Triumph Speed Triple topic deel 54

beste vooruitgangen, vooral die Z900. Daarom is mijn interesse gewekt ;)
Er staan veel meer bizarre runs op de FB van Carmo, allemaal via Mad.

mad1.JPG
mad2.JPG
 
Ik krijg net een mail van ze en er gaat vanmiddag een mailtje terug uit.


ECU word opgestuurd en komt geflasht weer terug. incl ontsteking afgesteld enzo. Nou ben ik geen onbekende in powercommander / Tuneecu / Tuneboy land, maar dit lijkt me te mooi om waar te zijn? Of is dit de nieuwe 2021 techniek? Afstelling is een wisselwerking tussen blok en ECU. zonder blok geen goede afstelling van ECU lijkt mij? Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid :+

Ik had initieel contact met Mark van Mad racing, ik vroeg of hij middels Tuneboy mn speed kon afstellen. Die wees me op het flashen van de ECU, Tuneboy is al een achterhaalde techniek. Toen ben ik gaan googlen en kwam ik op Carmo uit. Gezien de Madracing uitdraaien op de facebook op Carmo, denk ik dat Mark de ECU richting carmo stuurt. Carmo rekent 399,- en Mad 550,- (incl nulmeting, eindrun. dus die prijs klopt wel met een 50,- winstmarge)
Mark adviseerde ook om mn katalysator eruit te slopen, ter bevordering van de luchtstroming. Geloof ik graag, en heb zeer goede ervaringen met Mark / MAD, maar ik zit niet op een herriebak te wachten, ding maakt al genoeg kabaal met de Mivv. Die paar pk laat ik graag liggen als ik daarmee de buren te vriend hou ;)
Volgens mij is TuneEcu helemaal geen achterhaalde techniek, maar precies hetzelfde als de ECU flashen.
Het punt is echter, dat de nieuwere Triumphs geen "open" ECU meer hebben en niet meer met Tuneecu te flashen zijn.
Wat zij vermoed ik doen, is dat ze een manier hebben gevonden met wat hacks, zodat ze de ECU toch kunnen herprogrammeren. Het verschil zit 'm dus met name in hoe je de dataverbinding maakt met de aansluitingen van de chip.
 
Ik krijg net een mail van ze en er gaat vanmiddag een mailtje terug uit.


ECU word opgestuurd en komt geflasht weer terug. incl ontsteking afgesteld enzo. Nou ben ik geen onbekende in powercommander / Tuneecu / Tuneboy land, maar dit lijkt me te mooi om waar te zijn? Of is dit de nieuwe 2021 techniek? Afstelling is een wisselwerking tussen blok en ECU. zonder blok geen goede afstelling van ECU lijkt mij? Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid :+

Ik had initieel contact met Mark van Mad racing, ik vroeg of hij middels Tuneboy mn speed kon afstellen. Die wees me op het flashen van de ECU, Tuneboy is al een achterhaalde techniek. Toen ben ik gaan googlen en kwam ik op Carmo uit. Gezien de Madracing uitdraaien op de facebook op Carmo, denk ik dat Mark de ECU richting carmo stuurt. Carmo rekent 399,- en Mad 550,- (incl nulmeting, eindrun. dus die prijs klopt wel met een 50,- winstmarge)
Mark adviseerde ook om mn katalysator eruit te slopen, ter bevordering van de luchtstroming. Geloof ik graag, en heb zeer goede ervaringen met Mark / MAD, maar ik zit niet op een herriebak te wachten, ding maakt al genoeg kabaal met de Mivv. Die paar pk laat ik graag liggen als ik daarmee de buren te vriend hou ;)

Ik heb persoonlijk wat meer moeite met mad. Wordt wel eens wat gesjoemeld..

Een motormanagement kan tegenwoordig met voldoende feedback zelf zorgen voor een goede afstelling. Moet je onder andere wel een breedband lambdasonde hebben.
Ik denk dat de nieuwe fietsen meer op de auto manier gechipt worden.
Dat wordt eigenlijk gedaan door begrenzingen aan te passen en het motor management regelt verder zelf de brandstof verhouding etc.

Met de simpelere management systemen is het gewoon nog een kwestie van ontstekingstijdstippen en brandstof hoeveelheid aanpassen om er meer vermogen uit te halen. En omdat iedere motor anders is doe je dat het beste op de testbank.
 
Een ECU is zelflerend en is van de fabriek afgesteld dat die binnen bepaalde waardes blijft. Originele ECU's zijn vaak (te) arm afgesteld omwille van emissienormen en dat zorgt dikwijls voor een niet vloeiend lopend blok. Een hergeprogrammeerde ECU is vooral het mengsel rijker zetten. Vermits ECU's dus zelflerend zijn kan je eigenlijk van op afstand gewoon een ECU laten herprogrammeren en na herprogrammatie gewoon terug inpluggen. De lambda doet de rest.
 
Kleine update op het afstelverhaal.

ja enig heen en weer gemaild met carmo, ben ik nog niet echt wijzer geworden hoe ze een goede mapping krijgen zonder de motor op de testbank te laten. Voor 399,- is het veel geld voor een gok.

madracing vraagt 550,- voor een flash met runs. Meer duidelijkheid, maar ook veel meer geld. Ze sturen de ecu ook op naar carmo.

Via een ander topic op Mobu gewezen. Deze stellen ook af. Deze kunnen de speed triple ecu flashen / herschrijven met dynoruns en al voor 250,-. Plus het zit redelijk in de buurt hier. Flashen doen ze zelf dus aan de hand van runs.

binnenkort word ie dus afgesteld. Ben benieuwd! Word vervolgd :)
 
Kleine update op het afstelverhaal.

ja enig heen en weer gemaild met carmo, ben ik nog niet echt wijzer geworden hoe ze een goede mapping krijgen zonder de motor op de testbank te laten. Voor 399,- is het veel geld voor een gok.

madracing vraagt 550,- voor een flash met runs. Meer duidelijkheid, maar ook veel meer geld. Ze sturen de ecu ook op naar carmo.

Via een ander topic op Mobu gewezen. Deze stellen ook af. Deze kunnen de speed triple ecu flashen / herschrijven met dynoruns en al voor 250,-. Plus het zit redelijk in de buurt hier. Flashen doen ze zelf dus aan de hand van runs.

binnenkort word ie dus afgesteld. Ben benieuwd! Word vervolgd :)
Wel bijzonder dat er zn groot verschil in prijs in zit.

Ben benieuwd naar het resultaat 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan