Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Toch maar een rondje met de GS gereden

BMW R1200GS 2011_ (21).jpg
BMW R1200GS 2011_ (22).jpg
 
Dan zijn het dus niet de veren die de demping doen veranderen maar de olie :+ :+
Het is eigenlijk heel simpel de veren zorgen ervoor dat de oneffenheden worden opgevangen en de demping dat dit in-en uitveren zo goed mogelijk wordt afgeremd en het na swingen wordt opgevangen
 
Gooi ik er ook nog eentje op; een progressieve veer monteren zorgt voor een lineair gevoel bij gebruik. Eentje om over na te denken....
 
Het is eigenlijk heel simpel de veren zorgen ervoor dat de oneffenheden worden opgevangen en de demping dat dit in-en uitveren zo goed mogelijk wordt afgeremd en het na swingen wordt opgevangen

De veren zorgen voor de rijhoogte, de demping... voor de demping.
 
Vanacht is het contactslot van mijn 1100gs geforceerd... gelukkig is de motor niet weg! vervelend resultaat is dat mijn sleutel niet meer in het slot ging en het stuurslot er nog op zat. Mijn oplossing was de de borgpen van de cilinder uitboren en het slot er uit trekken. motor van het stuurslot gekregen en aan kunnen zetten met een schroevendraaier.

Nu zit ik met de volgende vraag: is het mogelijk alleen de cilinder van het contactslot te vervangen of is het noodzakelijk het hele gedeelte te vervangen? scheelt namelijk veel gedoe met breekpennen en geld als alleen de cilinder vervangen hoeft te worden. het feit dat ik dan twee sleutels heb neem ik even voor lief dan..

ben benieuwd wie.mij verder kan helpen!
 
Dat kan, maar dan moet echt alleen de cilinder kapot zijn..

Ik denk zelfs dat je niet eens een nieuwe sleutel hoeft..
 
Mijn R1200GS uit 2017 moet weer voor een beurt langs de dealer. Hier staat op de offerte "Reinigen en invetten remklauwen voor en achter". Is dat inderdaad standaard/vanuit BMW aangeraden?

Door omstandigheden heb ik 3 jaar nauwelijks gereden (zo'n 1000 km). De remblokjes zijn 3 jaar geleden (dus diezelfde ongeveer 1000 km) vervangen (en dus de klauwen gereinigd en ingevet). Is het dan nu weer nodig?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of het standaard is maar wel een goed gebruik om dit regelmatig te doen, zeker als je het hele jaar doorrijd. Behoud van je remzuigers
 
Geen idee of het standaard is maar wel een goed gebruik om dit regelmatig te doen, zeker als je het hele jaar doorrijd. Behoud van je remzuigers
Denk dat ik wat dat betreft geen typische GS rijder ben. ;-)

Afgelopen 3 jaar, sinds laatste keer blokjes vervangen en reiningen en invetten van de klauwen, heb ik dus nog geen 1000 km gereden. Dat was ook echt alleen maar met lekker weer... Vraag me daarom af wat jullie advies is, of het wel of niet nodig is.
 
denk niet dat je fiets de werkplaats uitkomt zonder dat al het standaardwerk gedaan is.
klauwen moeten er toch af, controle of ze gangbaar zijn, en schoonmaken en invetten voordat ze er weer op gaan. Ze moeten van Herr BMW grondig te werk gaan en niet halfzacht netniet onderhoud doen.
 
Mijn R1200GS uit 2017 moet weer voor een beurt langs de dealer. Hier staat op de offerte "Reinigen en invetten remklauwen voor en achter". Is dat inderdaad standaard/vanuit BMW aangeraden?

Door omstandigheden heb ik 3 jaar nauwelijks gereden (zo'n 1000 km). De remblokjes zijn 3 jaar geleden (dus diezelfde ongeveer 1000 km) vervangen (en dus de klauwen gereinigd en ingevet). Is het dan nu weer nodig?
Misschien zijn ze verglaasd of geroest.
 
In de handleiding van BMW staat bij Onderhoudsbevestigingen.
BMW Service standaardomvang.
Er staat nergens dat dit moet gebeuren alleen controle slijtage remblokken en schijven lijkt mij dat na 1000 km de remblokjes nog niet versleten zijn.
 
beste GS-rijders, van het weekend heb ik een proefrit op een 1250 Adventure gemaakt en vind het een machtig mooie motor die erg makkelijk stuurt. Wat me alleen opviel was dat ik aardig wat turbulentie rond mijn helm had, ook met het scherm in hoogste stand. (Lengte 189cm)
Is een verhoogd ruitje van Puig genoeg om dit weg te nemen?
wat is jullie ervaring hier mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan