MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Ik heb het bij mijn F3 800 (alleen circuit) regelmatig uit elkaar gehad omdat ik problemen had met de koppeling (slippen) en het probleem aanvankelijk niet kon vinden.
Uiteindelijk bleek de achterkant van de naaf (waar de de eerste frictieplaat tegenaan ligt) een heel eind weggesleten.
Check dit dus voordat je met nieuwe platen aan de gang gaat.
Ik heb net geprobeerd om de platen te vervangen, helaas kreeg ik er maar 1 boutje uit.. De overige 5 bleven mee draaien, ik moet dus proberen om het m6 moertje vast te houden. Hoe heb jij dat gedaan? Met een normale steeksleutel 10 kan je er niet opkomen..
 

Bijlagen

  • MV1.jpeg
    MV1.jpeg
    149,5 KB · Weergaven: 9
  • MV2.jpeg
    MV2.jpeg
    150 KB · Weergaven: 9
Die M6 'moeren' zijn geen moeren maar asjes die eigenlijk vast moeten zitten aan de naaf die ik eerder noemde.
Deze asjes zouden niet mee moeten draaien.

Hier kun je er meer over lezen / zien:
 
Ik weet niet of er nog enige ruimte tussen de veren is ,je zou dan een steeksleutel af kunnen slijpen totdat deze
tussen de veren de moer tegen kan houden,je zou deze vraag ook in het techniek topic kunnen stellen,misschien
dat iemand nog andere ideeën heeft,de koppen van de inbusbouten boren zou misschien ook kunnen ,maar
ik ben bang dat ze dan ook gaan meedraaien.
 
Bedankt voor het meedenken. Ik ga eerst eens bellen naar een dealer, misschien komt het probleem vaker voor? Ik kan ze namelijk weer wel gewoon vastdraaien en dan werkt de koppeling weer normaal.

De optie om zelf een steeksleutel pas te maken lijkt mij het beste, verwacht dat ik er dan wel bij kan.

Hele andere vraag, wat voor waarde zouden jullie aan deze fiets hangen? Ik zit er namelijk aan te denken om hem te verkopen.. Alle originele delen heb ik erbij, inclusief een setje regenwielen.
MV Agusta F3 675 als Rennsport in Yerseke (mobile.de)
 
Hi MV Agusta liefhebbers! Zelf behoor ik tot dit clubje sinds afgelopen zomer wanneer ik een 2007 F4 312R gekocht heb.
Prachtige looks en sound en heerlijk rijden.
Nu is het plan om met deze machine mijn eerste stapjes op het circuit te zetten. Dit zonder ambities en enkel om me te amuseren.
Ik maak me echter een beetje ongerust dat de motor een beetje te luid gaat zijn. Er zit een arrow uitlaat (was optie in 2007) als upgrade op en heb dit eens laten meten en kom op 98db uit.
Dit is dus kantje boordje voor sommige circuits.
Weet er iemand of ik hier een soort van silencer voor de uitlaat kan gebruiken? Of een andere oplossing om de db iets omlaag te krijgen?
Zou zonde zijn van mijn centen en tijd als ik na een paar rondjes gevlagd word.
 
Levert Arrow geen dB killers? 'Luid is uit' had ik ergens gelezen. Wat ik eigenlijk wil zeggen; als het voor het circuit te luid is, kan het er op straat dan wel mee door?
 
Laatst bewerkt:
Arrow heeft db killers (heb ik er eigenlijk altijd in zitten) maar zou mij logisch lijken als die er bij geleverd zouden zijn
 
Ik neem even aan dat het om de RG3 uitlaat gaat. Voor zover ik weet zijn daar geen db killers voor. Echt luid is die uitlaat ook niet.
Het meest effectief is de standaard einddempers op de kop tikken. Die leveren meestal niet veel op dus tussen de 200-300 euro moet dat wel lukken.
 
Ik heb jammer genoeg geen db killers ontvangen bij aankoop.
Ombouwen naar originele uitlaat zie ik niet zitten. Moet ook andere ecu bij dan dacht ik. En deze sound is veel te mooi, dus moet gewoon behouden blijven.
 
Het is rustig hier..
Heeft iemand van jullie wel eens problemen gehad met opschakelen van 3 naar 4 met een 675 3 cilinder? Ik kreeg die vraag pas omdat het blijkbaar een euveltje moet zijn? Helaas kon die persoon ook niet zeggen wat er dan aan de hand zou zijn, het heeft me echter wel nieuwsgierig gemaakt..
 
  • Leuk
Waarderingen: ymv
Goedenavond allen.

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe motor, waar onder ook de onderstaande twee. Helaas kan ik er niet heel veel over vinden, maar wat zijn de punten om bij deze motoren op te letten? Wat is het verschil eigenlijk tussen de 920 en de 910? Zijn de onderstaande motorren hier bekend toevallig?

 
Goedenavond allen.

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe motor, waar onder ook de onderstaande twee. Helaas kan ik er niet heel veel over vinden, maar wat zijn de punten om bij deze motoren op te letten? Wat is het verschil eigenlijk tussen de 920 en de 910? Zijn de onderstaande motorren hier bekend toevallig?


Beiden motoren zijn een 910 toch?
de onderste ziet er net wat strakker uit op de foto denk ik en heeft de originele onderdelen er nog op zitten.
verder zou ik vragen of het onderhoud bekend is. Naar mijn weten en ervaring niet heel veel problemen met de brutale van MV, maar let op alle dingen waar je normaal ook op let.
Mocht je trouwens ook naar een 750s willen kijken, die van mij gaat er uit haha
 
Ik denk dat de onderste vooral een poetser is en goed door heeft hoe je verkoopfoto’s moet maken. Ook zie ik ook wel leuk spul erop zitten. Maar goed, zelf leuk spul erop zetten is ook leuk. ;-) die eerste scheelt nogal qua km. Is ook wat waard. (En 6 jaar in bezit met bekend onderhoud) de andere (de mooie foto’s) weet niks van het onderhoud, motor is in 2017 geïmporteerd.
 
Goedenavond allen.

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe motor, waar onder ook de onderstaande twee. Helaas kan ik er niet heel veel over vinden, maar wat zijn de punten om bij deze motoren op te letten? Wat is het verschil eigenlijk tussen de 920 en de 910? Zijn de onderstaande motorren hier bekend toevallig?

Een 920 is een nieuwer model.
 
Ik denk dat de onderste vooral een poetser is en goed door heeft hoe je verkoopfoto’s moet maken. Ook zie ik ook wel leuk spul erop zitten. Maar goed, zelf leuk spul erop zetten is ook leuk. ;-) die eerste scheelt nogal qua km. Is ook wat waard. (En 6 jaar in bezit met bekend onderhoud) de andere (de mooie foto’s) weet niks van het onderhoud, motor is in 2017 geïmporteerd.
Dan zou ik inderdaad naar degene gaan kijken die wel bekend onderhoud heeft
 
Hallo Stefaanzx7,

heb nog een onderbak liggen, wel beschadigd, de 2 luchthappers zijn eraf.
kleur zilverrgrijs.

laat maar horen.

Bert
 
Dat snap ik nooit als je wat te koop zet. Bijna net zo irritant als mensen die
Bieden en dan niet meer reageren..
Vanmorgen kwam er een berichtje terug, maar vervolgens weer geen reactie. Dan ben ik er inderdaad alweer zat van.
 
Ik heb een Brutale 910R gekocht 🙃 wat een machine zeg, en wat een geluid. (Is standaard altijd (mooi)luid?)

Maar meteen een vraagje.. (of 2)
- de versnellingsindicator hangt op 1 vast. Ziet de toeren wel, de versnelling niet. Iemand tips?
- wie heeft er een wphb over of te downloaden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan