Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ja stikt behoorlijk die verf :+

gisteren even gaskabels verwisseld voor een setje wat ik van Defi had meegekregen. Lijkt net een mm of 2 te kort, net als de vorige set... waardoor de boel niet echt soepel loopt. Vraag me af of die dingen af fabriek al alle stelruimte op hebben gemaakt.

verders maar even aan de lader hoewel er nog wel wat sap in de batterij zat.
 
Wat vaag dat hij bij jou dan zo strak zit. ze komen echt van een NTV of Hawk af. En die zijn bij mijn weten exact hetzelfde.
 
ja ik heb echt op alle mogelijke punten de boel kort gemaakt maar het houdt niet over... wellicht dat de beugel op de carburateurs verbogen is... zal eens kijken binnenkort.
 
ja ik heb echt op alle mogelijke punten de boel kort gemaakt maar het houdt niet over... wellicht dat de beugel op de carburateurs verbogen is... zal eens kijken binnenkort.

Heb je de juiste routing? Ze zijn nogal gevoelig voor binnendoor/buitenlangs gemonteerd zitten.
En anders kan ik langere gaskabels leveren, die heb ik voor mijn Hawk ook verzameld.
 
dat zij ook wel specifieke dingen. Voor mn Revere wilde ik nieuwe uitlaatringen, dus naar een honda specialist in HHwaard . volgens het werkplaatsboek zouden ze verschillend zijn. Nee hoor kreeg ik te horen ze zijn het zelfde. twee ringen mee en de achterste uitlaaat paste mooi niet. Bij CMS op tekening kijken en jawel twee verschillende onderdeel nummers. en die heb ik in wormerveer kunnen kopen. meteen maar een dubbel setje gekocht. maar zo zie je maar dat er zelfs tussen ntv en revere verschillen zijn.
 
dat zij ook wel specifieke dingen. Voor mn Revere wilde ik nieuwe uitlaatringen, dus naar een honda specialist in HHwaard . volgens het werkplaatsboek zouden ze verschillend zijn. Nee hoor kreeg ik te horen ze zijn het zelfde. twee ringen mee en de achterste uitlaaat paste mooi niet. Bij CMS op tekening kijken en jawel twee verschillende onderdeel nummers. en die heb ik in wormerveer kunnen kopen. meteen maar een dubbel setje gekocht. maar zo zie je maar dat er zelfs tussen ntv en revere verschillen zijn.

Nee hoor, dat is bij alle NTV - Revere - Hawk - Africa Twin modellen het geval ;) allemaal dezelfde artikelnummer.
Maar; als je twee kleine pakt dan passen ze voor en achter, pak je twee grote dan past er eentje niet. Het verschil is verwaarloosbaar.
De dealer had wel gelijk, maar heeft dan waarschijnlijk net twee grote i.p.v. twee kleine.
 
dat zij ook wel specifieke dingen. Voor mn Revere wilde ik nieuwe uitlaatringen, dus naar een honda specialist in HHwaard . volgens het werkplaatsboek zouden ze verschillend zijn. Nee hoor kreeg ik te horen ze zijn het zelfde. twee ringen mee en de achterste uitlaaat paste mooi niet. Bij CMS op tekening kijken en jawel twee verschillende onderdeel nummers. en die heb ik in wormerveer kunnen kopen. meteen maar een dubbel setje gekocht. maar zo zie je maar dat er zelfs tussen ntv en revere verschillen zijn.
Volgens mij heb ik een hele bak met die ringen liggen....in Alkmaar
 
Hoi iedereen,

Iemand hier nog interesse in een choke kabel of klepdekselpakking voor een NTV?

Heb mn motor al lang verkocht maar nu tijdens uitzoeken van de berging tegen gekomen. De klepdekselpakking is nog nieuw/gesealed en de choke kabel heb ik eerlijk gezegd geen idee meer of dat nog goed werkt. Staat btw ook op marktplaats maar ook wel leuk om hier te delen.

Iemand interesse? Laat dan maar weten!
 
Even lekker uitwaaien, en een prachtige zonsondergang... @Vragender
20210224_174659.jpg
 
Nou, de spullen zijn binnen voor de kleppendeksels en zo. mooi origineel honda en wat blijkt het zijn wel twee verschillende ringen Michiel, met elk een eigen onderdeel nummer. Maakt verder niet uit , wat jij zei over twee kleien ringen kan natuurlijk ook.
En de uitlaat stinkt niet meer na nog een paar uurtjes knorren.
Met ook opgepoetste bochten ziet het er weer netjes uit .
 

Bijlagen

  • IMG_20210306_161421.jpg
    IMG_20210306_161421.jpg
    260,7 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20210228_141407.jpg
    IMG_20210228_141407.jpg
    203,4 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
En nu wachten op een paar betere dagen, voor een mooi ritje Utrechtse heuvelrug . De huidige 5/6 graden vind ik toch te koud voor een wat grotere rit.
 
Nou, de spullen zijn binnen voor de kleppendeksels en zo. mooi origineel honda en wat blijkt het zijn wel twee verschillende ringen Michiel, met elk een eigen onderdeel nummer. Maakt verder niet uit , wat jij zei over twee kleien ringen kan natuurlijk ook.
En de uitlaat stinkt niet meer na nog een paar uurtjes knorren.
Met ook opgepoetste bochten ziet het er weer netjes uit .
Dat was ook wat ik zei :) origineel zijn het twee maten, maar je kunt met 2x klein gewoon toe, want het verschil is minimaal en je knijpt ze toch plat, waardoor ze uitdijen.

Veel sleutelplezier!
 
Heeft iemand hier een goede tip waar goedkoop een set staal omvlochten remleidingen te scoren voor de NTV? Misschien toch wel eens een overweging om het 30 jaar oude rubber te vervangen als ik binnenkort de remolie weer eens ververs.

En voegt het echt zoveel toe, ook op een oude fiets als de NTV, als iedereen online zegt?
 
Ik haalde ze altijd bij remkaflex in Alkmaar.
Ik kan wel even kijken. Misschien heb ik er nog ren liggen.
Je hebt minder flex in de leiding dus wat betere respons
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik heb op de Hawk al een stalen leiding en de hendel heeft behoorlijk korte slag en goede remwerking ben er tevreden over.
De NTV zijspan was net aan, vooral voor was het hard knijpen voor beetje remwerking, geupgrade naar voorkantje Deauville met stalen leidingen en nieuwe blokken en nu kan ik met gemak met 2 vingers aan de hendel goed stoppen...achter werkte slecht maar had van Michiel een setje met verse remblokken en stalen leiding en nu ook weer merkbaar goede werking.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik ben nu niet ontevreden over de remwerking. De hendel is niet sponsachtig ofzo (of ik ben er onderhand aan gewend), en kan voor mijn gevoel voldoende snel stoppen. Achterwiel kan ik als ik m'n best doe ook blokkerend remmen. Maar je leest ook nog wel eens iets over verdroging en scheurvorming in oudere leidingen, en de mijne zijn nog Honda origineel nu, vandaar. En als ze dan toch een keer eruit gaan, dan ook maar staal omvlochten leidingen terug monteren lijkt me
 
Bij mij gaat er standaard een stalen remleiding(en) van HEL op, zeker als de motor al op leeftijd is. Geeft vaak gewoon een beter gevoel qua remmen vergeleken met de oude rubber leiding(en). Van de achterrem vervang ik meestal niet want daar kun je toch niet veel druk op zetten.

M'n eerst Hawk kwam overigens met een stalen remleiding die op een gegeven moment uit de banjo ging lekken (haarscheur), zou dus wel een gevestigd merk nemen en niet van eBay ofzo... :9
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Bij mij gaat er standaard een stalen remleiding(en) van HEL op, zeker als de motor al op leeftijd is. Geeft vaak gewoon een beter gevoel qua remmen vergeleken met de oude rubber leiding(en). Van de achterrem vervang ik meestal niet want daar kun je toch niet veel druk op zetten.

M'n eerst Hawk kwam overigens met een stalen remleiding die op een gegeven moment uit de banjo ging lekken (haarscheur), zou dus wel een gevestigd merk nemen en niet van eBay ofzo... :9
Ik probeer wel een beetje goedkoop veel kilometers te maken op de NTV, maar remleidingen mogen op zich wel goed zijn ja.

Verder lukt het aardig: alle onderhoud (olie, filters, bougies, remvloeistof, cardanolie, benzinefilter), nieuw(er) motorblok, rem blokken en schijven voor en achter, nieuwe banden, andere 2e hands uitlaatdemper en aanschaf van de NTV zelf, net over de €1000 8-). En dat voor 2 jaar / >30.000km
 
geloof dat die rubber leidingen een levensduur van 10 jaar hebben... dus die mogen inmiddels wel vervangen worden bij deze oude beestjes.

Laatst even een rondje door de straat gemaakt op de hawk, lijkt eroip dat de vacuümpomp niet werkt... loopt goed maar niet voor lang :+ misschien toch even de elektrische pomp een plekje geven dan maar, heb er twee liggen hopelijk werkt er in ieder geval één.
 
Ziet er prachtig uit, zwart precies mijn kleurtje. Zelf gedaan of uitbesteed, maakt ook niet uit blijft mooi.
 
Merci!

Ik heb dit uitbesteed. Het waren vier sets, dus ik kon meteen een nette prijs afspreken op massa-productie en ik kom er momenteel door de drukte op werk niet aan toe. Dus dan maar zo :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan