Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik heb de regel om onder de invorderingsgrens te blijven........lukt niet altijd meer nu het nog maar 100 is. B|
Maar woon dicht bij DL en rijd daar het meest; geen rare 60 km wegen, bekeuringen zijn een stuk voordeliger en krijg je teveel punten mag je zelf kiezen wanneer de rijontzegging ingaat.
Heb de 750 al op top gehad op de 57 :)

Na de straat 750 een 1000 gekocht en deze meteen weer verkocht nadat je zo snel de 260km aantikt . Zag de bui al hangen elke maand je rijbewijs inleveren is een no go. En 100- 120km ermee rijden dat zag ik niet echt zitten tussen de sufk koekblikken.

Laatste jaren enkel het circuit , als de gezondheid het weer toelaat ?
 
Autoshows? Ga je mond spoelen!
Machtig mooi hoe motorrijders over het algemeen over auto's denken.
Ik heb dit niet gebouwd om alleen mee naar mn werk te rijden natuurlijk.
Audi Kerst 2020_Klein_01.png
 
Machtig mooi hoe motorrijders over het algemeen over auto's denken.
Ik heb dit niet gebouwd om alleen mee naar mn werk te rijden natuurlijk.
Bekijk bijlage 1621591

Nee niets tegen auto’s. Beetje als een HD rijder met een Duc rijder praat, beetje stangen.
Alleen wielrenners die zijn echt kut (he ...?) ;)

Ik verspil mijn geld al aan racen, ook nog geld verspillen in 4 wielen trekt mijn bankrekening niet.
 
Ik heb de regel om onder de invorderingsgrens te blijven........lukt niet altijd meer nu het nog maar 100 is. B|
Maar woon dicht bij DL en rijd daar het meest; geen rare 60 km wegen, bekeuringen zijn een stuk voordeliger en krijg je teveel punten mag je zelf kiezen wanneer de rijontzegging ingaat.
Heb de 750 al op top gehad op de 57 :)
Dat is wel lekker om af en toe uit te razen (of racen?).

Ik woon bij de A6 met 6 banen waar je 100 mag B|
 
Als m'n kleine hele nachten door slaapt(nu 7 weken oud) en er zijn nog steeds geen autoshows wil ik best af en toe een brommertje poetsen hoor.
Ik heb mijn motor gewassen van het weekend en was al helemaal trots. Schijnbaar zit er ook lak op de velgen als je deze schoon hebt. :o

Er zitten vlekken op de topkuip van dooie beesten ik er niet meer af krijg. Heb wel 5 keer van dat motor shampoo spul er op gespoten en ook onder de hoge druk maakt et niet uit. Zit waarschijnlijk in de lak gebakken.

Goed, vanaf een metertje ofzo is die wel nog super mooi :Y
Misschien van de zomer als ik zin heb ook eens zo'n poetsmachine kopen. Hoewel je er dan zo dicht op zit dat je allemaal dingen gaat zien die je normaal gesproken niet ziet. :/

Is wel leuk als de motor glimt :Y
Meestal is die van mij vies door de regen en vele kilometers.
 
Grote voordeel van een auto met een beetje PKs is ook dat je hem gewoon op de cruisecontrol kunt gooien er er verder niet meer over nadenken.

Wordt je ook niet geflitst...

Met die grasmaaiermotortjes moet je terugschakelen bij een beetje brug of zo.

M'n huidige bak lukt dat zelfs met een volle aanhanger. En hoewel ie op de Autobahn met plezier richting de 220 wil doen (nog niet genoeg in D geweest om de absolute max uit te vinden, meestal ben ik daar op de motor :-P), ben ik er in NL nog nooit mee geflitst...
Klopt, die gebruik ik inderdaad erg vaak. Kan op zich ook veel meer ontspannen in de auto. Om te beginnen heeft mijn auto lekkere stoelen en niet een stuk plank met wat kunstleer er omheen zoals mijn GSXR. _O-
 
Machtig mooi hoe motorrijders over het algemeen over auto's denken.
Ik heb dit niet gebouwd om alleen mee naar mn werk te rijden natuurlijk.
Bekijk bijlage 1621591
Ik kan mooie auto's wel waarderen. Auto meetings ben ik echt al heel lang niet meer geweest. Eigenlijk sinds ik ben gaan motorrijden.
Heb ook 10 jaar geen auto gehad tot paar jaar terug. Ook een leuke bezigheid, maar motorrijden is goedkoop vergeleken met die meuk :X
 
Ik heb de regel om onder de invorderingsgrens te blijven........lukt niet altijd meer nu het nog maar 100 is. B|
Maar woon dicht bij DL en rijd daar het meest; geen rare 60 km wegen, bekeuringen zijn een stuk voordeliger en krijg je teveel punten mag je zelf kiezen wanneer de rijontzegging ingaat.
Heb de 750 al op top gehad op de 57 :)
299 op de teller met de 750 k4
En 286 gps met de RSV-R 2000
 
Ik heb mijn motor gewassen van het weekend en was al helemaal trots. Schijnbaar zit er ook lak op de velgen als je deze schoon hebt. :o

Er zitten vlekken op de topkuip van dooie beesten ik er niet meer af krijg. Heb wel 5 keer van dat motor shampoo spul er op gespoten en ook onder de hoge druk maakt et niet uit. Zit waarschijnlijk in de lak gebakken.

Goed, vanaf een metertje ofzo is die wel nog super mooi :Y
Misschien van de zomer als ik zin heb ook eens zo'n poetsmachine kopen. Hoewel je er dan zo dicht op zit dat je allemaal dingen gaat zien die je normaal gesproken niet ziet. :/

Is wel leuk als de motor glimt :Y
Meestal is die van mij vies door de regen en vele kilometers.
Ik heb wel wat spulletjes om hardnekkig vuil uit de lak te krijgen hoor, je mag altijd een keertje langs rijden om een poging te wagen.
Ik kan mooie auto's wel waarderen. Auto meetings ben ik echt al heel lang niet meer geweest. Eigenlijk sinds ik ben gaan motorrijden.
Heb ook 10 jaar geen auto gehad tot paar jaar terug. Ook een leuke bezigheid, maar motorrijden is goedkoop vergeleken met die meuk :X
Automeetings (en dan vooral de bekende mcdonalds meetings) blijf ik tegenwoordig zo veel mogelijk weg,revvende tokkies met een luide uitlaat en imitatievelgen is niet het volk waar ik me graag tussen begeef.
Ik ga liever alleen naar echte shows,waar over het algemeen word gewerkt met een pre-selectie om te zorgen dat er echt leuk spul staat.
Ben het wel met je eens dat motorrijden echt een stuk goedkoper is dan met auto's spelen, voor alles wat ik inmiddels al in auto's gestoken heb had ik een hele dikke verzameling motoren kunnen hebben:+
 
Na mijn stator vervangen te hebben eerder dit jaar, is het starten van mijn SRAD met een koude motor zeker niet beter geworden. Van links hoor ik ook wat getik uit het blok komen, ter hoogte van de kop/uitlaat. Als ik de verhalen van de vorige eigenaar mag geloven, dienen de kleppen rond de huidige km-stand weer gecheckt/gesteld te worden. Dit is een klus wat ik zelf nog nooit gedaan heb, maar wel graag zou willen leren.
Is er iemand binnen ongeveer een uur rijden van Delft vandaan, die mij hierbij zou willen helpen? Uiteraard tegen eventuele vergoeding, bier, koek, broodjes of wat dan ook.

Om het compleet te maken, had ik ook al spul bij elkaar gezocht om zelf zo'n apparaat in elkaar te zetten om de gaskleppen te synchroniseren, hier van het forum vandaan.
 
SRAD, de een start meteen goed de ander niet da's een kwaal bij die dingen.Het is een injectie met een hand-choke.

Even kleppenstellen met een koekje/broodjes PLUS BIER erbij is niet en niet slim te doen. ;) Je hebt ook shimms nodig ingeval van.Vaak trek je de rubberen klepdeksel pakking los die moet opnieuw op de juiste manier en plaats gekit worden.Alle kuipdelen eraf injectie moet los daarna moet je eigenlijk dan ook synchroniseren.

Bij jou SRAD zal je vermoedelijk ook je NAKS ketting en NAKS nokkenas spanner moeten vervangen.
 
Na mijn stator vervangen te hebben eerder dit jaar, is het starten van mijn SRAD met een koude motor zeker niet beter geworden. Van links hoor ik ook wat getik uit het blok komen, ter hoogte van de kop/uitlaat. Als ik de verhalen van de vorige eigenaar mag geloven, dienen de kleppen rond de huidige km-stand weer gecheckt/gesteld te worden. Dit is een klus wat ik zelf nog nooit gedaan heb, maar wel graag zou willen leren.
Is er iemand binnen ongeveer een uur rijden van Delft vandaan, die mij hierbij zou willen helpen? Uiteraard tegen eventuele vergoeding, bier, koek, broodjes of wat dan ook.

Om het compleet te maken, had ik ook al spul bij elkaar gezocht om zelf zo'n apparaat in elkaar te zetten om de gaskleppen te synchroniseren, hier van het forum vandaan.
Tank je E10?

Mijn SRADJE was toendertijd ook kieskeurig van welke pomp deze te drinken kreeg
Goedkope benzine was altijd een wat aarzelende koude start
 
Na mijn stator vervangen te hebben eerder dit jaar, is het starten van mijn SRAD met een koude motor zeker niet beter geworden. Van links hoor ik ook wat getik uit het blok komen, ter hoogte van de kop/uitlaat. Als ik de verhalen van de vorige eigenaar mag geloven, dienen de kleppen rond de huidige km-stand weer gecheckt/gesteld te worden. Dit is een klus wat ik zelf nog nooit gedaan heb, maar wel graag zou willen leren.
Is er iemand binnen ongeveer een uur rijden van Delft vandaan, die mij hierbij zou willen helpen? Uiteraard tegen eventuele vergoeding, bier, koek, broodjes of wat dan ook.

Om het compleet te maken, had ik ook al spul bij elkaar gezocht om zelf zo'n apparaat in elkaar te zetten om de gaskleppen te synchroniseren, hier van het forum vandaan.
Kleppen stellen is een leuk avontuur als je van sleutelen houdt. Dat gaat alleen niet in een dagje en zoals GSXR1000Racer aangeeft heb je onderdelen nodig. Shims kan je pas gaan bestellen wanneer je de huidige er uit hebt gehaald en voordat je die er uit hebt ben je wel ff bezig. Tank, airbox, kleppendeksel, nokkenassenhouders die met 37 bouten vastzitten en dan nog ff verder. De radiateurr en het glasklephuis zitten waarschijnlijk ook nog in de weg om bij het één en ander te kunnen komen dus plan er vooral niet ff een dagje voor in :+

FF zoeken op Youtube naar GSXR valve clearance en het geeft een aardig beeld om te oriënteren.

Ik heb aardig wat foutjes gemaakt met als klapper een shim in mijn blok laten vallen. Zo een oliekanaal in _O-_O-:+
Kan er nu om lachen, maar toen toch wat minder. Eind goed al goed. Tot en met vandaag toch wel weer lekker gereden. O-)

Een micrometer en een magneet zijn ook wel handig :Y
 
Ik had laatst e.e.a. open liggen om de naks te vervangen, toen direct alle spelingen na gemeten. Gelukkig was alles perfect binnen de toleranties en hoefde ik niets aan te passen. Dat kan absoluut wél in een paar uur :)
 
Als je weet wat je moet doen en de helft al open hebt liggen helpt dat natuurlijk. Helemaal al je niets hoeft te stellen en dus geen shims hoeft te kopen. :+
 
Bedankt voor alle reacties! Is er ook nog speciaal gereedschap nodig? Ook bijvoorbeeld om de ketting en naks te vervangen. Verder heb ik thuis ook zeker wel momentsleutels, doppen en toevallig had ik laatst toen ik bij HBM was ook een micrometer meegenomen. Voelermaatjes heb ik ook, een setje van de gamma. Zou dat volstaan?
Ik heb trouwens ook de service manual van de SRAD op m'n PC staan, nu ik erover nadenk. Zou het icm wat voorbeeld filmpjes een beetje te doen zijn? Vooral rustig aan de tijd ervoor nemen en goed noteren waar de shims vandaan komen, hoeveel speling erop zat e.d. heb ik al menig keer hier op het forum voorbij zien komen als tips iig.
Het enige ding waarvan ik aan mezelf twijfel is de klepspeling op te nemen met die voelermaatjes. Nooit hoeven doen, dus ik heb ook niet echt een gevoel bij hoe je daar juist mee werkt. Of merk je dat gauw genoeg?
 
Misschien ben ik zelf te bang maar het klinkt alsof dat klusje nog ff wat te ver voor je is. (Kan ee naast zitten hoor.

zelf begin ik er niet aan omdat ik geen zin heb 4 weken een blok open te hebben liggen. Geen tijd en dus ook nooit in verdiept om het te doen.
 
Misschien ben ik zelf te bang maar het klinkt alsof dat klusje nog ff wat te ver voor je is. (Kan ee naast zitten hoor.

zelf begin ik er niet aan omdat ik geen zin heb 4 weken een blok open te hebben liggen. Geen tijd en dus ook nooit in verdiept om het te doen.
Zou je gerust gelijk in kunnen hebben, maar het is iets wat ik wel graag zou willen leren dus vandaar ook hier de vraag. Dat ik een week of langer geen motor kan rijden, kan ik wel lijden.
En anders schroef ik de motor weer in elkaar als ik er niet uitkom en breng ik 'm ergens heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan