Het TET (TransEuroTrail) topic

''wil weer een TET bestendige telefoon voor dagelijks gebruik'' '' speciaal een los apparaat zou halen voor navigeren nam ik zo'n 10.000 mAh baksteen van Blackview''

2 verschillende situaties :9

Was gewoon benieuwd naar wat voor type telefoon men gebruikt. Ik heb nu telkens Cat's of Chinese rugged smartphones. Die Cat's zijn nog wel redelijk stabiel, maar die Chinesen houden het 1,5 jaar oid vol en dan kapt de software er mee (zo ook nu). Maar ook die Cat's presteren na bepaalde tijd eigenlijk minder dan je zou verwachten.
Misschien waren er wel mensen die een bepaalde A-merk telefoon met een bepaald hoesje gebruiken wat super werkt.
Anders wordt t denk ik wel weer een Cat, kijken of die S62 wat is.
Ik heb een tijdje een Nokia 5.1 gehad. Die deed het prima op de motor en kon alles hebben, totdat ik hem verzoop. Toen moest ie een paar dagen in de rijst, maar daarna deed hij het eigenlijk zonder al te veel kuren weer. Dus zolang je hem niet verzuipt is een Nokia prima en ik geloof dat de nieuwe Nokia's wel waterbestendig zijn.
 
''wil weer een TET bestendige telefoon voor dagelijks gebruik'' '' speciaal een los apparaat zou halen voor navigeren nam ik zo'n 10.000 mAh baksteen van Blackview''

2 verschillende situaties :9

Was gewoon benieuwd naar wat voor type telefoon men gebruikt. Ik heb nu telkens Cat's of Chinese rugged smartphones. Die Cat's zijn nog wel redelijk stabiel, maar die Chinesen houden het 1,5 jaar oid vol en dan kapt de software er mee (zo ook nu). Maar ook die Cat's presteren na bepaalde tijd eigenlijk minder dan je zou verwachten.
Misschien waren er wel mensen die een bepaalde A-merk telefoon met een bepaald hoesje gebruiken wat super werkt.
Anders wordt t denk ik wel weer een Cat, kijken of die S62 wat is.

Ik heb bewust geen telefoon meer als navi maar een Garmin Gpsmap64s aangeschaft. Telefoon moet je aan de lader gooien continu en trekt toch aardig wat prik, tenminste de moderne. De gpsmap kan gewoon met batterijen maar doet gewoon een volle dag met een setje. Voor mij het scherm groot genoeg, maar bovenal met een crash zal hij het gewoon overleven. Dat vetrouwen heb ik nog niet volledig in een smartphone. Dat is in nederland nog noet zo'n ramp, maar kan in het buitenland toch lastig worden .
 
Telefoon moet je aan de lader gooien continu en trekt toch aardig wat prik, tenminste de moderne.
Gelukkig zijn daar allerlei oplossingen voor. Zelf heb ik een SP Connect hoesje en mount met een (optioneel) draadloos oplaadsysteem zodat ik mijn stopcontact voor andere dingen kan gebruiken. Gewoon met je handschoenen aan de telefoon erop klikken zonder gepruts met laadkabel insteken.
Wireless_Charger_Module_BikeMount_1024x1024.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje een Nokia 5.1 gehad. Die deed het prima op de motor en kon alles hebben, totdat ik hem verzoop. Toen moest ie een paar dagen in de rijst, maar daarna deed hij het eigenlijk zonder al te veel kuren weer. Dus zolang je hem niet verzuipt is een Nokia prima en ik geloof dat de nieuwe Nokia's wel waterbestendig zijn.
Ik heb een Nokia 8 Sirocco, die is ondertussen alweer 3,5 jaar oud, waterdicht en draadloos opladen.
Ik gebruik hem altijd op de motor. Ik heb op al m'n motoren dezelfde draadloze oplader zitten, werkt echt super.
Hij is al meerdere malen verdwenen onder water met lader en al maar alles blijft het gewoon prima doen.
Ook de camera kan blijkbaar prima tegen de trillingen.
En met de TET op OsmAnd en Bluetooth in de helm werkt het erg goed. Tussendoor muziekje via Spotify, Flitsmeister aan voor de broodnodige rempunten, spraakgestuurd appen tijdens het rijden, ouwehoeren via de Helmchat app met maatjes, alles tegelijk en alles zonder problemen.
 
Ik heb bewust geen telefoon meer als navi maar een Garmin Gpsmap64s aangeschaft. Telefoon moet je aan de lader gooien continu en trekt toch aardig wat prik, tenminste de moderne. De gpsmap kan gewoon met batterijen maar doet gewoon een volle dag met een setje. Voor mij het scherm groot genoeg, maar bovenal met een crash zal hij het gewoon overleven. Dat vetrouwen heb ik nog niet volledig in een smartphone. Dat is in nederland nog noet zo'n ramp, maar kan in het buitenland toch lastig worden .
Praktisch is anders als je telefoon stuk of leeg is, maar je bent toch niet helemaal hulpeloos dan hoop ik? Gewoon zoals vroeger (voor mijn tijd) de route op een kaart uitstippelen en uit je hoofd leren/de borden volgen.

Ik had twee jaar geleden op vakantie ook een draadbreuk in de usb adapter, waardoor ik m'n telefoon niet op kon laden. Leeg was toen gewoon leeg, maar ik ben nog steeds vanuit Noord-Italië veilig thuis gekomen.
 
Praktisch is anders als je telefoon stuk of leeg is, maar je bent toch niet helemaal hulpeloos dan hoop ik? Gewoon zoals vroeger (voor mijn tijd) de route op een kaart uitstippelen en uit je hoofd leren/de borden volgen.

Ik had twee jaar geleden op vakantie ook een draadbreuk in de usb adapter, waardoor ik m'n telefoon niet op kon laden. Leeg was toen gewoon leeg, maar ik ben nog steeds vanuit Noord-Italië veilig thuis gekomen.

Ik denk dat wij iets anders rijden. Als je in de bewoonde wereld bent is het inderdaad geen probleem. Sta je echter ergens midden in een woud is het al een iets grotere uitdaging.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat wij iets anders rijden. Als je im de bewoonde wereld bent is het inderdaaf geen probleem. Sta je echter ergens midden in een woud is het al een iets grotere uitdaging.
Zelf navigeer ik al jaren op het kompas van de gpsmap62 door de Ardennen...vaak verrassend
 
Ik denk dat wij iets anders rijden. Als je im de bewoonde wereld bent is het inderdaaf geen probleem. Sta je echter ergens midden in een woud is het al een iets grotere uitdaging.
Ja dat was wel redelijk bewoonde wereld. Deze zomer in Noorwegen had ik een iets grotere uitdaging gehad, maar dat zou ook wel goedgekomen zijn. Je komt altijd wel weer iemand tegen aan wie je de weg kan vragen toch?
 
''wil weer een TET bestendige telefoon voor dagelijks gebruik'' '' speciaal een los apparaat zou halen voor navigeren nam ik zo'n 10.000 mAh baksteen van Blackview''

2 verschillende situaties :9

Was gewoon benieuwd naar wat voor type telefoon men gebruikt. Ik heb nu telkens Cat's of Chinese rugged smartphones. Die Cat's zijn nog wel redelijk stabiel, maar die Chinesen houden het 1,5 jaar oid vol en dan kapt de software er mee (zo ook nu). Maar ook die Cat's presteren na bepaalde tijd eigenlijk minder dan je zou verwachten.
Misschien waren er wel mensen die een bepaalde A-merk telefoon met een bepaald hoesje gebruiken wat super werkt.
Anders wordt t denk ik wel weer een Cat, kijken of die S62 wat is.
Ik gebruik al jaren mijn telefoon als "2de" navigatie.
Voor op de weg heb ik een Tomtom Rider gekocht, en dat doe ik dus nooit weer.
Zonde geld voor een apparaat dat solo voor 1 ding gebruikt kan worden.

Vorige telefoon was een Motorola G5 S+ geen echt A merk maar ook geen Aliextreme rommel.
Heeft altijd goed gewerkt tot dat het, tijdens normaal gebruik, laad connectortje besloot om defect te gaan.
1 luizig pinnetje in die micro usb poort omgebogen en niet meer op te laden = niet meer te gebruiken.
Zonde.
Nu al weer een ruime tijd met de "afgedankte" Huawei P10 van mijn vrouw.
Betere camera dan die Motorola maar helaas wel een vol geduwde Android. Dat is bij Motorola wel beter geregeld.
Evengoed is deze Huawei wel sneller en de usb C poort is wat steviger.
In een China kloon x-grip op mijn stuur werkt dit perfect.

Enige echte nadeel vind ik dat ik mijn handschoenen uit moet doen om iets aan te klikken op het scherm.
Maar goed bij de tomtom kan ik wel klikken en reageert het scherm maar dan zo beroerd traag dat je nog net zo goed je handschoenen uit kunt doen.

Zou ik nu "vrij budget" hebben voor een navigatie oplossing zou het denk ik zo een rugged Samsung tablet ding worden in een goede houder boven mijn dashboard met een bedieningsmodule op/aan het stuur.
 
Weet dat samsung de xcover lijn heeft die voor dit soort dingen bedoelt is... verder ken ik ze ook niet echt
Ik heb de Xcover3 en gebruik deze alleen voor Osmand en telefoon. Prima ding voor dat soort dingen. En mijn vrouw kan mij volgen via google maps. Mocht ik ergens liggen , kan zij mij vinden. Mijn garmin 450 is doorgebrand tijdens een stortregenbui, vandaar mijn overstap op de Xcover.
 
Vandaag een stuk van TET zuid gereden van Nijmegen naar Weert, was daar nog niet eerder geweest. Die vervelende motregen heeft het wel een beetje verpest, kon door het vizier duidelijk minder zien. Had natuurlijk als voordeel dat er nauwelijks andere toeristen waren die er wat van moesten vinden. Hier en daar flink wat diepe bagger, met moeite doorheen geploegd. Ook nog even niet vrijwillig gaan liggen met het machien.
Een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier. Als je vast zit in de drek, kun je er dan beter naast gaan staan/lopen zodat de motor niet nog dieper ingraaft?
IMG_E4145.JPG
 
Als je nog niet helemaal vast zit en je kunt er fatsoenlijk naast gaan staan/ lopen dan helpt dat vaak wel. Uiteraard omdat je het gewicht van het achterwiel haalt. Vervolgens proberen met lage toeren eruit te komen :)
 
Als je nog niet helemaal vast zit en je kunt er fatsoenlijk naast gaan staan/ lopen dan helpt dat vaak wel. Uiteraard omdat je het gewicht van het achterwiel haalt. Vervolgens proberen met lage toeren eruit te komen :)
Dat heb ik ook uiteindelijk zo gedaan. Verloor mijn momentum en de motor sloeg af.
 
Een band met iets meer grip of wat lagere spanning helpt ook wel mee. Maar die inschatting moet je vooraf maken.
 
Vroom vroom, paar sniperuren op genomen en een rondje op de TET zuid gemaakt.

IMG-20210422-WA0008.jpg


Van Reusel naar Valkenswaard.

IMG-20210422-WA0013.jpg


IMG-20210422-WA0014.jpg


Het zand begint lekker droog en los te worden. Hier en daar een beetje opletten want dit zware apparaat stapt zo oneens opzij.
Jammer dat de Strabrechse heide er uit is gehaald maar de Linesman heeft een okay alternatief verzonnen.

IMG-20210422-WA0004.jpg


Ben 1 andere rijder tegen gekomen.
Weet niet of die ook hier op het forum zit.
Hij kwam uit Tiel en reed een Yamaha Tenere en was aan zijn 4de en laatste dag TET bezig. Van Noord naar Zuid had hij gereden.
Misschien dat ik daar deze zomer ook nog wat tijd voor kan vrij maken.
Van de andere kant, met 3 uurtjes snelweg zit ik op de Franse TET bij Schengen.
 
Ik ben dinsdag thuis vertrokken en ongeveer tot Héricourt gekomen op donderdag.
Donderdag ochtend vertrokken bij La mouche motor hotel, via de TET naar Hericourt.
Die zelfde dag ben ik weer teug binnendoor (wel over het verhard maar geen snelwegen) over de Grand Ballon terug naar een camping in Obernai gereden.

Schengen is voor mij 318km bijna helemaal snelweg dus redelijk goed te doen.
Wel was daardoor de eerste dag zwaar.
Een stukje voor Nancy ben ik van de TET afgegaan om bij Nancy op een camping in Liverdun te stoppen.
Ik was echt klaar voor die dag, en wilde geen fouten risico's gaan nemen. Dus oververmoeid, oververhit, solo rijden leek me niet slim.
 
Zojuist tet deel Delden -Doetinchem gereden, ca 120km. Mooiste deel was nabij Borculo. Veel zandwegen door bossen. Mul zand, beetje achterover hangen en doorgaan. Soms bijna onderuit... Heel soms stuk via fietspad. Tis al bijna weer te droog qua zand, voor mij dan hè.....
Vlakbij Borculo moet je een doodlopend (bord) pad in, dus hup volgen. Begint met klinkers. Maar verderop loopt het, dan weilandpad, straks langs een beekje met erg diepe sporen/modder. Afrastering aan de andere kant. Ik voel de motor wegzakken. Na 15minuten klooien kreeg ik de motor gedraaid. Pffffff. Verder dit stuk kan/durf ik niet alleen. Omgedraaid en verderop de route weer opgepakt. Met gsm in X-grip en Osmand erop. Na 4-uur was de batterij leeg en hoewel mijn USB laadpunt ernaar zit, uiteraard geen oplaadkabel bij me. Les geleerd.
Misschien toch een gebruikte Cat S40 (waterdicht?) kopen voor dit werk, ook met kabel uiteraard. Ben toch wel wat benauwd voor mijn huidige werk- telefoon.

Kon onderweg bij een camping een coffee to go kopen. Top.

Terugweg via TomTom, kortste route naar huis, dan krijg je ook veel zandwegen!!!

Hier nabij Halle.
IMG_20210424_131603817.jpg


O, nabij Doetinchem, onderdoorgang A18 kwam ik nog 4 andere motorrijders tegemoet. Kort praatje. Zij reden van zuid naar noord. 3 BMW gs-sen (die gave, eerste series uit de jaren 80) en een Honda xl500. Iemand van hier?
 
Niet TET maar ik weet bijna zeker dat er hier wel iemand weet waar ik naar opzoek ben.

Een motor rally, als ik me goed herinner 24 uur mar kan ook langer zijn.
In noorden van Italië. Ik dacht in de Piemonte/Ligurie.
Vorig jaar in September bij La Mouche heb ik een tijdje met 3 meiden zitten kletsen die er net van terug kwamen.
Dus 2020 is het ergens in September gehouden.
Misschien is 1 van die 3 meiden wel hier actief die kunnen me het zo vertellen.
van van de 3 reed op een GSA, er was dacht ook een Yamaha Tenere bij.

Voor wat betreft die rally volgens mij best heftig maar dus ook wel te doen op de wat zwaardere all roads.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan