Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Die radiator is allicht vervangen na het voorval waarbij de vorkpoten geplooid zijn en het voorwiel in de vorige radiator stond?

Het beeld van de remzuigertjes doet pijn aan mn ogen...
 
Die radiator is allicht vervangen na het voorval waarbij de vorkpoten geplooid zijn en het voorwiel in de vorige radiator stond?

Het beeld van de remzuigertjes doet pijn aan mn ogen...
Dat weet ik niet en daar kom je ook niet meer achter. Belangrijk nu is om de fiets weer netjes op te bouwen en technisch in orde te maken.
En die zuigertjes, onbegrijpelijk.
 
Vandaag een pakje ontvangen.🙂
Sproeiers, stationair sproeiers, aardingsset voor de RVF en knipperlicht relais .

IMG_20210415_140951.jpg
 
Ik durf mijn VFR niet meer te brengen als ik teveel van zulke berichten lees. Aan de andere kant, goed dat er naar gekeken wordt, dan kan het nog opgelost worden.
Zou hem gewoon brengen. Als er problemen zijn ben je bij Roel aan het juiste adres met je VFR en worden ze secuur opgelost als hij niets vindt weet je dat er niets aan mankeert.
 
Zou hem gewoon brengen. Als er problemen zijn ben je bij Roel aan het juiste adres met je VFR en worden ze secuur opgelost als hij niets vindt weet je dat er niets aan mankeert.
Nou ik twijfel nog een beetje. Ken Roel nog niet zo goed. En je moet toch maar afwachten hoe je je motor terug krijgt bij een onofficiële garage.








:+:P
 
Zou hem gewoon brengen. Als er problemen zijn ben je bij Roel aan het juiste adres met je VFR en worden ze secuur opgelost als hij niets vindt weet je dat er niets aan mankeert.
Komt goed. Moet momenteel even op de kleintjes letten. Maar mijn NC30 vindt echt wel een keer zijn weg die kant op.
 
Zag op een Duits forum deze te koop staan

20180825_132033_copy_1651x929.jpg


20180825_132045.jpg


Ken de verkoper niet, motor staat in Oberhausen. Hij dacht aan €2k
 
Toch niet mijn model. Smaken verschillen.
Dan doe ik er een schepje bovenop: Vind het van de voorkant echt een lelijk hok. Geen idee wat de ontwerpers dachten of ingenomen hebben toen ze deze getekend hebben _O- Maar als iemand hem wel mooi vind: Smaken verschillen inderdaad gelukkig.
 
Vandaag een vreemde sleuteldag. Het begon met nogal wat nare NC30 ellende maar de dag eindigde toch weer perfect.

Carburateur uit elkaar gehaald (niet ultrasoon, was binnen schoon) alleen buitenzijde in ontvetterbak.
Nieuwe grotere sproeiers geplaatst.

Resize of IMG_20210415_185426.jpg


Weer opgebouw en daarna aan de lektest. Helaas drupte er benzine uit de vier aansluitbuizen cilinders onderzijde. Deze gaan in de carbrubbers.

Resize of IMG_20210415_204048.jpg

Kan maar twee dingen betekenen. Of verstopping in de slangen voor de ontluchting of lekkende vlotternaalden.

Ik had nog een setje liggen. Vlotternaalden met de zitting.

Resize of IMG_20210416_105407.jpg
Resize of IMG_20210416_093121.jpg


Vergeleken met de oude naalden en toen was het wel duidelijk. Punt versleten en veel te scherp zodat er geen goede afdichting meer plaatsvond.

Resize of IMG_20210416_095652.jpg

Toch maar de carb ultrasoon gereinigd (was toch weer uit elkaar. Nieuwe vlotternaalden erin en aan de lektest.
Er was nog wel een probleempje. De nieuwe set heeft dunnere alu spacertjes (0.5MM)onder de zitting en daardoor is de vlotterhoogte opeens kleiner en staat de fiets rijker. Heb de OEM spacertjes (1.0MM) gebruikt. Ook daarmee moesten alle vlotterhoogtes toch nog opnieuw worden afgesteld. Maar de test was positief. Gelukkig. En de carb nu extra brandschoon.

Resize of IMG_20210415_205008.jpg
Resize of IMG_20210415_191816.jpg


Maar toen in de carbs wilde monteren ging dat niet goed en op de een of andere manier zat er iets niet goed. Van de week vond ik de rubbers in eerste instantie mooi soepel en zou ze niet vervangen. Bij het demonteren van de carburateur vlogen ze er ook zo af. Geen wonder.
Het was een Chinese ultrasoepele rubbersoort die bij warm worden gewoon week werd.
Weg met die rommel en OEM erop. En trouwens de binnezijde enorm vern**kt.

Resize of IMG_20210416_134846.jpg
Resize of IMG_20210416_141248.jpg


En zo horen ze eruit te zien.

Resize of IMG_20210416_141233.jpg


Al de tegenslagen waren al snel weer vergeten bij het afstellen.
Wat loopt dit blokje mooi rond. En het reageert super op het gas en valt niet terug. Heerlijk. Daar doe je het voor.
Maar je ziet ook weer dat je na de aanschaf van een NC30 voor veel verrassingen kunt komen te staat. En daar rekenen de meesten niet op. (kleppen stellen, carbrubbers, balhoofd etc).
Bij het aftappen van de olie bleek dat er 3.2 liter uitkwam. Zat dus al 6 a 7 dl benzine door de olie met dank aan die vlotternaalden. Tja, zoiets krijg je er bij de koop gewoon bij. 8)7

Hier wat korte filmpjes.
1 de start
2 na warmdraaien.
3 al bijna goed synchroon.
4 Super strak na fijnafstellen pilotscrews.





 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen even een Forum koffiedrinker op bezoek met zijn Rothmans NC30. 8-)




Daarna zelf een ritje ( 120 km) op mijn NC 30. Was nog redelijk fris om te rijden, maar toch weer heerlijk gestuurd.:9~

EN de V4 helm (RC30 30 jaar) moest natuurlijk even uit de doos en worden bekeken .
Trouwens, nog nooit gedragen.
IMG_20210417_231257.jpg
IMG_20210417_231636.jpg
IMG_20210417_231655.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou, ze doet het met Ali rubbers. Ik heb de hele boel afgekit:

IM005792.JPG


Het is niet anders. Daarna gesynchroniseerd met een BK:

98000999.jpg


Geen vacuümlek meer, maar wel een arm gebied bij lage toeren. Uiteindelijk de gasnaalden 1 gaatje rijker gezet = 0,5 mm.
Nu is ze lekker agressief op het gas, zoals het hoort.
Daarna getest en het hele weekend probleemloos gereden. Prima zo dus.

We zullen zien hoe lang deze Chinese rubbers het blijven doen. Via impex.jp nog wel een order kunnen plaatsen voor oem Yamaha carburateur rubbers. Ik kreeg van het weekend bericht dat ze op transport zijn. Ik ben razend benieuwd. De Yamaha dealer kon (of wilde) ze niet meer leveren.
Afwachten maar. Misschien krijg ik zo meteen wel Chinese rubbers met een Yamaha sticker op het doosje. Dan heb ik me voor 150 euro op laten lichten. Spannend. :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan