Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Voor de nieuwe remklauw zoek ik vier gehoekte o-ringen, 28mm buiten, 24mm binnen en 3mm dik. Locale motorzaak had niets. Iemand nog een tip?
 
Als ik het goed heb zijn de O-ringen in remklauwen van nature niet vierkant maar aan één zijde scheef. Ik heb eens een Brembo remklauw gereviseerd en daar voelde je met de nieuwe ringen al een opstaande rand aan één zijde van de groef.
Dus ik ben bang dat je echt de specifieke ringen voor jouw klauw moet gaan zoeken... Correct me if I'm wrong.
 
Als ik het goed heb zijn de O-ringen in remklauwen van nature niet vierkant maar aan één zijde scheef. Ik heb eens een Brembo remklauw gereviseerd en daar voelde je met de nieuwe ringen al een opstaande rand aan één zijde van de groef.
Dus ik ben bang dat je echt de specifieke ringen voor jouw klauw moet gaan zoeken... Correct me if I'm wrong.

Correcting you 😉
Hartstikke vierkant.

Jammere is dat er dus maar eentje een scheurtje heeft.
 
Ik zou een type lip-seal verwachten in deze toepassing maar moet bekennen dat ik nooit echt goed gekeken heb.
Een rempiston is misschien wel een bijna statische toepassing, dus vierkant kan best wel.
 
Laatst bewerkt:
Ohja, proefrijden.... toen ik ging kijken bij mijn motor (ik was al verkocht natuurlijk 😅) had ik mijn rijbewijs nog niet. Maatje van wel, die deed een rondje. Hij de ballen verstand van motoren...rijdt nu GSXR1000 (dus). Motor stond bij de handelaar aan de oplader (clue gemist). Rondje gereden en gekocht. Hij terug vanuit Hengelo naar Gouda.... toen kwam ook lekkende KVS reservoir aan het licht en slippende koppeling. En later natuurlijk 'is de accu misschien niet oke?'.
Idem hier, had ook nog geen rijbewijs toen ik voor de motor ging kijken. Maar toen ik hem zag, en er 5 seconden op gezeten had, wist ik al dat ik hem zou kopen :}!
 
Kort zoeken op het internet lijkt vierkante ringen te bevestigen, Tinne.
Vind je wat je zoekt?
 
Niet enkel de vorm, maar ook de hardheid zijn allicht belangrijk.
Heb je hen al eens gecontacteerd?
 
Slopen is kopen, zeg ik altijd als iemand iets komt proberen.

Zelf met een HM1200S (die met monoblocs aan de voorkant) tijdens proefrit gehad, ik kwam van een 998, dus verkoper zei, let even op bij eerste keer remmen, zal wennen zijn. Geen woord te veel gezegd, anders was ik over het stuur gegaan bij de eerste rotonde.

HM1100S 😊 ja, die remmen hard. Eerste dag dat ik mijne had ging ik vol in m'n rem voor een hert wat over stak... Toen lag ik bijna onderuit (reedt 130, remspoor op de weg als in het ondergoed 😂)
 
Niet enkel de vorm, maar ook de hardheid zijn allicht belangrijk.
Heb je hen al eens gecontacteerd?

Tegenwoordig kan je Sicom carbon/ceramic schijven vinden voor motoren. Geen klauwen (meer). Je kan ook schijven/klauwen vinden voor auto’s. Maar die (Sicom/Carbo brakes) hebben weer niets met de motorspullen te maken. Sicom-brakes.de is dood. Winkels die de motorschijven verkopen heb ik gevraagd naar fabrikant info.
 
Oh jee.. Succes!

En leuk man!

Ilmberger zit er dus (logischerwijs want carbon) achter!

E37EE296-825D-483D-AAF4-6B3297241ECE.jpeg
 
Voor de nieuwe remklauw zoek ik vier gehoekte o-ringen, 28mm buiten, 24mm binnen en 3mm dik. Locale motorzaak had niets. Iemand nog een tip?
Probeer Dichtomatik
Die hebben nmm alles op gebied van ■-ringen.

Ik zie wel dat Dichtomatik is overgenomen per december door Freudenberg. Geen idee of dat effect heeft op de leveringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan