Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Haha inderdaad, i.i.g. tot eind April zal ik liever nog "mijn eigen" fiets pakken.
Maar moet nog even kijken of ik nog langer elektrisch blijf rijden, aangezien het een leasemotor is.
 
Ah, elektrisch lijkt me nog altijd goedkoper dan een NC. Heb zelf een BMW i3s en die is nu ook goedkoper (als ik de aanschaf voor het gemak vergeet). Ik kan thuis 'tanken' en heb een langlopend energiecontract tegen prijzen van twee jaar geleden. En dan wordt hij ook nog op nachtstroom geladen. Zonnepanelen komen nog...... Maar soms is het toch ook wel leuk om de NC mee te pakken.
 
We zullen zien hoe het gaat lopen de komende maanden. Ik heb wel al zonnepanelen liggen, berekend op dat ik 30k per jaar zou rijden met de electrische lease motor, maar dat is alleen het eerste jaar bijna gelukt.

Maar kan stiekum niet wachten tot de NC voor de deur staat. 8-)
 
Dag collega’s,

Ik ben aan het kijken voor een NC 750 X (geen dct wil lekker zelf schakelen)

Ik weet dat ze vanaf 2014 gebouwd zijn.. zijn er dan ook verschillen in de bouwjaren? Een facelift bijvoorbeeld..of meer pk’s etc

Wat zijn de nadelen waar ik moet letten bij aankoop of wat ik kan verwachten bij gebruik?

Alvast bedankt
 
Vandaag de NC700S mee gepakt. Lekker weer voor een ritje. Helaas gedraagt de DCT zich vreemd. Eerst wat moeite om hem in de D te krijgen en onder het rijden viel hij regelmatig terug naar manual. Op de terugweg geen problemen meer. Beetje zorgelijk is het wel. De motor heeft nu 35000km gelopen en komt uit de lease dus onderhoud zal toch gedaan zijn neem ik aan? In november heeft hij een afleverbeurt gehad.
 
Vandaag de NC700S mee gepakt. Lekker weer voor een ritje. Helaas gedraagt de DCT zich vreemd. Eerst wat moeite om hem in de D te krijgen en onder het rijden viel hij regelmatig terug naar manual. Op de terugweg geen problemen meer. Beetje zorgelijk is het wel. De motor heeft nu 35000km gelopen en komt uit de lease dus onderhoud zal toch gedaan zijn neem ik aan? In november heeft hij een afleverbeurt gehad.

Staat dat niet in het boekje? Geen onderhoudspapieren erbij gekregen?
Dan er van uitgaan dat er niks gedaan is.....

Wat houd je afleverbeurt in? keertje poetsen? alleen inspectie? meer?

DCT (schakelgedrag) schijnt zich wel "in te moeten leren" aan de bestuurder.... en een klein beetje aan te kunnen passen....
maar terugvallen naar manual lijkt me daar niet onder te vallen.

Even een random idee spuien, gezien de koppeling ook in 't oliebad zit.... Wellicht een olie-wissel nodig?
Vergeet niet dat de DCT 2 oliefilters heeft...
Bij automaat-auto's gemerkt dat als ie gek deed met schakelen de (transmissie)olie aan vervanging toe was....
 
Vandaag de NC700S mee gepakt. Lekker weer voor een ritje. Helaas gedraagt de DCT zich vreemd. Eerst wat moeite om hem in de D te krijgen en onder het rijden viel hij regelmatig terug naar manual. Op de terugweg geen problemen meer. Beetje zorgelijk is het wel. De motor heeft nu 35000km gelopen en komt uit de lease dus onderhoud zal toch gedaan zijn neem ik aan? In november heeft hij een afleverbeurt gehad.
Wat Okami zegt, plus:

Hoe oud is de accu? Indien die op z’n eind is en nog maar net voldoende stroom levert kan dat voor gekke elektronische storinljes zorgen.

Je kunt, nadat je de juiste verse olie erin gedaan hebt en alle filters vervangen zijn,
de DCT computer resetten.
 
De motor hangt constant aan de druppellader dus de accu was, in ieder geval bij vertrek, vol. Onderhoudsboekje heb ik niet en de afleverbeurt blijft uiteraard gissen. Het lijkt me zeer aannemelijk dat de DCT olie niet gedaan is. Daar zal ik eerst eens achteraan gaan. De automaat moet inmiddels wel op me ingeleverd zijn. De afgelopen maanden toch regelmatig een stuk mee gereden.
 
Nog even gegoogled; accu wordt genoemd en vervuiling van het schakelmotortje. Dat schijnt een kleinigheidje te zijn. Tja, het zal wel. Heb er helaas niet genoeg verstand van.

Iemand een idee waar ik in het zuid-oosten van Nederland naar toe kan met een DCT met kuren?
 
Laatst bewerkt:
Ik ken alleen de dealer die de afleverbeurt heeft gedaan en die zijn geen Honda dealer. Het is een MV Agusta en Enfield dealer. Ze verkopen uiteraard wel regelmatig Honda's. Ik weet niet hoe hoog ik hun technische capaciteiten tegenwoordig moet inschatten. In het verleden (de 80's) niet zo best maar tijden en werkplaatsen veranderen. Wie weet? Ik verwacht niet dat ik gemakkelijk een specialist voor DCT kan vinden. Ik kan dus alleen hopen dat er een monteur bij is die de juiste training gehad heeft. Of dat mijn NC tot inkeer komt en zich herinnert dat hij een Honda is. Die gaan niet kapot. Toch?
 
Oef, net de enige dealer waar ik al sinds lange tijd niet mee op goede voet sta. Heel lange geleden een akkefietje over een schade mee gehad en ik had me voorgenomen om er nooit meer iets mee te maken te hebben. Elke zaak die bij mij wat verknald krijgt een tweede of derde kans maar bij deze lag dat wat anders. Het heette toen trouwens nog Vos Echt.
 
Oef, net de enige dealer waar ik al sinds lange tijd niet mee op goede voet sta. Heel lange geleden een akkefietje over een schade mee gehad en ik had me voorgenomen om er nooit meer iets mee te maken te hebben. Elke zaak die bij mij wat verknald krijgt een tweede of derde kans maar bij deze lag dat wat anders. Het heette toen trouwens nog Vos Echt.
Das wel heel lang geleden.
Zouden ze jou nog herinneren? 😉
Er werken daar vast andere monteurs dan toen.
De leiding is inmiddels in andere handen.

Ga er gewoon eens langs, overleg met de werkplaats.
Luister hoe ze met je probleem en vragen omgaan.
Trek dan je conclusie;
Nee, hier kom ik nooit meer.
of
Och, laat ik het nog eens proberen.
 
Daar zal ik eens gaan kijken. Net stukje wezen toeren en even bij mijn ouders op de koffie gegaan. De DCT gedroeg zich netjes. Op de rit terug helaas weer uit D gevallen en weer even moeten flipperen. Daarna weer terug gezet in D. Het lijkt te gebeuren na een tijd op lage snelheid en laag in de toeren achter ander verkeer gehobbeld te hebben. Toch de accu? Binnenkort eens door laten meten.
 
Ik zou nog een DCT reset kunnen doen. Iemand bekend met de procedure?


Al denk ik niet dat die gaat helpen, gezien de Reset het "schakelgedrag" weer naar factory zou moeten zetten.
Niet de "of de DCT naar manual / Drive" etc gaat...

Wat je zelf kan doen/controleren.... haal het peilstokje er eens uit, veeg 'm aan een doekje even "droog"
Steek 'm terug in het gat (NIET AANDRAAIEN) en haal 'm er uit...
Zit de olie netjes tussen min/max en ziet die er nog 'donker amber' kleurig er uit? als de olie git-zwart is (en/of erg verbrand ruikt) dan zou ik eens beginnen met de olie te verversen. (met geschikte motor olie)
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of de vertanding niet gewijzigd is, dat veroorzaakt ook allerlei gemiep op den duur.

Zie trouwens net waar je woont, ook als je die DCT reset niet vertrouwd mag je gerust een keer langsrijden (woon zelf in Weert)
Olie + filters vervangen stelt trouwens geen drol voor, verder heeft de DCT geen speciaal onderhoud nodig.
 
Ik zou nog een DCT reset kunnen doen. Iemand bekend met de procedure?
Op YouTube vind je meerdere filmpjes hoe je de DCT computer kunt resetten.

Olie peilen doe ik als volgt:
- bij thuiskomst een ouwe lap stof pakken.
- op de motor gaan zitten.
- olie is inmiddels naar het carter gezakt.
- zittend op de motor peilstok eruit en schoon vegen.
- peilstok terug duwen (niet schroeven)
- uitnemen en aflezen.
 
Thnx! Olie ziet er goed uit en op niveau. Volgende rit ga ik de DCT reset doen want hij moet blijkbaar warm zijn. Zeer waarschijnlijk helpt het niet voor mijn probleem maar, volgens het verhaal, gaat het schakelen na het her-calibreren wat soepeler. Dat mag wel bij de mijne. Vooral terugschakelen gaat ruw. Bedankt voor het aanbod 4x2, Weert is inderdaad heel dichtbij. Ik ga eerst eens kijken of de overbrenging aangepast is en mijn accu laten testen. Helaas doordeweeks weinig tijd om er achteraan te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan