KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik heb de navigatie houder van onderstaande link. veel beter dan de standaard van KTM. geen trilling nog gezien.
Klopt die is erg goed. Maar de Zumo XT is erg gevoelig voor storing van de TFT. Met deze steun verwacht ik problemen met de GPS ontvangst daar de Zumo dan te dicht op de TFT staat.
Een TomTom Rider 550 heeft daar veel minder last van dus die zal wel goed werken op deze steun.
 
Wat maakt deze stabieler dan de plastic versie ?
Het gewicht?
Alu dus sowieso sterker materiaal. En geen speling omdat je alles vast draait. De originele kan je eenvoudig verstellen, deze niet. Ik vermoed dat de speling die op dat mechanisme zit het grootste probleem is.
 
Tot nu toe nog geen probleem met trillingen met de originele houder en de zumo 350.
Als het weer meewerkt ga ik volgende week 4 dagen naar de Harz. :]
Dan zal ik wel zien of de Duitse hobbelwegen trillingen veroorzaken.
 
de SW motech houder laatst een dagje getest en die werkt perfect. Vele malen beter dan dat platsic geval van KTM.

de 1190 is inmiddels weer eens ontdaan van vuil, koplamp bevalt goed hoewel iets hoger niet verkeerd zou zijn, er zitten alleen geen stelmogelijkheden op. Wel erg mooie brede bundel

BdoXyFp.jpg
 
Ik heb de navigatie houder van onderstaande link. veel beter dan de standaard van KTM. geen trilling nog gezien.
Dat is weer eens wat anders inderdaad. Ziet er goed uit.

Gisteren gereden en ja m’n navi trilt behoorlijk, afhankelijk toerental en snelheid. Ik ga t eerst eens proberen op te lossen met een balansmassa..
 
Wat veroorzaakt de trilling.
Beweegt de hele ruit of zit er beweging in de houder?
De houder van meneer Schaal vind ik toch wel wat eleganter.
Wel stevig aan de prijs zoals alle accessoires.
 
Wat veroorzaakt de trilling.
Beweegt de hele ruit of zit er beweging in de houder?
De houder van meneer Schaal vind ik toch wel wat eleganter.
Wel stevig aan de prijs zoals alle accessoires.
De navi beweegt op en neer van boven naar onder (lijkt t althans), afhankelijk van het toerental. Ik moet eens kijken of t de hele ruit is wat je zegt.
Ik denk een uitslag van +/- 1mm.
Kortom, de combinatie stijfheid en gewicht van de navi passen prima bijelkaar om de eigenfrequentie aan te slingeren.
Ik moet eens kijken of t op te lossen is door wat gewicht toe te voegen bijvoorbeeld. Bracket vervangen kan als nog een stijvere constructie. Of de ophanging moet juiste ontkoppeld worden. Naja, ik moet t wat verder gaan uitzoeken.
 
Alu dus sowieso sterker materiaal. En geen speling omdat je alles vast draait. De originele kan je eenvoudig verstellen, deze niet. Ik vermoed dat de speling die op dat mechanisme zit het grootste probleem is.
Er zit geen speling op het mechanisme, de poten van de ophanging die flexen wat.
Daarbij heeft ook de ruit speling, maar ik denk dat dat niet niet veel doet.
 

Bijlagen

  • BD0C1031-CB15-460D-ACD4-0FB304317610.gif
    BD0C1031-CB15-460D-ACD4-0FB304317610.gif
    5,2 MB · Weergaven: 16
Ik denk dat het net genoeg is dat het gaat trillen:+

Die van schaal is idd ook een stukje zwaarder, dus zou goed kunnen dat beetje meer gewicht goed helpt.
 
Ik denk dat het net genoeg is dat het gaat trillen:+

Die van schaal is idd ook een stukje zwaarder, dus zou goed kunnen dat beetje meer gewicht goed helpt.
Om te beginnen ga ik ga ik de “poten” van het kunststoffen bracket torsie stijver maken. Eens kijken wat dat opleverd.
 
Dat is weer eens wat anders inderdaad. Ziet er goed uit.

Gisteren gereden en ja m’n navi trilt behoorlijk, afhankelijk toerental en snelheid. Ik ga t eerst eens proberen op te lossen met een balansmassa..

Ik heb deze ook. Echt heel netjes gemaakt en veel verstelmogelijkheden. Mijn tomtom zit super stabiel.
De originele van KTM heb ik ook gehad maar daar ervaarde ik ook veel trillingen.

 
Vanochtend de Garmin Zumo XT geïnstalleerd op de 1290SAS.

Ter info:
Op Amazone de Garmin aangeschaft, scheelt wat knaken. Bij ktm-shop.nl het standaard gps bracket verworven.
Heb de voeding van de gps geschakeld op het contactslot. Dat werkt allemaal netjes (zie filmpie).

Samen met de maat gaan we komend weekend binnendoor richting Luxemburg (Esch sur Sure). De route uitgezet met kurviger.de. Inprincipe gaat de tent mee tenzij het heel slecht wordt.

Wordt het eerste fatsoenlijke ritje met de SAS. Dat wordt genieten :]

Even kijken of we nog wat gravelpaden kunnen mee pikken, altijd leuk.
Je hebt mazzel. Het is nu droog in de Eifel. Zelf net nog even wezen BBQen.
Ook de komende dagen blijft het droog.
 
Je hebt mazzel. Het is nu droog in de Eifel. Zelf net nog even wezen BBQen.
Ook de komende dagen blijft het droog.
Bedankt, nu krijg ik weer honger….

Morgen spullekes voorbereiden, zaterdag en zondag fahren 👍
We rijden naar Ingeldorf bij Ettelbrück.
Dat t droog is is wel zeer prettig. Hopelijk ook wat zon.

Fotoke zal ik maken, anders is t niet gebeurt hè :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan