Yamaha TRX850 topic deel 10

Ik heb een heel vervelende lekkage in het onderste deel van de tank, hier zit een vrij klein plekje waar de tank is door geroest. Ik heb al van alles geprobeerd (tank cure) maar het probleem komt telkens na een tijdje weer terug. De tank is verder nog wel prima maar met die lekkage heb ik het nu wel wat gehad. vandaar dat ik nu aan een vervanging zit te denken.
Ook al laten lassen?
Hps bedoel je zeker
Uiteraard :Y
 
Oeh... die Subaru. Die is al een tijd weg haha. Maar ja, persoonlijke omstandigheden boden geen mogelijkheden voor een motor.
Het blijft toch kriebelen hè! Mijn zoontje begint nu de auto scene te ontdekken en we karten nu vaker.

Uiteindelijk zal de motor ook zijn intrede krijgen in zijn leven en kan hij achterop mee de versnelling ervaren etc. Ik kan niet wachten.
En ik denk dat mijn dochter ook wel wil haha.

Nu heb ik zelf alles weer in de hand en is er juist de mogelijkheid, nu nog het moment tot budget en dan de aanschaf.
Tijd maakt mij niets uit, er komt gewoon absoluut weer een motor, dat is al voldoende.

Een XJR1300 zou zéker ook een gewenste keuze zijn nu, alleen zijn die buiten budget nog. Maar wie weet in time...

:W Gerben!
Zei je nou echt het H.-woord, in dít topic?! :N

*knock knock* :W Ha TRX liefhebbers hier, precies een jaar na mijn laatste reactie en bezoek op het M-F inclusief het 'H.-woord'!

Sinds gisteren letterlijk weer op zoek naar een motor en ook al 1 gezien die gelijk weer af viel, had 5 jaar buiten stil gestaan maar stond niet in de advertentie. :X Ik bedacht mij dat het inmiddels 10 jaar na de verkoop van mijn 'beloved TRX' is, de tijd is écht voorbij gevlogen!
Ter herinnering hangt er wel een mooie foto van mij op de TRX aan de muur in de woonkamer wat mij terug doet denken aan een zeer mooie tijd, met de motor en ook hier op het motor-forum met vele anderen met het bijhouden van de TRX topics, startpagina's en meetings. *D

Dus waar ben ik dan nu naar op zoek... O-).... een YAMAHA Thundercat! Ik heb nog een TRX overwogen, maar been there, done that gevoel bij.
Ik vind de zilver/gele uitvoering het mooist, maar andere kleuren ook prima, technische staat en redelijk goed uiterlijk heeft de voorkeur.
Het mag een motor zijn, waar ik eventueel zelf nog wat onderhoud aan moet doen, of een die klaar staat voor het seizoen.

En als ik op zoek ben naar een sport/tour, eendelig zadel (zodat mijn partner/kids ook mee achterop kunnen eventueel), carbs wil, een jonger bouwjaar dan mijn oude 1999'er TRX, 600cc voldoende vind om rond te komen, enigszins zuinig en het liefst zo standaard mogelijk uitgevoerd, kom ik weer terug uit bij Yamaha. :]
Ik wil gewoon van het motorrijden gaan genieten en niet weer een motorfiets verbouwen/tunen/upgraden etc. zoals ik met de TRX heb gedaan.
Het geld besteed ik liever aan benzine, onderhoudskosten en andere dingen in my life.

Ik heb geen haast en kan voor mij de juiste deal pakken of niet, ik heb niets te verliezen, alleen een budget waar ik mij strak aan houd.
Ik merk wel dat het idee van een motor en om weer te gaan rijden van alles in mij op roept haha.

De afgelopen weken weer het e.e.a. uitgezocht en ook veel op het forum hier achterhaald, toch wel héél prettig na zo veel jaar hier.
Ik heb natuurlijk al mijn motor-gear nog liggen en het past allemaal ook nog. O-)
Zelfs nog 2 kettingsloten in de schuur die ik gewoon kan gebruiken, handig zulke dingen nog te herinneren die te hebben liggen ergens.

Dus ja, toch een beetje (motor-)merk trouw dan, althans zo lijkt het te zijn. _O-

- To be continued -

Ps. Wel grappig dat op de 'sport' topics het TRX en Thundercat topic onder elkaar staan... toeval?
 
Succes pik! Blijft een doodzonde dat je dat prachtige ding verkocht hebt... Had graag die Marchesini's van je overgenomen..
 
Succes pik! Blijft een doodzonde dat je dat prachtige ding verkocht hebt... Had graag die Marchesini's van je overgenomen..
Waren PVM wielen en ja, dat snap ik. Mijn naam stond er zelfs ingegraveerd aan de binnenzijde op bestelling geproduceerd toen. :Y
 
YESS *O* ik heb een Thundercat gevonden die voldeed aan al mijn wensen en een deal kunnen sluiten met Marcel bij Roké Woerden!
Ik ben geweldig geholpen daar, fijne proefrit en volgende week ophalen incl. nieuwe remvloeistof en olie + filter wissel, écht, écht superblij mee.
En wat een weer om te proefrijden was het vandaag, héérlijk om weer motor te hebben gereden en met nog meer km's in het vooruitzicht. :]

Het is er één van 2000, 34d km op de klok, in mijn gewenste kleurstelling, origineel op de slip-on na (die subtiel klinkt zonder db-killer trouwens).
Ik wordt de 4e eigenaar, de eerste 3 jaar in het buitenland (is import), daarna 15jr in bezit 2e eigenaar en de 3e bijna 1,5 jaar in bezit die hem ingeruild heeft op een Duc bij Roké. Het originele gereedschapsetje zit er ook nog in.
Hij ziet er uit als nieuw, voelt héél solide aan in alles en het voelde vanaf de eerste meters gelijk goed. Je ziet er gewoonweg aan af dat er liefde aan gegeven is al die jaren! De zit, houding en het originele ruitje werkt perfect bij mijn postuur, voelt als vanouds als op de TRX voorheen.

Ik had in de ochtend eerst op een andere gereden, één uit 2002 met 51d km er op, iets minder mooie staat dan deze, maar nog steeds netjes met een lijst aan recent onderhoud er op, ook toffe eigenaar. Op deze had ik dus mijn eerste km's weer gereden en mijn 1e ervaring met de Thundercat gehad.
Ik hoefde niet echt te wennen merkte ik, maar deed het rustig aan met een hagelnieuwe achterband en nog geen direct vertrouwen, ook niet zo gek na 10 jaar niet gereden te hebben. Ongelofelijk, die 11.5000 tpm zijn méér dan zat in vergelijking met mijn 2 cilinder TRX en Honda SP1 racer ooit. En ook relaxed te rijden met een iets bredere tank dan op de TRX om te klemmen, de eerste rijervaring was een feit en die was tof! :Y

Maar eenmaal op deze Thundercat bij Roké, WOW, wát een verschil toch wel en waar het nu precies aan ligt.... :?
Na een paar meter zat ik al met een BIG smile, prijsafspraak was er al en hij reed nóg beter dan de vorige, juiste kleur, what more can I wish for.
Tijdens de proefrit hem warm gereden en het testen kon beginnen. Een paar keer flink doorgetrokken in de versnellingen zonder problemen.
Bochten gepakt, noodstop gedaan, handen los en remmen met de achterrem, etc. maar alles ging gewoon perfect. Dus done deal daarna.

Dit seizoen kan ik in ieder geval door, ook met de banden. Het zijn Michelin's, ik ben zelf een Bridgestone liefhebber, maar ze gaven mij nu al vertrouwen op het droge. Ik vind dat een band vooral in het nat moet presteren en feedback moet geven, dus dat is nog afwachten. Anders volgend seizoen nieuwe er op, maar ze kunnen m.i. nog zéker 2 seizoenen mee.
Het viel mij op dat er een 180 achterband gemonteerd is i.p.v. de 160, why? Alleen voor de looks? Dat beetje meer rubber?
Hij 'valt' hierdoor wel sneller de bocht in maar dat vind ik niet heel erg.

Op zich had ik graag een originele uitlaatdemper gezien, maar ik vind deze dan toch wel een +, zeker in het echt. De sound is subtiel en 'huilt' mooi aan als de naald de toerenschaal door gaat. Ik had expres nu geen oor bescherming in gedaan.
Als ik de Cat hier heb, zal ik er nog wel een db-killer bij bestellen voor als ik weer naar het buitenland kan. Ik wil geen gedonder daar.

What more to say, I'm beyond exitement! :W

20210324_142425.jpg
 
Goed verhaal, lekker kort :+
Veel plezier gewenst met je donderpoes. Ik kan me wel voorstellen dat de zithouding - en daarmee de ‘beleving’ - vergelijkbaar is met de TRX. Al blijft het wel een 4-cil... een vie..... nee ik krijg dat ook niet uit mijn toetsenbord. :P
Twee TRX-en....
 
Goed verhaal, lekker kort :+
Veel plezier gewenst met je donderpoes. Ik kan me wel voorstellen dat de zithouding - en daarmee de ‘beleving’ - vergelijkbaar is met de TRX. Al blijft het wel een 4-cil... een vie..... nee ik krijg dat ook niet uit mijn toetsenbord. :P
Thanks! Dat zal gaan lukken, stom toetsenbord van jou ook. :+

Maar het is wél even wennen ja, 2 cilinders meer. Ik had bij de eerste testrit ook écht moeite om verder dan 8500tpm te raken. _O-
 
Het ziet er een (polyester) monozit uit,want ik zie geen naad van een seatcover bovenaan.
En inderdaad met ingekort spatbord zo te zien.
Als ik het mij goed kan herinneren was er een Japanse firma die speciale ingekorte spatbord jes leverde. Je kan ook het standaard spatbord inkorten. Je moet alleen de gaten voor het beugelslot afdichten.
Trixz: Veel plezier met de thundercat!
 
Juiste conclusie 8-) Gisteren de TRX voor het eerst gestart. Dat ging probleemloos, maar de koppeling kreeg ik niet los geduwd. Uiteindelijk heb ik de verstelling aan het hendel helemaal uitgedraaid en toen kreeg ik hem ingetrokken. Rijden dus! Onderweg moest de verstelling een paar keer teruggedraaid om weer wat vrije slag te krijgen. Komen die platen een voor een los dan?
 
Gaaf zulke foto's, keer op keer. Het doet mij herinneren aan al mijn 'schraaaapp' momenten met de TRX. :]
Ik krijg steeds meer feeling met de Thundercat nu, dus is het een kwestie van tijd om met een hogere bochtensnelheid de knie te gaan plakken. O-)
Schaamrandjes zijn al wel weg....
 
Terug
Bovenaan Onderaan