ducatilex
MF veteraan
- 9 apr 2007
- 3.140
- 2.002
Dikke fiets dit!Thuis eerst de bandenspanning en gisteravond al de accu prik gegeven..
Vandaag weer de eerste keer sinds oktober met deze gereden.
Bekijk bijlage 1602646
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dikke fiets dit!Thuis eerst de bandenspanning en gisteravond al de accu prik gegeven..
Vandaag weer de eerste keer sinds oktober met deze gereden.
Bekijk bijlage 1602646
Ik wil niet teveel dubbelposten, maar er zijn betere hoeken??Dikke fiets dit!
Ja ik vind hem on-BMW strak. Altijd al gevonden. Echt heel mooi.Ik wil niet teveel dubbelposten, maar er zijn betere hoeken??
Bekijk bijlage 1602912
En smaken verschillen natuurlijk.
Er zijn wel wat leuke specs, een drooggewicht van 179 kilo is voor een boxer met cardan natuurlijk erg prettig.
Mwha, half uurtje werk. Wat heb je de rest van de dag gedaan dan?
Ps wel leuk weer eens een oldie te zien. Maar met wisselstr dyno. Een t3?
Mwha, half uurtje werk. Wat heb je de rest van de dag gedaan dan?
Ps wel leuk weer eens een oldie te zien. Maar met wisselstr dyno. Een t3?
Netjes, ik doe al drie dagen over twee kuipdelen opwaarderen met een losse rand carbon.half uurtje?? Knap
Heb er 2 dagen over gedaan, rustig aan, muziekje aan af en toe ff in t zonnetje gezeten
Eerste keer ook trouwens
Soms herkenbaar, meerdere projecten tegelijk vaak... je moet net ff die zin en focus hebben, dan is het zo gefixt. Terwijl je soms daaaagen bezig bent met iets kleinsNetjes, ik doe al drie dagen over twee kuipdelen opwaarderen met een losse rand carbon.
Reed gisteren met de andere motor weg, viel er een kuipdeel op de grond.
Ik dacht dat ik die de derde dag had gemonteerd, maar de zes torxboutjes vastzetten was voor de vierde dag bewaard.
Alweer vergeten.
Vandaag koud en wat mistig.Soms herkenbaar, meerdere projecten tegelijk vaak... je moet net ff die zin en focus hebben, dan is het zo gefixt. Terwijl je soms daaaagen bezig bent met iets kleins
En dat is vandaag allemaal gedaan. Binnen 3 seconde liep de motor of hij nooit 3 maanden stil gestaan hadMorgen weer op z'n normale plek neerzetten en dan de spiegels weer recht zetten. Die moet ik naar binnen klappen om door de zijpoort te kunnen. Benzinekraantjes open zetten, een paar minuten wachten en dan zou hij weer binnen 3 seconde starten weer regelmatig moeten lopen zoals de vorige jaren. Wel zal een vlotterkamer even lekken maar dat komt door een opgedroogde kurken pakking. Als die nat is geworden sluit hij weer goed af. Dan de banden controleren op spanning en eventueel iets lucht er bij pompen.
Ach,oefening baard kunst. Zelf een v7-850 gt uit 72 gehad een jaar of 40. Altijd het onderhoud zelf aan gedaan. Wieg frame. Dus als hij los was er ook nog eens uitdraaien. Ja op den duur weet je presies wat en in welke volgorde je weg moet nemen. Maar succes er mee. Wat is de reden van uitbouw?half uurtje?? Knap
Heb er 2 dagen over gedaan, rustig aan, muziekje aan af en toe ff in t zonnetje gezeten
Eerste keer ook trouwens
Ach,oefening baard kunst. Zelf een v7-850 gt uit 72 gehad een jaar of 40. Altijd het onderhoud zelf aan gedaan. Wieg frame. Dus als hij los was er ook nog eens uitdraaien. Ja op den duur weet je presies wat en in welke volgorde je weg moet nemen. Maar succes er mee. Wat is de reden van uitbouw?
Ps. Daar lag ook nog zo,n gelijksroom dymo op het blok.
Leuk, fijn dat er weer liedevol naar omgekeken word. Ze zijn het waard.krukas sludgetrap reinigen
Oliefilter conversie ( inwendig, carter aanpassen)
Keerringen vervangen
Koppeling vervangen
Meenemer koppeling verbeteren (nieuw type monteren) en verdere inspectie etc
Zo te lezen heb je niet met de volle druk op het lager gespoten, maar in dit geval gaat er niets boven het betere handwerk; het tweede deel van je bericht.Laatst de SF weer eens afgespoten en hierbij wat water achter het kettingwielkapje gespoten waarbij het klodders vettige rommel loskwam. Eerstvolgende rit bij langzaam rijden een schrapend / knarsend geluid. Gister dus maar eens het kapje er afgehaald evenals het kettingwiel en alles met ontvetter weer eens schoon gemaakt. Nog niet gereden maar heb er alle vertrouwen in
db
Zo te lezen heb je niet met de volle druk op het lager gespoten, maar in dit geval gaat er niets boven het betere handwerk; het tweede deel van je bericht.
Ik doe dit vaak na aankoop van een motor.
Met een oude keukenspatel lekker scheppen.
Met het lager en de rubbers blijf ik voorzichtig qua ontvetten.
En het zit netjesGisteravond Domino grips geplaatst. Het deel van de gashendel is nogal over-engineered, dus er moest wat plastic weggehaald worden. Was weer zo'n geval van: waar ben ik toch weer aan begonnen...
Bekijk bijlage 1603477
Maar het zit
Bekijk bijlage 1603478
Lees het boek van Wim Hof en Koen de Jong eens. Heb je een leven lang plezier van.Motor opgehaald na de winterbeurt, verse olie en helaas een nieuwe accu.....
Gelijk de motor de garage ingereden, brrrr wat fris op dat ding.......ik wacht nog een paar weken.
Bekijk bijlage 1603595
Wauw... wij hebben zo’n enorm ander idee bij wat fris is...ik vond het heerlijk om te rijden vandaag, lekker zonnetje.. moest mijzelf dwingen niet nog een “blokje” ( 65 km) om te rijden nadat ik klaar was met werken.Motor opgehaald na de winterbeurt, verse olie en helaas een nieuwe accu.....
Gelijk de motor de garage ingereden, brrrr wat fris op dat ding.......ik wacht nog een paar weken.
____________________________
.