Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Maar het lijkt mij wel noemenswaardig toch?
Ach, als ding een teruggebouwde ex racer is of dat er af en toe een keer circuitdagje meegepakt is, dat maakt wel verschil. In het eerste geval is het wellicht noemenswaardig in het 2e geval is dat met veel Ducati's wel aan de orde geweest denk ik. En dat hoeft niet per definitie slecht te zijn. Maar ja, dat is imho uiteraard.
 
Ik heb een tweetakt motor uit 1984 waar ik het merk hier niet van zal noemen waar vroeger in een cup-klasse mee geraced is, alle bouten die met remmen of olie in het blok houden te maken hebben zijn doorboord om te borgen en ondanks de lage km-stand is het blok er al een keer (of meerdere keren) uit geweest, toen ik het stuurkuipje er af haalde voor onderhoud kwam ik nog intact borgdraad tegen bij het remleiding t-stuk en een paar technische keuring stickers van vroegâh. Ik vind het eigenlijk wel gaaf! Blokslijtage ligt wel een stuk hoger bij dit soort gebruik.
 
Een supersport die alleen als showpony is gebruikt wantrouw ik harder dan eentje die af en toe is uitgelaten op het circuit. Daar zijn ze voor, plus de eigenaar kijkt qua onderhoud waarschijnlijk wat verder dan enkel uiterlijke punten.
 
Nou ik heb het van iemand die er wat van weet , kijk effe als je het hele filmpje niet kan bekijken van af minuut 20

Toine heeft het over een 20 keer hogere slijtage gewoon door de hoge toerentallen die je draait op een circuit ( bij het standaard blok ) bij dat race blok is het helemaal belachelijk wat betreft levensduur
 
Nou ik heb het van iemand die er wat van weet , kijk effe als je het hele filmpje niet kan bekijken van af minuut 20

Toine heeft het over een 20 keer hogere slijtage gewoon door de hoge toerentallen die je draait op een circuit ( bij het standaard blok ) bij dat race blok is het helemaal belachelijk wat betreft levensduur
Tuurlijk is slijtage hoger bij hoge toerentallen die je op het circuit veel meer draait dan beetje sukkelen op de openbare weg. Maar van een enkel circuitdagje per jaar raakt een moderne Duc toch niet totallos van toch?

En bij het raceblok zou het pas belachelijk zijn als je er 5000 km probleemloos mee kon rijden!
Dan heeft het ding te weinig vermogen en/of te zwaar gebouwd.
 
Tuurlijk is slijtage hoger bij hoge toerentallen die je op het circuit veel meer draait dan beetje sukkelen op de openbare weg. Maar van een enkel circuitdagje per jaar raakt een moderne Duc toch niet totallos van toch?

En bij het raceblok zou het pas belachelijk zijn als je er 5000 km probleemloos mee kon rijden!
Dan heeft het ding te weinig vermogen en/of te zwaar gebouwd.
Ja maar vind 500 km niet echt veel om dan een compleet blok te reviseren en zelfs Ducati kon dat niet volhouden met die 999
En een enkel circuit dagje is iets anders dan een ex circuit fiets
Iedereen mag kopen wat hij wil maar ik zou nooit zo’n motor kopen
 
Het ging mij meer om dat het dus op foto’s duidelijk zichtbaar is, maar in de advertentie geen woord.
 
Ja maar vind 500 km niet echt veel om dan een compleet blok te reviseren en zelfs Ducati kon dat niet volhouden met die 999
En een enkel circuit dagje is iets anders dan een ex circuit fiets
Iedereen mag kopen wat hij wil maar ik zou nooit zo’n motor kopen
Hoe bedoel je dat van die 999?

Had die eigenaar er andere banden op gestoken, je had het nooit geweten.
 
Het ging mij meer om dat het dus op foto’s duidelijk zichtbaar is, maar in de advertentie geen woord.

Of...
een paar ex race bandjes voor 5 tientjes op de kop getikt en die als "nieuwe banden" er op gezet.
nou ja, zie nu dat het Rosso corsa's zijn, niet de eerste keus circuit band.. (al doen ze het prima)

vind de plek op de achterbrug wel wat dubieus..
 

Iemand nog mooi setje vorkpoten kopen? Niet van mij hoor! Maar dit zijn imho de beste en mooiste vorkpoten die er zijn voor de Tamburini's.

Oef,
Die zijn lekker!!
zat al eens te zoeken hier naar, maar ook flinke "waarde", al moeten er bij mij nu wel verse SKF keerringen in. Bespaar ik daar weer wat mee ;)
Voor mij verkeerde timing (volgende maand in nieuw onderkomen voor de duc(s).
 
Ik vind dat dan weer niet, ik heb de hendels graag wat hoger / vlakker.
Op die manier duw ik bij hard remmen met m'n handpalmen tegen het stuur, in plaats van aan m'n duimen te hangen. Veel steviger.
Dat soort dingen is heel erg persoonlijke voorkeur.
Ik rijd wel met de clipons meer 'open', die van jou staan redelijk in 'V'. Maar ook dat is persoonlijk, en werkt voor iedereen anders.
 
Ik heb even rondgereden met de originele stand van de clip-ons, dat trok ik slecht. Ik had al gelezen dan mensen vaak de clip-ons links.recht wisselde zodat ze wat meer omhoog komen te staan. Ik heb dat dus gedaan, ik heb ze (ik mis het nokje door het omdraaien) wel weer zo gemonteerd zoals ze origineel op de vorkpoot zitten. Ik heb nu minder last van mijn polsen, ik zit iets meer recht op...ook is mijn rug niet al te best en ben ook wat langer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan