Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik denk dat het eerder een hardware oplossing gaat zijn voor de ghostvingers. Daarom dat het ook dezelfde naam gaat krijgen en niet nav vii.
Maar ze lopen toch hopeloos achter. Tracks & Routes op je gps zetten via een kabel is toch niet meer van deze tijd. Idem dat je herberekenen uit moet zetten, zodat je niet dadelijk naar het eindpunt wordt gebracht bij het verlaten van de route, maar zoals de XT en TomTom je terug naar het dichtsbijzijnde punt brengt. :Y
 
Zat van de week bij de dealer en toen kwam er iemand voor zo'n ding. Hij moest incl beugel ed iets meer dan 1000,- aftikken.....
 
Vorig jaar september in de Eifel met mijn SAS ook geen enkel probleem. Arrow eronder met DB killer erin en certificaat mee, maar nog nooit staande gehouden. Op mijn GS komt bij aflevering ook een sportdemper met E-Keur en DB killer. Ook hiermee ga ik gewoon (als het mag van onze oosterburen) in augustus, september weer naar de Eifel.
 
Voor Duitsland is het handig om een Tüv toelating te hebben van de uitlaat bij jouw specifieke motor. Akra en Mivv hebben dit bijvoorbeeld goed voor elkaar. Bij Mivv krijg je een creditcard formaat pasje erbij waar de gegevens op staan.
Wij zijn één keer staande gehouden met een groep en de helft kon €60,- aftikken en zijn db-killer erin schroeven. Gelukkig had iedereen hem bij zich, anders hadden ze een flinke wandeling voor de boeg.
 
Pas nog van een kennis vernomen dat bij een controle in Cochem de Led en Xenon lampjes ter plekke verwijderd moesten worden door de originele halogeen lampjes. Ook veer mistlampen/schijnwerpers moesten verwijderd worden.
Ook met Ali remhandels of uitlaat waarvan de db-killer niet aanwezig was of permanent vast zat mocht je niet verder rijden.
Vooral dat laatste ving ik vreemd daar dat alleen een eis is in Duitsland zelf en geen Europese eis.

In Luxemburg zelf een paar keer gezien dat de een motor die was aangehouden grondig werd geïnspecteerd. Bij een stop weleens iemand gesproken die was aangehouden volgens hem zijn ze in Luxemburg erg streng.

Als je netjes rijd en je motor niet te veel herrie of licht genereerd hebben ze natuurlijk ook geen reden om je aan de kant te zetten.
 
Ik word alleen maar door de politie staande gehouden omdat ik door rood rijd...oh ja...en een geslotenverklaring......
(mzzl met een bepaalde motorbroek zodat de portemonnee gesloten bleef...)
 
Ik word alleen maar door de politie staande gehouden omdat ik door rood rijd...oh ja...en een geslotenverklaring......
(mzzl met een bepaalde motorbroek zodat de portemonnee gesloten bleef...)
Tja, zelf vind ik die open crotch motorbroeken iets te fris ... dan betaal ik die bekeuring maar ... liever géén blaasontsteking.:+
 
Het kan ook uit medelijden zijn geweest : « Ach ,kijk die twee bejaarden toch eens ... ze zijn nog aan het sparen voor een échte GS, ... laat ze maar doorrijden op die rare, lage brommertjes ... « .... :+
De pot verwijt de ketel.... Was jij niet ook al zo'n beetje met pensioen?
 
727f14f6f6413d605e02a4bf8a14afad.jpeg
 
Vandaag eens iets getest waarvan ik altijd dacht dat het niets zou zijn.... potverdikke was me dat fun...
Gas geven zonder schuldgevoel of angst dat ik veeeel te hard zou gaan. Maar toch... wat een pit in dat ding.

De Triumph Trident viel al goed mee, de BMW F900R komt ook nog aan de beurt... Maar kiezen gaat moeilijk zijn denk ik.

Oja... voor Verhulst... moest ik toch wel 25€ betalen voor een testrit zeker... kom jij dat ook tegen?

175540603_2912742458962114_9221747504348077579_n.jpg
 
Vandaag eens iets getest waarvan ik altijd dacht dat het niets zou zijn.... potverdikke was me dat fun...
Gas geven zonder schuldgevoel of angst dat ik veeeel te hard zou gaan. Maar toch... wat een pit in dat ding.

De Triumph Trident viel al goed mee, de BMW F900R komt ook nog aan de beurt... Maar kiezen gaat moeilijk zijn denk ik.

Oja... voor Verhulst... moest ik toch wel 25€ betalen voor een testrit zeker... kom jij dat ook tegen?

Bekijk bijlage 1621756
Dan moet je wel duidelijk als een niét potentiële koper zijn overgekomen..
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik tank meestal bij hetgeen ik opgereden heb met een demo...
 
Dan moet je wel duidelijk als een niét potentiële koper zijn overgekomen..
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik tank meestal bij hetgeen ik opgereden heb met een demo...

Ik heb echt nog nooit in m’n leven een ritje met een demo afgetekend of afgetankt. Motor en auto niet..

Maar dat zijn ook echt ritjes geweest van max een km of 50.

Heb ook weleens Mercedes demo via vriend mee gehad voor een dagje voor de lol, dan wel uiteraard.
 
Dan moet je wel duidelijk als een niét potentiële koper zijn overgekomen..
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik tank meestal bij hetgeen ik opgereden heb met een demo...

Toch wel, duidelijk een potentiële koper, en zelfs na de testrit nog even de tank gaan vullen omdat het zo moest volgens de sticker op de tank. (1 liter)

Ze hadden last van teveel "testrijders" en rekenen 25€ aan die wel teruggegeven wordt wanneer een aankoop volgt.
De dealer waar ik al sinds 1995 klant ben rekent ook die 25€ aan voor testritten, maar daar heb ik nog nooit moeten betalen.

Bij BMW deed ik zo'n testrit ook steeds gratis, net als bij Triumph en Kawasaki/Suzuki in een verder verleden.
Het is dus bij deze dealer ook de eerste keer dat ik betaalde voor een proefrit. 🤷‍♂️


(denk dat die 25€ wel gaat terugkomen.... echt wel een leuk ding...)
 
Hallo allen. Ik heb hier al eens eerder gemeld op zoek te zijn naar een GS Rallye. Nu heb ik, naar mijn idee een leuke gezien bij Harry Meijer in Amsterdam/Lijnden. Iemand van jullie enige ervaring met deze BMW-dealer?
 
Hallo allen. Ik heb hier al eens eerder gemeld op zoek te zijn naar een GS Rallye. Nu heb ik, naar mijn idee een leuke gezien bij Harry Meijer in Amsterdam/Lijnden. Iemand van jullie enige ervaring met deze BMW-dealer?

Geen ervaring met de dealer. Maar de motor ziet er erg strak uit. Ook weinig kms natuurlijk.
 
ja, is mijn dealer. Ik heb er hele goede ervaringen mee. weinig onderhandelingsruimte op een tweedehands fiets maar veel service. Tenminste als je je niet als een eikel gedraagt.

Ik hoef niet de laagste prijs, ik wil goede service en dat krijg ik daar. Ze kijken ook de pijnpunten als splines (bij elke beurt) en uitlaatklep na. Boutjes van de uitlaat preventief en kosteloos vervangen bij aanschaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan