KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Vandaag 1290 '20 gereden met racing akra.
Geluid viel me mee. Is luid, maar niet té luid.
115 dB is het never nooit niet.
Vergelijkbaar met mijn 990smr met slip on akra zonder killer.

Aanbod van Molenaar is overjarig 2020 model voor de prijs van '21 maar dan met gratis tech en trackpack (t.w.v. 1200 euro).
'20 en '21 zijn identiek toch. Is er een reden om voor 1200 euro extra voor '21 model te gaan?
Ik rij zakelijk dus verschil is ex btw 1000 euro.

Wat carbon uitgezocht, tail tidy, ergo seats, evotech clear koppelingsdeksel, wat oranje afdekplaatjes... software en full racing akra, vergeet ik iets?
 

Bijlagen

  • 20210319_101133.jpg
    20210319_101133.jpg
    369,3 KB · Weergaven: 25
Vandaag 1290 '20 gereden met racing akra.
Geluid viel me mee. Is luid, maar niet té luid.
115 dB is het never nooit niet.
Vergelijkbaar met mijn 990smr met slip on akra zonder killer.

Aanbod van Molenaar is overjarig 2020 model voor de prijs van '21 maar dan met gratis tech en trackpack (t.w.v. 1200 euro).
'20 en '21 zijn identiek toch. Is er een reden om voor 1200 euro extra voor '21 model te gaan?
Ik rij zakelijk dus verschil is ex btw 1000 euro.

Wat carbon uitgezocht, tail tidy, ergo seats, evotech clear koppelingsdeksel, wat oranje afdekplaatjes... software en full racing akra, vergeet ik iets?

Is dat de €21.100.00 Superduke R op hun website?

Want tech pack+track pack+Akra slipon voor €21.000.00 is niet slecht. Nog steeds een koffer met geld, maar die accessoires zijn bij elkaar opgeteld meer dan €1200, om nog maar te zwijgen over BTW. De Akra slipon alleen al is €900 ofzo? Dat was het voor de 2e generatie wel. Let wel, de slipon doet niet veel qua prestaties - daar heb je een volledig titanium uitlaatsysteem voor nodig. De software doet WEL veel.

Er zijn geen technische wijzigingen tussen het '20 en '21 model.

Als ik in jouw positie was - onderhandelen over de aanschaf van een nieuwe motor, evt met inruil - dan zou ik voor een '20 model gaan met 1) de software en slipon en 2) de mods erbij die je sowieso gaat aanschaffen, zoals de tail tidy en ergo seat. Dingen die de rijervaring wel zeker gaan verbeteren. De koppelingsdeksel is vooral om serieuze schade te voorkomen - wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren als je enigzins je rechterhand in bedwang kan houden. En de oranje afdekplaatjes zijn zeker sexy en het geld waard, maar vergeet niet dat het modden na aanschaf en na een langdurige kennismaking des te leuker is. Een jaar na aankoop een paar tientjes in een paar cosmetische mods duwen is veel leuker dan om je motor zo 'klaar' mogelijk vanaf de dealer op te halen. Er moet wel iets overblijven om naar te streven wanneer je het basispakket hebt geproeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Vandaag 1290 '20 gereden met racing akra.
Geluid viel me mee. Is luid, maar niet té luid.
115 dB is het never nooit niet.
Vergelijkbaar met mijn 990smr met slip on akra zonder killer.

Aanbod van Molenaar is overjarig 2020 model voor de prijs van '21 maar dan met gratis tech en trackpack (t.w.v. 1200 euro).
'20 en '21 zijn identiek toch. Is er een reden om voor 1200 euro extra voor '21 model te gaan?
Ik rij zakelijk dus verschil is ex btw 1000 euro.

Wat carbon uitgezocht, tail tidy, ergo seats, evotech clear koppelingsdeksel, wat oranje afdekplaatjes... software en full racing akra, vergeet ik iets?

Had m vanmiddag buiten zien staan bij Molenaar.
👍
 
Laatst bewerkt:
Is dat de €21.100.00 Superduke R op hun website?

Want tech pack+track pack+Akra slipon voor €21.000.00 is niet slecht. Nog steeds een koffer met geld, maar die accessoires zijn bij elkaar opgeteld meer dan €1200, om nog maar te zwijgen over BTW. De Akra slipon alleen al is €900 ofzo? Dat was het voor de 2e generatie wel. Let wel, de slipon doet niet veel qua prestaties - daar heb je een volledig titanium uitlaatsysteem voor nodig. De software doet WEL veel.

Er zijn geen technische wijzigingen tussen het '20 en '21 model.

Als ik in jouw positie was - onderhandelen over de aanschaf van een nieuwe motor, evt met inruil - dan zou ik voor een '20 model gaan met 1) de software en slipon en 2) de mods erbij die je sowieso gaat aanschaffen, zoals de tail tidy en ergo seat. Dingen die de rijervaring wel zeker gaan verbeteren. De koppelingsdeksel is vooral om serieuze schade te voorkomen - wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren als je enigzins je rechterhand in bedwang kan houden. En de oranje afdekplaatjes zijn zeker sexy en het geld waard, maar vergeet niet dat het modden na aanschaf en na een langdurige kennismaking des te leuker is. Een jaar na aankoop een paar tientjes in een paar cosmetische mods duwen is veel leuker dan om je motor zo 'klaar' mogelijk vanaf de dealer op te halen. Er moet wel iets overblijven om naar te streven wanneer je het basispakket hebt geproeft.
Bedankt voor je reactie! De details zijn iets anders : Ik heb hiervoor een '18 1290 gehad met full akra (dus ken de fiets goed) en ben nu in de markt voor een nieuwe '20 of '21 SDR met full racing akra (zoals op de foto, niet slipon).
Ik krijg 5% korting op de nieuwe fiets en als bonus krijg ik als ik voor '20 kies ipv '21 gratis beide software pakketten. Dat scheelt +-1000 ex btw aan software en +-1000 op aanschaf.
Vervolgens betaal ik de volle mep voor de akra en alle onderdelen.
Koppelingsdeksel bedoelde ik de doorzichtige van evotech, niet de bescherming van de power parts..

Wel goed punt dat het best leuk is om nog wat carbon e.d. op de wenslijst te houden, ik ben ook eens in de zoveel tijd jarig *O*
 
Iemand hier subframe van 3.0 laten wrappen/coaten/spuiten? Ik vind de kleurstelling van het prototype super gaaf, wil ook wit subframe. 500 euro inclusief alles.

Heb van de 990 subframe en duosteps e.d. dubbel laten poedercoaten, was goedkoper. Maar toen had ik wel hulp van handige Harry met demonteren. Kan/wil ik niet zelf doen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210321-103620_Chrome.jpg
    Screenshot_20210321-103620_Chrome.jpg
    164,5 KB · Weergaven: 23
Vandaag 1290 '20 gereden met racing akra.
Geluid viel me mee. Is luid, maar niet té luid.
115 dB is het never nooit niet.
Vergelijkbaar met mijn 990smr met slip on akra zonder killer.

Aanbod van Molenaar is overjarig 2020 model voor de prijs van '21 maar dan met gratis tech en trackpack (t.w.v. 1200 euro).
'20 en '21 zijn identiek toch. Is er een reden om voor 1200 euro extra voor '21 model te gaan?
Ik rij zakelijk dus verschil is ex btw 1000 euro.

Wat carbon uitgezocht, tail tidy, ergo seats, evotech clear koppelingsdeksel, wat oranje afdekplaatjes... software en full racing akra, vergeet ik iets?
Heb exact hetzelfde gedaan.
Heb ook een 20' fiets gekocht en vol gehangen met power parts want de RR ging achterlijk duur worden en krijgt geen volle akra.
Full akra is wel hard met ik kan er mee leven en rij met oordopjes :P maar op een fb groep een keer gelezen dat die rond de 104db zou zitten maar of dat klopt geen idee.,
21' model is wel een euro5 motor en 20' euro4 maar gezien je de de volle akra neemt krijg je exact dezelfde mapping erin en is er geen verschil.
 
Tof, goed om te lezen!
In Amsterdam heb je af en toe Harleys voorbij komen die zo absurd hard klinken, dan draait de hele straat zich geërgerd om. Dat wil ik voorkomen, maar is ook zeker niet het geval!
 
ben eens curieus, moto binnengedaan voor onderhoud, en eens geinformeerd of ik het klokje van het display kon verwijderen, dacht al wel dat dit niet mogelijk was, maar kon maar eens proberen. Als ik hem terug ben gaan halen hebben ze gezegd dat ze een software update hebben gedaan zodat het niet meer verkeerd zou lopen _O-, iemand hier al eens van gehoord? (is gen2, 2019 model)
 
Met een beetje geluk heb ik donderdag een mooie Akrapovic demper voor mijn motor, kon het niet laten })
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
ben eens curieus, moto binnengedaan voor onderhoud, en eens geinformeerd of ik het klokje van het display kon verwijderen, dacht al wel dat dit niet mogelijk was, maar kon maar eens proberen. Als ik hem terug ben gaan halen hebben ze gezegd dat ze een software update hebben gedaan zodat het niet meer verkeerd zou lopen _O-, iemand hier al eens van gehoord? (is gen2, 2019 model)
In track mode heb je geen klok, die miste ik juist!
 
Vandaag lekker een rondje gedaan.. ineens gaf hij een uitroepteken aan en even gestopt. Motor uit en weer aan.. niks aan het handje. Daarna even van het zonnetje genoten, wou daarna het contact aan doen maar ging niet aan. Sleutel op de tank gehouden en toen deed hij het..

Verder gaan rijden en zo nu en dan kreeg ik de melding dat de sleutel niet in de buurt was, ging ook weer automatisch weg na een minuut. Zou dit de batterij oid kunnen zijn die aan vervanging toe is?

Zoals al werd aangegeven geef ik mijn telefoon de schuld.. Gisteren een rondje gedaan met de sleutel in mijn binnenzak i.p.v. in de tanktas bij mijn telefoon en nul problemen.

Wel nog staande gehouden door een motor agent (algemene controle), stond voor een stoplicht en mocht even mee. Hij gaf mij direct een compliment over de motor en vroeg of hij beviel. Ja zeker, maar wel lastig om in te houden gaf ik aan. Ach gewoon op een zondag ochtend een leeg stuk weg zoeken en open trekken die hap was zijn boodschap.

Hij stapte daarna nog even naar achteren en begon naar iets te wijzen.. ik dacht o jee.. Hij gaf aan dat mijn bochten naar links toch echt minder gaan dan naar rechts.. hij wees dus naar de schaamrand _O-_O-
 
Zoals al werd aangegeven geef ik mijn telefoon de schuld.. Gisteren een rondje gedaan met de sleutel in mijn binnenzak i.p.v. in de tanktas bij mijn telefoon en nul problemen.

Wel nog staande gehouden door een motor agent (algemene controle), stond voor een stoplicht en mocht even mee. Hij gaf mij direct een compliment over de motor en vroeg of hij beviel. Ja zeker, maar wel lastig om in te houden gaf ik aan. Ach gewoon op een zondag ochtend een leeg stuk weg zoeken en open trekken die hap was zijn boodschap.

Hij stapte daarna nog even naar achteren en begon naar iets te wijzen.. ik dacht o jee.. Hij gaf aan dat mijn bochten naar links toch echt minder gaan dan naar rechts.. hij wees dus naar de schaamrand _O-_O-
Mooi verhaal !!!!!
En ja de motoragenten zijn in de regel zelf ook liefhebber, maar kwijlen natuurlijk van het zien van zo'n mooie SDR *D
Zo had ik eens een achterband lek gereden en er tijdelijk een "gebruikte " circuitband onder gelegd.... daar hadden ze dan weer een ander opmerking over........:X
 
Zoals al werd aangegeven geef ik mijn telefoon de schuld.. Gisteren een rondje gedaan met de sleutel in mijn binnenzak i.p.v. in de tanktas bij mijn telefoon en nul problemen.

Wel nog staande gehouden door een motor agent (algemene controle), stond voor een stoplicht en mocht even mee. Hij gaf mij direct een compliment over de motor en vroeg of hij beviel. Ja zeker, maar wel lastig om in te houden gaf ik aan. Ach gewoon op een zondag ochtend een leeg stuk weg zoeken en open trekken die hap was zijn boodschap.

Hij stapte daarna nog even naar achteren en begon naar iets te wijzen.. ik dacht o jee.. Hij gaf aan dat mijn bochten naar links toch echt minder gaan dan naar rechts.. hij wees dus naar de schaamrand _O-_O-
Vroeger op de scooter werd ik vrijwel nooit gematst door motoragenten. Sinds ik zelf motor rijd wordt ik juist regelmatig door agenten gematst, inclusief dat ik nog net wel m'n rbw mocht houden. Maar ook zelfs een keer voor een hele mooie inhaalactie van een trekker met wat te hoge snelheid met de auto, nadat ik zei dat ik bij de motorrijles had geleerd dat je altijd zo snel als mogelijk er voorbij moet, waren ze het ineens roerend met me eens 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Terug
Bovenaan Onderaan