BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naast het gezever-geouwehoer over banden (ik heb vorige week mijn volledig gecupte set PR4 vervangen door Dunlops RS3, ben benieuwd), is er blijkbaar bijna evenveel te vinden over remblokjes op het net.
Weet er iemand wat er op een DOHC hoort? Sintered rondomrond of toch organische achteraan?
 
Naast het gezever-geouwehoer over banden (ik heb vorige week mijn volledig gecupte set PR4 vervangen door Dunlops RS3, ben benieuwd), is er blijkbaar bijna evenveel te vinden over remblokjes op het net.
Weet er iemand wat er op een DOHC hoort? Sintered rondomrond of toch organische achteraan?
Volgens BMW organisch, en sintered als je een betere performance wil.
Meer info op Brembo of Motolab (goed en goedkoop).
 
Naast het gezever-geouwehoer over banden (ik heb vorige week mijn volledig gecupte set PR4 vervangen door Dunlops RS3, ben benieuwd), is er blijkbaar bijna evenveel te vinden over remblokjes op het net.
Weet er iemand wat er op een DOHC hoort? Sintered rondomrond of toch organische achteraan?
Uit het DOHC handboek van 08.2011 3e oplage, mijn DOHC had BMW remklauwen, andere jaargangen zijn misschien anders:
1617427097897.png

Voor mijn R1200RT-LC met Brembo's zie ik dat voor sinter en achter organisch moet zijn.
Maar de 1e en 2e generatie R1250RT weer sinter voor en achter, met volgens mij BMW remklauwen
Het zal wel afhangen van welke remklauw precies gemonteerd zit.
 
Laatst bewerkt:
Naast het gezever-geouwehoer over banden (ik heb vorige week mijn volledig gecupte set PR4 vervangen door Dunlops RS3, ben benieuwd), is er blijkbaar bijna evenveel te vinden over remblokjes op het net.
Weet er iemand wat er op een DOHC hoort? Sintered rondomrond of toch organische achteraan?

Nadat de OEM set op was, overgestapt op LUCAS remblokken.
Kan de test niet meer zo gauw terug vinden, maar die dingen kwamen destijds als een sooRT van beste uit de bus, met betrekking tot het NIET hebben van fading.

Of 2e beste ofzo, maar dan met een betere prijs dan de 1e beste.
Zoiets was het.

En sindsdien prop ik als ik motorremblokken moet vervangen (en of het nou de boxer of wat anders is), overal LUCAS in, en koop ze hier :

https://www.on2wheels.nl/BMW-Remblokken-vanaf-1200cc

i-nPZPVHd-XL.jpg


Op de foto dan remblokken voor aan de voorkant van de GSX1400, maar..., ook dus TRW LUCAS, en ik doe er altijd gesinterd in.


...werd toen ook wel tijd (vond ik)... :+

i-WwSLdkf-XL.jpg
 
Uit het DOHC handboek van 08.2011 3e oplage, mijn DOHC had BMW remklauwen, andere jaargangen zijn misschien anders:
Bekijk bijlage 1614919
Voor mijn R1200RT-LC met Brembo's zie ik dat voor sinter en achter organisch moet zijn.
Maar de 1e en 2e generatie R1250RT weer sinter voor en achter, met volgens mij BMW remklauwen
Het zal wel afhangen van welke remklauw precies gemonteerd zit.
Ow, sorry, RTFM, zo simpel kan het zijn.
Mijn ZwitseRT heeft een Franse handleiding, daarin staat métal fritté voor en achter, kan ik wel smaken.
Ik ga Ferodo’s zoeken, bij wijze van test.
Nog een litertje olie erbij, want dat lust ‘ie ook wel, en mijn boodschappenlijstje voor de zaterdag is klaar!
 
Stond vandaag, onderweg naar het zuiden, even koffie te drinken bij de St. Hubertusmolen in Beek. Komen ook altijd veel motoren voorbij. Ik denk dat ik vanmiddag in een kwartier tijd een stuk of 25 motoren voorbij heb zien komen met een hoog gehalte aan Boxers. Ik denk bijna de helft. Het viel aardig op moet ik zeggen
 
Stond vandaag, onderweg naar het zuiden, even koffie te drinken bij de St. Hubertusmolen in Beek. Komen ook altijd veel motoren voorbij. Ik denk dat ik vanmiddag in een kwartier tijd een stuk of 25 motoren voorbij heb zien komen met een hoog gehalte aan Boxers. Ik denk bijna de helft. Het viel aardig op moet ik zeggen
Nederland wordt wijzer?
 
En 80% van die boxers eindigt op gs, van eenGeidsworSt.
Bedankt voor die website, interessante tip, ik zag er ook die putoline olie voor boxers, had ik nog niet van gehoord.
 
...allemachtig..., WEER die roze achtergrond...:(:(:(

Tijd om dat hele Motor-Forum te verlaten...!
 
Ik sta in dubio, nog even doorboxeren op de LC (die eigenlijk ook gewoon heel lekker rijdt) of de stap maken naar een R1250RT.
Het gekke is dat de beschikbare kleuren mij nog het meest tegenhouden, dat Carbonschwarz van de LC bevalt me uitstekend, het kale wit, opvallende blauw, vieze bruin en puperdure luxe wit bekoren mij niet.
Ook het nieuwe navigeren waarmee BMW na het geflopte integreren van de Navigator V en VI nu weer wat nieuws gaat proberen en hoe lang houd dit telefoon navigeren via een BMW app stand?
Gaat oom agent op de R1250RT-P ook via de telefoon navigeren en wordt die telefoon dan elke keer in dat kleine vakje gepropt?
Of komt er misschien een los uitgekleed BMW telefoon doosje dat je eigenlijk alleen voor navigatie gebruikt en gewoon altijd in dat vakje laat zitten? Of waarom niet die SOS data verbinding koppelen aan de navigatie module?
Kortom, ik sta niet te trappelen. Wie draagt wat argumenten voor- of tegen een nieuwe R1250RT aan?
 
Geen idee Wouter....maar ik hou het lekker bij mijn bijna 24 jaar oude 1100.

Maar ooit komt er wel een keer wat anders....de 1250 misschien wel 😉
 

Bijlagen

  • IMG-20210315-WA0006.jpg
    IMG-20210315-WA0006.jpg
    228,2 KB · Weergaven: 7
Geen idee Wouter....maar ik hou het lekker bij mijn bijna 24 jaar oude 1100.

Maar ooit komt er wel een keer wat anders....de 1250 misschien wel 😉
Een collega van mij heeft een zelfde, R1100RT en ook dat rood :Y
Die van jou overnacht ook buiten toch heb ik begrepen?
 
Ik denk zelf dat het navigeren op het display steeds verder zal gaan. Volgens mij is het scherm als basis bij Ducati en BMW hetzelfde Na de RT zal de 1600 snel volgen en ook de GS zal een uitgebreidere navigatie krijgen als nu.
Mbt de overstap naar het 1250 blok. Ik kan alleen maar positief zijn. Ik vind het echt een heerlijke fiets. Ik ben zelf voor zo’n felle blauwe gegaan omdat ik juist mijn kleur te somber vind en altijd gek was van het racing bleu. Sterker nog, ik zou er nog wel een bescheiden M sausje over willen gooien. Gelukkig; smaken verschillen.

Over een weekje of 3 zal er een donkerblauwe 1250 met 20k op de teller bij VH staan. Fijne fiets met genoeg extra’s.
ik vraag me bv wel af waarom je de SOS simkaart ook niet als opsporings device bij diefstal kan gebruiken ( of wel ?)
Het software verhaal zal wel steeds verder gaan. Kijk maar naar de auto wereld. De sky is de limit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan