Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het is mijn woord tegen dat van hem. Hij zegt dat hij er niks mee te maken heeft en niet naar links kwam. Politie reageert niet op mijn verzoek om het bij getuige na te vragen en sluit gewoon het onderzoek als eenzijdig ongeval.
Maar je kunt toch de verzekering of jouw rechtsbijstand vragen een verklaring van de getuige op te vragen? Ik heb een soortgelijk geval gehad, alleen bij mij was het een bestelwagen en geen vrachtwagen.

De politie is wel geweest, zou rapport opmaken maar de verzekering van de tegenpartij had al uitbetaald voordat dat rapport er überhaupt was op basis van de verklaring van de getuige die mijn verzekering had opgevraagd.
 
Maar je kunt toch de verzekering of jouw rechtsbijstand vragen een verklaring van de getuige op te vragen? Ik heb een soortgelijk geval gehad, alleen bij mij was het een bestelwagen en geen vrachtwagen.

De politie is wel geweest, zou rapport opmaken maar de verzekering van de tegenpartij had al uitbetaald voordat dat rapport er überhaupt was op basis van de verklaring van de getuige die mijn verzekering had opgevraagd.
tja, zo werkt het ook, maar de politie weer eens afzeiken is toch stoerder op een motor- forum.
 
Ik had al een afspraak staan bij de garage vanwege hoog benzine verbruik bij m'n BMW r1100r. Maar vandaag tijdens het rijden kwam er begon er benzine te borrelen bij de olievuldop. Dat zijn nou dingen die ik niet graag meemaak onderweg... Gelijk maar doorgereden naar de garage.
Je weet wel dat de benzine bovenin bijgevuld moet worden, en niet op het blok?
 
Vandaag meegemaakt, zoals eigenlijk altijd wel als ik op een weg met meer dan twee rijstroken terecht kom: een auto die me afsnijdt na mij in te halen. Zonder richtingaanwijzer, dat ook natuurlijk.

Ik zie het eigenlijk altijd al wel aankomen. Ben er ook vrijwel altijd op bedacht, wat dan ook resulteert in mijn duim bij en het gebruik van de claxon. Eventjes een korte toet eruit. De gedachte is dat de inhaler misschien in een moment van onoplettendheid een foutje maakt en daarmee bewust wordt van het potentiële gevaar wat hij zojuist heeft veroorzaakt en het de volgende keer wat beter wil doen. Eventjes attenderen op de situatie, niets meer.

Screenshot 2021-04-16 at 19.49.16.jpg


Maar dat is veel gevraagd he. Een stukje zelfkritiek, eventjes reflecteren op wat we doen. Wat stel je voor dat we een fout maken. Dat is eigenlijk iets wat alleen anderen doen.

Voor de beeldvorming: we rijden over de 100 km/h (GPS snelheid) en dit is de GoPro op superview, equivalent van een 16mm groothoeklens. Dat wat ze gebruiken om je huis op Funda te zetten zeg maar. Dus hierboven lijkt het wellicht nog wel een veilige afstand, maar geloof me: dat was het niet.

En wat krijg je dan? Een gefrustreerd stuk vreten, boos kijkend en wild gebarend: "wat moet je dan?!".

Screenshot 2021-04-16 at 19.49.43.jpg

Screenshot 2021-04-16 at 19.49.54.jpg

In een tweede poging om duidelijk te maken waar het probleem lag heb ik 'm wellicht het idee gegeven dat ik vind dat hij een klein geslachtsdeel heeft.

Screenshot 2021-04-16 at 19.50.26.jpg

Dat bedacht ik later pas, voor mij was de context duidelijk: afstand houden, en dat deed jij te weinig. Maar in beginsel waren daar natuurlijk al helemaal geen gedachten over bij de weledelgestelde heer in de bus.
 
Vandaag meegemaakt, zoals eigenlijk altijd wel als ik op een weg met meer dan twee rijstroken terecht kom: een auto die me afsnijdt na mij in te halen. Zonder richtingaanwijzer, dat ook natuurlijk.

Ik zie het eigenlijk altijd al wel aankomen. Ben er ook vrijwel altijd op bedacht, wat dan ook resulteert in mijn duim bij en het gebruik van de claxon. Eventjes een korte toet eruit. De gedachte is dat de inhaler misschien in een moment van onoplettendheid een foutje maakt en daarmee bewust wordt van het potentiële gevaar wat hij zojuist heeft veroorzaakt en het de volgende keer wat beter wil doen. Eventjes attenderen op de situatie, niets meer.

Bekijk bijlage 1620240

Maar dat is veel gevraagd he. Een stukje zelfkritiek, eventjes reflecteren op wat we doen. Wat stel je voor dat we een fout maken. Dat is eigenlijk iets wat alleen anderen doen.

Voor de beeldvorming: we rijden over de 100 km/h (GPS snelheid) en dit is de GoPro op superview, equivalent van een 16mm groothoeklens. Dat wat ze gebruiken om je huis op Funda te zetten zeg maar. Dus hierboven lijkt het wellicht nog wel een veilige afstand, maar geloof me: dat was het niet.

En wat krijg je dan? Een gefrustreerd stuk vreten, boos kijkend en wild gebarend: "wat moet je dan?!".

Bekijk bijlage 1620242
Bekijk bijlage 1620243
In een tweede poging om duidelijk te maken waar het probleem lag heb ik 'm wellicht het idee gegeven dat ik vind dat hij een klein geslachtsdeel heeft.

Bekijk bijlage 1620244
Dat bedacht ik later pas, voor mij was de context duidelijk: afstand houden, en dat deed jij te weinig. Maar in beginsel waren daar natuurlijk al helemaal geen gedachten over bij de weledelgestelde heer in de bus.

Weet niet waar jij last van hebt maar als hij je inhaalt rijdt hij harder als jij dus die +/- 6mtr wordt al snel een stuk meer.
Waar een mens zich al niet druk over kan maken.
Ff 1 seconde gas los en door.
Is beter voor je gemoed en gezondheid.
Of gewoon overal v-max plus 15km/u rijden dan heb je weinig last
 
Ik had al een afspraak staan bij de garage vanwege hoog benzine verbruik bij m'n BMW r1100r. Maar vandaag tijdens het rijden kwam er begon er benzine te borrelen bij de olievuldop. Dat zijn nou dingen die ik niet graag meemaak onderweg... Gelijk maar doorgereden naar de garage.

En je blok in de soep. Olie smeert benzine niet.
 
..
Ik zie het eigenlijk altijd al wel aankomen. Ben er ook vrijwel altijd op bedacht, wat dan ook resulteert in mijn duim bij en het gebruik van de claxon. Eventjes een korte toet eruit. De gedachte is dat de inhaler misschien in een moment van onoplettendheid een foutje maakt en daarmee bewust wordt van het potentiële gevaar wat hij zojuist heeft veroorzaakt en het de volgende keer wat beter wil doen. Eventjes attenderen op de situatie, niets meer.

Stukje zelfreflectie:
Wanneer je niet op de claxon drukt komt er ook geen reactie.
Door de reactie ontstaat nu een verkeerssituatie die uiteindelijk gevaarlijker was dan de inhaalactie.

Of had je de indruk dat het met elkaar bezig zijn en de beginselen van de gebarentaal te leren terwijl jullie allebei ruim 100 km/h rijden veilig was?
 
Vandaag meegemaakt, zoals eigenlijk altijd wel als ik op een weg met meer dan twee rijstroken terecht kom: een auto die me afsnijdt na mij in te halen. Zonder richtingaanwijzer, dat ook natuurlijk.

Ik zie het eigenlijk altijd al wel aankomen. Ben er ook vrijwel altijd op bedacht, wat dan ook resulteert in mijn duim bij en het gebruik van de claxon. Eventjes een korte toet eruit. De gedachte is dat de inhaler misschien in een moment van onoplettendheid een foutje maakt en daarmee bewust wordt van het potentiële gevaar wat hij zojuist heeft veroorzaakt en het de volgende keer wat beter wil doen. Eventjes attenderen op de situatie, niets meer.

Bekijk bijlage 1620240

Maar dat is veel gevraagd he. Een stukje zelfkritiek, eventjes reflecteren op wat we doen. Wat stel je voor dat we een fout maken. Dat is eigenlijk iets wat alleen anderen doen.

Voor de beeldvorming: we rijden over de 100 km/h (GPS snelheid) en dit is de GoPro op superview, equivalent van een 16mm groothoeklens. Dat wat ze gebruiken om je huis op Funda te zetten zeg maar. Dus hierboven lijkt het wellicht nog wel een veilige afstand, maar geloof me: dat was het niet.

En wat krijg je dan? Een gefrustreerd stuk vreten, boos kijkend en wild gebarend: "wat moet je dan?!".

Bekijk bijlage 1620242
Bekijk bijlage 1620243
In een tweede poging om duidelijk te maken waar het probleem lag heb ik 'm wellicht het idee gegeven dat ik vind dat hij een klein geslachtsdeel heeft.

Bekijk bijlage 1620244
Dat bedacht ik later pas, voor mij was de context duidelijk: afstand houden, en dat deed jij te weinig. Maar in beginsel waren daar natuurlijk al helemaal geen gedachten over bij de weledelgestelde heer in de bus.


Misschien vertekend het beeld van de cam maar alsnog vind ik je een piepert man !
Afsnijden is het rakelings voor langs kruisen.. dit is gewoon kort er voor gooien, gebeurd zo veel en ik zie het probleem niet aangezien die persoon harder rijd dan jij.

Als je verhaal wilt halen wees dan een vent en neem dat busje even mee naar een afrit of parkeerplaats en bespreek het daar.
 
Misschien vertekend het beeld van de cam maar alsnog vind ik je een piepert man !
Afsnijden is het rakelings voor langs kruisen.. dit is gewoon kort er voor gooien, gebeurd zo veel en ik zie het probleem niet aangezien die persoon harder rijd dan jij.

Als je verhaal wilt halen wees dan een vent en neem dat busje even mee naar een afrit of parkeerplaats en bespreek het daar.
Oke maat ik gooi m wel keer bij jou ervoor, als ik maar harder rij dan jij toch? Zebi
 
Misschien vertekend het beeld van de cam maar alsnog vind ik je een piepert man !
Afsnijden is het rakelings voor langs kruisen.. dit is gewoon kort er voor gooien, gebeurd zo veel en ik zie het probleem niet aangezien die persoon harder rijd dan jij.

Als je verhaal wilt halen wees dan een vent en neem dat busje even mee naar een afrit of parkeerplaats en bespreek het daar.
Ik zie ook niet echt een gevaar voor zijn veiligheid.
Netjes is het niet van dat busje maar gevaarlijk zou ik het ook niet noemen.

Om Rob RD te quoten:
"Vaak ben je te bang. "
 
Interessante reacties.

Ik heb gewoon geleerd om afstand te bewaren en te bewaken. Terug invoegen als je de ander in de achteruitrijspiegel kunt zien. Dat gedoe. Als hij inderdaad harder blijft rijden is er niks aan de hand, maar ik en hijzelf kunnen zijn snelheid niet garanderen. Dus ja, dan is het gas lossen voor mij, omdat iemand mij moet inhalen.

Omdat je het overal ziet is het blijkbaar normaal. Net als appen achter het stuur. Totdat je een keer geschept wordt, die ene keer dat het niet normaal was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan