Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Maxicarbon goeie kwaliteit en prima prijs. ik ben er zeer tevreden over
www.maxicarbon.com/
 

Bijlagen

  • 2a.jpg
    2a.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 28
  • 2b.jpg
    2b.jpg
    289,9 KB · Weergaven: 29
  • 2d.jpg
    2d.jpg
    76 KB · Weergaven: 29
Ik heb de mijne afgelopen najaar over de 30.000 km gereden. Dus tijd om de klepspeling te controleren aangezien ik in de historie niet terug kan vinden of dit ooit gebeurd is. Hier iemand dit wel eens gedaan, en moesten er ook daadwerkelijk nieuwe shims in?
 
Dat is niet te voorspellen. Bij de ene stel je niks, bij de ander alle 16
 
Goedenavond bmwers,
Even storen in jullie topic, hopelijk geen probleem!
Al zoekende naar motoren voor de langere mens, kwam ik in 1 van de vele topics hierover op MF een reactie van iemand die tipte naar een bmw k1200r tegen.
Nog nooit van gehoord dus een afbeeldingen opgezocht en dat sprak me meteen aan!

Nu heb ik aardig wat info er over opgezocht en lees ik veel positieve dingen!
Toch zijn er ook een paar vragen die jullie waarschijnlijk kunnen beantwoorden.

Het aanbod 2e hands veel mij in de prijs erg mee voor zo'n dikke en complete motor, maar zie veel kilometerstanden die tegen de 60duizend aan kruipen of er over heen. Nu vind ik dat met m'n huidige vtwin niet zo spannend. Maar houden deze blokken het dan ook nog wel een tijd probleemloos uit of moet je met meer dingen rekening houden?

En hoe erg moet je de bekende koppeling en ABS probleem mee rekenen? Is dit iets wat vaak gebeurt? En als dat al eerder vervangen is zal dat probleem dan opgelost zijn door betere onderdelen? Als je in het ergste geval kort na aankoop beide moet vervangen betaal je de motor haast 2x..

Heb in de openings post al het nodige kunnen lezen, maar andere dingen om rekening mee te houden bij aankoop hoor ik nog graag!

Alvast bedankt
 
Vandaag een stuk gereden voor m’n werk, bij 1 graad boven 0 is niet echt voor m’n plezier 😕
Na 40km snelweg reed ik de bebouwde kom in, bij het verkeerslicht sloeg ‘ie af bij koppeling in. Startte wel gelijk weer, maar stationair moeizaam, klein beetje gas bleef ie wel lopen. Op de weg naar huis weer hetzelfde bij verkeerslicht in m’n woonplaats. Ik heb dit afgelopen zomer ook gehad bij hoge temperaturen, maar bij lage temperaturen zou dit toch niet moeten voorkomen?
 
Vandaag een stuk gereden voor m’n werk, bij 1 graad boven 0 is niet echt voor m’n plezier 😕
Na 40km snelweg reed ik de bebouwde kom in, bij het verkeerslicht sloeg ‘ie af bij koppeling in. Startte wel gelijk weer, maar stationair moeizaam, klein beetje gas bleef ie wel lopen. Op de weg naar huis weer hetzelfde bij verkeerslicht in m’n woonplaats. Ik heb dit afgelopen zomer ook gehad bij hoge temperaturen, maar bij lage temperaturen zou dit toch niet moeten voorkomen?
Je zou het stappenmotortje eens kunnen schoonmaken. Deze regelt het stationair en bij vervuiling (bekend probleem) pakt deze niet snel genoeg op waardoor de motor uitvalt.
 
Oke, waar bevindt deze zich?
Die zit op je luchtfilterbak gemonteerd, ik meen in het midden aan de onderzijde als de luchtfilterbak nog gemonteerd zit op je motor. Ik denk alleen wel dat je je luchtfilterbak moet demonteren om de stappenmotor goed te kunnen reinigen.
 
Al zoekende naar motoren voor de langere mens, kwam ik in 1 van de vele topics hierover op MF een reactie van iemand die tipte naar een bmw k1200r tegen.
Nog nooit van gehoord dus een afbeeldingen opgezocht en dat sprak me meteen aan!
Hier een motorrijder van 2,02 meter, erg tevreden met mijn K1200R al heb ik laatst wel stuurverhogers van HeliBars gemonteerd voor nog nét iets meer comfort. Voor mij goede combinatie tussen sportief rijden en comfortabel cruisen.

Het aanbod 2e hands veel mij in de prijs erg mee voor zo'n dikke en complete motor, maar zie veel kilometerstanden die tegen de 60duizend aan kruipen of er over heen. Nu vind ik dat met m'n huidige vtwin niet zo spannend. Maar houden deze blokken het dan ook nog wel een tijd probleemloos uit of moet je met meer dingen rekening houden?
Mijn 2006 K1200R heeft ondertussen 73.xxx kilometer gelopen en geen noemenswaardig onderhoud gehad buiten de slijtageonderdelen (remmen, banden, vloeistoffen en filters) en kleppen stellen bij 60.000 kilometer.

En hoe erg moet je de bekende koppeling en ABS probleem mee rekenen? Is dit iets wat vaak gebeurt? En als dat al eerder vervangen is zal dat probleem dan opgelost zijn door betere onderdelen? Als je in het ergste geval kort na aankoop beide moet vervangen betaal je de motor haast 2x..
Mijn koppeling geeft af en toe ook wat vibraties en gek geluid in de motor bij een bepaald toerental, maar dat doet ie ondertussen ook al 10.000 kilometer... Rijdt er zeker niet minder om! :]
 
Ik heb zojuist de verlaagde voetsteunen op m’n k13s gezet. Schakelpedaal en rempedaal zaten hierdoor wel te hoog. Het schakelpedaal afstellen gaat heel goed, het rempedaal lukt me niet. Als ik aan het asje draai krijg ik meer of minder speling op m’n pedaal, maar het gaat niet omhoog of omlaag. Is het rempedaal wel in hoogte te verstellen?
 
Rempedaal bij Boonstra gekocht, schroefdraad in laten maken, schroef er in en rempedaal zit nu nog op de goeie hoogte. Ik heb wel het asje dat de remcilinder bedient wat moeten inkorten.
 

Bijlagen

  • 9325C184-303D-48C5-B0C2-B46DE2C0FAB7.jpeg
    9325C184-303D-48C5-B0C2-B46DE2C0FAB7.jpeg
    105,9 KB · Weergaven: 24
Dit zijn de Pirelli Diablo Rosso III. Net de eerste 150 kilometer gehad en dat bevalt erg goed. Al rijden nieuwe banden altijd lekkerder dan oude ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan