Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Feedback krijg ik wel op de motor, vooral de duc voel je als je gas heeft, die is veel alerter...jezelf ook.
Kan ik mij ook in vinden.
Ik heb de motor voor de fun, auto is voor comfort.
Vroeger wel wat meer met auto's bezig geweest, maar echt snel wordt het toch nooit in de prijsklasse waar je wel een sportieve motor voor koopt.
Rijd nu in een Toyota avensis, lekker ontspannen, ook voor lange bestuurders zoals ik en een hoop (laad)ruimte.
 
ik hou niet van afstandelijk steriele auto's, niet de sensatie van een hitsige sportwagen, maar de iets onderkoelde standing van een duitse auto van een goed merk , wat je moet weten krijg je mee en de rest niet zo veel .

En dan is Skoda een zeer aantrekkelijke aanbieding , zit goed in elkaar, bewezen techniek, ruim, luxe en je rijd niet voor aap. en je betaald niet de hoofdprijs
 
Hier ook Avensis station 1.8, uit 2006: na 2 Octavia's diesels (nieuw lease, elk 200dkm) en daarna privé een V70 2.5l (die vierkante uit 1996, gave vormgeving maar zuipe.....en nul trekkracht, 1 jaar gehad). Toyota superfijn, verbruik 1:16, groot en comfortabel. Trekt caravan veel beter dan de Volvo door de vvtec of zoiets en geloof me, met de caravan op de tolwegen heb je overal vals plat.... En nice in onderhoud!

Nou ja, de motor voor de echte fun inderdaad, lekker actief bezig!!!! (Veel niet motorrijdende vrienden begrijpen dat niet, zijn luie autorijders helaas, met automaten, lijken wel 80 plus....niet meer kamperen, weinig bieren, moeilijk moeilijk...).

Helaas vandaag nog iets te fris voor de Honda's, nou ja, voor de baas dan, haha. Was vandaag op stage-bezoek bij bedrijf (adviesbureau) in midden van het land. Wat denk je: 80proc vd werkplekken bezet!!!?
WTF: zo komen we nooit van dat k.virus af. Ben het spuugzat. Voortaan ook de stagebezoeken maar online (wel naar infra uitvoeringslocaties buiten).
 
Vanmiddag op advies vd specialist mijn platgeslagen kever even wat Duitse v-power er doorheen gejaagd, en het mag op de Duitse autobahn....tijdje rond de 5000 omw/min gehouden.

En ben niet verder gegaan.
40CB7DE4-138C-4B5D-9A9A-97AD6C8C84C6.jpeg



Bij thuiskomt zag de uitlaat er zo uit, niet slecht voor een blok met 297k km’s

37542119-0308-449B-AEEF-41E7916CFEA4.jpeg
 
mooi dat je weer kunt rijden ,, maar die uitlaat ???
Ja smaak verschilt, hij is ook wel heel extreem luid hoor.
Moet nog even een db killer op maat maken/lassen, de originele wil het boutje en moertje niet lekker in.
Maar af en toe in de spits wel lekker.

Vandaag ook de eerste 60 km gemaakt dit jaar, even alles getest!
 
Hier ook Avensis station 1.8, uit 2006: na 2 Octavia's diesels (nieuw lease, elk 200dkm) en daarna privé een V70 2.5l (die vierkante uit 1996, gave vormgeving maar zuipe.....en nul trekkracht, 1 jaar gehad). Toyota superfijn, verbruik 1:16, groot en comfortabel. Trekt caravan veel beter dan de Volvo door de vvtec of zoiets en geloof me, met de caravan op de tolwegen heb je overal vals plat.... En nice in onderhoud!

Nou ja, de motor voor de echte fun inderdaad, lekker actief bezig!!!! (Veel niet motorrijdende vrienden begrijpen dat niet, zijn luie autorijders helaas, met automaten, lijken wel 80 plus....niet meer kamperen, weinig bieren, moeilijk moeilijk...).

Helaas vandaag nog iets te fris voor de Honda's, nou ja, voor de baas dan, haha. Was vandaag op stage-bezoek bij bedrijf (adviesbureau) in midden van het land. Wat denk je: 80proc vd werkplekken bezet!!!?
WTF: zo komen we nooit van dat k.virus af. Ben het spuugzat. Voortaan ook de stagebezoeken maar online (wel naar infra uitvoeringslocaties buiten).

80% van de werkplekken maar? Bij ons is het gewoon 100% :')

On a side note, we doen wel aan afstandhouden etc., aantal collega's van de afdeling zitten nu ook in andere ruimten. Alleen krijgen we er vanaf 1 april weer 2 collega's bij op de afdeling waardoor we eigenlijk weer terug bij af zijn. Zal mij benieuwen hoe ze dat gaan oplossen :+
 
ik hou niet van afstandelijk steriele auto's, niet de sensatie van een hitsige sportwagen, maar de iets onderkoelde standing van een duitse auto van een goed merk , wat je moet weten krijg je mee en de rest niet zo veel .

En dan is Skoda een zeer aantrekkelijke aanbieding , zit goed in elkaar, bewezen techniek, ruim, luxe en je rijd niet voor aap. en je betaald niet de hoofdprijs

Een auto moet niet teveel zuipen, licht van gewicht en op LPG rijden. Daarom rij ik nu een Fiat Panda 100HP. 100 pk, 950 kg op LPG. En het stuurt ook nog een wonderbaarlijk goed dat het ook nog eens plezierig rijden is op stuurweggetjes.

Italiaans FTW! :+:P
 
Een auto moet niet teveel zuipen, licht van gewicht en op LPG rijden. Daarom rij ik nu een Fiat Panda 100HP. 100 pk, 950 kg op LPG. En het stuurt ook nog een wonderbaarlijk goed dat het ook nog eens plezierig rijden is op stuurweggetjes.

Italiaans FTW! :+:P
Wij hebben thuis ook een fiat 500 ideaal wagentje.
 
Dat is mooi, zo'n RSV Mile lijkt me niet de meest optimale woonwerk motor
Zal je denk ik verbazen, ik heb de Tuono gehad (naked versie met recht stuur) ideale alles kunner, woon/werk, rondje buitenaf, vakantie...
De RSV Mille zal natuurlijk iets sportiever zijn qua zithouding met de clip-ons, maar in basis blijft het natuurlijk hetzelfde ding.
 
Een auto moet niet teveel zuipen, licht van gewicht en op LPG rijden. Daarom rij ik nu een Fiat Panda 100HP. 100 pk, 950 kg op LPG. En het stuurt ook nog een wonderbaarlijk goed dat het ook nog eens plezierig rijden is op stuurweggetjes.

Italiaans FTW! :+:P


Dat doe je goed, en die Panda's rijden best leuk zeker met 100 pk en dan gewicht.

heb een gezin met hobby's dan is een riante stationwagon wel erg handig en rijd beter dan die vreselijke MPV's of je moet een hele dure hebben.

Zal je denk ik verbazen, ik heb de Tuono gehad (naked versie met recht stuur) ideale alles kunner, woon/werk, rondje buitenaf, vakantie...
De RSV Mille zal natuurlijk iets sportiever zijn qua zithouding met de clip-ons, maar in basis blijft het natuurlijk hetzelfde ding.

de houding van een Tuono is prettiger dat geloof ik wel ,, maar wel harde veren .

Met m'n vorige R850R en de GS rij je over die klinkerweg bij het kanaal in Vriezeveen zonder dat je er last van heb, reed daar eens met iemand met een semi sportieve 4 cilinder uit Japan ,, die moest lossen van z'n vullingen rammelde uit z'n kiezen .

Daarom wil ik een GS,, die is een sportieve SUV met de juiste banden onder de motoren , met ESA als een range rover
 
Laatst bewerkt:
Zo heeft elke motor zijn sterke en zwakke punten natuurlijk, het is maar net waar je de waarde aan hecht (lees: de route naar kiest) :]
Maar ben met je eens dat motoren zoals een GS wel breder inzetbaar zijn dat de gemiddelde zak japanner.
Ik ben nog jong (29) dus ik kan best leven met wat minder comfort op de motor, vandaar mijn keuze voor de ZX12, al zullen de die-hard sport rijders beweren dat deze motor naar huidige maatstaven meer in de sport/toer categorie valt.
Zolang je er zelf maar plezier aan beleefd, het blijft tenslotte hobby.
 
Mischien morgen maar eens op de motor naar het werk. Ik had vanochtend de sleutel ook al in de hand maar vond het nog net te fris. Als ik nu naar buiten kijk heb ik mischien toch de verkeerde keuze gemaakt.
 
En toen belde ze dat de #R1200GS klaar was en ze hem kwamen afleveren , wat doen je dan ? Rijden !!!
En dat doet deze GS DOHC 2011 als de beste , kan goed merken waar deze GS verbeterd is t.o.v. de over de 2004~2009 modellen maar ook de punten pakt t.o.v. de #R850R

schakelen gaat beter , veel mooiere powerband, langere adem, hangt directer aan het gas. , stuurt lichter, kleinere draaicirkel..


BMW R1200GS 2011_ (26).jpg
 
Gaaf man. Geniet ervan. Kan je merken dat-ie een onderhoudsbeurt / afgesteld is?

vind dat ie nog wel iets gladder kan lopen stationair ,, mogelijk dat de kleppen toch wat secuurder gesteld kunnen worden, en zitten er wel de juiste bougies in ?

had er 60 km mee gereden ,, maar hij heeft een tijdje stil gestaan , kan ook nog wel over gaan, maar zolang ik garantie heb doe ik ff niks
 
En toen belde ze dat de #R1200GS klaar was en ze hem kwamen afleveren , wat doen je dan ? Rijden !!!
En dat doet deze GS DOHC 2011 als de beste , kan goed merken waar deze GS verbeterd is t.o.v. de over de 2004~2009 modellen maar ook de punten pakt t.o.v. de #R850R

schakelen gaat beter , veel mooiere powerband, langere adem, hangt directer aan het gas. , stuurt lichter, kleinere draaicirkel..


Bekijk bijlage 1611190
Wat moet die lap over de kentekenplaat? Ben je onderweg aan t poetsen _O-
 
En toen belde ze dat de #R1200GS klaar was en ze hem kwamen afleveren , wat doen je dan ? Rijden !!!
En dat doet deze GS DOHC 2011 als de beste , kan goed merken waar deze GS verbeterd is t.o.v. de over de 2004~2009 modellen maar ook de punten pakt t.o.v. de #R850R

schakelen gaat beter , veel mooiere powerband, langere adem, hangt directer aan het gas. , stuurt lichter, kleinere draaicirkel..

Succes ermee!
Bekijk bijlage 1611190
 
Terug
Bovenaan Onderaan