KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Klopt, maar had ze even eraf gehaald en dan zie je de taartschep nog erger. Uiteindelijk gaan ze weer erop
Ik heb ze er ook af maar bij Arie Molenaar hebben ze een setje betaalbare koffers voor me gevonden, dus binnenkort de boel maar weer terugbouwen. Mogelijk een Evotech uitlaatbeugel in de verkoop binnenkort
 
Vijzen is schroeven inderdaad.
( de wijzen kwamen uit het oosten en de vijzen...ehh...uit het zuiden )😂
 
De mijne stond destijds in de showroom met die taartschep open, doorkijk zeg maar. Ik heb de gesloten modderflap laten terug monteren om de kont wat te verlengen ifv spatwater. Dus de plaat die onderaan de schep hangt moet er af kunnen. Oogt slanker en sportiever.
 
Er is in NL wel haveloos veel zout gestrooid idd. Als het goed is valt er nog een mooi buitje regen voor het weekend, (vannacht en donderdag). Hopen dat de meeste zout uit het asfalt spoelt komende dagen.... en dan het weekend los! Wel apart.... zondag nog geschaatst 😅
 
Gewoon lekker door rijden.
Had het maar geen motor moeten worden. Ik vind dat ze er gewoon tegen moeten kunnen.
Het is toch een vervoersmiddel en geen museum stuk.
 
Mijn GT heeft alvast twee winters dagelijks doorgereden (de derde is door corona niet doorgegaan) en ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast ben van hoe goed het ding de zouttest doorstaan heeft.
Ik heb wat roest op de boutjes in de tankdop en de stuurklem (die allemaal met het kopje omhoog staan, waardoor het water blijft staan), maar verder eigenlijk niets te melden. De remblokken slijten wat sneller in de vuiligheid...

IMG_20210207_131825.jpg


Volgende is een Yamaha, ben zeeer benieuwd hoe die het gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Gezien de hoeveelheid regen van de afgelopen dagen zou ik mij komend weekend niet zoveel zorgen maken over pekel :)
 
Heb de roest juist in de bouten van de remklauwen zitten ziet er niet uit .
Ik heb daar helemaal geen roest, mijn collega's BMW heeft ook daar een enorme verzameling roeste bouten.
Grappig dat er zo veel verschil is. Misschien dat mijn boutjes wel geroest zijn van stil te staan (water in de kopjes) en de jouwe van het rijden.
 
Ondanks dat ik donderdag door mijn rug ben gegaan kon ik het toch niet laten om de eerste kilometers met de GT te maken.
Maar wat een heerlijke machine. Moet nog wel aan de V-twin wennen...100km/u in zijn 5 en 6 vindt ie niet fijn. Dat ging met de BMW een stukker beter. En in de sport-stand; wat een power. Heerlijk!
De ruit is zijn laagste of hoogste stand maakt voor mij geen verschil.... Hopelijk kunnen we van de week nog even rijden als mijn rug het toelaat.
 
Mijn eerste rit van het jaar eindigde gisteren bij de dealer met een lekke radiateur.......geen steenslag oid te zien.
Vind dit toch wel erg snel bij een motor van eind 2018 met 13 duizend Km.
Toch blij dat ik de garantie verlengd heb.
Wel erg jammer dat ik niet heb kunnen rijden met dit mooie weer van vandaag.
 
Hallo allemaal!

Ik ben sinds een tijdje aan het kijken naar een SDGT. Ik heb jaren een Yamaha TDM 900 gereden maar die is 2 jaar geleden afgebrand samen met de schuur. Toen de overstap gemaakt naar een 4 cilinder Kawasaki z1000sx. Leuke machine maar na een vakantie Oostenrijk ontbrak me het karakter van een twin.
Gisteren is de z1000sx de deur uit gegaan en ga ik binnenkort kijken naar een SDGT. Nu is de vraag, zijn er nog dingen waar ik op moet letten ( buiten de normale slijtage delen natuurlijk). Gezien het budget zal het een bouwjaar 2016/2017 worden.

Ik hoor graag van jullie!

Greetz, Matthijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan