Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat zeg ik toch? Bij (vrijwel?) alle motoren kan dat.
Heb jij daar nou een hak-teen schakeling op geknutseld?
Er is een simpele manier om dat te voorkomen: teken op een karton de vorm van het deksel over en prik gaten op de plaatsen waar de bouten in moeten.Dekselboutjes zijn wat dat betreft altijd even puzzelen, omdat men zomaar 3 verschillende lengtes gebruikt.
Goed gezien.Heb jij daar nou een hak-teen schakeling op geknutseld?
Hahahaha wat een feest der herkenning, ik heb met bewondering naar de werkwijze van @Wrakhout staan kijken, ik zelf zou de weg al kwijt zijn als ik me omdraai.Als koning-vergeten-waar-die-bout op moet..
ik schroef zoveel mogelijk terug op de plek.. dus, klauw er af ? de bouten terug in de voorvork ..
Haal ik iets uit elkaar, leg ik het in volgorde van demontage op de werkbank ( en durf zelfs nog wel even een foto te maken )
Aangezien ik al meerdere malen.. uuhhh.. de weg kwijt raakte ;p
Beetje mosterd na de maaltijd dit, maar deze sleutelblunder zie ik vaak ook bij stagaires. Ik roep sinds kort ongeveer 400 keer in de week "kleine stapjes maken". Als je in kabelbomen gaat knippen. Uitgaan van een systeem waar alles werkt en dan 1 draadje doen en alles testen, dan het volgende draadje en weer alles testen. En zo voort.Ja hoor is weer raak
Ik heb me de afgelopen tijd vermaakt met het ombouwen van mijn Adventure naar Super Enduro, want ik wilde geen ruitjes en zo meer maar da's bij de Adventure een beetje een ingewikkeld verhaal - alles moet eraf. Verreweg het meeste ging eigenlijk prima, en vanavond was ik er klaar voor om eens te kijken of de elektra het eigenlijk nog doet. En, werkte het? Nou wat leuk dat je het vraagt. Nee, eigenlijk. Helemaal niks gewoon, zo dood als een pier... Accu prima, alle zekeringen heel inclusief de hoofdzekering. Shit, dat wordt zoeken...
Ik ben gewoon 3 uur bezig geweest met het testen van allerlei al dan niet aan het contact gerelateerde ongein. Alles was gewoon in orde, snapte er echt totaal de ballen van. Tot m'n blik in ene viel op de aansluitingen van de hoofdschakelaar/startrelais... en dan wel die twee grote dikke. Die naar je accu en je startmotor zeg maar. Ik met m'n domme harses was er dus vanuit gegaan dat relais=relais, en hoe om boeit niet. Hoe om boeit dus wel als het ook je hoofdschakelaar is.
Stomste is nog dat de enige reden dat ik ze gewisseld heb, is dat het gewoon wat beter uit kwam qua cable management
het maakt enkel uit bij relais' waarbij de verbinding naar het kontaktslot intern gemaakt wordt.Ik heb idioot genoeg al behoorlijk wat aan kabelbomen gewerkt. Origineel verbouwen én eigen boompjes planten. Ik heb er gewoon totaal niet bij stilgestaan dat het uit zou maken hoe om ik het relais aansloot
Dat soort dingen, en de standaard/koppelingssensor schakel ik altijd uit. Minder dingen is minder kan mis gaanIk had eerder de omvalsensor verwacht.
Ook zo'n leuk rotzakje
Dat zit bij deze dus inderdaad intern, de voeding van de accu wordt via de hoofdzekering permanent op de draadboom gezet. Dat werkt dus beter als je de accu op de betreffende pool aansluit, in plaats van de startmotorhet maakt enkel uit bij relais' waarbij de verbinding naar het kontaktslot intern gemaakt wordt.
bij die waarbij de + eveneens via een oog vastgebout zit maakt het niet uit, zolang je dat oog maar mee met de batterijkabel vast maakt.
Ik heb vorig jaar wel wat aan de omvalsensor gehad. Geen blok in puin.Dat soort dingen, en de standaard/koppelingssensor schakel ik altijd uit. Minder dingen is minder kan mis gaan
Komt bij dat deze motor geen omvalsensor heeft wel carburateurs, dus uit gaat ie op z’n kant toch wel.
Misschien ligt het aan mij maar ik snap niet wat er fout is gegaan. De bouten moeten op 17Nm en dat heb je ook gedaan toch?Mijn grootste blunder tot nu toe is om terwijl ik haast had de bouten van de onderste kroonplaat in 3 stappen vast te zetten op 17 Nm.
Geen idee waarom ik verzon dat de stappen dan 10, 15 en 17 Nm moesten zijn. Resultaat 2 missende bouten en een iets verbogen kroonplaat na een middagje crossen
Dat klopt, maar dan wel elke keer op 17 Nm aandraaien. Als je 1 bout op 17 Nm zet en dan de volgende aandraait staat de eerste niet meer op 17 Nm. Dit omdat je bij de eerste keer aanhalen het materiaal iets scheef trekt, bij aandraaien 2e trek je de klem weer vlakker en zal de eerste weer minder wrijvingsweerstand hebben.Misschien ligt het aan mij maar ik snap niet wat er fout is gegaan. De bouten moeten op 17Nm en dat heb je ook gedaan toch?
Oh zo, ik zet de momentsleutel ook op 17 Nm en trek ze een aantal keer na.Dat klopt, maar dan wel elke keer op 17 Nm aandraaien. Als je 1 bout op 17 Nm zet en dan de volgende aandraait staat de eerste niet meer op 17 Nm. Dit omdat je bij de eerste keer aanhalen het materiaal iets scheef trekt, bij aandraaien 2e trek je de klem weer vlakker en zal de eerste weer minder wrijvingsweerstand hebben.
Daarom trek je de bouten 3x op 17 Nm aan, wel steeds om en om doen. Je zal ook zien dat bij elke keer aantrekken je minder verdraaiing nodig hebt om aan het aanhaalmoment te komen.