Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Leve Youtube. Gezocht op bougies vervangen en daar werd duidelijk dat er nog 2 kruiskopschroefjes verscholen waren. Gevonden. Foto is te groot voor plaatsen maar zal later de youtubelink doosturen. Is nu appeltje, eitje koekie.
 
Leve Youtube. Gezocht op bougies vervangen en daar werd duidelijk dat er nog 2 kruiskopschroefjes verscholen waren. Gevonden. Foto is te groot voor plaatsen maar zal later de youtubelink doosturen. Is nu appeltje, eitje koekie.
Als ik een klussie aan het koekblikkie ofzo ga doen wat ik nog niet eerder gedaan heb, kijk ik de laatste tijd steeds vaker op YT voor een howto, werkt idd geregeld best verhelderend :t
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd 2 kruiskop schroefjes niet gezien. De link is
en te zien op 9:30.
Inmiddels de kabels aangesloten en alles op de kuip na weer gemonteerd. Morgen de module plaatsen en starten. Was er nu wel klaar mee.

Toch wel een leuk projectje weer. Benieuwd of het morgen gefixed is en werkt.
 
Ja, ken dat gevoel van de SC50 Wil daarom eigenlijk niet anders meer. Maar dat is bekend, anders deze niet gekocht voor de SC57. Morgen meer.
 
Alles aangesloten. Contact aan en motor stationair. Rode led eerst daarna groene led. Tot zover alles goed. Motor weer aangekleed en testrondje. Eerst via de app toerental van 3000 naar 5000 als beginpunt en van 15000 naar 12500 eindpunt schakelen. Rondje om en doorgetrokken in 2 tot 7000 toeren. Pookje omhoog maar alleen ontsteking even uit. Geen andere versnelling in geschakeld. Dus wordt nog even zoeken. Zag wel op de app dat sensor activity op 0% staat. Even met ringsleutel 10 op het boutje geeft wel uitslag maar gelijk weer naar 0. De sensor zit wel vast en is niet te vast aangedraaid.

Zal maandag worden want zaterdag weg en lekker uit eten en zondag karten. Je moet toch wat in een weekend.
 
Laatst bewerkt:
Dankje! Ergens wel zonde maar zoek iets comfortabelers voor woon-werk. En ook zin om eens iets nieuws te kopen.
 
Is wel iets meer dan dat, @Vuurmesje .. Export NL en import naar D, dan een ander (origineel, compleet) jasje zien te scoren is ook zo'n ding. Betreft een '97 design, ik houd meer van de rood/wit/gele ('96) en/of de rood/wit/donkerblauwe ('99). Moet uiteraard wel tijdscorrect zijn, wil ik het ding in m'n collectie toevoegen..
Kan ik beter in D rondkijken, scheelt mij import, nieuwe Tüv (+ uitlaatgaskeuring) en een heleboel papierwerk.. (en laat ik eerst maar eens mijn tijgertje weer in de been krijgen, ligt ook al 3 maand bij de spuiter)..
 
Is wel iets meer dan dat, @Vuurmesje .. Export NL en import naar D, dan een ander (origineel, compleet) jasje zien te scoren is ook zo'n ding. Betreft een '97 design, ik houd meer van de rood/wit/gele ('96) en/of de rood/wit/donkerblauwe ('99). Moet uiteraard wel tijdscorrect zijn, wil ik het ding in m'n collectie toevoegen..
Kan ik beter in D rondkijken, scheelt mij import, nieuwe Tüv (+ uitlaatgaskeuring) en een heleboel papierwerk.. (en laat ik eerst maar eens mijn tijgertje weer in de been krijgen, ligt ook al 3 maand bij de spuiter)..
Sorry, was 2 dingen vergeten. De eerste dat jij in Dld woont en het 2e dat ik vergeten ben een emoticon erbij te plaatsen. Deze: :+
Dan had je gezien dat het schertsend bedoeld was.
 
Hier ook nog even een linkje, mijn mooie blade gaat in de verkoop, Linkje.
Heb dezelfde kleurstelling gehad in 1997 ,kanonne is wel al 25 jaar geleden.... 🤔.
In juni gekocht en in november 97 weer verkocht,en toen vele jaren niets tot iets van 6 jaar geleden,de huidige en hoogstwaarschijnlijk ook de laatste.
Heb een jaar geleden nog getwijfeld om een nieuwe aan te schaffen,maar besloten deze door te rijden tot het erop zit.althans zo sta ik er nu in .....
 
Is wel iets meer dan dat, @Vuurmesje .. Export NL en import naar D, dan een ander (origineel, compleet) jasje zien te scoren is ook zo'n ding. Betreft een '97 design, ik houd meer van de rood/wit/gele ('96) en/of de rood/wit/donkerblauwe ('99). Moet uiteraard wel tijdscorrect zijn, wil ik het ding in m'n collectie toevoegen..
Kan ik beter in D rondkijken, scheelt mij import, nieuwe Tüv (+ uitlaatgaskeuring) en een heleboel papierwerk.. (en laat ik eerst maar eens mijn tijgertje weer in de been krijgen, ligt ook al 3 maand bij de spuiter)..
Ik woon kort aan de Duitse grens, misschien krijg je dan wel korting :+
 
Ik heb een hele mooie gekocht! Mooi op tijd voor het 30 jarige jubileum.

IMG_20220314_155549.jpg


Dat wil wel zeggen dat ik de gene die ik al had weg gaat, is wel een opknapper. Mocht iemand interesse hebben.

IMG_20220314_161459.jpg
 
Ik heb een hele mooie gekocht! Mooi op tijd voor het 30 jarige jubileum.

Bekijk bijlage 1737866

Dat wil wel zeggen dat ik de gene die ik al had weg gaat, is wel een opknapper. Mocht iemand interesse hebben.

Bekijk bijlage 1737867
Tis dat die andere erbij staat anders dacht ik dat het een oude foto was van een nieuwe ;) Prachtige bike man :t

Volgens mij hebben wij een paar jaar terug eens tijdens een trackday ff staan kletsen ?? je was er met een RS 250. Rijd je daar nog mee ?
 
Tis dat die andere erbij staat anders dacht ik dat het een oude foto was van een nieuwe ;) Prachtige bike man :t

Volgens mij hebben wij een paar jaar terug eens tijdens een trackday ff staan kletsen ?? je was er met een RS 250. Rijd je daar nog mee ?

Bedankt! Ben er erg blij mee.

Jaa dat klopt, die motor heb ik daarna verkocht. Dat sleutelen op de paddock zie ik niet meer zitten dus ik heb nu een 600 voor het circuit en nog zo'n rs voor op straat.
 
Misschien een rondje op de X4. (CB1300)
Goed dat je er over begon. Ik heb hem even aan de acculader gehangen.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een klein blokje om gereden om de Healtech QS te proberen. Doet het nu maar moet nog wel goed afgesteld worden.
Morgen ritje met neef geplanned.

Wie gaan rijden, veel plezier en doe kalmpjes aan om weer te wennen.
 
het is wel echt super lekker weer idd!

maar echt rijden gaat er hier denk ik nog niet van komen; misschien een klein rondje rond het erf met de Montesa, maar de blade staat nog wel even op zolder; nog steeds in de avonden te weinig puf om echt wat te gaan doen, dus de PW van de kinderen ligt nog op de operatietafel ( die had een paar kleine onderdeeltjes bij de kickstart en de koppeling nodig en nu die toch uit elkaar ligt ook maar gelijk een nieuwe zuiger en cilinder, want de zuigerveren rammelden er al wel vrij fanatiek in inmiddels. zaten ook vrij veel groeven in de zuiger, dus dat kon geen kwaad en voor 60 euro koop je daar al een 60cc kitje voor met nieuwe cilinder, pet, zuiger, zuigerveren, pakkingen alles compleet.
Dat is nog eens leuk sleutelen ;)
 
@EHE reken je jouw TEFje ook mee als voertuig? en de bums-container ook? Dan kan ik dat ook.. 8-)..
Hier staat nog een MF35, 4 cil diesel (standard 23c) in de hoek op het perceel te kijken.. (ouwe wil hem eigenlijk nog ombouwen naar een goudbuikje, maar dat wordt niet wat ben ik bang voor)
Weet niet hoe het zit, maar zit ook alles in de belasting dan bij jou? Ik heb 4 rijdende, maar nog 2,5 in onderdelen (zijn niet aangemeld hier in D, dus rekende ik ook maar even niet mee. Die liggen op zolder in onderdelen, daar ziet te vrouw ze toch niet)..
er is er sinds vandaag nog weer eentje aan toegevoegd...
heb een Gallmac gekocht om het zware werk om het huis en met name alle toekomstige verbouwingen wat te verlichten.
20220318_080531.jpg


Het is een hybride graafmachine.
Kraan/shovel/verreiker in 1 machine
 
Terug
Bovenaan Onderaan