:44 op Assen met snelle Ruskenhoek.
De talent cup reed in 2010~2012 volgens mij ±1.46 op Diablo Corsa Rosso's.
 
Laatst bewerkt:
Ff gegoogled: loris baz en tom sykes reden in 2014 1:34s op Almeria, sykes reed in 2019 een 1:35 op Assen. Dus omgerekend naar de tijd van Ferry op Almeria zou de TD Slick goed moeten zijn voor een 1:44 op Assen met snelle Ruskenhoek.
Corser deed ook verlijkbare tijden (1:44 Assen) op Metzeler K3's. Dat is vergelijkbare compound als TD.

Maar dit is natuurlijk geen vergelijk. Het komt er dus op neer dat je met de TD's gewoon ook heel hard kunt rijden.
 
Ik stond met een Talent Cup rijder te praten in Cartagena 2012.
Maar wat ik van hem had begrepen moet ik even wissen zie ik. :Y :+

Inmiddels versie IV uit van de Diablo Rosso, ben benieuwd hoe die zich verhoud tot een Corsa Rosso II.
En dan hebben we ook nog de Supercorsa.
De keuze is reuze. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat de Diablo er net even eerder was??

Inmiddels versie IV uit, ben benieuwd hoe die zich verhoud tot een Corsa Rosso II.
En dan hebben we ook nog de Supercorsa.
De keuze is reuze. 8)7 _O-
Even voor de duidelijkheid;

Diablo Rosso III (nu IV) = Sportband
Diablo Rosso Corsa II = Straat/circuitband (50/50%)
Diablo Supercrosa SP = Raceband met straatcompound
Diablo Supercorsa SC = Raceband met racecompounds (SC1/ SC2)

Talentcup reed met de oude Diablo Rosso Corsa's.
Maar ze vallen allemaal dus onder de Diablo familie.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid;

Diablo Rosso III (nu IV) = Sportband
Diablo Rosso Corsa II = Straat/circuitband (50/50%)
Diablo Supercrosa SP = Raceband met straatcompound
Diablo Supercorsa SC = Raceband met racecompounds (SC/ SC2)

Talentcup reed met de oude Diablo Rosso Corsa's.
Maar ze vallen allemaal dus onder de Diablo familie.
Ik raak inderdaad snel in verwarring bij Pirelli. ;) :t
 
Ik raak inderdaad snel in verwarring bij Pirelli. ;) :t
Wat precies de voordelen zijn van de nieuwe Diablo Rosso IV vraag ik me ook af. Ik vind de Rosso III namelijk al een erg goede band.

Volgens Pirelli is de Diablo Rosso 4 is ontwikkeld voor de motorrijder met een zogenaamde "dynamische" rijstijl.
Ik denk op basis daarvan dat ze het inzetgebied van de band nog iets willen vebreden. Misschien nog wat betere prestaties in de regen?
 
Wat precies de voordelen zijn van de nieuwe Diablo Rosso IV vraag ik me ook af. Ik vind de Rosso III namelijk al een erg goede band.

Volgens Pirelli is de Diablo Rosso 4 is ontwikkeld voor de motorrijder met een zogenaamde "dynamische" rijstijl.
Ik denk op basis daarvan dat ze het inzetgebied van de band nog iets willen vebreden. Misschien nog wat betere prestaties in de regen?
Zo is het toch het geval bij elke nieuwe band ?
Er zit vast ergens iets van verandering in, of het voor ieder een verbetering is weet ik niet..
 
Misschien wat lichtvoetiger op secundaire wegen, zodat deze dichter bij de Bridgestone S22 komt?
Dan is er ook meer reden voor zoveel sportief rubber in het assortiment.
 
Zo is het toch het geval bij elke nieuwe band ?
Er zit vast ergens iets van verandering in, of het voor ieder een verbetering is weet ik niet..
Aangezien we hier in het circuitbanden-topic zitten zijn we hier natuurlijk vooral benieuwd naar de prestaties op het circuit.
Pirelli zegt hier echter niets over dus schat ik dat de focus niet per definitie op het verbeteren van de circuitprestaties lag. Het is natuurlijk niet onmogelijk dat ook dit aspect verbeterd is bij een algehele vernieuwing.
 
Misschien wat lichtvoetiger op secundaire wegen, zodat deze dichter bij de Bridgestone S22 komt?
Dan is er ook meer reden voor zoveel sportief rubber in het assortiment.
Kijk hier wel mee uit. Heb hierdoor een keer bijna hard op mijn snuffert gelegen met Bridgestones.
Doordat deze banden erg rond qua vorm zijn sturen ze lichtvoetig, maar is er ook minder edge grip dan bij puntige racebanden die meer een V-vorm hebben.
 
Kijk hier wel mee uit. Heb hierdoor een keer bijna hard op mijn snuffert gelegen met Bridgestones.
Doordat deze banden erg rond qua vorm zijn sturen ze lichtvoetig, maar is er ook minder edge grip dan bij puntige racebanden die meer een V-vorm hebben.
Voor mij alleen maar Pirelli's.. hoewel de TD slick ook aantrekkelijk is.
Maar aangezien ik ook vijf keer bij de MAC Zandvoort rij moet ik ook banden met profel hebben.
Dus met een reservesetje velgen is het idee regenbanden en Supercorsa SC2.
Anders had ik wellicht regenbanden en de TD slick gedaan. :Y
 
Aangezien we hier in het circuitbanden-topic zitten zijn we hier natuurlijk vooral benieuwd naar de prestaties op het circuit.
Pirelli zegt hier echter niets over dus schat ik dat de focus niet per definitie op het verbeteren van de circuitprestaties lag. Het is natuurlijk niet onmogelijk dat ook dit aspect verbeterd is bij een algehele vernieuwing.
Klopt, ik denk dat ze qua circuitprestaties eerder zoiets zullen vermelden bij de supercorsa varianten..
Ik doelde meer op het feit dat elke "nieuwe"band een verbetering is volgens de fabrikant ;)
Voor mij alleen maar Pirelli's.. hoewel de TD slick ook aantrekkelijk is.
Maar aangezien ik ook vijf keer bij de MAC Zandvoort rij moet ik ook banden met profel hebben.
Dus met een reservesetje velgen is het idee regenbanden en Supercorsa SC2.
Anders had ik wellicht regenbanden en de TD slick gedaan. :Y

Ik had verwacht dat jij de nieuwe rosso wel ging proberen, als Rosso man :P
 
Klopt, ik denk dat ze qua circuitprestaties eerder zoiets zullen vermelden bij de supercorsa varianten..
Ik doelde meer op het feit dat elke "nieuwe"band een verbetering is volgens de fabrikant ;)
Dat klopt. Maar het kan zijn dat fabrikanten specifieke aandachtspunten vooral hebben willen verbeteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan