KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Gister na een paar weken stilstand de bandjes opgepompt, kreeg ik ineens de foutmelding suspension error.
Motor een paar keer opnieuw gestart maar de melding bleef, nadat uurtje rond heb gereden en de motor na een korte stop weer starte was de melding weg.
Tot ik hem vervolgens na 2uur stilstand weer starte was het weer terug, en na de thuis rit, nog ff keer opnieuw starten, was het weer weg...

Komt dat vaker voor of moet ik eens langs een dealer met het ding?

Moet er wel bij zeggen, na de laatste rit in februari heb ik de ketting gesmeerd met de motor op de middenbok op de luie manier, motor lopen 1e versnelling en spuiten maar. Toen kreeg ik die melding ook ff.
 
Achter te koplamp zitten twee accessoire aansluitingen met elk een +12V en aarde connector.
ACC2 is geschakeld max 1A (voldoende als je alleen de GPS aansluit)
ACC1 altijd spanning max 10A
Dan heb ik goed gegokt haha, ik dacht dat ze allebei geschakeld waren.
 
Gister na een paar weken stilstand de bandjes opgepompt, kreeg ik ineens de foutmelding suspension error.
Motor een paar keer opnieuw gestart maar de melding bleef, nadat uurtje rond heb gereden en de motor na een korte stop weer starte was de melding weg.
Tot ik hem vervolgens na 2uur stilstand weer starte was het weer terug, en na de thuis rit, nog ff keer opnieuw starten, was het weer weg...

Komt dat vaker voor of moet ik eens langs een dealer met het ding?

Moet er wel bij zeggen, na de laatste rit in februari heb ik de ketting gesmeerd met de motor op de middenbok op de luie manier, motor lopen 1e versnelling en spuiten maar. Toen kreeg ik die melding ook ff.
Ik werd nieuwsgierig dus even Google aan het werk gezet.
Daarbij kom ik een paar meldingen tegen waar een slecht contact op de achter schokbreker de oorzaak bleek. Heeft dus een beperkte link met het kettingsmeren.
Als het mijn motor was zou ik eerst de connectoren op de schokbreker voorzichtig loshalen, schoonmaken en met wat zuurvrije vaseline weer in elkaar zetten. (misschien ga ik dit wel preventief doen)
 
Ik werd nieuwsgierig dus even Google aan het werk gezet.
Daarbij kom ik een paar meldingen tegen waar een slecht contact op de achter schokbreker de oorzaak bleek. Heeft dus een beperkte link met het kettingsmeren.
Als het mijn motor was zou ik eerst de connectoren op de schokbreker voorzichtig loshalen, schoonmaken en met wat zuurvrije vaseline weer in elkaar zetten. (misschien ga ik dit wel preventief doen)
Hmm dat zou nog wel eens kunnen, had wel een beetje mis gespoten :+
Contact spray heb ik nog wel ergens staan, zal dat eens proberen zo :t

Dan ook meteen maar de osco oiler erop bouwen, gebeurd het ook niet nog eens.
 
op MP een tomtom rider met de powerparts mount gekocht. Was een nette prijs maar bij aankomst bleken bij de cradle twee insterts voor de boutjes uitgebroken te zijn. Boel was ook niet echt schoon, dus lekker even de boel uit elkaar gehaald en met 2-komponenten lijm de inserts er weer op gelijmd.

zCl6LSD.jpg


Moet alleen nog een voedingskabeltje scoren voor de mount… iemand hier ervaring mee? Stekker in de socket in de kuip? Of is er een geschakelde voeding aanwezig ergens bij de koplamp?
Dat is herkenbaar viel bij eens onderweg in Sauerland van de steun , ik kan je een tip geven gebruik de middelste draad ook schroefdraad is anders maar hij pakt wel zo heb je extra steun voor je houder . Daarna nooit meer los gekomen
 
dus extra gaatje boren in het midden dan? Misschien dat dat lukt met een verzonken schroef...
Precies door de stalen houder gaatje boren en die extra boring gebruiken zit het zeker vast.
Tip draai het niet te vast daardoor wil juist de schroefdraad uit het behuizing los komen.
Gebruik een drupje loctite als borging en handvast.
 
Weet iemand de kleurcode of welke lakstift ik nodig heb voor de crashbars van mijn 1090 adv r. Eerste krasjes blijven zonde, al zullen er nog wel meer komen in de toekomst.
 
Ik heb een set Rox risers speed FX in de kleur gunmetal liggen.

Ik wil liever zwarte of oranje Rox Risers hebben.

Wil iemand ruilen???
 
nou gisteren erop gezet maar zeker in combinatie met het misbruik van de vorige eigenaar is het maar een gammel ding. al dat plastic is rete gevoelig en met alleen een schroevendraaier draaide ik al een imbus kop door het kunststof heen :')

positionering is wel goed

mkQKy9U.jpg


meteen het R-scherm gemonteerd
 
Deze week de KTM 1290 S 2020 uit de winterslaap gehaald, plan was met een stukje muziek op de oren een blokkie om te doen.
Wat schets mijn verbazing, de audio bediening aan het stuur werkt (volume, pauze en nummers skippen) niet meer. Voor de winterslaap nooit geen probleem gehad. Heb de telefoon uit het bluetooth systeem gehaald van de motor en telefoon (Samsung s10). En opnieuw laten pairen, even zo met de Samsung earbuds+. Het wil maar niet lukken, kan het door een update van de telefoon zijn veroorzaakt of is er een update van het scherm van de motor?
Rijders hier nu of eerder problemen mee gehad?
 
Gewoon doorrijden, en alles rechtstreeks via je helm laten uitvoeren... persoonlijk leuk dat KTM de functie heeft maar bij mij de voorkeur de iphone als bron te functioneren (navi, muziek, bellen etc).
 
Paar weken terug eens getest, en de bediening werkte prima. Verder moet ik zeggen dat ik muziek tijdens het rijden enorm vervelend vond, dus ik zal het niet nogmaals gebruiken verwacht ik.
 
Deze week de KTM 1290 S 2020 uit de winterslaap gehaald, plan was met een stukje muziek op de oren een blokkie om te doen.
Wat schets mijn verbazing, de audio bediening aan het stuur werkt (volume, pauze en nummers skippen) niet meer. Voor de winterslaap nooit geen probleem gehad. Heb de telefoon uit het bluetooth systeem gehaald van de motor en telefoon (Samsung s10). En opnieuw laten pairen, even zo met de Samsung earbuds+. Het wil maar niet lukken, kan het door een update van de telefoon zijn veroorzaakt of is er een update van het scherm van de motor?
Rijders hier nu of eerder problemen mee gehad?
Ik heb een Note10 en Sena SMH10R headset.

Geen probleem, behalve dan met Spotify. Die valt regelmatig na 10 sec uit. Kies ik het volgende nummer, weer na 10 sec wordt het stil. Als ik gebeld wordt, werkt t wel.
 
Bij mij werkt het allemaal perfect, zelfs podcast luisteren gaat prima. Heb een iPhone overigens. Alleen het volume is soms een dingetje, moet volume op telefoon altijd voluit zetten anders hoor ik bijna niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan