Frame van guzzi afgebroken door zijspan

20210411_160539.jpg
 
Verder moeten er nog wat driehoekjes ingelast worden , bevestiging van spatbord, en de draagarm van zijspanveer er komt ook nog een opstapje voor het wiel en aan het naar benedenlopende armpje van de swingarm wordt nog een montagepunt voorzien voor een stabilisator stang die ik in de toekomst nog zou willen plaatsen
 
Gaaf!
Maarre heren technici, help deze (technische) kneus eens: Wat voor stabilisatorstang en waarom zou je die moeten hebben?
(of wordt daar die constructie mee bedoeld van Kwastert, tussen achterwiel- en zijspanwielophanging?)
 
Gaaf!
Maarre heren technici, help deze (technische) kneus eens: Wat voor stabilisatorstang en waarom zou je die moeten hebben?
(of wordt daar die constructie mee bedoeld van Kwastert, tussen achterwiel- en zijspanwielophanging?)
Die moet je hebben en ooit gehad wil je niet meer zonder volgens de heren van 3S.

Ik heb er geen 😔. Wel ooit een span gehad met..

Inderdaad verbinding tussen motor achterwiel en zijspan wiel, doet wat het zegt, stabiliseren.
 
Gaaf!
Maarre heren technici, help deze (technische) kneus eens: Wat voor stabilisatorstang en waarom zou je die moeten hebben?
(of wordt daar die constructie mee bedoeld van Kwastert, tussen achterwiel- en zijspanwielophanging?)
ik heb er ook geen ....... wel altijd graag een gehad .. maar bon .... nooit van gekomen
 
Hij zorgt er voor dat als het achterwiel inveert het zijspanwiel ook wat in de veren wordt getrokken. Omgekeerd als het zijspanwiel inveert gebeurd dat ook met het achterwiel. De stang heeft een zekere mate van flexibiliteit.
Zo zorg je dat de combinatie vlakker op de weg blijft en minder overheld in bochten.
 
Hij zorgt er voor dat als het achterwiel inveert het zijspanwiel ook wat in de veren wordt getrokken. Omgekeerd als het zijspanwiel inveert gebeurd dat ook met het achterwiel. De stang heeft een zekere mate van flexibiliteit. *)
Zo zorg je dat de combinatie vlakker op de weg blijft en minder overheld in bochten.
Waardoor je bochtsnelheid omhooggaat, omdat dat omvalgevoel er niet meer is.

*) De 3StateS uitvoering is een starre buis. die aan bakwielzijde voorzien is van een Slijptol® slimmigheidje, waardoor de mate van stabilisatie instelbaar is.
 
starre buis? hij zal toch iets moeten kunnen torderen, het is een stabilisator; het is nog wel de bedoeling dat de wielen onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen als het wegdek dat vereist......
 
Terug
Bovenaan Onderaan