KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Nee, ik had veel last van het onrustig gevoel bij laag toerental, stapvoet rijden, echte haakse bochten, rotondes dus dat voorgelegd.
Of fueldongels of tandje minder.
En IK ben er tevreden mee en dat is het levensmoto, toch.
Ik heb t ook overwogen na de software update om wat van het brute terug te brengen. Ik herken echter helemaal het "onrustige gevoel bij laag toerental, stapvoets rijden, haakse bochten" niet. Maar echt volstrekt niet.
Kwam je van een viercilinder voordien?
 
Wat een teringklus. Heb beide weerstandjes nu op zijn plek zitten. De voorste sensor hoef je niets voor te demonteren.

De achterste is een ander verhaal. Om alleen wat beweging te krijgen in je tank moet je het echt de hele tank losmaken inclusief bochtenverlichting.
Vervolgens kan je je tank ongeveer 7 cm tillen.

Dus 2 bouten onder je zadel, en 2 bouten onder de zwarte kappen van je tank.
Die zwarte kappen moeten uiteraard los.
De oranje kappen zit per kant vast met 1 bout die moet los.
Bij je bochtenverlichting heb je aan de binnenzijde ook een bout.
Wanneer die bout los is, kan je de hele oranje kap inclusief bochtenverlichting naar voren schuiven. Je ontkoppelt de stekker en de hele unit zit dan los.

Nu naar de achterkant:
Eerst knip je de tie wraps om de kabelbundel die langs je frame loopt los te maken. Je moet dan even kijken welke kabel van de lamdasonde is.

Met een schroevendraaier duw je dat stekkertje naar boven, en steek je een andere schroevendraaier in de stekker om hem los te klikken. De sensor is nu los.
om de weerstand erin te kunnen klikken ging ik met een punttang proberen hem in de stekker te duwen m. Met 2 platte schroevendraaiers druk je de stekker erin waarbij je met de ander schroevendraaier de vrouwelijke aansluiting tegenhoudt.
Thanks voor de uitleg, hier liggen ze ook al een tijdje klaar:X
 
Ik heb t ook overwogen na de software update om wat van het brute terug te brengen. Ik herken echter helemaal het "onrustige gevoel bij laag toerental, stapvoets rijden, haakse bochten" niet. Maar echt volstrekt niet.
Kwam je van een viercilinder voordien?
Ik ook niet. Heb ook een Hayabusa gereden (2016 model) en vond de snelheidsbeleving wel anders. De KTM maakt een stuk meer herrie 🤣. De busa zoeft naar de 250 en dan denk je... o ik rij 250. Bij de GT heb ik veel eerder het idee “o... ik rij te hard”. Maar goed, busa 4 cilinder, GT 2 cilinder en ik merk ook niets van een onrustig gevoel bij de GT. Integendeel, ik vind het juist heerlijk soepel en koppelrijk rijden.
 
Ik heb ooit een winter doorgereden met mijn oude carburator gevoede monster. Dan weet je wat bokken is, en dan heb je inderdaad op ronde punten en in haakse bochten wat eh.. aandacht nodig. :+
 
Mijn motor bokt niet meer sinds de vertanding en vloeiend in zijn rijgedrag.
Ik ben zeer positief erover.
Lijkt wel een hele andere motor in de lagere versnellingen.
 
Zo. Lang afwezig geweest op MF maar nu ik wee wat anders heb gekocht toch maar is melden hier. Heb alle pagina's al doorgespit. Leuk alle info te lezen over de 1290GT. Heb een 2d gen zwarte GT gekocht. De koffers zitten er al bij. ergo zadels voor en achter bij de koop erbij bedongen. Zojuist ook een mooie arrow racetech titanium dempert besteld. Komt morgen binnen dus kan er mooi meteen op. Dan nog een keuringsafspraak maken (het is een belg, in NL helemal geen tweedehand van de 2e generatie in de aanbieding) en dan gas erop! morgen plaatjes.
 
en ik zag ook een bekende rondzweven hier van ''vroegah'' toen het arnhem topic nog volgespamd werd elke avond _O-
Maar is een ritje mken binnenkort @Maus75
 
Ik had voor de aardigheid een mailtje gestuurd naar Austin Racing met de vraag of er voor de V3 250mm ook
db-killers verkrijgbaar waren omdat ik me toch beetje zorgen maakte voor de Eifel-pliesie.
Hieronder hun antwoord :

Austin Racing <sales@austinracing.com>
Hello Ruddy,

Thanks for your email.
The V3 250MM homologated has welded internals so there is not a removable baffle.
The DB level for this exhaust is around 93DB.
I hope this helps.

Kind Regards
Josh
 
Ik had voor de aardigheid een mailtje gestuurd naar Austin Racing met de vraag of er voor de V3 250mm ook
db-killers verkrijgbaar waren omdat ik me toch beetje zorgen maakte voor de Eifel-pliesie.
Hieronder hun antwoord :

Austin Racing <sales@austinracing.com>
Hello Ruddy,

Thanks for your email.
The V3 250MM homologated has welded internals so there is not a removable baffle.
The DB level for this exhaust is around 93DB.
I hope this helps.

Kind Regards
Josh
93 dB? Geloven ze dat zelf? 😅🤔

Maar goed, er is slechts één manier om in Duitsland onder een eventuele boete uit te komen, dan moet er een E-keur op de uitlaat gelaserd zijn én je moet een bewijsje (certificaat dat je normaliter kunt downloaden van de website van de fabrikant) hebben dat die E-keur verkregen is met dat type uitlaat op jouw type motor.

Heb je dat niet, dan is het sowieso jammer dan en al heb je het wel en ze gaan dB's meten en het is harder dan toegestaan, dan ben je alsnog de sjaak.

Als je geluk hebt laten ze je wel doorrijden en hoef je slechts een boete à ongeveer €120 te betalen.
 
Certificaat en e keur zegt niks
Als ze een meting doen en hij maakt teveel herrie krijg je gewoon een boete
Je kunt namelijk zelf aan de uitlaat hebben gerommeld, glaswol kan vergaan zijn, katalysator kan aangepast zijn ed
En dat gaan ze echt niet allemaal terplekke controleren
 
Certificaat en e keur zegt niks
Als ze een meting doen en hij maakt teveel herrie krijg je gewoon een boete
Je kunt namelijk zelf aan de uitlaat hebben gerommeld, glaswol kan vergaan zijn, katalysator kan aangepast zijn ed
En dat gaan ze echt niet allemaal terplekke controleren
Zit je al lang op lezen?
Dat is precies wat ik schreef 🤣👍
 
Wat ben je toch weer grappig, zoals altijd...
Ik onderbouw gewoon waarom een e keur niet altijd iets wil zeggen.
 
Wat ben je toch weer grappig, zoals altijd...
Ik onderbouw gewoon waarom een e keur niet altijd iets wil zeggen.
"al heb je het wel en ze gaan dB's meten en het is harder dan toegestaan, dan ben je alsnog de sjaak."

Ik ben het ook gewoon met je eens hoor. Je brengt het alleen alsof ik iets zeg wat niet klopt. Misschien bedoelde je dat niet, maar zo kwam het wel over. Nadeel van als het alleen geschreven tekst is :)
 
Daar staat ie dan
8C1C2FD6-F364-464A-A262-17894FCCC457.jpeg

Op de kar ermee.
Er stond een straf windje..

maandagmorgen melden bij de rdw 😁
FA6BB7D7-CEAB-4AA2-824E-1D2707ED7D3F.jpeg
 
Op het Duitse forum is iemand die zegt dat zijn dealer het "Track Pack" ook op de 1e Gen. GT kan zetten, hij gaat dit in April laten doen zegt hij.

Ik heb zo mijn twijfels maar blijf het volgen..... fingers crossed
 
Op het Duitse forum is iemand die zegt dat zijn dealer het "Track Pack" ook op de 1e Gen. GT kan zetten, hij gaat dit in April laten doen zegt hij.

Ik heb zo mijn twijfels maar blijf het volgen..... fingers crossed
Daar zou ik ook wel interesse in hebben :)
 
Ik heb nog wat onderdelen liggen in de garage. Misschien dat ik jullie hier nog blij kan maken tegen een kleine vergoeding uiteraard.
Korte kenteken houder VERKOCHT
Rottweiler achterlamp incl knipperlichten. VERKOCHT
Kofferdrager Hepco perfect voor een week motortrip. VERKOCHT
 

Bijlagen

  • F78832C8-A0BA-4E12-9963-C11A8D9AF7B8.jpeg
    F78832C8-A0BA-4E12-9963-C11A8D9AF7B8.jpeg
    398,3 KB · Weergaven: 11
  • FA21624C-8915-4DDC-A710-01C1DE8FE981.jpeg
    FA21624C-8915-4DDC-A710-01C1DE8FE981.jpeg
    321,3 KB · Weergaven: 11
  • 559912F6-A90D-47EE-A49E-8691151F94F3.jpeg
    559912F6-A90D-47EE-A49E-8691151F94F3.jpeg
    302,3 KB · Weergaven: 10
  • 86D35D50-6D06-4132-B676-D7CA80900F6A.jpeg
    86D35D50-6D06-4132-B676-D7CA80900F6A.jpeg
    150,6 KB · Weergaven: 9
  • 2923B5B5-53D6-4C54-A6D8-95DFCF683A01.MP4
    13,9 MB
Laatst bewerkt:
en ik zag ook een bekende rondzweven hier van ''vroegah'' toen het arnhem topic nog volgespamd werd elke avond _O-
Maar is een ritje mken binnenkort @Maus75

Hey Melvin, dat is wel heel lang geleden inderdaad.
Gefeliciteerd met je aankoop.
Heb ook sinds kort de superduke gt. Heb er nog te weinig op gereden, maar ben er erg blij mee. :)
Wanneer het weer en de corona het toe laat moeten we maar een keer afspreken inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan