Algemene MotoGP topic

Ik kan mij trouwens niet aan de sterke indruk onttrekken dat de MotoGP zonder MM wel spannender is, maar dat er ook een stuk trager gereden wordt. MM zou de hele boel op een halve ronde gereden hebben....
 
Vandaag zouden er motoren knallen op Assen...niet dus uitgesteld naar 27 April.

Verdorie afgelopen week kon je heerlijk relaxend bakkend met je blote hol zitten op het naaktstrand.
 
Ik kan mij trouwens niet aan de sterke indruk onttrekken dat de MotoGP zonder MM wel spannender is, maar dat er ook een stuk trager gereden wordt. MM zou de hele boel op een halve ronde gereden hebben....
2019 was Marquez 7 seconden langzamer dan nu wat ze rijden over raceafstand en wordt er nu heel behoudend gereden.Dus ja,je weet het niet.Jongens kunnen echt wel een stapje sneller maar of je nu daar het eind mee redt,vraag maar aan Marquez.
 
Rondetijden worden gedreven door banden management. Dus vraag het....Michelin. Marquez’ stijl is nou niet de meest banden sparende. Het Suzuki team heeft daar de betere resultaten. Verwacht Marquez in Portimao, of ie ook goed genoeg is voor race afstand, we zullen zien.
 
Ships.. haakte in op de vorige pagina. _O-

Berkel en Rodenrijs..
PSX_20210405_151716.jpg

Ik zag de temperatuur bijna per seconde dalen op de digitale meter.
Gewoon 0C° op de plaats van bestemming en honderd meter daarvoor nog 1C°.. 2°C.. etc.. _O-
 
Ik kan mij trouwens niet aan de sterke indruk onttrekken dat de MotoGP zonder MM wel spannender is, maar dat er ook een stuk trager gereden wordt. MM zou de hele boel op een halve ronde gereden hebben....
Volgens mij sneuvelden in deze twee weekenden de records voor topsnelheid, race lap times, en was de totale racetijd voor race 1 acht seconden sneller dan in 2019 en race 2 maar liefst 13 seconden sneller dan in 2019. Pol Espargaro reed op de Honda beide races sneller dan Marquez in 2019. Ik denk dat de banden en ontwikkelstop voor spannendere wedstrijden zorgen, maar niet voor langzamere...
 
13 seconde sneller als 2019? Dan zat Rossi met 14 seconde achter de nummer 1 nog niet eens zo verkeerd ja😄. Moet je nagaan wat voor stap ze dan maken in die paar jaar.
 
Maar ik schreef toch ook niet dat het langzamer ging?
Als trager en langzamer geen synoniemen zijn, mag je even uitleggen wat je wél bedoelt. :Y

Bandenslijtage managen is al jaren 'part of the game', zeker op Qatar waar Dovi graag de boel ophield. Maar ik heb niet het idee dat iedereen maar gewoon lekker zat te wachten achter Martin - er waren er genoeg die steeds voorbij de Ducati's probeerden te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Gisteren gekeken naar Hitting the Apex.
Mooie docu van 2 uur over MotoGP periode tot 2015.
Prachtig stuk eerbetoon aan SIC
En tegelijk een inkijkje hoe MM zich al rammend,door 3 klasses heen , zichzelf naar de top heeft gewerkt
Dat door zijn brute rij / ram gedrag de strafpunt maatregelen zijn gekomen, dat wist ik dan weer niet.
Blijkbaar ging MM zo vaak over de schreef dat ze hem anders moesten gaan bestraffen, zoals met een punten rijbewijs.
Hij ging vaak tegen de grens van het toelaatbare en er ook regelmatig overheen. Op de baan als ook in andermans hoofdspeelde hij vieze spelletjes
Het geeft mij nog weer de bevestiging dat hij bijna over lijken gaat voor zijn eigen victorie.
Eerlijk gezegd hoop ik dat hij voorgoed wegblijft uit dit circus, althans ik heb hem nog geen seconde gemist!
 
Ik verbaas mij e rover hoe veel mensen dus die docu niet gezien hebben !
ALs je Hitting the apex hebt gezien zou ik ook maar eens kijken wat redbull tv en motogp.com in petto hebben ;) allemaal graties
 
Het geeft mij nog weer de bevestiging dat hij bijna over lijken gaat voor zijn eigen victorie.
Het rijtje kampioenen waar dit voor geldt, is langer dan het rijtje kampioenen waar het niet voor geldt, denk ik. Rossi heeft in een kwart eeuw genoeg tricky momenten gehad, in beeld en daarbuiten; bij Lorenzo moest er een race ban aan te pas komen om hem in het gareel te krijgen; Simoncelli was niet vies van wat gewicht in de strijd gooien; en de verhalen van hoe de racers van het 500cc tijdperk waren zijn er ook genoeg. Lieverdjes als Hayden en Pedrosa, die zien we niet heel vaak bovenaan de lijstjes aan het einde van het seizoen volgens mij. :X
 
Ook gezien, en mij rot geërgerd aan de zeer slechte vertaling.
En MM kan mij niet snel genoeg terugkomen. Een genot om te zien rijden.... (al worden de races wat betreft de winst minder spannend)
 
Portimao hoop ik gewoon Oliveira weer vooraan te zien !
Als er 1 moet winnen met ruime voorsprong dan mag hij dat van mij zijn.

Marquez zou mooi zijn als hij terug komt en punten kan pakken
 
Bandenslijtage managen is al jaren 'part of the game', zeker op Qatar waar Dovi graag de boel ophield. Maar ik heb niet het idee dat iedereen maar gewoon lekker zat te wachten achter Martin - er waren er genoeg die steeds voorbij de Ducati's probeerden te komen.
Terug naar Bridgestone.
Of alleen op Rossi zijn motor. :+

De slijtage is ook iets minder te controleren met de standaard ECU.
Scheelt allemaal wat procenten..
 
Rossi heeft in een kwart eeuw genoeg tricky momenten gehad
Rossi heeft in een kwart eeuw nog niet de helft van MM zijn momenten gehad. MM had er wel maar 1/5 van een kwart eeuw voor nodig.
ik weet het , voor sommigen is dat een verwaarloosbaar verschil ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan