MF-Oost #163 - 'De Tex is dood, lang leve de Shell'

Dat doe je dus stiekem toch :Y
Vooruit dan omdat mij gisteren opviel dat er schijnbaar veel motorrijders graag van zich laten horen:
Aftermarket uitlaten moeten worden verboden en onze vrienden in het blauw moeten meer controles uitvoeren op geluidsproductie van motorfietsen. Dit levert namelijk alleen maar ergernis op en zorgt ervoor dat er wegen worden afgesloten.
 
Vooruit dan omdat mij gisteren opviel dat er schijnbaar veel motorrijders graag van zich laten horen:
Aftermarket uitlaten moeten worden verboden en onze vrienden in het blauw moeten meer controles uitvoeren op geluidsproductie van motorfietsen. Dit levert namelijk alleen maar ergernis op en zorgt ervoor dat er wegen worden afgesloten.
after market die niet goedgekeurd zijn ,, neem ik aan ,, want er zijn after market die wel aan alle regels voldoen
 
  • Haha
Waarderingen: Manz
Ik wil hier geen discussie starten over de milieu effecten van een houtkachel maar :X
2 kuub snoeihout stook je niet in een kachel 🤣 Maar die milieu-effecten zijn er zeker. Dus hoppa, alleen nog maar gecertificeerde kachels en geen verbranding in de open lucht meer. En een stookbrevet voordat je een kachel mag kopen 🔥
 
Nee géén, als je wel een andere uitlaat monteert dan naar de RDW voor een herkeuring.

Ik ben het in hoofdlijn met je eens, anders zijn we straks nergens meer welkom. Maar je kunt de verkoop van vervangende uitlaten niet verbieden. Er moet namelijk een vervanging mogelijk zijn als hij stuk is.

Gewoon meer handhaven op de bestaande regels lijkt me een betere oplossing, zoals met zoveel zaken. Echter daar is geen capaciteit voor.

Regels strenger maken heeft geen zin, als de bestaande al niet gehandhaafd kunnen worden.
 
2 kuub snoeihout stook je niet in een kachel 🤣 Maar die milieu-effecten zijn er zeker. Dus hoppa, alleen nog maar gecertificeerde kachels en geen verbranding in de open lucht meer. En een stookbrevet voordat je een kachel mag kopen 🔥
Och, zonder vergunning brand het hier ook wel hoor😋
 
Ik ben het in hoofdlijn met je eens, anders zijn we straks nergens meer welkom. Maar je kunt de verkoop van vervangende uitlaten niet verbieden. Er moet namelijk een vervanging mogelijk zijn als hij stuk is.

Gewoon meer handhaven op de bestaande regels lijkt me een betere oplossing, zoals met zoveel zaken. Echter daar is geen capaciteit voor.

Regels strenger maken heeft geen zin, als de bestaande al niet gehandhaafd kunnen worden.
Noemde de handhaving niet voor niets ;-) Maar voor al die inrij verboden moeten er toch ook handhavers zijn :?
 
Noemde de handhaving niet voor niets ;-) Maar voor al die inrij verboden moeten er toch ook handhavers zijn :?
Nee die zijn er ook niet, dat is een van de problemen ervan.

Maar back on-topic....

wat is er on-topic hier eigenlijk?
 
Vandaag lekker gereden zonder de koelingsprobleems waarmee de triple op stal ging. Dacht dat het thermostaat was, maar bleek gruis in het koelsysteem te zijn.
Geen zout gezien op de doorgaande wegen. Wel veel rommel op de binnenweggetjes

Liep zeker ook maar op 3 cilinders? klote ding...

Maar waar komt dat gruis vandaan? lijkt me ook een relevante vraag?
 
Liep zeker ook maar op 3 cilinders? klote ding...

Maar waar komt dat gruis vandaan? lijkt me ook een relevante vraag?
Vermoedelijk heeft er iemand ooit zo’n anti-lek middel er in gedondert. Spul lost ook gewoon op in water, gelukkig want na een paar keer spoelen konden we weer door het water heen kijken. Paar nieuwe pakkingen en o rings en alles was weer waterdicht.

Was er heilig van overtuigd dat de koelvloeistof een keer vervangen was, maar blijkbaar niet..
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij ging het over de geluidsoverlast van houtkachels en het afsluiten van dijkwegen met snoeihout.

Of anders liggen er afgerammelde onderdelen van mijn duc....

Gelukkig ben ik afgelopen weekend niet weggeweest; overkapping ‘slopen’ en op de achtergrond genoeg ‘ploffers’ gehoord.

Herkansing vandaag, als gepensioneerde zoek ik in alle rust andere dagen uit.... :]
 
Nee géén, als je wel een andere uitlaat monteert dan naar de RDW voor een herkeuring.
Om vervolgens met een pak A4-tjes te moeten rondrijden voor het geval je wordt staande gehouden. Zijn ze in Duitsland ook zo tevreden over.

De regels zijn er al. Per motor is vastgesteld wat het maximale geluid mag zijn én een uitlaat moet een E-keur hebben.
Het ontbreekt aan handhaving. Dus als die lawaaimakers nu het risico al willen nemen om zo rond te rijden, dan nemen ze ook wel het risico om zonder een RDW-herkeuring rond te rijden, je zorgt op die manier alleen maar voor onnodige extra kosten voor de rest.
 
Diversiteit is alleen maar mooi, en mocht iedereen op een e-motorfiets rijden dan houdt het geklaag echt niet op...dan is het te druk met motoren, wielrenners, grijze duiven op hun opgevoerde e-bikes.

Vorige week bijna een ouwe op een speedpedelec met mijn auto eraf gekegeld omdat hij door een volle rode verkeerslicht reed. Kon net op tijd remmen.... |( vraag me of zo’n kerel dezelfde beschermende status heeft als een gewone fietser...:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan