Ducati Deel #121 Xmas edition

Gezellig, een familie reunie, ik pak er even koffie bij :W

Season 2 Cheers GIF by Pose FX
 
Avond,

Ik ben recent in het bezit van een 899. Waar laten jullie de Duc onderhouden? Aanraders qua zaken? Zaken die ik moet mijden?
 
Avond,

Ik ben recent in het bezit van een 899. Waar laten jullie de Duc onderhouden? Aanraders qua zaken? Zaken die ik moet mijden?
Persoonlijk goede ervaringen met Biggelaaar in Oisterwijk en Verduyn in Capelle ad Ijsel, maar Startwin en Aral (Zwolle) zijn ook goede keuzes.
 
Avond,

Ik ben recent in het bezit van een 899. Waar laten jullie de Duc onderhouden? Aanraders qua zaken? Zaken die ik moet mijden?

Blijft lastig. Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met een specifieke dealer waar anderen juist prima over te spreken zijn. Het blijft ook een kwestie van aftasten, kennismaken, kijken waar je je goed bij voelt. Biggelaar (geen dealer meer, maar wel een topper), Verduyn, Startwin en Aral (tegenwoordig Motorhuis Zwolle) zijn al genoemd. Verder heb je bij jou redelijk in de buurt in ieder geval ook nog Ducati Zaltbommel.
Je zit in ieder geval lekker centraal in Nederland, dus kun je wel wat proberen ;-)
Weet je waar de motor voorheen werd onderhouden? Als alles er netjes uitziet (en het niet onhandig ver weg is), zou je daar kunnen blijven.
 
Avond,

Ik ben recent in het bezit van een 899. Waar laten jullie de Duc onderhouden? Aanraders qua zaken? Zaken die ik moet mijden?
Mijn 848 heeft(bij de vorige eigenaar) zn laatste beurt gehad bij Verduyn voordat ik em kocht, maar aangezien ik automonteur ben doe ik in princiepe al het onderhoud zelf. Op dit moment staat de Monster van @kloin-moidje in mn werkplaatsje, als die klaar is mag mn 848 er even heen voor een beetje verse olie en een filtertje.
 
Blijft lastig. Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met een specifieke dealer waar anderen juist prima over te spreken zijn. Het blijft ook een kwestie van aftasten, kennismaken, kijken waar je je goed bij voelt. Biggelaar (geen dealer meer, maar wel een topper), Verduyn, Startwin en Aral (tegenwoordig Motorhuis Zwolle) zijn al genoemd. Verder heb je bij jou redelijk in de buurt in ieder geval ook nog Ducati Zaltbommel.
Je zit in ieder geval lekker centraal in Nederland, dus kun je wel wat proberen ;-)
Weet je waar de motor voorheen werd onderhouden? Als alles er netjes uitziet (en het niet onhandig ver weg is), zou je daar kunnen blijven.

Historie is bekend maar de betreffende dealer is anderhalf uur rijden. Dank voor jullie tips.
 
Mijn 848 heeft(bij de vorige eigenaar) zn laatste beurt gehad bij Verduyn voordat ik em kocht, maar aangezien ik automonteur ben doe ik in princiepe al het onderhoud zelf. Op dit moment staat de Monster van @kloin-moidje in mn werkplaatsje, als die klaar is mag mn 848 er even heen voor een beetje verse olie en een filtertje.


Automonteurs en ducati.... gaat niet goed hé.
 
Ik ben al jaren tevreden klant van Motorhuis Zwolle, voorheen Aral. En daarvoor vd Biggelaar waar ik de mijne 17 jaar geleden gekocht heb.

Bij een officiële dealer zal de mijne nooit komen, die hebben niets met oude meuk en zien je al aankomen in hun fancy showrooms….maar gewoon een motorzaak waar de eigenaar zelf sleuteld aan de mijne….;)
 
Ik doe de mijne bij de lokale suzuki dealer. Vent haaaaat Ducatis, maar is correct en doet tot dusver zijn werk goed.
 
Ik doe de mijne bij de lokale suzuki dealer. Vent haaaaat Ducatis, maar is correct en doet tot dusver zijn werk goed.

Als een monteur heel duidelijk aangeeft niets met mijn merk te hebben, komt hij er ook niet meer aan.
Was ooit met de Alfa voor uitlijning bij een (merkloze) bandenboer. We kenden hem al een aantal jaar, maar dit was de eerste keer dat ik er met de Alfa kwam. Eerste dat hij zei: "Ik haat Alfa's". Ben er daarna niet meer terug geweest. Niet omdat hij niets met mijn merk heeft, maar omdat hij het zo overduidelijk liet blijken. Het zou maar zo kunnen dat het gewoon is omdat het lastiger werken is (geen idee of dat zo is), maar dan kun je dat ook neutraler zeggen. Echte voorkeuren kun je als ondernemer beter voor je houden ... tenzij je de klant graag kwijt wilt :+

Maar toegegeven: dat ze bij de merkloze garage waar de MiTo in onderhoud is het ding wel een 'lekker pittig bakkie' vinden, hielp natuurlijk wel mee :+
 
Ik wil wedden dat je er niks door ziet behalve je armen , maar ze zullen niet zo trillen als de originele, dus je kan je armen goed in de gaten houden
Van de week een filmpje op YouTube gezien van een panigale met barend spiegels
 
die spiegels zie ik vaak op fb voorbijkomen. Ik vind ze hun doel een beetje missen. zo plat als aan de linker kant staat het wel ok, maar dan kun je er niet in kijken. als je er in wil kijken zoals rechts ziet het er weer niet uit. En op het circuit zitten ze plat ook in de weg en hebben ze geen functie |(
 
Ik wil wedden dat je er niks door ziet behalve je armen , maar ze zullen niet zo trillen als de originele, dus je kan je armen goed in de gaten houden
Van de week een filmpje op YouTube gezien van een panigale met barend spiegels
Das op mijn 848 niet anders hoor, arm verdraaien zodat je tussen je arm en je lichaam door naar achteren kan kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan