mrnqrv
MF'er
- 2 feb 2020
- 135
- 28
Ik probeer een symptoom te tacklen die ik heb met de Fazer600 uit 2002.
Eigenlijk is dit een symptoom die ik altijd heb met 4 cilinders koud en zeker na een tijdje stil staan. Bij gasgeven en vooral in het middengebied smoort de motor enorm de eerste kilometers. (zeg 15 minuten) dit heb ik met veel motors gehad zoals nu ook met een zxr400 en een zxr750. Vooral bij het "snel"gas geven vanuit dat gebied. Maar in deze gevallen gaat dit wel over en heb ik later totaal geen last meer, mits je hem weer een paar weken laat staan.
Nu de Fazer. Die heeft dat dus ook, maar in dit geval gaat het niet helemaal weg. Na 20 minuten is het meer dan acceptabel, maar niet weg. Het is dan gereduceerd naar in 50% van het snelle gas geven gaat het vloeiend en mooi en de andere 50% voel je toch nog de smoor. Net of hij toch in het middengebied niet blij is, maar wel blijder wordt naarmate hij warmer is. Zal uiteraard met het mengsel te maken hebben, maar krijg er geen vat op. Ik heb het volgende gedaan:
- nieuw luchtfiler
- nieuwe bougies
- nieuwe bougiedoppen NGK (had dat eens gelezen maar helaas)
- carburateurs uit elkaar en schoon gemaakt. Ook de sproeiers en andere onderdelen va de carbs gecheckt
- Gesynchroniseerd
Je zal toch zeggen dat dit in het carb blok moet zitten, maar wat dan?
Eigenlijk is dit een symptoom die ik altijd heb met 4 cilinders koud en zeker na een tijdje stil staan. Bij gasgeven en vooral in het middengebied smoort de motor enorm de eerste kilometers. (zeg 15 minuten) dit heb ik met veel motors gehad zoals nu ook met een zxr400 en een zxr750. Vooral bij het "snel"gas geven vanuit dat gebied. Maar in deze gevallen gaat dit wel over en heb ik later totaal geen last meer, mits je hem weer een paar weken laat staan.
Nu de Fazer. Die heeft dat dus ook, maar in dit geval gaat het niet helemaal weg. Na 20 minuten is het meer dan acceptabel, maar niet weg. Het is dan gereduceerd naar in 50% van het snelle gas geven gaat het vloeiend en mooi en de andere 50% voel je toch nog de smoor. Net of hij toch in het middengebied niet blij is, maar wel blijder wordt naarmate hij warmer is. Zal uiteraard met het mengsel te maken hebben, maar krijg er geen vat op. Ik heb het volgende gedaan:
- nieuw luchtfiler
- nieuwe bougies
- nieuwe bougiedoppen NGK (had dat eens gelezen maar helaas)
- carburateurs uit elkaar en schoon gemaakt. Ook de sproeiers en andere onderdelen va de carbs gecheckt
- Gesynchroniseerd
Je zal toch zeggen dat dit in het carb blok moet zitten, maar wat dan?