NC35 Race
MF veteraan
Dat ruitje is het proberen waard.Ziet er netjes uit man! En zeker voor dat bedrag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat ruitje is het proberen waard.Ziet er netjes uit man! En zeker voor dat bedrag
Had er een paar uit China laten komen voor de RGV. Vond bij die de pasvorm van de schroefgaten niet helemaal je van het. Daarop voor de RGV en VFR 2 kuipruitjes in de UK besteld. Maar na deze ervaring gelezen te hebben, is dit inderdaad iets om te onthouden.Dat ruitje is het proberen waard.
XXMotor Store: 18.35US $ 16% OFF|Windshield Windscreen shroud Fairing For HONDA VFR400 RVF400 NC30 MC30 RVF400 VFR400RR RVF VFR 1988 1989 1990 1991 1992 1993|Windscreens & Wind Deflectors| - AliExpressHad er een paar uit China laten komen voor de RGV. Vond bij die de pasvorm van de schroefgaten niet helemaal je van het. Daarop voor de RGV en VFR 2 kuipruitjes in de UK besteld. Maar na deze ervaring gelezen te hebben, is dit inderdaad iets om te onthouden.
Klinkt bekend, Roel!Deze heeft aan de buitenzijde geen enkel origineel boutjes, alles imbus. Ook de topkuip is niet OEM.
Ik dacht dat deze te koop stond met de tekst: In technische topstaat. Wel jammer voor de nieuwe eigenaar dat er zoveel mis mee blijkt.En weer verder met 400 VFR/RVF nieuws.
De NC30 "Martini" veerde raar, dus ook de vorken maar aanpakken. Maar voor het eerst in mijn 400 leven kreeg ik de veren er niet uit. Zaten muurvast in de binnenpoot.
Uiteindelijk een beetje beweging en een paar windingen zichtbaar buiten de poot. Veer in bankschroef en al draaiend kwam de veer er uiteindelijk uit.
Wat bleek, beide poten hadden een behoorlijke vouw. Waarschijnlijk een kleine botsing of iets dergelijk.. Krom en niet zo beetje ook.
De verkoper vertelt dat er natuurlijk niet bij.
Tja, als je dan lang zoekt naar een NC30, en je vind er een, dat ben je enthousiast en daardoor zie je niet wat er mis is en niet origineel is.
Deze heeft aan de buitenzijde geen enkel origineel boutjes, alles imbus. Ook de topkuip is niet OEM.
En dan het balhoofd. Daarover in het volgende bericht. Het vorkprobleem is in ieder geval weer opgelost.
Bekijk bijlage 1618834Bekijk bijlage 1618835Bekijk bijlage 1618836
Ook bij het lossen van de bout aan de onderzijde ellende. Die bout was al mishandeld en bij het losdraaien werd het erger.
Gelukkig heb ik in een doosje mijn beste vriend: de veeltand. Die erin slaan en daarna voorzichtig heel even met de luchtsleutel en....los.
Bekijk bijlage 1618839Bekijk bijlage 1618840
Daarna de vier vorkpoten heel goed schoonmaken en de vorken weer opbouwen met nieuwe keerringen.
Bekijk bijlage 1618842Bekijk bijlage 1618843
Resultaat: twee prachtige vorkpootjes die er weer jaren tegen kunnen.
Bekijk bijlage 1618846
Ja dat staat er 9 van de 10 keer. Je moet echt kennis van zaken hebben als je gaat kijken. Maar die kennis bouw je vaak pas op na de eerste aankoop.Ik dacht dat deze te koop stond met de tekst: In technische topstaat. Wel jammer voor de nieuwe eigenaar dat er zoveel mis mee blijkt.
Klopt, en helaas gaat het zoIk dacht dat deze te koop stond met de tekst: In technische topstaat. Wel jammer voor de nieuwe eigenaar dat er zoveel mis mee blijkt.
Of gewoon iemand meenemen die alles goed bekijktJa dat staat er 9 van de 10 keer. Je moet echt kennis van zaken hebben als je gaat kijken. Maar die kennis bouw je vaak pas op na de eerste aankoop.
Die had ik nog liggen. Mijn binnenpoten waren recht en goed maar zijn onderpoten mooier, dus van vier poten twee goed werkenden gemaakt.Ik neem aan dat die vorkpoten vervangen zijn voor nieuwe?
Heb jij dat in je magazijntje op voorraad liggen, of is dat ook zoekwerk voor jou?
Goed idee. Maar als je goed kijkt zie je dat er wel een busje inzit, maar die zit diep verstopt. Dus eerst rubber (± 10 mm) en dan busje.Waarom pers je er niet een busje in met draad? Denoods met sec. Lijm.
zo is het origineel ook gedaan
Foto erbij gezocht. Meer schade dan in mijn herinnering.Viel mee. Koppelingdeksel geschaafd, gat in het zitje en schaafwerk aan de kuip. Paar duizend gulden kostte het wel.
Ik durf mijn VFR niet meer te brengen als ik teveel van zulke berichten lees. Aan de andere kant, goed dat er naar gekeken wordt, dan kan het nog opgelost worden.Wat een feest. cil. 1 alle kleppen te strak. Dus nog nooit open geweest.Bekijk bijlage 1619195
Mijn ervaring met crossmotoren is dat ze goed zijn tot je ze open doet..Wat een feest. cil. 1 alle kleppen te strak. Dus nog nooit open geweest.Bekijk bijlage 1619195
Ik durf mijn VFR niet meer te brengen als ik teveel van zulke berichten lees. Aan de andere kant, goed dat er naar gekeken wordt, dan kan het nog opgelost worden.