Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Kleine update motor staat er steeds beter voor : voorspatbord opnieuw gespoten / Probrake stuurverhogers / Nieuwe uitlaat / S21 Banden / Nieuwe achtershock / Nieuwe Seat covers / Nieuwe remblokken en koppelingsplaten !! Heb al net zo veel geld uitgegeven dat ik de motor voor heb gekocht.
Aan mijn dikke Bertha heb ik ondertussen ook al 3 keer het aankoop bedrag geïnvesteerd om haar op de weg te houden, zeker wel waard smiles per miles.
Fijne band die s21 plakt goed en hoeft niet echt op te warmen gaat alleen niet te lang mee ;(

Nu een s22 maar sinds ik snelgas heb gaat het nog sneller :+.
IMG_20220202_150327400 (1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste dagje met MCT zit er weer op, ochtend en middag ploeg gedraaid op Midland Circuit Lelystad dit weekend.

Erg blij met m'n verstelbare stepjes, had ze iets hoger en verder naar achteren gezet, heb ze na de ochtend naar de laagste stand gezet zat voor mn gevoel toch te hoog, toen de middag en voor het eerst het gevoel dat ik echt vriendjes geworden ben met m'n 954

Goed begin van het seizoen
 
Voor mij is en blijft de 954 de beste stuurfiets. Vanaf dat ik er op ging zitten waren wij vriendjes. Heb de SC57 nu een jaar, stuurt ook goed en is stabiel oa door de 16kg gewichtstoename, maar heb toch liever het gevoel en feedback van de 954.

Als jij de zit nu goed hebt staan voor jouw gevoel dan zal de vriendschap alleen maar toenemen. Wens je er veel succes mee.
 
de 954 is 2002-2003 toch? dat is de lichtste blade ooit? (qua gewicht)

slaat misschien nergens op, maar dat maakt hem wel gelijk een soort van iconisch wat mij betreft.
vind het ook een mooi tijdloos design hebben.
Eigenlijk vind ik alleen de 929 niet echt mooi om te zien; die oogt zo suffig op de een of andere manier
 
Klopt. Maar of het de lichtste is weet ik zo niet. Zou dan de specs moeten nalopen. Wat ik wel weet is dat toen het uitkwam er waarschuwingen kwamen dat hij veel last van tankslapper. Te veel vermogen voor het kleine en lichte fietsje waardoor het bij uit accelereren met de kop ging schudden waardoor je onderuit ging. Remedie was een stuurdemper monteren.

Over modellen valt niet te twisten natuurlijk maar ik ben het met je eens. Weet ook niet waarom.
 
Zo kwam ik destijds op de 954 om deze te kopen. Ik zat eigenlijk te kijken naar een 600rr en was op een dag de specs aan het vergelijken met andere 600 cc supersports toen ik toevallig langs de specs van de 954 kwam.... Kon het eerst niet geloven


2003 Honda CBR 600RR

Maar de 2003 fireblade is zelfs droog een kg lichter als de 600rr van 2003

En de 954 is ook de laatste blade ontworpen door de zelfde ontwerper als de eerste fireblade, wat hem voor veel mensen ook een soort icoon maakt.

Ik vind het ook een fantastische fiets, genoeg power op de grote circuit's en licht zodat je ook op kleine baantjes zeer goed uit de voeten kan.
 
Er staat toevallig een stukje van 30 jaar fireblade in de Moto73 deze week.
En daarin staat idd bevestigd wat ik al dacht en ook wat Blackv4 hierboven schrijft.

Het is ook de laatste FireBlade.
Daarna werd het een Fireblade... details zijn zo leuk als je ze weet..

Dergelijke feitjes werken bij mij vaak wel doorslaggevend als ik toch op zoek ga, maar ik mag echt even niks meer zoeken van mezelf...
 
Er staat toevallig een stukje van 30 jaar fireblade in de Moto73 deze week.
En daarin staat idd bevestigd wat ik al dacht en ook wat Blackv4 hierboven schrijft.

Het is ook de laatste FireBlade.
Daarna werd het een Fireblade... details zijn zo leuk als je ze weet..

Dergelijke feitjes werken bij mij vaak wel doorslaggevend als ik toch op zoek ga, maar ik mag echt even niks meer zoeken van mezelf...
Ik zou me vooral even over je eerste FireBlade bekommeren voordat je op zoek gaat naar andere Fireblades :P
Doet ie het alweer? O-)
 
dat is dus precies wat ik bedoelde @Sebulba

maar nee, hij doet het nog steeds niet.
maar langzaam maar zeker krijg ik wat meer energie terug na die covidellende, dus ik hoop binnenkort er wat tijd en energie voor te gaan vinden.
Nadeel is wel dat het werk buiten ook al steeds meer tijd begint te vragen, nog druk aan het afrasteren van het weiland, ondertussen al wel een houtsingel ingepoot, boomgaardje voor het huis ingepoot en afgelopen weekend een verwaarloosde sloot schoon gemaakt waardoor het water in de sloot opeens een meter lager staat dan voor het weekend....
Uiteraard heb ik dat laatste gedaan met behulp van mijn nieuwe vriend de Gallmac. Echt leuk speelgoed zo'n graafmachine, bijna net zo leuk als motorrijden...
20220327_194509.jpg



oh en niet te vergeten moet de schuur dit jaar nog een stuk groter gemaakt worden, dus voor ik het weet is er weer een FireBladeloosjaar voorbij...
 
Zit net ff te googelen omdat mijn vrouw ook een cbr600rr heeft van 2006, die weegt 164kg droog en een 954 168kg dus hij is niet lichter.
Nee klopt de 600rr van latere jaren is een paar kg kwijt geraakt, maar het leek me fair hem met de 2003 te vergelijken gezien het bouwjaar van de 954 2002/2003 is, en die 600rr is een kg zwaarder als de blade, zie ook linkje wat ik erbij gezet had.

Gr Rolf
 
Vandaag heb ik een speedohealer geinstalleerd. Nu ging dat prima, maar het viel me op dat er een slang lijkt te missen bij de benzinetank. Zie op het plaatje, nummer 19. Dat is een kunstof buisje waar nog een slang aan hoort. Ik zie echter niets liggen op het motorblok. De slang die er aan hoort is foetsie. Mogelijk verklaart dat de benzine lucht die ik sikje ruik als ik stil sta. Uit het plaatje kan ik echter niet wijs worden. Wel slangnummer hoort eraan? Die op het plaatje naast dit onderdeel 19 is weergegeven heeft geen nummer...

 
Vandaag heb ik een speedohealer geinstalleerd. Nu ging dat prima, maar het viel me op dat er een slang lijkt te missen bij de benzinetank. Zie op het plaatje, nummer 19. Dat is een kunstof buisje waar nog een slang aan hoort. Ik zie echter niets liggen op het motorblok. De slang die er aan hoort is foetsie. Mogelijk verklaart dat de benzine lucht die ik sikje ruik als ik stil sta. Uit het plaatje kan ik echter niet wijs worden. Wel slangnummer hoort eraan? Die op het plaatje naast dit onderdeel 19 is weergegeven heeft geen nummer...

Hier wel.....

 
En besteld. Wil liever niet dat er benzine lekt op de kabelboom en op het blok.
Gelijk maar even de schroefjes van de zadelbevestiging meebesteld, die waren flink uitgewoond.
Op de site van cmsnl kan ik trouwens geen recentere cbr1000rr vinden/selecteren dan model 2008/2009. Bij Motorcyclespateparts lukt dat dan weer wel.
 
MSP werkt op een andere basis dan CMS..
Laatstgenoemde is van oudsher meer actief in opkopen van restantpartijen, en specialiseert zich meer in de oudere modellen. Eu recht geeft (volgens mij) aan dat je minimaal 15 jr de onderdelen moet garanderen, na het verlaten van de laatste motor (van dat bouwjaar/type) van de lopende band. De eerste 15 jr kun je het dus ook gewoon bij de dealer nog bestellen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan