Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Dikke fiets dit!
Ik wil niet teveel dubbelposten, maar er zijn betere hoeken??

IMG20210302160906.jpg

En smaken verschillen natuurlijk.

Er zijn wel wat leuke specs, een drooggewicht van 179 kilo is voor een boxer met cardan natuurlijk erg prettig. :)
 
Omdat het nog kon de brommert weer even 60 km binnendoor uitgeprobeerd bij 5 grd en mist.
Met zomerhandschoentjes, zomertruitje, zonder wintervoering in jas maar mét handvatverwarming/kappen en elektrisch verwarmde bodyarmer. De laatste is absoluut een aanrader!
 
Ik wil niet teveel dubbelposten, maar er zijn betere hoeken??

Bekijk bijlage 1602912
En smaken verschillen natuurlijk.

Er zijn wel wat leuke specs, een drooggewicht van 179 kilo is voor een boxer met cardan natuurlijk erg prettig. :)
Ja ik vind hem on-BMW strak. Altijd al gevonden. Echt heel mooi.

De rest van de motoren die ze maken doen mij persoonlijk de broek niet bollen. Maar dit is clean en strak en klopt esthetisch gezien.
 
Niet vandaag maar afgelopen weekend: een versnellingsindicatorhouder ontworpen, 3D geprint en gemonteerd.

Nu de indicator nog aansluiten, dat is een ander verhaal.
 

Bijlagen

  • versnellingsbakindicatorhouder verzameling.jpg
    versnellingsbakindicatorhouder verzameling.jpg
    224,9 KB · Weergaven: 19
Mwha, half uurtje werk. Wat heb je de rest van de dag gedaan dan?
Ps wel leuk weer eens een oldie te zien. Maar met wisselstr dyno. Een t3?

een 850 T uit de eerste serie, 1974
1 jaar gebouwd maar, van ca juni 1973 tot september 1974 als ik het goed zeg
Oplage 2500 waarvan 75% in de VS en Australië beland is. Geen idee hoeveel er nog van over zijn. Ik vermoed niet meer dan 500 wereldwijd.

het is trouwens dezelfde basis als de v7 sport met het tonti frame, en dus nieuwere 850 motor. (Geen v7 700 of 850 gt )
 
half uurtje?? Knap
Heb er 2 dagen over gedaan, rustig aan, muziekje aan af en toe ff in t zonnetje gezeten
Eerste keer ook trouwens
Netjes, ik doe al drie dagen over twee kuipdelen opwaarderen met een losse rand carbon.
Reed gisteren met de andere motor weg, viel er een kuipdeel op de grond.
Ik dacht dat ik die de derde dag had gemonteerd, maar de zes torxboutjes vastzetten was voor de vierde dag bewaard.
Alweer vergeten. _O-
 
Netjes, ik doe al drie dagen over twee kuipdelen opwaarderen met een losse rand carbon.
Reed gisteren met de andere motor weg, viel er een kuipdeel op de grond.
Ik dacht dat ik die de derde dag had gemonteerd, maar de zes torxboutjes vastzetten was voor de vierde dag bewaard.
Alweer vergeten. _O-
Soms herkenbaar, meerdere projecten tegelijk vaak... je moet net ff die zin en focus hebben, dan is het zo gefixt. Terwijl je soms daaaagen bezig bent met iets kleins
 
Soms herkenbaar, meerdere projecten tegelijk vaak... je moet net ff die zin en focus hebben, dan is het zo gefixt. Terwijl je soms daaaagen bezig bent met iets kleins
Vandaag koud en wat mistig.
MF is er goed voor. :Y _O-

Ik zou cardio buiten doen en iets aan de motor..
Maar die laatste moet ik wel even strak tegen een muur uit parkeren om aan die kant te komen.
 
Morgen weer op z'n normale plek neerzetten en dan de spiegels weer recht zetten. Die moet ik naar binnen klappen om door de zijpoort te kunnen. Benzinekraantjes open zetten, een paar minuten wachten en dan zou hij weer binnen 3 seconde starten weer regelmatig moeten lopen zoals de vorige jaren. Wel zal een vlotterkamer even lekken maar dat komt door een opgedroogde kurken pakking. Als die nat is geworden sluit hij weer goed af. Dan de banden controleren op spanning en eventueel iets lucht er bij pompen.
En dat is vandaag allemaal gedaan. Binnen 3 seconde liep de motor of hij nooit 3 maanden stil gestaan had *O*
 
half uurtje?? Knap
Heb er 2 dagen over gedaan, rustig aan, muziekje aan af en toe ff in t zonnetje gezeten
Eerste keer ook trouwens
Ach,oefening baard kunst. Zelf een v7-850 gt uit 72 gehad een jaar of 40. Altijd het onderhoud zelf aan gedaan. Wieg frame. Dus als hij los was er ook nog eens uitdraaien. Ja op den duur weet je presies wat en in welke volgorde je weg moet nemen. Maar succes er mee. Wat is de reden van uitbouw?
Ps. Daar lag ook nog zo,n gelijksroom dymo op het blok.
 
Ach,oefening baard kunst. Zelf een v7-850 gt uit 72 gehad een jaar of 40. Altijd het onderhoud zelf aan gedaan. Wieg frame. Dus als hij los was er ook nog eens uitdraaien. Ja op den duur weet je presies wat en in welke volgorde je weg moet nemen. Maar succes er mee. Wat is de reden van uitbouw?
Ps. Daar lag ook nog zo,n gelijksroom dymo op het blok.

krukas sludgetrap reinigen
Oliefilter conversie ( inwendig, carter aanpassen)
Keerringen vervangen
Koppeling vervangen
Meenemer koppeling verbeteren (nieuw type monteren) en verdere inspectie etc
 
Laatst de SF weer eens afgespoten en hierbij wat water achter het kettingwielkapje gespoten waarbij het klodders vettige rommel loskwam. Eerstvolgende rit bij langzaam rijden een schrapend / knarsend geluid. Gister dus maar eens het kapje er afgehaald evenals het kettingwiel en alles met ontvetter weer eens schoon gemaakt. Nog niet gereden maar heb er alle vertrouwen in :)

db
 
Laatst de SF weer eens afgespoten en hierbij wat water achter het kettingwielkapje gespoten waarbij het klodders vettige rommel loskwam. Eerstvolgende rit bij langzaam rijden een schrapend / knarsend geluid. Gister dus maar eens het kapje er afgehaald evenals het kettingwiel en alles met ontvetter weer eens schoon gemaakt. Nog niet gereden maar heb er alle vertrouwen in :)

db
Zo te lezen heb je niet met de volle druk op het lager gespoten, maar in dit geval gaat er niets boven het betere handwerk; het tweede deel van je bericht. :t

Ik doe dit vaak na aankoop van een motor.
Met een oude keukenspatel lekker scheppen. _O-
Met het lager en de rubbers blijf ik voorzichtig qua ontvetten. :)
 
Ik heb mijn motor zojuist uitgezwaaid, ding is zojuist opgehaald voor en dal-uren beurt...zegmaar voordat de gekte over een paar weken losbreekt....
 
Zo te lezen heb je niet met de volle druk op het lager gespoten, maar in dit geval gaat er niets boven het betere handwerk; het tweede deel van je bericht. :t

Ik doe dit vaak na aankoop van een motor.
Met een oude keukenspatel lekker scheppen. _O-
Met het lager en de rubbers blijf ik voorzichtig qua ontvetten. :)

Nha, gewoon waterslang en in de richting van de kettingloop in eerste instantie. Gisteren gewoon met een kwastje en ontvetter en een opgesneden jerrycan er onder.

db
 
Motor opgehaald na de winterbeurt, verse olie en helaas een nieuwe accu.....


Gelijk de motor de garage ingereden, brrrr wat fris op dat ding....'(...ik wacht nog een paar weken.
____________________________
.
Wauw... wij hebben zo’n enorm ander idee bij wat fris is...ik vond het heerlijk om te rijden vandaag, lekker zonnetje.. moest mijzelf dwingen niet nog een “blokje” ( 65 km) om te rijden nadat ik klaar was met werken.

mooie motor trouwens:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan