Ram's Honda XL500R Tracker project

Dankje voor de link.
Gelukkig ken ik daar weer iemand voor :)
En heb wel een redelijk formaat compressor waar ik paar onderdelen per keer mee kan spuiten denk ik. Dan weer ff op druk laten komen en door.
Voor het poederen gebruik ik maar 0,2 bar of iets in die richting, dus daar kun je makkelijk uit de voeten met een standaard compressor. Als je dan ergens anders kunt stralen, dan ben je klaar om te coaten :t
 
Hallo theredone51, dit topic is al meer dan 90 dagen oud. Weet je zeker dat je nog wilt reageren?
Nou, ik denk dat dat nog zacht uitgedrukt is :') Ik zie dat veel van de foto's het niet meer doen, beetje jammer, maar ik heb zo nu en dan tijdens de verbouwing nog wat kunnen verder werken aan de XL500R. De foto's daar van wil ik jullie natuurlijk niet onthouden! Voor de mensen met een goed geheugen, er moest nog wat gebeuren aan de tank. Die had ik mooi kaal gemaakt, primer, witte basislaag, etc.:
DQmaOYUVvbiRrr1HOFxSRH16zscqZU1y3Dq7qdhoDFpmCoaGHp3YgprJYq4awFg2Y19xsF4awirNZXH9lURPO6qXaMYqKkSq5BDABv44Q113YhNSxEDzIXTCUagO4ESTOIVF83Xqn1XwwprSJlziDTOUe3fFcGIqeYRvnEHhq7Wk5ecthh4B9Ih6r2EFeForDfkv_slLpRLBqnv6x9SuXhMT69eOM4fD9SnNwfA04u5b_O6u9sLqDYkCULqRIZfRslKK9KDqWhvM43N0NJ9a5xci62l1qPfdBjBYx3RZGdJ0gvIDqz72kr5ArdkWkCdcIS18Aa7Agltu_N_SQy_B1MwZylJhVOznn3MxpyeTv9_oNLOFzSVSd4FdF6IMAmOr0bOL43yOw8fn3dRp1ymxsQz4rL4B6E0d1Od_XFMmL7QYXgrWLAjqDHb1rBpJ_mSMuBjTMu9TwNAFfG6TqdpsfXaweaWgZMtuls3PJNWckJI97ek7FLcSj2wQMZMb0Z31F2TfTkdOGgm2Htq-vNQSRdzUnbutcZsELz2ltssPS5LPRc_Npynn_eeLJ_tEDBx5bncZ-BsuXTF10SYwgYTx1V8lcmMktNEj9EaPurK4lvuYmw8zsPm2TW_7tlnhY0Erdo3wXaXTs8Z8-jSDhMhOPf1VTen3Jb2CtxcGmFWf0gOB41_kVNH9GUKGOCZsCg=w1204-h903-no


Maar er zaten nog een paar kleine putjes in die ik pas met de witte lak er op goed kon zien. Fijn plamuur was op, dus ik naar de autospeciaalzaak, waar ze alleen maar een soort van lakplamuur nog hadden. Ok, geen probleem, nou ja..
FmGlFPCPzmWWfqacyA4CdGZbYKbNGBNjuZR2qWEjF6SfWmfXuG0QIzDQbZoeOwmTI75q44rdRT8HK5uh2n5kbUj0h34WqN5RX-UurDG4J2pTttwHe2wOAbTLC0wShY-JIhHb84MpE5wtfMl4_kXgMNzA15ETTlmK1TN5mPbnM-BK7O64lhfbDjlVfck3LQGfEMBho__rSH-zFZWr00DX4Evo18Eham5hvl3-AOz4Vw3DFmAEwGq-upAPaqRNDIMhtsozp80BctVQzTlMRTAf-I9wlBfcX6kzk3s1ro4MBkSvYCU6HnECi6AK_upRiCGiMn2QyPYGZB00IHENHpODLr1r7an0Vgkhp433yIW3a6iwh2l11DKgJcBxXwCbwLihNeN0KgcsExf6uumBRe-PzOO4G5kMEyjs-Ak6YthH-r8VzWJL6Sgk3hv2ZLGZbNf-p9eGLipH2mV743RAwkkqxKoDPscHMpJxwmMNAmubtFrpWI3RYXTbecMrt7oNm08_RnT9RKDFiQuFkht6vQ-UzhQd30qsSpjRyk7WYcME2NjPO8VqgIpuwgtqDmdN1n0PNkxG56egc9ZHvxNrRf7X8xZJokznjodK92Lr_9zBWzp4nboM3lpPhtcytRURWViEYt60twn-bevRxg_MBXLD0xJCTgm2DQJZFqiXKQrp-V3t53aldTZMo2pXVX8Ovw=w1204-h903-no


Die zooi vrat blijkbaar mijn lak aan.. :X Omdat er ondertussen ook verbouwd moest worden heeft de motor na het verhuizen een tijdje buiten doorgebracht samen met de DR750:
VThfdzcMqhVfqlrPwIyq35forjzy5F2MaFrAn2nQ3hRH2CFtCSWj-yh5vsqzLUPC2SLHxSReIXGGUd0qqsfJfX2BtHljkx_ECdxlmw8pPkvMJV81nWFneUQih_0FSNvU36x2Y20x2X4vqsICIs0cFEyiTdkscKHFmF81Afg1WVa8BJ__1sMQbriXHQC3eV9vnerUZT7E4g3Z1cQi-fsoguStf7MuycLjHX6s2XqtQjfI_8JqAYEoc2Ru1R9McchWwi7NJTdmKptL4gOWuENA-mOlPQHk8aFghNDTK4g94hMCbUSAbATvj_pk1EQizsWpnmhiuIDiQtUoWhXtESnnKqVwP2vkzEQSY3tYhMShlviKi5duvpdDhNF8ETAjo6BcHWw_obGfSxzCrl5PZbdYmh_OSKj10tnS_LZPzAFtnMMH1qD4sPvE5vzY9BsQRyjXdRveCw5S8foy9Cp_Nru6Dq3qzrLg_bDlBnoyGz12mPkQiopYpcu8uMZtcTvEvIKtxVrY2H96SxDW2shbGr5JgFt364h1sL9A1RUwXIj_fJu_OCkSimm9zFvW4LJ7PFrvSttHTLGitMoR7WTgnlO8rnasu-cQKBnqlOZXHdnbwgYtNt3AOuXDKGYmMJcASRfmOBHon8tVdjK0e0eDexbZG2a180pN_xDCo0KbY4EPehcVTwaj0HZpD6RIOhhWwQ=w509-h903-no


Ergens tussendoor nog een keer een bung voor een Lambda sensor in de uitlaat gezet:
k-vTxac3pb4Fi6FNXSo_uaMX-FVjC_iGIMulbOeHsJW2iy-rQYr7WF062qHDwOeujwSOlkYpNtsVOp9CMpVpNvfEJbRYPi8zCLEt1UZToWAxCNJZsIxEkSQRHk8yFD5dycryVfQPb1I23OttVv2lO0VePEmK_1PFKqGsl8OYjvk7LaLrIZcZeWgkv8WEQGNvBuCxtyrSnTiLLukwsSSO44NK2e3o_U-DB7KLjKxwrPlzlXQf_RDVXukd7_LPLzBOCRkdHno1PUqu4aM_O_kJoucEp_rWR7DP4oFKuJYndzfYRpqId-Wnhf5-I0v1CK50340uYtwkIUXxe3jtdS8CDq1uZhaAAwaYDxrQ4gZVSt9U2Mc4vzMjOTy4vItURMmJY0RWLvgNLLhkFWmUtwmoZmgGHh3nzHOcoN52aL2IBej0tGJaRCakyPIVerWA0prwcE-dteRvwIeDz9z-xpMn7qGSvCkkFRunVrMveBFVGoPpYdX0FnXYBfCYFdelyQnme324ypth2eX-MgeoNWM7Lphj_VPK4FE5eEJz3ULtLfbK_XAzXLM_IwHFLXXQ0R40UJBGKGALLpJECW0p0wWd47hVGIF4gCA6OPHAyolDT9WTvrTEJVfzvB46FZvWK_reERGn0_G6BeJXHttGx2tlpE2KejG_O-EoLFhMi0QP0lC3SLQDfKXQ8ueYXE8G6g=w1204-h903-no


En verder gewerkt aan het lakken van de tank en het zadel:
NzlxW5HNU13qbZ2ereecyFKBl84W718MsrCzrAXP177KgEbjbomdBI0pwJjp4-eprGEKt4YpglLWR71G7GsWcNSy14xBbDrPkkpmsUyK15t8xY4SmJj8E6d0g5VvYGQla_l0nPKRGpyKujMjfkNuaPifydalx_en48raZT8kVvDBaflbcKYOLR-2MD2bUJbM5qaFJy2A9Wbk1mP8Mo-aHgQkrNIlROLoOihWYgP96ShZ8Q7brIn1aP5toTdBF5J5-CCbEDICUvdYd6kKg_kSfasmdAJRXSU9AglV53X37NU4IsgZc4LyvMgVfFQhF4dechMM_rteaev72XqXP9Mo_uN0SO9DOSJCBHcCsgWiMfSKbeYkVQy7K9e0pTfJ4XKLKXdkr5wbN1SXRe8X_E8COn5d6KMkWVrOyjUyRYjeYVgW0UZBNLhgfyRAWpUhAc8GHgA7EV6m9V_jNgDrOyuefSZ7xyZv8xgNdYsUkA4v3b8KAIP0EglpKmrWEqeGCOjYVz0HtpCuB-atlEjV0CoOyQEJrXW25inio9IlFn8cf23vtNyVSennHvBQXx1wF_YRtEzyg0ttr-GzszQ_OB0pGXhP7ysCLL7KH0PnSTcDsgBO_HnvZo9_L_-DMAwaJMl3VmnjZL8jzuEDgpcq79vsOypUGtn5w_-nk4ndUk5vQUZ7GsM_nrVkRu42jB0juA=w1204-h903-no


Zadelpan gemaakt uit geschuimd PVC en wat beugeltjes gemaakt om het zadel via de onderkant vast te kunnen zetten:
nhby9QvjGrrZL-z2h-P4aS_shGBskukzIOivGbzVo4So0T-tOXMiiRES-HxJefwqFTCpxXYP9edmQzDCfPqD7WKL0gz_5Uhs2ChEhS1BBNmCztJHwTsm-dFVPOjHyjhVb10YNM9HaRNvoAopHmiuqXYcx_9HVf9fM7un9yTUAdgk1XR3yKq1bWVQLPqIb0cko6v2WoTRfpJI6OGsKmCdaCRe-7WD8KPlmqX2y5gPjKMhyJtnkpe3mxirgt3UjJ7O6Tqy_V_kxwjmmXTNxbyZUUdAvyDrMcfoLlasdWJZzEzPWmEmiVCc4jPI19gG9fXne0XimAhR6_oquO-_qS-KztzvHycuIQzJvpb9d4Neq1Y42-zPiie4ff-b445PUjMxLOMBl1p2cDGC4GjbUfM8qOKDkgv3NjUEByQvH1BFw2dTmE9mGoL-CP7Y_6zcceyIUDG9m5q603jEGchlVBXqSKYd8kE2Gyq0UKeQNUR9xFDj06zHBnwseQ3e9liRC_EFOsJ2vQV47qZ5fxkAY3PBTXzv3MMEy3tpnEXKrdko8TUk0fg4NpaU-UHKaTFGlJH1dRMEeC-fuC8ByWRTUO7VZCstetHzzetwR_DkS07k2khOuw_HzUTCCi_sZ9gnzVa_8q1e9-3Xs9ZI7H8ZLU_PvciefkBASch4ponlHKzp5JOLeKJB9a9TKgTK8HIu1g=w678-h903-no


Eindelijk de echte kleur er op:
H71LLaHGuMsIVi7QREY-TOkCpHhYj45dtaN1ZKrPSsiXFz62OULXwe1SRy4lS9H8CVF1fUYcBTCv0uOY44atdhpISzMa8iQTd8WS7QTKVvb1FsL6Bo2GGluNWnwER6SHboX_fIjcYKWsNW-c1hr_wnpFl8uo3zJmtXvPqm-3EHOXsRPuTxohNXQVlu9bDx-o2DrfsLwWdmWDU9ckT0r4_gFYoAe4U1SQnDTtVSW3G9DXYslbjfNJNJ5HfcwiNKkpohEW2Zj6pE0yxnl41A3DbHdGz10Ur3Az_dIHzmnqKCrmvPvBeSn3Uokqc6tdHB4uq43jxiVb0LhCSsAuNLDDWdhtwSAl9Sg10Uvi0vzJ-xz8jVIfcn_c2KZaICO_D8twFVJs9wBfECMXM5bFGAx2f_39-A_Fb3XfJd9WS-u3JfT36WbJ0gpp0bS6GSswF92ub_eQsM0oMMJOGcYRWJyZ2GmSa5PwW9kiWYE367ruHjmVf5CJ6vj9LrOTWUGWG3HdlS9d6r3mLZtBFRuUi7m2IYElBrdkRN_U3E7ggg2vQq7suK4cqcPdmC-Hd9TbBWQsxKqY6Tv6FzgkF1LL4c0WSG0sAcvpRCJKqFCCMMSmktjkk2gjKHqPMmkTpd6PL_UwCNSruAzxf_u2qbu65xGUurnKbigxiMw3YW_cUxt1Pgq6UuXnIzf9X8i33VYFCw=w1204-h903-no


Stickertje er bij:
Ocdkbs71RIfpCIWDL63iy9oOQp9qLK43xgyPzwOE5bWN6lqYY7t5OK-2r8fzqzd4RjnB7z0Kr17Cfv-vwdWv9ok-ZG9JWESitE4v5Mz3mkt0XFDm4hmbmMA9T5pRqzoulnI5zGwEkLEpUOWFV0qRcuLO6qHh9KXeiJ1TCpaa9M2nOcxR3yGbxK-tyXeDtjS3cPC7jAwCWOms1gbsvHndJy3rHJnym1EfX6UICIuCbzeLVUnpiRjJ_oumgFYlrKUyuBHnK7Q-C0kYFZxGWwHYP2GM2Y-6GheTLcjS__mFSL-svtiyRCdzYSSbW86D-vUQuLeKLmBSl6CNNPPo_tZ0pITQ_4KqTZTe5FeUjAX1M3KtRG67fFHbvk0N2yiuKidG9X38tc6vQqtjUW_o4M9cDpU1ZnaUKo3luR67fiTug5cgxx9qf1LTPo_GhM8_tTztikDitqzEC_03zMsRtobj2ib7JigR6zuitRVnDb5H-G8Fa14Kt4rw3mOF4Nvi5li1xS4AeW7U3-Dw7ykXhyiDREw-Fz9WiG5oBQx8qiNRRYjb8Pazb09cGwCI7t5gCAR9-szGSPc8klTB9jo7lIFBoqkq0ignduAyJVR4Bog6abgfWN7FLWlfxdeHypRao1Crsn31XK42x7c_LKWT-XgFszdBtgppddl2kVlHylG1IAaN8aGVmNAIapOwayQDyA=w678-h903-no


Nog een stickertje er bij en ook het zadel laten bekleden door Nopper:
26Q6WvP0UmTMqjF7gaddj1vVgojcUOE0ch7rEs3wNLMUY7yOv5MRyDKkXtmPoCQ159O087BW-iqTa0PpSlFM1aqTq_i4OXX0qC1EKHw2lqZLphYJkSN8pD8zv-fA69N-xUAe5QJELfDVt4rO-I9Tm-ypX_MO70YbahLK08g_M15unpPxWD63BGkEKc7JbA3WGbbMQV4-B3JdEdCA2kbhVHjwHD0xt7usvOQ52lyOv24K2fFK7_WDD_rWT3f-H5cOPJYJ69QArg9j_JJtbGBcms5_eWKcaODfeXizV0f1CAO4njSdApVFku7CcVl6T2TdLcAFNXjWC8o23gbUN6M2j-g0yjqPIL-D4Nj1ogqrgt8eVbM3SU8JrnV4x4a26zwcgEXAg6fO7m7d2ntwRmsG97_ohr5l8v1KGKvBx1VhMAAG1hV96D9Xo_mFCVr90h-yeog3wUIC3KzcBTzTIUAqD352D3thwCypNoq56L26SWIjYrggLGedFNqGW3AUFL10_1he2OfrLqWWh48cQtSjZNpI4FJHRdcNAil6pLjIbSL1KMv-3gmxam5UpZxLeCc5cqxc-GXllh2K4qMCI3BSHCIdi3dTfgz2bEYi8Gi2DAfYKeP5uutJ61Y-kFpuEr-M9K11hO8P7vb9-tSy2rpMQZepclIIuG_CmP_GZb5xkuvLiOx3v0Kkq4ftbn-bOw=w1204-h903-no


Toen eindelijk eens wat kunnen proefrijden en dan beginnen er natuurlijk zaken naar boven te komen die 'voor verbetering vatbaar zijn' O-) Tijdens 1 van de eerste ritjes stil gevallen, leek er op alsof hij geen benzine meer kreeg. Uiteindelijk na wat klooien langs de weg toch weer kunnen starten en tot thuis geraakt. Daar eerst de bougie er uit (die was immers nog niet bekeken):
KoxM2EiQwPl4J2qm9PWv6lTCBtcy6TS4hI6OtjA6pydLGO_d2CcfpGZ2PrqlVLEXln5s4ZBV_JgVt1emrtO8Jj7yCEj-DJH3_fJKASM2ioQKWa8HLTDY68j7U1j35hfU5zg2-kgaxOD_sssIV3fq0RmDU1aOAYe-dEg_FbtoLVgKHqoe4TEYUYRXcdt36qiIr_fFBUDV6cShm3GCk-P54O8QVGShuRCHJcwfHUqdKbyb6ChxB9ydGKCn08YfPejJufT7nzQQFEQe2w3quXkBubr6IDhNtf6RRyMVb7L6DLpx_0YNGH1YB2bFvmyXe7LCYV4EMAXMPxqwsRxBtEpb24-q3hhf3nyRCyX-pjaEoxFOBj29Q-M3WLi4T68y_9w0_UkBdi0LBxXCC7oY_f3AZNpWdTHo6pXbrqbueM1jcK0ts003yJWAb2fgLOIi6DhJVXiFOhxZ9O4c7BUu1C8l36aqDOORS4V_WiSVbK4GvGCW07tHTXDtet8O5Vu_YdxlYDUbuE-qeYAA14Qc6FxsDlhPsQcJRvfwJDf8s79w9zwpl0I8l_0AyFYKll1yntWUmowgaHCPNwrpssOVfqARs1D8d6K6sq5lYhS3eWzxPPYb_NIYxLe4NZ4oVK-0EWoTbCLdPJrqXG2HYCbRbb8kE1fSJFuR3AHE9BDdf5bGJcvxW5Wbm-YQm_AFlynOsA=w678-h903-no


Hij staat al zeker niet te arm, des te beter met het inrijden :+ Verder zoeken dan maar, kraantje bekeken en dat werkte allemaal naar behoren, maar toen zag ik:
lkK7ni2vgkv_yNu28-E21v8XyBfkH52UO7cgZG4yhZ72T6GLTt_SLTiWmmwhSihCTyITsU5OBx2o8MoZTPUxw5bXsn8EEOA311ywI4cNB3omyMRkL35UHoGUxfbo3jY4NOzWduClBBJBc7UFB3rBRLiMPpSLvdFtEtFy0PGJaS9BHlhTqWiRNGgXYzOwb-m7CGuR3T5znPplXS0CAVZjlMKEJu3T67V0eJdjItBhZ7FhmWsHEwCzdKgGzzRytmQ7DoJhOw9RGL3P3En7cbiL0VwLDvcGMad9nzrVDjROs1yfsXaY0y00y5zFruZhHKoTbqcfGwUGL9KMIju1L3bs0ThfrAo7El_eS4CANmzzlsRw54GHDFUCWqtuJDFo5hRp6p-EUCz8wcci54k2TwrC_H3HL2t9F-2avYtr2gyoGYv1Z0qy5bLu7DynhZ9dVUHHwWGcXb28uWZrcnmUJeasZ-MvezRae7jVClB6JrkEz0J1F_iKWgTGzsuXI4PClr8galgJplMf58IjajBq6wTRLtccj5GXtAyVu5M_gfqDcTY_L57aRQ1am7l5Sma5F07CfX6PajiEtzzHAYiCvicrwgP7ZxD6eZlmpv60DxrALPjYL6BpZpIZOV3yLGfQiZugzq1n7tMvetL93PhoqA4NjLcbfUMuAhWMGrqZTeWlyFwXTzZJrEpd1cHz7K1mzQ=w1204-h903-no


Die staat zo droog als een zeeman na een maand op zee! Het probleem was dus wellicht dat tijdens het rijden inderdaad de benzine op was, ik de kraan heb verzet naar reserve, maar dat er daarmee een luchtbel in het systeem is gekomen en er niet voldoende benzine meer wilde stromen. Quick fix: filter er tussen uit en sindsdien geen problemen meer gehad met brandstoftoevoer :t

Daarentegen wel nog met zaken die van de motor af vallen (het lijkt gvd wel een Harley! ;(), op het moment staat het lijstje op:
- Afdekkap van het achterlicht
- Glaasje van de rechter stuurknipper
IW-QvUeG8LHzRB1AuGZ0aKp1rg0RWQ3P9-OOrgdMdd1hy-HS4WMCrf_CPHouwR4rHrPySLz45uuhxik4lCrwe_unTHEfwgRnnPltefcD2jC5Qo679_kHrxBcgFSsDlh4lUw8_lkvZDOqTNaaKXe4hXtpygkGhepwdxWwm775n6TCcOJoZzDFdHfkVQ_WSHLH7dbu79sbxjJmhs1cnJouTx3AKBRViH-KXK7peV3kvfsXhnNc3Z7BvytGhmIWAWuK6sQhXDSFF1Zzw8jYH6NOw3Y8h_htUmtVKveGuMBv4WTaGBV3x4Fu-fVkIFysqPZ_OTHZZAp3yBI8W72ixJBxzzT63TGfRPI82GvyKZ6-GI0ElC9fHxooKmGlXuzKdEbGlQi00SkEI0VsNYDw6FJwwuluDKAd68UxoYx-9eOcVDMDP_9emr7KNqY34t4z4kDxWUeE3ulQefktZEwfPFw3xtPKwO8lwquezq3fg-hB02UjAwvNGNYThxrLcc556M5sZKrYmvHDfgaeST1Bd09uPqjxLnci0Jyu1L_PzJ2bR14zH6M7mFRhLH8_M_ahya34WOzOPoPgOAzxCzTazmYPWnk6RrR9iyEU7SZ2D9vmcOvtiZ66jnxZ7V1j_sOp_3b3nZehAzzFBCzKb-Iuy9Xq_R53Y0Eh8iTduLT189SojHe_17BquQTpeXYNOOTIaw=w1204-h903-no


Ik had bij de Chinese vrienden een nieuw setje besteld, met de gedachte om alleen een nieuwe lens te monteren.. Hebben ze daar in het Oosten tegenwoordig andere maat schroefdraad voor de lens.. :/ Dan maar het hele knipperlicht vervangen: blijkt dat ze ook andere draad op de bevestiging hebben gezet (iets wat geen M8 is, zoals de draad in het stuur) |( Daarop maar een mooi setje Motogadget M-Blaze pins besteld, die als bonus ook een E-keur hebben waarmee dan alle verlichting op de fiets ok zou moeten zijn voor 'oom agent' :)
YzTcM4rr_hpQ2GWcixxnlz9sLRDO7XOXwCQhMLVpCaJuWR-C0Fw-zNyRx0771MRqF7cR2xKiKejNMwc2ZctzL4k1lASqYtJlfS4XYP8R8yIpM1NjjqmU_no_jwZYR_2S-9TOT4cH-6gpVi5r3lpe1VPsmD-FXLeFuCuM7X4XMYD3zrRHeB8pGxSOtN6ao91rYF3aO-12oyIX9eBYXme29Hv9ZbqvXj5DGpKLWwy_zbRZnAfKMGNDm2y1LBKyITqqXvdKd5-yuL29-wXkVfr2-GhOvopyjoiZ5FRz8hlU2fbx5sdEZ5IibNSVeUONNEypoSiLIR_gbeCwLFMYKQmFojTHSUCDFLbPJiKlpTuKYY5YVSLrlHDm5cg160s8k4jEKVCjLO6u4-vHusXQ-rZnYMAQb7Vzck3oC2PY9xy4faa_Gb9eJSrj3oH7Ohbk0Vpx8y7v5fFPsi3SPL1OSwbXgr_q5fJwvOkl97kDMdwbTuiL8Pg3NS36ctl2oG25E34jQhPRjucvTx_e1PAFHMdkdGAdHjbqdeoPXH2axSMAPuP3I4HXl6S80X0DyGHgYmz5FWSPd_KzUeE5ftw3YsHb_5M37QSqmQss82kfj1MiiROzqWH5TYdM_O2ZeerVmPVqdMom0JAxsTDlks9izMBBNVMQGaNwsAJziiq1JnrcN-Ccxl5R226IJZEApzw6FA=w1204-h903-no


En dat was het momenteel als update, komend weekend beloven ze goed weer dus dan ga ik de XL500R nog wat verder inrijden. Ondertussen zit ik bijna aan de 200 van de 1000 km inrijperiode, maar dat zijn vooral kilometers in de buurt wegens 'nog te valideren betrouwbaarheid' :+

Nog to-do (volgende winter ofzo, hopelijk in een afgewerkte garage tegen dan):
- Tank retoucheren (beschadiging opgelopen ergens tussendoor)
- Olie wisselen
- Nieuwe velgen / spaken voor het mooi
- Kabelboom volledig vervangen door een nieuwe, op deze manier
- Eventuele andere zaken die er nog af vallen opnieuw monteren _O-
 
Laatst bewerkt:
Goed, de demper dan ook maar eens vervangen door wat kwalitatiever materiaal :)
Of.. de huidige demper opfrissen, ondanks dat ik in BE woon blijf ik toch een (gierige) 'kaaskop' :Y en een andere demper pas maken is meer werk (die zijn over het algemeen allemaal groter / langer / andere aansluiting)..

Popnagels uitgeboord en kapje er af:
iE-7BbZstKQCbOuTsGaz7SDBs-diymDeXCGGgp80RRe_ITJQ1NzXVjCMfNB6qgH1U5OvnaIuJrYdeFCrutnYXSi9tTOZRhBh1l9UlutDeK0JQ_bdOl2qDhqbE7GBkc0W5Y7OvziQrZKpC2uShtHUx1cvphvXV3rpZXDR8gGURqiRbFk5g2BzqMM529hKtUMmSD5ahRetcl74lYOhB08in598r0LalILFAYqy_ZHl_Q3soTwpj8fmduq3Xy0WCBYtf6XjykRnHg3BsONKifiEBoQWqPdZ393I_VUzKx6hs8lFjyT-dIDrWDJF2Ugc7T5y3pTdpNkvgX3bVj4j-H4ERWMBz9WX1jq5T1naTUXksZ1g39nk8-bM1Pis3_exl3FwobskAeCOdDDb14IPIfHDDuwHZJR1ujRJh8Nvo0HzGg1hKNxPm_v7B1hAbE3pix7SQMi4tLERvjaBSImvk8yOqMNgwib_nTIXFqDnh6iZXMlhPAmc6xr4vF49Vz2GrX3_R89d0HWHNvFh-q-E4IvMUJp3INAAPTMhtkXtZyZNi3Oxsscx-hPg-31hreQJ_1QOWOXl1gLyn36KwitbbiZiYaVTVxNVxAb1Ugk61ODWydcxF9eAjjX-o-QltaLe_W7kkt-cM7-FfRrHmERr0Ggkgr0mkmcbZ0LawVZ4FrM7wtGhWsitnSxMWAL8EjDN-w=w678-h903-no


Paar gaatjes extra gemaakt in de dB killer, om de flow te verbeteren:
_KQavb9MuH-R9xPJg1lQiTMjvAGznZeyiBPw1r4KdMTyBibsiwYv8tE40NVwcdyBZAhqq_USRXZLtyFHNIr-FOmVM7CrwQF0ATj5f0DPTy3uXiu6aBkES9r4FqcnedXeNP_anmvgcDpujaTj6bwZy24z1wYlhY-OX5xsJag-dhXl7xVdv2Jjqb6kkHbkz9YOdchE0e9O4XqJYK3tFbKW4j1rTcX_pmaL7YHCcLpAZx22DqZnI4-ievDwyG4wGYl0gML3aaQd4etum01k8vD_Zu1eQDwkR34ncCupmTdsg0fdbCh_G5KZU50LgHiIRu1knm30P3NQGAMloYsYUSaKdMTQ3PnDBxBmIZTTi3LxPYFYXK3vD24rRsQ2n3hyfbiGLLLSOjkjDgp95Yozr_kkcqgupeCBpRDfuZ6JR__xnAK1vs7nJwzswlK5XsT-0EjKW1ieEqxW6fgBWercjqg-MjNlA5V7uB4S_D5jFBD4f2Ynt2LRxeGPoRwDWv4LVf5Mam-EmMwS9R4GfjnOPf1daysKgoW9gVkaj68aiHgJamx_AE6CgXLHkMvGTVhjzag4p-UIZPBLoY7qdA7YRwLkMH1-G9FayFYiKyytQkDAvdFEaqgtSS__iL46-0BSGCUN-wJlXLnbRcgKqEyCczhKdcJlUpZSAkXr-CBRK5veoPAuksD7W5H8l4qC_Rr93Q=w1204-h903-no


Eindkap en dB killer kaal gemaakt:
jrY41_3UOi37T8hKS8KLtcANbo5uX44xkUP-3I8TIOKMuKrsQp1Tk7LbqK-JiD5PzWEmjKkQOPUnINQh4gSjFfXWolO0Bfclwcbv1-4J0HNTS2AzEs6ncKcBMn0JYogGs81-84s3F2FqqRmFqbcoKZ1nnfJa7LoH4tQgb7eq29Woyw3ILeCu6YM_zDkZBunjSg4sJ1RBtuxfMgwfOmSTphs_EX1dmQL5n0Ocm1xWx7DaYx4UKLka9n0wsL0KkksaoWqTKREbslQbgw3Ndjc3UXpqx3lKP5ysDUC6r7KyOvKYROCwTBP_Szs32BKjcf_xgAugZGNHRpHLumlhHWAN1gpEHSl2x3fVf4jEABvzz-lAsdC5QjFtJse-0Xb7n78pMnu25zaUg-iovwL-ptbMZpyIr2lA3q48PK-RnTXwDqCXVmrfDU6p-oaOe-M3ZnnH4UMjUsC2FGB-pT4g6usAAFLwa2RPwmBAUT856XQ9u77YUaKV3b_ZvYwtfsLeYDdmo2ZE6UVQc2fci1K9qZ_d52iC4_aPRM0z9Wjw2ovMrQZufPTOE4VIaBQ6K965fzvwrvrb1LXIh3GPbNAR-0V6aLCGtghqtogGXhqiIiD_y2bcFBenz63e7xiY9Qn5IznP5BLDigw04mlp6eDtOgdKDkTuYVdUTlVuqWCydXeZbCCUbytXx6e6Jvmt89wlaA=w1204-h903-no


Schoonheidsprijs gaat het niet winnen (niet dat iemand het ooit gaat zien), maar los komen gaat het ook niet meer :+ Zonder dB killer is de uitlaat toch onbeschoft luidruchtig, dus ik ben niet van plan om hem er ooit nog eens uit te halen:
sm2yg_tRocnNFu4ftFoGKhvNi4cNZgLdoyObZXh23c2Tdo4PG8EDcrPaMUpTZlU5k17e0K5ItX6CnRMygyLDWVjWN_dv2cbTN8qPEsa10yWQmiwXXr987R9KZ4LJZoQlGg5k5ORkydwN-vmqO2qcYQm5WFO4kqz7ThwATcuFaN9BN35ticEX51aNVVOxStysmFJUHYKGE2J_d2ax_BrH7enr1sAUGDvF6yoVk_LN5RNNFB5HDVsjc_LOGcw5baGRp-MbraHqklwHCgHUS-rwOnw0TdzIp6YyNvDJGfoaNxwGDZwtSJQ2CZXQIYT0gDTIogz8pcMTgI-gtAWnDOweiZi5m33W7mT-w--yfV8BIqVbojKXmXAdMAj3LK5asB8WYIPMU6iSI7XiSKi0xMxFu1E_umf2myA6BNXVqM3FhzW9CPaFAVnynTShudnF610CUxHZNj1W41XAsFV9904h7CwvYziQ6xdtWPgF8pcBQtCJZEhz8oyZUqIEVBvFAjRQV79nFeI-YG5jNY79dnK6kvYQKbgO347_cYdeeE9y6zrETWUcBcCUzE5tpRtqL3PzsA90boHudhu62ED-8Bg7MJCm7xxrT09s9xUsxGr3GHoY_Fnr0fDDZjiHiIMCEnz_5Ka1t36tV3zwW75zb75ic51HOnIQs3J9P1dp8euY_oS4t2SxHjtjsOyVRaxEHw=w1204-h903-no


Oude Chinese demperwel is nog best 'aardig':
sC_-yv0zYEuXQn9wW8haVPyx8IEcwjc_5kuWhVbVfnYLa9TP1OzUIa3bKLD4_bcq6sYySWXnPrD4MHWFx70STUD7YG7wM1uQewN9mEoWahx4uKANoCFMdtdB65Lb6uvHxiRPNhsinb4ciuEAUPUffTuCRKvzxiEK_Lb9Km8W4MsudCLV9tNDD65wvUSo3zJ7ckuZeq_wEzpQVu1vanKG8IsFCCOtS-E57RvPIbVPm2OQ3VpsfE_BCBkuEaSVVvtvvybwbbxkZjaX1ypUpie_fdjcrrxmHdLW2IB-Hy5fwUxRNwKg4g2RYP4J5siQkwmDK1mGUtphSbFcJM4B4KodgxOrSO6C8bha4am86Qi3aM1sbYcOsl4K9bMZsRQa5TWU2PIC6vdJpuixhdILHsi3n-0PHgFfjNeW0IVtGhLh7WkIAxsGbPIS7XMr_1_301niYP7-a0VrtsF5s82ycK3eeW4lM3o5P4mirjzMSQWRM7Gs4LHg7QgBBzDw4n0s0bNDQH_Q_Imf709uXVfQEBSsxKnxoRPfAXHSHgxe-asHN1KxKuMOsjmiJKzvjLsDZ43A6vr6ePbYGbemQOjGsXXpuWdeumBi2qj8HbEkUNtWZNQ21zRVLezQ14ya-s8dS7jcZie0jkLsXVJ5wGwmHuKv_41y8SoO8AFIiq6GKMXMMdacYRE4pNwqB_g-YKAVDw=w1204-h903-no


Maar ik had nog een reststuk fatsoenlijke demperwol liggen, dus die er maar rond gedaan:
VcX3G01wnjnVyWgdnzf0U97T-axwSOgcdjULK3jPSiCi9tyzfzxVnur6RXnPyLr5CR4azcB8--Km6omQb0JgB2DcuchABsWhSmu5NxyK410aeg-rbtqcQ7n3UJ_88XQN1HHIIyQfaNArCi96-zlc9UbRlh3Syb1fH5dHjziwWQYF8saAs6DVMjJuTnpzCIgrPORqjGQW0pMzVUlWgRw_y3azhaBOwdpyjQVBSd-AHd5KJwIjpYkirIsaH386Sl62p8984mIrMiT6n-4XuARJNuRrH_hka3WVKFYVkQCgHTxlVUz6Wa2UOOCtAMZxFgeh6GlfRiQHxJAEhKo0M9rkBV0hLqorBOXhFZW7lAG0srKN6msM2knKutZc6DbNUh077WY0t7FPdsto-PaBjoOKbZvK8LFB8LZP2tpIFl_Meo-VkZd-r6lBxNKcK1tvdm8PNR4uyW_oPqQ0ZxfKWVxEzpgXcRiQyGYaevwgn3Kb-cQwaALr413fi0Rh4DaAWqzPPkGTuMX3wy2s2_rEFC7QOMAMcrZFT1o2iEJnTNwH64eBu2pP21Fjy0jK7cP9hKV_HApaXvpTSvn8AmHUcrBTrB_ZuDhXMnTLhz9pK5ns_-OFMkQeLocSPZ_qVPVvTP_gNzc8TXkuPvDuRrSiHJU6xn2phbDCI-bD6t9k-uGb74kZgPedRCH0ooc1Yf7yVg=w1204-h903-no


Beetje zwarte verf ter roestpreventie, alles weer in elkaar, nieuwe popnagels en hij kan er weer tegen!
QiuZVAB7ydqpPrKYxQUqp8J5DrzjWJpG51daaTHQUW6kLkzOCSndJqEe1jGdLtIkMjPPfsXHsfah02m5-ogjV3jnxhNJdwGI2xZfEsF3jGQVLF21MlCvVAUDXwC719lsmFdNaq5lZ4jvqDIk2RYeqphU2i1glILOI2VQ3syXJVkScEPFXTQx8o4nUvewU8VT04gnI3OOa5LiNsyzwKmnFSaAD0K-8dMfRu8ymYN7ah6Fxm1AngbqJ30Vo7CYKEqaTsq3elBPHJtdeOpkmUITqKhBQPmjEphnpiS-Noo_g4GDb2ooDs3tFyu9luN6_HJhiIJyJffP6zgMA_F73th5fWW2XpW7x9LTx0gzeOfAV6CF3-wv6g9oWaGgAppUImNI5w86dBILjsrSB_SapiS9Z7VGEPafS9Ins9AG0-MkTj2zwILN3KBQcLqDniQasHHoodRw8o6W9xBKzChQd33aiqYzEoPio9zErDq2y8h4Qjh-Zo_p7a35K6ThV133je08QfVcnak1V3twVhozo6s2IMrg9mzFA7OTxUJ26TPWGzbMIILaoUKfszf-L80msu2laNBbTRCMzksUwqXOxgSnc2fwB4Jdx1tvzWwM3_3pLxMiUlbfyimdPr6d6S-thIuzK28jh-605uyXp-q-3CmUyGl1Q4hM57j04oD6Z30U-vsjrVyH1xq6g8b1pFzixA=w1204-h903-no


Gisteren nog een rondje van 30 minuten gereden: iets luidruchtiger, maar vooral als je aan het gas hangt. Gelijkmatige snelheid is het best ok en bij thuiskomst kon de vrouw des huizes melden dat hij stiller was dan de DR750 (of dat wil zeggen dat hij stil is, dat is iets anders :')). Verder ook de stationairschroef een stuk moeten / kunnen terugdraaien: door de extra gaten is de flow een stuk beter en daardoor ging het stationair toerental de hoogte in.

Volgende werkje (buiten kilometers maken): even de voorvork nakijken. Lijkt bij remmen alsof er wat speling zit op de balhoofdlagers, dus even nakijken / natrekken / ...
 
Eindelijk weer wat gerommel uit de garage:Y lang op gewacht! Die knippers aan het stuur zijn ideaal, die onthoud ik voor volgende projecten.
Al bijna klaar met verbouwen?
 
Eindelijk weer wat gerommel uit de garage:Y lang op gewacht! Die knippers aan het stuur zijn ideaal, die onthoud ik voor volgende projecten.
Al bijna klaar met verbouwen?
De grotere M-gadgets die speciaal voor het stuur zijn zijn wellicht beter (steken meer uit i.v.m. handschoenen), maar ook dubbel zo duur, dus... :D

Wat betreft verbouwen: vooral nog wat afwerking en dan de garage. Motivatie (voor verbouwen) even op een laag pitje, maar alles is perfect leefbaar dus mag ik even aan motoren sleutelen ;)
 
Volgende werkje (buiten kilometers maken): even de voorvork nakijken. Lijkt bij remmen alsof er wat speling zit op de balhoofdlagers, dus even nakijken / natrekken / ...
Motor even op de steun om goed te kunnen voelen aan de voorvork:
9-tQlLsmPlxq3ySBMbDQADj350G2JMDqxody6k0SXtNu9iwXT2o7eVb_pIvfPofws4pBPcGFxkfniX4Am-b3dDguUdv1nQVxghoZeGP4ltmpI_63LBkJNCwbBpX4qe7S7qOMxni_-ofiHbVjhgP2nLcEzEB-yA23-FzabFUIQo4HJYZMjpCQkDTITVFDeXRbREpDQ7WAMtNTAtTE9SzhO7NlqieXrOjO4M4_VXXsTWYKsb6G1Vsy3FCBj9DCFOY3LkEK5Qd01pWIZShz-YX0DznwoPIqAWCiROQODxfjLx1XAjjro4jD_eR8YBcvp2_h9At6aHp6Eh1goUoTmK0sMrlcFavWcrwGm_1ychR-MxW3nRkPgY1X0-oVXFAfq0W28ktkLhKD5zWqJ8fmRiOO__QAMlfh8uaOhVDatSqrkSmbEoHCG9KTaw4aemCiGjEiBpMX_hTOBA-9JhTQUeeMXCiQHFIJ31bEz1H80kiuRAmk6sGpC1RLTIjNDAtjRVF6l_PmWIVLbfVGrwGKAUTaUra_c_rilwO8LhzAKA_SIcn7RVnretwcdOWL_ZhgSWlCi83WF_Rkcs7w3-bE3R0VDLgi3dQeprRg7GgntKY_QD06DfDWd_w7swOlgkGvKPSP-F3EBnfvjSC_fvvjCZrlzSxSnC95mVceODhnAd_448CIy5Q9N1iyI8u1o5XcOg=w1204-h903-no


En jawel, er zit speling op het balhoofd :) Uiteraard zit de moer verstopt, dus alles los:
7Tkuit8QgHY-AI9orthQb_KUs2iY2PUKOirMzvJAnic1PRilIGDYBwY4ViwpdeHud8JSpuclckAfK9AcgEggklAC5EyagQ0HNumtCJUUlWVktsKySG1r-K7SIfGivtSbwa0MjzMJg-P3OA3l2CMrbPGzBEzJx4Rd-onEgCkKZKzfvDrSqikV3xHGYzW8xmL1Hx8vBzu2MhLVDa6x_qMvboPr9NMg5wIqK1h1bXDcFtObHzQJ2DtyVqtjGnCQS_Gs5qI81QPWZ2boBx4carBfzU6eIiV-djsy-JU3o3AeHHif7wk5LHMwq86C7hRRNjYkADzTXWuwCbFP2Wvu4ZINvvPTVvLVQSxIFpXwUIDhNs4KB58kVO1ZIPW5FVe1A9DLMQE9Nny28ETYT4eU1Cd3w23qAcr-UsXYMT3dLKiFp4Uyd8PXsYlRMhLHjca7DWGmnbp2_W1Y7Xhgyk_7GQDA1g_BfNKqVawrvN8UiPrVjIx0eq66dO-6qBGq1ootFFTRoE-TaHOb1xc9HosBLY1NmDwLXzjqpC5FXiVvne5f2OTCfRKqHpX_PTd0M2GGJTqG3IkYRm6Q41rmD6fZmQ112g3OdaSqwPCf8gQfJKr7qQiCwdfkE3y7LofBwiRfoHiw7Myiad007o8AlTq-wGIXOxSiMD_WsHpcC7TNeB4RW0K0sHvl0SBL9kVk7mszsQ=w1204-h903-no


En de moer aandraaien (die los stond):
CfToC0HeY0cf57BzOR242-u-y6oDE2rOhQDm-9fcQ4V4OmOTQOLD1Y_kMOHsU6ed6VUBNy8HxnoxsSQLtcVad-xtIl-Le_WMPbaJ2l4yJsoUWy9aUATFcnoEpOqHRYsYXzY70WD_dmjcW5SYfhPLpC0rgmhuysg47Q7_Fu0cpw_RIXL_h4DCjbqSc3mBUSKPMbXWbtWdXfVgOSc1m14ffF9JnQXKHSgrUhFleS2MxKv3ymqyO0eoQ9fuJA6hhA42-vkcOfX9SRzd-J2mmWJ1S27FnZm5SXka86rOzNStFsdzZa5Pslha2DjTLkmAE4oupkXnx-XPFXPekN-9SOmias0FmlNDzv0zvSD330yv6h7ybop0s3DDX-INETHGHo3raytD8f3QIPuoVcyw2L_N23bmmgD8k9GJthGVqIQjrYc5Tvh60mV1hHXMPRzfzD8FI7i_ImdStR8t1JtLcSGJfSOxCjO4QSADohZ32V_MMhPvgqvKZdzZmipppwDDaXahRJkT_2NTrxQ302mHJ9CgWcDT7yn5KdlYzDJrAZhRoUTJ_2njykqjz2bwqQbh32C6FIyjyfIixZyVAM9b0H9gdLmQDdJDVqoHVlS21Fu_byGL-zdiEN3DsL3pbHGpaCbKM9NMEcmrvb1aDdNe2einieIMNE8YjTU9XVkMnK4p2ohcfOPckY5xCiUvDJiOSg=w1204-h903-no


Ik had nochtans zeker bij het monteren alles goed gezet, maar ik gok dat ik al weet wat de oorzaak is: de ringen rond de voorpoten waar het nummerbord op vast zit, die hebben er wellicht voor gezorgd dat de bovenste kroonplaat niet ver genoeg naar beneden kon. Daardoor speling tussen moer en kroonplaat en de mogelijkheid voor de moer om zich los te werken :/ Praktijk bevestigd ook de theorie: kroonplaat zo ver mogelijk naar beneden, moer voor bovenste kroonplaat aangedraaid, dan de ringen rond de veerpoten naar beneden geschoven en de kroonplaat nog een tik gegeven:
XVIN6XCJwvKhOLsojxv0tToqY8Z5eN0CH-uA1hCyBVEVRXrv1UgC_YqJx149HEyiVlsvIjBxZ3qmx3oOo2-BjhLacOzgqVPNsCFxTPYpQcJWpm7TGPCI7w3JPLyE8Y48eTPraxzQ_UEpH223cHpqUHtqBQoPG6vcVbbToT7ZpVTkEjPQ2Miumz0mvdYdNwx2CufdBs0Smy0LfH8DE8MT6oY_cGQXVlAWlrUNI_c9gw95QF6RhXA9_W2VU7UaOBI8npSHC9FekkFnCKmGK9LwjF6oUep7TJ4ZOEXiQ9MpYyxOwd3oBudOx1dCNx5FDezomAXVybylqQ0c1ePnlZ4j3nBIBAhzC_uPTey5W01jpam20-TEBen9nK_XRyeglNK68Uub5e6nOHAf0ncA_bDStIoijI5UgVqSlmeZvrMcm-SKE8P5TFjQLlA7D2GuDrUfbKyQMJS8O0SEml79f8UEBimkkdkeosAgzmWHLYXYe1lZxx_eoaSXnNzGRlG8RVIEHjALHvptxjA-b4DPqJUU1M9dh3qnSr7_V1DctlcftpiK4UTAcHj-qojvggi7w3bbc19TZj31Ou26zgU3fQm7TSu8cFVsdejZOG54lDXb-SZZJjZRTRH7jhSq9VkbC1Egz8PfLubUSurmJ04uKrltcS3RgmKsdo851OkuybyW1J75VsZhZay1UlpWxiSLlA=w1204-h903-no


Goed, beter zo dan niet weten wat het probleem is/was :) Alles terug gemonteerd en ik wilde nog even een rondje doen, maar het mooie weer is zo te merken weer even voorbij (regen), dus dat zal iets voor een andere keer zijn!
 
Prachtig weer gisteren, dus het pak aangetrokken en een industrieterrein in de buurt opgezocht om te kijken wat het verschil is in rijeigenschappen tussen balhoofdlagers met en zonder speling :+ (het gepiep in de video is windruis, niet de banden of dergelijke)

Maar als de echte Japanse Harley dat het is, op de terugweg:

Jammer genoeg ook wat lichte beschadigingen aan de rand van het zitje / framebuis, maar goed, dan weten we weer wat te doen :')
 
Hoe merk je dat je oud(er) aan het worden bent? Als je tot de constatering komt dat het voor de verkeersveiligheid toch wel fijn is om te weten wat er achter je aan de gang is en je dan toch maar functie > stijl moet plaatsen :Y Het resultaat:
_3jvXxX-VcgBfZvTm8su_GFnSoz_vvf41AFlcBMIsgiWIAXIblzyRF76v6K6d3it7M7JJ0hLFZXOvTNJBWsthLMOpMapiJ8QsyB5b0xXd1p7PDZjR8_sN8twxiBRkstF1DJ34Mp-BB4i36IW8pKQ9C57RIE_3OK30ummguGx2dOXKSq3ejQhP0MzXzwK6EHo0xM6aPqr_7kCG0WEw6PFwbYZoTUAbxXfhFqSaBqcnMpJVF-Cn62TqpN1PUzECZW1ktoleftqlh-v_ps9-xs17JjaktaKcEqK5PLyZc04Zi7hOadgq4AvROhKJ66sHNJjrScDwC2zRhEohrwPb4IHsQwxOm4FEvNlNfckWLTkE2gTwwUStLjLJqi7WyYnnGUgILPHctgwh6NxUUIuzNULI1rhD98fQSyMgYuEZUFJnRMMyMpWn_WLds2LXX-WBMGHa9rJLRgD-OeII2bvYeY2eDpU8Vh3NZdEfSOnR8ku7TEBRBPBnSDsvkAkU-VWDi38TTmftHhnA5Dz_wfwIcqHWdoNFphEnWKxJ0xmrnjyR2GY0GX3HjSZ4-5uzMLkuzD_7luFHtOKSP4web_JrLQhbquV5-2QtLB4P1ENNNjmy74BKXZYL7am7sT_LSGgKSlsbc9Rz7A8D8IXjDqwYmMhwasfT4MZM5HG3DGtWKDdJJeuo30Pc6Zk1Sw0ne3-DipFw-VkfGEGpyBZIAiGGtQgBR3k=w678-h903-no


mvNPM17EYakvQyQGcoQtYa5RqE3DrUNx_fVFfRkEvTkw8-IX5KqwbosF8BZswH9uA8fMD7kSCvdiOCA9XJfKpY2innQ2gAMf72B2mANFSn7Xj1UDCxTN8UAJk4-fqUYNGgxodmyAKwD_QIIwt7RF9w2BKbcBvVobO38caes0yU1qtjWun9TtW-1ak5Ho-i-NfXJjqcamWiSgupTYYfGYyjmfLSWdvyGTyMByOO-KHHf3pxhT1A7vK_cpkYSDePLLQTsDVs6TykSYJX2qCbAzA4WAh_vwrbp81h12QLFxKArxftbxqurNihYhdAFTryVVfPSMbuBHQusjI8ENTmCnSvwbbMEa_48vT9VmkHxIr1RjkCQdPE9hc14EK4LKo3tWRpHp4RggEwUxzJTLOaOZYy1lntlprHLKfh6TIZJ269aPmIgh_JtvX_CT3GQRGlXTVZkASdylzhKKl56pMMHWSribT9U3vpKATUFe_Hm_0gJ0BF-MJlu6gr2bJhTLnmjwxSrJYh9w52Levi0A4UXH6mC8eLKP9EbAj9SQzlRlTexR1slFSUSdoaP7sRfLteEVsx7fu145dfchV3bnwzUPLHLMtOOFtnoFJ0vSeAjY2o6mrS3ype4OjFSANGUJytXhjZwPhMbOEScExm0WmADfuKVzmQkX7z5iRfv6SuX11jyH4rjs-g5PRr2ju0s7CFYyERAbISW9PjjZhODGqWl7osHm=w1204-h903-no


Voor zo ver dat kan, een 'mooie' bar end mirror van Shin-Yo. Vervult trouwens 2 functies: zicht achteruit :+, maar ook er voor zorgen dat het handvat niet van het stuur schuift. Doordat de nieuwe knipperlichten niet meer zo groot zijn houden deze de handvaten niet meer tegen om van het stuur te glijden. Rechts was dat niet zo'n probleem (handvat zit goed vast op de gashuls), maar links wel. Bedieningshendels iets naar rechts gezet, handvat wat opgeschoven en dan de spiegelhouder als 'handvatstop' monteren :t
UbC7WS9j7xunB_Oxf1t0jZAODpewUqx-Zl6MY3LQNcqU8SvbRsPvdyRjWRbBdIZ6L0N_9ApsgQwsKniPUhrk-slihW3VoIG5bewfQFcKInFX72xTXzt4oIpDNxxdYCj4aK45SUfHgMcI1UatnjzrM8ty1CuXAx1aEDBQIi-XA05-pKH4azh2lX5bzR6BlrL1OHcVA-DEergIdA8DpcDthQrCZluB1_OGm0_5U0IaiFYRZ8NY8nckzcObsfbBi5w9-eSNt4X20K5OabuOMQ8Uhmjc1H9rgw_CFNdt3x4RHVSkzZF9b5kycoKCIxx4lx5OFOPgsq56xz36LhJZWHmMHEgo6qjAFpPCFLpksBn-rXtECREkKQLzOCjh_ZS2IZnIrdNalIk_2aJcogT1F7F4d74fo-hl9aHT6u2KZ5fPbkBCvGQpWi0HIzNUR2o84VAU-Z0SK8g0QJ-tuOQHcj0LdIOgj3W353DpwLgybntLwuFOC8ELbd1Xo8kyp7B50ytAdZW-7uRUBY0ScsF7BO0b8T63K8qjaZ2IfA7urlwuU-dhvH3AKh1kp2K6THYthP-ShUSed1H2A9364mohF4SMnXJDBJuO9eaaEH386VehU9B1dEbPaRtL7oF8TJ6nHtHW46Sn7kPUi4shoqWixoTqZiMsoJNXytSGHb9Z9gQNc6lC_e5K5S065IiFnuYPEYTs8bIQPuRa4YcQdWGyqPoYI28Z=w1204-h903-no
 
ik vind t geen porem.... dan zou ik eerder overwegen om een oldskool spiegeltje te plaatsen..gewoon op een stokkie vanaf de koppelinghendelbevestiging.
 
ik zou die compressie handle aan de onderkant van het stuur zetten veel makkelijker te bedienen
volgens mij zit die orgineel ook van onder..saluukes
 
ik zou die compressie handle aan de onderkant van het stuur zetten veel makkelijker te bedienen
volgens mij zit die orgineel ook van onder..saluukes
Met een standaard stuur lukt dat wellicht, met het stuur dat ik heb is het rechte stuk een stuk korter en zit de handle in de knik en dan werkt het dus niet als je die naar beneden zet. Of hij op een standaard XL500R boven of onder zit weet ik niet, maar op deze foto zit hij in ieder geval ook bovenaan:
stuur.jpg


Je kunt de klem van je rempomp vervangen voor een klem waar je spiegel op kan, dan heb je geen probleem met je decompressiehendel
Ik zou niet weten waarom ik een spiegel aan de rechterkant wil hebben (als het over 1 spiegel in totaal gaat), links is mijns inziens veel noodzakelijker/praktischer dan rechts :)
Als je eigenlijk wilde zeggen om de klem van de koppelingshendel te vervangen, dat is een optie, maar dat gaat niet gebeuren. Ik vind het best zo en als hij ooit naar iemand anders gaat en die denkt er anders over, dan mag hij de spiegel mooi vervangen door iets naar eigen 'goesting' zoals ze dat hier zeggen :t
 
Godvertering, wat is dat 1-april roze irritant om te werken!
Op de voorgaande foto's lag het kenteken nog altijd op de grond, na dat de kentekenplaathouder was afgescheurd. In de afgelopen dagen heb ik daar een versie 2.0 van gemaakt. Het plaat-gedeelte heb ik opnieuw gebruikt, daar een nieuw stuk aan gelast dat langer is dan V1.0 waardoor de houder niet zo snel meer contact zal maken met het achterwiel bij het inveren. Ook wat verstevigingsribben aangebracht zodat hij niet opnieuw zal afscheuren door de trillingen:
YKiQI4Uzj0FBIzqV8REOHQ5QJ8XORmAfXamtbToodsPWpMW7cX_ov2twOx_nIN1iBZSXSZ7_j_LL9iQUvug7jhkjDRy1FTZ0S1bbVx6kvPBH3-RSk8fVVYFt8G6vdWoMjmTvx82t5_MHJ0_kJD_Dpvs84Sg88duZFuzYJm39lXYq_OPJUdUIpz24-P2rTbYU9hkdlhPlig66JSAiMik-RcxzgzADj4t5U70p7dDYBoMcxJ5faXuTvygSy-H6aMbtq7EyjFe-n0oWuORlIdGvdf98IJNAbFPKCMd7Hzw_8X0SQMfsTaelpZTNcFxjp5w8ihPhuenEIUY836TelaqSnaSxk2CoqViIGOF3bEhZfbL7rHy2r3Wd1R4jIV8zmo-Yr0fmKaH0P1uepVZF4nEL-RVtB-41igxD_RSlksSeUAw3VmtyrjgsDcbv0f-9RTwywh3H1EwSnq1Km8BoA6DYuydgs3JBvjBexFlU3M1BYu0bq_x-4DvnlUSFEt6_1RWvdYgKZnj3H15vs5rVZnRO8sHiwLOc55gpSmvlksTBQRZw-C7b6OEaURvKTmdPDxfIBPi6haexOHjMrNgVLFb1M0qqVq7en4OjBqqsz1ND3r-5nkHnxhfhqiVdwlwes9qJ1UeISbysmpby1Ra02bh1ndWF-kHooBGZ-Bd4NOeB7utLjsznXHauL02RO4DJ9iUsd_Tww6ZJgAWmK1pUVbwXWJU5=w1204-h903-no


Even passen:
hTCzjWqqAbB4erwwOM00QcrpRO80n_c9BwBhd4eU7TvF8WvJFIu408bOhtJBkSUtZw4jMj0p0E8lgkBSYgr05ywcdlIIGt6RCllrXWKQA7RMHaV8ET1H2c_tbfPSvoJaPNORIvO1Bu6ZmWzL87rIJSIb3jpfuhmaLBxZyen-trcVBiLhmMZ7xK_88vTBx9qUzJs_DqfrIcbnKP8vDc7AjzsvQgbOrb_0jo6PvRC-QawDCPXYDIlLGZ8_cpijutN2DyyrQYAUW-Ar_KD8KDauaTQGqU5KQz4aJKyfXr1ZhVeL0VrbtsZINnT_abKO2gwMneK-YB22WTmudIhX06dtNekbEtGt8UWAVZ3zwoS2Hq7acjvhsFrqhCZcVcuqeyHNuQlt6LJIFgIl90cySFOoZGNso6-tpD9krP6dwBV72fQ7vcpK4CxM6w6UKZynWThvfCzFQ0wqoFhTub65bUi5LaNl-jqwgtJ1AhTXk08Z4VJmtx0ML3dT3R7zKnPibymZKJi_y2VEFkipj_lvtiNgsLIa3cMPmedGMOZt5AZcrhAM4W1-fD1czZW9bTnBV_3iStEq45y0QRu5ag-HP3mHbw8fiwr4DYCtCC_jE1xtPnZn5_fwt_KuySGXR24iAdvwW_ljjvUNLZITL3V0yAZihb8m2utgLOMbUukRJ0nmW1zI9QhiFoqOKGfLEGV7QFuC8qPC0nzJhrkVQDiArxh1jb-g=w1204-h903-no


Gaten er in gemaakt voor bevestiging, doorvoer van de kabels voor het achterlicht en ook nog een verstevigingsstang gemaakt die tot het ophangpunt van de uitlaatdemper gaat:
DFM6HqncuSEG6O_AONRYp9i44FoqsP8rM6VcpXUHFRTKz1y1yIWx2pq8ex2MrNoFt1qrxVU-NJnEx6CJqgxZFbzNjyQe7DXfxb0iVlpJ5cLAlE_zCfEk8htg0RG6FX1Vz7rXA6uGTaX3txpXya_LOxXBKpVECstxIMOr_jpxWAtaKuqhIjuj4pElihFGPFF7EJlKPjSq2iXkCOcapI03hvUvd-UzCx1rUnkHO6ddp6fij-2NKwchK9T4gYKGtA9a2h0SQQSqff5rjLRWr4LLhXCAjxWDnYzt9Ivn6zcU_3nLfyM6BcBN4L3tAJgQeonUXz5c-_pEdEupFXCcduHpLtjwrK_ThMONDL5aWbGfB4_VhcVHW_5n8ZYPBaETCVAMZyYf3wvF7-4qv0GOO3RWqogLBFyiunReFqwpUJ_1auvdl8ddqR_ycwp-AvizSY95xeyJAhBKRY2dEKLXpvEy4UiAtQ5cFMTcyHFzcfEnKkK5sRLFUQJFPmFtqJYR-VELcB2-nIacRspcGnW8OpZ1eEJCGkynpWRnPuogkDxPlGfB_juz-vyece7wSszGwClfhCl3R4tQeezCafGs7vk-EVxT0VOfj3V3hh9pGdus6gghIUmupdIGxFaDpwIfNMjZTBh_wmjflfl5mVDiB5ZW50vC9zOUi_CdWcMyT5ArifmQ5ZsXUfOlJSR2gNjFywhyTO2pXJtbRyYKBlikRjwfX1Gw=w1204-h903-no


En zo zit hij dan weer op zijn plek, inclusief achterlicht / kentekenverlichting:
IMG_20210331_185401.jpg

De beschadigde plaat zal ik tijdens de 'winterstop' wellicht een keer vervangen, het is een heel gedoe hier in BE: kentekenplaat opsturen, wachten, etc. Geen prioriteit dus...

Goed, dan is hij dus weer verkeerstechnisch in orde, dan maar even testen! Rondje gedaan in de buurt, foto voor het plakboek:
IMG_20210331_195251.jpg


Spiegel werkt goed en blijft goed zitten, dus daar ben ik al blij mee. Kenteken hangt er bij thuiskomst ook nog op, ook blij mee. Tijdens het rijden merkte ik wel op dat er wat rook van de voorkant van het blok komt. Even aan de kant en bekijken:

Duidelijk dat hij rookt, maar niet helemaal van waar het nu precies komt. Ik had laatst al opgemerkt dat hij wat olie er uit durft te gooien via het filter op de carterontluchting, dus die ga ik eerst hoger plaatsen, blok goed schoon maken en dan verder op onderzoek:
IMG_20210331_201524.jpg
 
Laatst bewerkt:
De draadeinden waar je uitlaat mee vast zitten even goed nalopen, deze (net als alle M6 in het blok) hebben de neiging om dol te worden en daardoor de uitlaat niet meer goed in de pakking te drukken.
Zou kunnen dat hij het naast de uitlaatpakking tussendoor poeft (al zou je het dan iets 'ritmischer' met de toeren mee verwachten.)

Er zit verder aan die kant van de cilinder als het goed is helemaal geen olie...
 
De draadeinden waar je uitlaat mee vast zitten even goed nalopen, deze (net als alle M6 in het blok) hebben de neiging om dol te worden en daardoor de uitlaat niet meer goed in de pakking te drukken.
Zou kunnen dat hij het naast de uitlaatpakking tussendoor poeft (al zou je het dan iets 'ritmischer' met de toeren mee verwachten.)

Er zit verder aan die kant van de cilinder als het goed is helemaal geen olie...
Ik verwacht, dat de olie op de 1 of andere manier uit de carterontluchting 'pruttelt' en daarmee op de achterkant van de cilinder op de koelvinnen terecht komt. Als dit dan verder naar voren schuift tot bij de uitlaat, waar het warmer is, dan kan het zijn dat het daar begint te roken.

Maar de uitlaat is ook een optie inderdaad, cilinder al wel voorzien van helicoils en nieuwe tapeinden als ik me niet vergis. Eerst maar eens schoon maken, anders zie je toch niets :+
 
Afgelopen dagen nog zo nu en dan wat aan de XL500R gewerkt, namelijk het verplaatsen van de carterontluchting. Stuk slang er tussen:
vU5wvk7XATTM_jFdrnfl7DRLBshsKp4NBqFs8gP8i0f8OYXcWbjOjQEp0fTwRGYQ5wRYYwnnnGSew9Rpm0U0KIaU4K6tR7nRahj_b87Bog10gHFTLWEWob1mtSHpLI6h9fVFy7BJ3hYVerOKz4TMIOoi-xqsFyWoFMmLokv1GNs0sx6UWjaBpMmGb7ABAndhwKBNGNCArB_HNrXZBp_EO_KqmV4tqWrTX0J4Kg4nV38LxziFvjwGxQnSw_9ioTyzoc67es6Uzghf1dv_FDfR1kV46J7gePoDzD8JoY1rAFaDx8NfKxZuuKIn85p4XFTcaNOD4hl9Bq2NCAzpC6GUOcU6n6DQBAoGSqTqeYwId6ME3U-1qdc1gMQKVcD5AGzuga1OZE-Jmb60Wm0PZjDyZQJWTtlpNiEYaAQSkpFj_O0VPpYqOyhClrvI3nMglT5uPFOaicbElGrqAb2bolDVHjR8jFQ6bW7Dei7c-n-L1Y_ALgBujHb4TZQfNaqvAjk8Qxfxoy45D40qJapU5ysRNVlPDib-tffw9AQTp_uGG7sPH0fwa2PfRkVBVwzkq8GF2CHEptRAadmo1e7cvc6OddIW1Dozxj0vR5-3uvD5AplMiyT5ZF8J96yYFSi9taPiva7w9A4vpoM66fI5QoAlGgviuChA5A65SJyFDjnzGRyjPD3VsGo0DOtOm3e3A0NFuzp99B6tul5chhn2kqaPx0eh=w1204-h903-no


En het filter onder de tank gehangen, met 2 beugeltjes aan het inlaatspruitstuk om alles vrij te houden van warme motoronderdelen:
MgMBb6USv88Q7wcMsvURf_jicM7OkVd3S4z4NOp3C87bOGjXpVa1mDIvSTr0__q1rvRkxWlXibnNoXoyNN305Xm6iy9k6xC_1XopnXq5QiL_N0o8cUIQ2Aw1UVURdjvpjvDINIm7DA4SGXb0i9ooB3ob2_xGx1XC84YbAKfeVZy6OUeFf3r9sSrImn3EM2b1oUcbbR21PR-2Kq3mckk5RfiiylltQDOdx2nhIw8dRLIfunBhMXNHB5QTsM7_xCJYCFzeKsz1PCsvQu7MnT1S5Sacbb58I1KwvGPCbQRJwmxlvrEJJO3BgtdT_AP2Nh24RffGMXqE-GJlelBO-7xykBwCVzib0N_RT9xiaCkX2BSEF873GAhh-Cl5SFj05dOrAWcNmG6OqpR_NWUt78QHLqKWboLwlkrkQICPRpsikRp4Wjlmpn22zkM7Qys3K1Iz6-hJvHJPbdTOjr8FWHCjqjAZUi_DkL5SHcrGMG_WEwgMKKnVvRmCtGWV15lHc2uVzwFWnTzQgkcW9H7-A2QxwsqVQnIWLM-dZvcoV7BIJrgz5cCAiB0UPBChS48AuLNiob9H9NFvAOaeIR5JDNvv23ZsB5Pc16nJwOH5XfQ0_XPFpk-3wIJDdsYQ1YE3WaigwFWQ0LUAggBbRPljuCv6q6PCCdDL7upwVR9ge1A3vNLTU2BNPi5OEI_yEJg-7BvaSYf0JdmIZxPO2kYZislKoL8j=w1204-h903-no


Daarna het blok wat schoon gespoten op de plek waar olie zat en terug een rondje gereden om te kijken of er nog rook van het blok komt :) En jawel, dat was nog het geval, bij het parkeren thuis was er zelfs een druppel te zien op de grond:
qlspw9boLqyz5-D6nUgoX0QmSIm9OtxLGpLPjvnMMH6WhsSZ0Q1-hR-BPGLiWaCDXbm2H7TipybaelbKb3G3J2K-RQSWAKOQyRDigIXopyNviAqWAGqm1NSYeXr2CRYrD35N5DxozNtNMZztxuo8xXcLxhux6ZlCjz-MYfTzoGxB26n64crqrfUc5rcW7lo_b8Nh0X_l-zhmi9Iro-PYrpYVM8iM9fQhIuOiESHNZItYLCjESkRLE0Y1g6ZYjzY2STH8Fyxwun8oGW61sdwWXvKzyMSq4nvsGGa9t4ZiC23t0olpt4nieglEYs-fAqJxRDe4_OCj30NefSp9p7_XpdB2ey24Qm1C87Fimpom4rT_ZniszoAPDJoVXOpHrCad679J1SSx1yOUPU9B1W9-c5tFLESRuzqt66hBwnnss3ELkWqsNQAux0cWehrkE7LUgTkSAaptkSV8hhhYialF-bFpa_17gA4OLA6Zi-J0jH4WoVStlKLCBRDPuUKdrfwFBQ7p5cTWeZtY36b9z5pgWT30eWJpU7jZ9YvR-6a2DMkE8RdxG7H6AOc-y0DUOUB0o-EzZoJRVdUGcmQ29GLOIqIlFw4aw47rH3Ui21XDIzN1SxFL5ggoqL-g58VRqf310CA-XdAQMOv1cHaXxwABPKVn6NF3i8TuXbCuBupASM4T_92Kso6-jBKc7HY_a16VRlRpLwWRaQnWCO9mpjb42zuK=w1204-h903-no


Ook aan de cilinder een druppel:
k0AmyMYGXSGhi8WGY8LG1-hqVQGS4sxt7t1HXLjiy-u4wFQjSkDVFSup4vBIbfKH9nFTWsyz2r7e6LzR_kF7ov94RpTTuDD0wZuggFH73J-zK5oCQOtPa3NEpEsEV5Tc1UPBqrzhQO8B_4_Ug7llzeRUndOJOPmsEPKPMHMNDRLXBFA4m-ykbP4nbOynDe0aemkwi4z88kmd8BzNd_GXZ3Apd0url8iZEkzxuXAnDob_7-uIIiAJkDgHtd8RVRXl5E5Xc33RAQXDSWTL9qiwlshRjiqsRZh3ylSMFoMKXjPW_w3W6P8l9BCIBqArWusVdOtGBvvOVAlmdeMF5DKl64cbmBknCBYYb6vsQFDNe6Ba3Ew54O5qj1lYtIutKvUbl-z0x_CdRNNyZdMwvqp7HMbW3fi5MiMZklk6z5XecyDuLBEjy9RJImaSJj8osyNiJE6EqDPW_YokvFjiKst5pSI1upuatd-lK1c22bUIqv6cPEXYerBCEID0pJIv_q8w1XD4XvGK9dkzrPJdKK-cRTmDvWzAJVZx0o2_Vk7OoOalZN0CSG1VlEDPmmDdbnVsJQFAeNaAt-OvIRyVcXvaG8IkV_1-KQOKspni08dZmWRFgYaAX_gqIin8UDE6XKQTqQpbICPm_BZ4Sf-5IZJ8LckRoTfAVAnbBAKsczNBNykGNRbTE4C2R2jaH1gdHrYSqO7dpSR1GC7b3d02mm5Oqh8C=w1204-h903-no


En op deze foto is het redelijk te zien dat alles vanuit de linker cilinderkopmoer lijkt te komen:
PC3lJxUTGD6VIRg1GDt3huxKmhmWjMX0gqn9adO6RzBHOLnEkYlMHzMFqKntkyJw_WTUcO-0XaDdF3WaJVMbkGUaQLP6rHaBxpyhnfJ7lSNC3D9DkLAx4fXnXPAeafkAkRiQE_8z62R_aXxn46tBvjLXlc0SBfH2CF_F8vaYbElb7F-JJ3Q8pNIECZuckX9ZwME4Seh7jkCcywjbfVIRsY5OVY_tLzxq2JMKcM5lUjN_fleyJ6JJHfEmITYyyrN9ki2NiwgJkstG5cS3D3GWkk4IwTe5EumqGlpshaTBttcdA5IgBl2DoBM25o7a1Hz4pfu0QMQZD59e3iBHuXrOJtgaA5vA0fu3SVOdrjqxCK5EgtbkREX4BwVEIi8GZlatBeTIvcv14CuYLzByiIMIhvkxOi-Zy3YDgmU4IfcsIcv0gsW2O6LcgS3uNkvcUG-5fLFq3AGLNQMVWCPBVO8lB9x1FhGJ_Xz3FMGEU7UfF5XI97NJbGMiEr3h9FB2DQOU7NNcOUdJuFB_VWo1kUtUbcb4HuDmqNiYj-RCGinSzTNIIXsWP2riwTTfBfm8fmjD74gL9R18uzspg6IJ4mXKtlskI0bR87-38Sf-IpniJSPP_fV8ddXeqe-x7lM19a8WxieSjDJyRIMqSv44spLUkFZTMTescC6Q0Dbuq13jqM-_8xPRvURNpuy5sbo-7VeVUcl01_ncn222MqPX3uvOGJoS=w1204-h903-no


Onder die moer zit een koper ring om het kanaal daar onder af te sluiten, de motor pompt olie langs de draadstangen omhoog tot in de kop. Als dat niet lekker afsluit, dan kan dat uiteraard wat zweten, wellicht is dat de reden. Eerst even gekeken met een momentsleutel, maar alles stond nog netjes op moment (uiteraard pas de volgende dag met koude motor ;) ). Dan maar de moer inclusief koper ring er af:
nLQoo6vuUBa0EtAEpuqIEwWV2C7w79MJI8KrHG8KEVFCb1PIHbfWoigESNpnanVLFDvtho4kEz8eKm1eEiIy4fLRForCngJu5Tvc33jT6ygfUvRPfpSRV18ih19k9NWseACeo58PlrNk_9W86uVMnXxSSS-IMS2c9JDqLjvaWjZ5FsgY0stfu7BLpPCCiI9BPMn-Lyc_XWZr7VNak7EeqhSHHQf81t0T4CvzLOFmOcbRheWK8t1l885YGVod6KRSGN6S024zNB9pfSadrarTl-7iZkRs7pdsmIGNEwh1c3OObEdRZ-iW4XyZMbXX0JZr2jPFLb35B79xHVT4B8xlgF1e0aqS44lHC1oQTdA-4D6nP5YKKEglUHFEaGlYlH8rynDa-MvBnNhtevc_zolhz9mtuTYz0XnxBPcMdWiPzM1sCI-uozPogwW_mxZe_6hKtcvERLGwfF0Ryslp0eUBnU1NawQsDVY9NmI6xFQNH3JFbIMCxWy-wxwgr4qiM5206YnFZV_Sw_f7vTBT5q_JZ1YidCf1q9tJSEpu5Oc_2tx9uX4UAwIUzK0ZCRgU9W7Fl43Fyf_tLzBQx3ICfiqnryzahQQD_SqH_7I-F0mHjBBgyaTaWHlY3pS8GeaP9bBR0jWw-xP1HGgQZev-7nWIpG0Wtd8Y5dH4CVw08HQ_nELFa-O_jrwczpeUFBufXPvH35GRiWMNh5XgiJjA6JGVjS8X=w1204-h903-no


Brander en een bakje water klaar zetten:
JNHcu-ftEK1eCJq6IrtzRYZC1n98bWDbsboeeE-2fAp7zcICoGLprsy84E-lSUE6nH2s0i0oXY6X-UGQBa_3OsJLKzy3w_FiOZeS44aObxh2A116k6AK-3k88O5w0wp1H30r4eVTrY8MWLLGEQHcCGzFTva47Tj0Pq0rlgECwR2NGUcGtL50ZKaiJymYOpMPTtImeref-fHkOdvEQvgQfeImYgGfgNcRzpYpD-7C7O9IlwmnYG5-0PQv42WHkkQrkphwf4b3s4qd02bhX3fTeoWZykSpHcXpbDNKbc_7CMI3b8U6SwKn_Q8QmmdWD1losk__pOHfITBulNHTieQTRnvxHVcsvWsY0Esr5Nc4e0UOdbw-L94tcjwGGPZG8_Pd3H60Rqe6b3gTgIpyi_P87FaRML4Acv_UIhAO1Qp3SlUHwtl8A45m_dxWxyrp-uTdL-fn_JoYQnNnQmevlGQwVHZOPyKXZVzMUackvlN0MKeORCnSynvg9LIJK8uS_iE8LE7sMK3msXc3Qu4r-4LzaPWJK9iPQ0i6qzXnGGIRvgzsEqIB82i_n37cH705V0cb8Ta2M13n50wmaY5skeAtqdldwWB2Q8g-ke8BJ85-uNIlMmYXP8_YyG4cPc1Wo0w2yntm-CSkaHYv8Jk547g__inUptnOp20UhCU7PnLp0jB4EqNQuXg2Q1U4wT77KAxFKhfKoh-T2OmIC0ZHm5p5eGTm=w1204-h903-no


En de ring roodgloeiend stoken om daarna in het water te dumpen om zo de ring terug zacht te maken (normaal zou ik gewoon een nieuwe ring monteren, maar deze zijn erg dik / afwijkend van formaat en die heb ik niet liggen):
4vaWQm4wTBJPXWrKvrakuDLlnDre5ZlFXgvZdvYhrvXSuHklpiwxPcdppBoZuC_FIHo4ktCpRVIKbJ1R_NRgN8eJUOKhEI8ZAPYXwWAm7R-KioYNychOWixlhHW5wS0dIiSdCAAThc3SfYKXSCWJg6QD7pEWkS6vQSmfp4KJGde8_9zk-R3P9cl14QPmqCoaBgmhvMjakRdM15F-JIQBrgK2JqijGUO1x1wXKLZuH3FjRhLzdKRIJ4hzVsOsqCOkfwTmMyKlbiZIM0HnuNGPx4-87-fYJjJGBt_GadwLukuGGA_Ut1fmZZVyyuc6g4PFpe92zS10m3bjQdb7ggokt6FdiZ7aB6CeaVPNlgtCu_4ZZeO_DCigXlCGNT8Y6T6YBn2W5k2Fpw__BT6apDaJsjGI862FyMW8ob0ARjlDz5jrIIIe1vSlX4BkLA2cwQfaBb39yMqKEVp6U7mAQ-MteM5ox49EZ4EBmvjjXGZuXOTZ_Mk5TjjzcUMeK6_Z4qPdbT72ozcMwMCuzD7dv8_P2J5ScDyiVE00L-fC2-bzpNvVdRsrBfg9S1CFj57uVa6kOnxK8_rMENBg7F2otKo0rGYK3o5ylRDS53NxTY_GAZZP5NuvGHeteNI57vyTEh0cY5YKFDpRPG7liCra4IND6bdj-wpAHeRlC-3G8LzQSAkLVEAV0vR8lIlw4yaBn3O13hjlGw98f1QxsdyUI7FL434h=w1204-h903-no


En zo zit alles weer op zijn plek:
fQVZ9ItqzSqSC_T-vF2G7hO10T0FWm_VaNDzOFPnP7IaESI05uODIrPTcQ6JjBn63iOMzcNn0dPVNcgqZPro-EtTdVaDM8V5CoKNgcH0f38lhoZIhyKBACGkSowHC2_pZ4KMOpcuigw2lJu89uqx8_XdacoyfMXENALxzzQxRZ3y106_XpRZLolyUWfs7hD9Z7DU3LXBqrIppFX8VtFOih9UFx-e74gZNcJG-HI8mNZ34PJ8zcbX2q_Om_g7lYRPFwM_jCMT5XAvDuYdSxCqrBYXGEXT-y5DEwNv_9vpr-Jq0dWnXY-12yc9v2Wc6aMnSQKJOHKaOaHpXVI2FX_86fmMJjjgicx696HYjG5C9FuM15qCJivBeOzrs5Pz8zo7UtxaFU3vdfheCuuhQlxJ7Nqvw3AMwmvMR2Buh5BOTRKVp6CgQJJcZejEED2sy6SvxAIUy2ALWgO4ZFfWoDILgglRl8E5gwrKHC5bM11LbHBJ7LDhkSG9j2-Wpu2VlxAxfhqBEBSezJr_rbeGgdWAr_KeBIM6YUrYteOa7EVW_L4ZMXI8j8G5HZQsw4izDY97sJ4lNY7-vqNN42vhspY1czp2HnNxq2zjq-8gLpqzDQX3u0ZBftxWJPlKMcO0FsOQouLS-wGCHJIDfDk2dmJZEjlOndsyNg8G4-7sqooZG5-Jj8NqhOMVkCZhHbtsYqCvLnjcC0eb3rmq34Pc_KJAh9VO=w1204-h903-no


Of dit het zweten heeft verholpen moet ik nog testen, met de sneeuw / hagel op het moment is het niet het uitgelezen moment voor een proefritje :+
 
Laatst bewerkt:
Olie gaat als het goed is niet langs die kopbout maar door die rechtsachter, (daar zit ook een O-ring)
1617695073819.png

Hopelijk helpt je oplossing wel maar het is een beetje vreemd dat daar olie zit.
Dat trucje met het heet stoken van de koperen ringen gebruik ik trouwens ook. Ze zijn namelijk ook niet meer nieuw te krijgen bij Honda.
 
Olie gaat als het goed is niet langs die kopbout maar door die rechtsachter, (daar zit ook een O-ring)
Bekijk bijlage 1616081
Hopelijk helpt je oplossing wel maar het is een beetje vreemd dat daar olie zit.
Heb het even terug moeten zoeken in de handboeken die ik heb, maar je hebt gelijk, lijkt vreemd dat daar olie uit zou komen, maar dat doet het wel :D Allicht zit er ergens in de kop een kanaal dat op 1 of andere manier uit komt bij dat gat, anders weet ik het ook niet 8)7
motor.jpg


Of het moet zijn dat er olie komt uit de as van de uitlaatnokken, dat is het volgende punt indien het nu niet opgelost is maar daarvoor moet het kleppendeksel er af om de as er uit te krijgen..
uitlaatas.jpg

Dat trucje met het heet stoken van de koperen ringen gebruik ik trouwens ook. Ze zijn namelijk ook niet meer nieuw te krijgen bij Honda.
Had ik ook al gemerkt, hier hebben ze er nog liggen blijkbaar: Afdichtingsring onder kopmoer 8mm , Xl500s 79-82 , xr500r 81-82 , oem 90441-429-000

En anders wellicht ook wel te maken uit een stuk koper plaat of dergelijke.
 
Laatst bewerkt:
Er zit verder geen kanaal (heb bij de mijne net alle olie kanalen helemaal schoon gespoten dus weet precies hoe de olie door de kop en cilinder heen zou moeten gaan.)
Olie bij de specifieke bout zou alleen kunnen als er een lek is vanuit beneden (voetpakking of koppakking) maar dan zou de olie een zeer rare route af leggen.
Die O-ringen bij de tuimelaaras is een heel bekend probleem dus dat zou heel goed kunnen. Vervangen is wel echt een K klus. De kopdeksel moet eraf en als ik het me goed herinner moet dan bij de XL het blok er ook uit. Ook die pinnetjes die de tuimelaar as op zn plek houden zijn een crime om eruit te krijgen.
Het zou ook nog uit de naad tussen kopdeksel en kop kunnen komen of zelfs uit de naad tussen kleppensteldekseltje en de kop deksel (makkelijkste te vervangen) al zou je wel meer een olie spoor verwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan