Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ik vrees eerlijk gezegd dat een hoge ruit alleen meer herrie gaat geven. Wat ruiten betreft heb ik het idee dat je er of helemaal achter moet zitten of dat hij lekker laag moet zijn. Tenminste als je niet in de turbulenties wil zitten. Heb al veel experimenten gedaan met opzetstukken, spoilers e.d. maar ik hou het nu maar bij laag. Maar het hangt gewoon van teveel factoren af. Misschien bestaat de perfecte ruit wel maar ik zoek er niet meer naar. Heb begrepen dat sommigen de lage standaard ruit van de S op de X geknutseld hebben.
Mijn MadStad schuifpui is perfect, staat al jaren halverwege het hoogte- & hoekbereik, zou niets anders op de NC-X willen.
Een krantje lezen gaat net niet, maar een peukie roken gaat prima.
 
Nou goed nieuws voor mij 😁 gister het probleem weer meegemaakt ala
op 0:23, video opgestuurd en gevraagd hoe ver ze waren bij Honda. Zojuist een mailtje ontvangen met dat Honda een oorzaak heeft gevonden en volgende week hoor ik hopelijk meer 😁

Bekijk bijlage 1659762

Ik ben eigenlijk benieuwd wat hier uit gekomen is.
Is het probleem gevonden?
Wat was het probleem?
Wat hebben ze gedaan aan dit probleem?

Aangezien ik deze recall tegenkom:
 
Laatst bewerkt:
met welke banden rijden jullie en waarom?
ik ben toe aan nieuwe banden, ik rij zelf op michelin pilot road 2 achter en 4 voor.
 
De michelins bevallen ook erg goed, nu is er al de road 6 dus zal ik van 2 naar versie 6 er alleen maar op vooruit gaan
Bedankt voor je info Jenkins, ik ga nog meer info zoeken!
 
Heb eronder (gehad) Road 4, Road 5 & Dunlop Mutant (de nieuwe).

Kort nadat de Originele banden versleten waren overgestapt naar Road 4.... en daarna naar 5.

Bij wijze van experiment eens de Mutant's geprobeerd. (gezien ik het jaar rond rij, zocht ik naar een "winterband")

De Mutant's sleten iets te snel voor mijn gevoel... (in vergelijking tot de Road 5)
verklaarbaar gezien de M+S "stempel" (mud&snow)... wat (voor mij) impliceert dat het om een zachter soort rubber gaat.
En wellicht was mijn achterband sneller "vierkant" doordat ik een net wat andere maat moest nemen. (170/60 ipv 160/60)

Dus momenteel weer terug op: Road 5.
Volgende wissel waarschijnlijk de Road 6 proberen.... ligt een beetje aan prijsverschil met de 5.

Echt eerlijk was de "winterbanden test" periode voor de mutants niet, toen ze er om lagen kwam de temperatuur niet onder de 5 graden....
 
Ik rijd met de Pirelli Angel ST, de voorloper van de GT. Prima band, nooit een misstap gedaan. Ik heb hem gekocht omdat de band goedkoop is, maar toch aan de "moderne" eisen van een paar jaar geleden voldoet. Ruim twee jaar geleden een set gekocht voor €200 inclusief montage op de motor. Nu ruim 11.000 km mee gereden en ze zijn nog lang niet versleten.
 
Bij mij liggen er road 2's op van 2013, maar de achterband is wel ongeveer aan het einde (na 15K ofzo, verwacht dat ze origineel zijn)
Heb net maar een setje road 4 besteld, ben toch sloom, de 2's bevallen me al prima qua grip nat & droog.
Kettingset is binnenkort ook aan de beurt (ook de originele peperkoekzooi)
 
ik heb nu ongeveer 21000km gereden met de nc maar nog steeds de originele ketting en tandwielen, zo goed als geen slijtage!
ik snap het ook niet echt als ze het over de slechte kettingset hebben!
ik ben nu wel aan mijn 3e achterband toe :Y
 
Misschien gebruikte Honda tot een bepaald bouwjaar matige kettingen? Ik heb ook regelmatig gelezen dat de fabieks-ketting matig is. Maar 3 achterbanden op 21000km duidt toch ook op een vrij stevig rijstijl. En ik maar denken dat NC's gekocht werden door brave verstandige motorrijders.
 
Misschien gebruikte Honda tot een bepaald bouwjaar matige kettingen? Ik heb ook regelmatig gelezen dat de fabieks-ketting matig is. Maar 3 achterbanden op 21000km duidt toch ook op een vrij stevig rijstijl. En ik maar denken dat NC's gekocht werden door brave verstandige motorrijders.
21k met 2 banden :t
 
IIG tot en met het 2016 model waren de de banden en ketting fabrieks-af van een wat mindere kwaliteit...
wat er daarna is gebeurd weet ik niet.

Zelf namelijk op mijn 2016 model binnen ~13.000Km ketting en banden moeten vervangen, preciezere km's zou ik op moeten zoeken in de onderhoudspapieren.
Dat wat er daarna op kwam ging minstens 20.000Km mee.
 
Mijn 2017 model had ook een korte levensduur van kettingset en voorband. Die zijn vervangen bij 13.000 km. De achterband heeft het uitgehouden tot 18.000 km. Verder niets dan lof over de NC. Ik ben blij nog een 2016-2020 model te hebben vanwege de prettige hoogte en veerwegen (de nieuwe schijnt ook nogal hard afgeveerd te zijn).
 
Vandaag op de kilometerteller 66666 km bereikt. En dat in 25 maanden na het behalen van mijn A-rijbewijs ;)
O ja, er stonden nog geen kilometers op de teller toen ik deze motor kocht :]
5207D096-746A-4B83-A239-49942CF97198.jpeg
 
@ PetervM: respectabele kilometers. Ben benieuwd hoe hij je bevalt qua onderhoud en betrouwbaarheid.
P.s. Zie ik een los boutje van het ruitje rechts boven je dashboard? Ik heb daar langere boutjes met een zelftappend moertje (niet te strak ivm de dempende rubbertjes bij winddruk) op gedraaid om dat tegen te gaan.
 
Laatst bewerkt:
@ PetervM: respectabele kilometers. Ben benieuwd hoe hij je bevalt qua onderhoud en betrouwbaarheid.
P.s. Zie ik een los boutje van het ruitje rechts boven je dashboard? Ik heb daar langere boutjes met een zelftappend moertje (niet te strak ivm de dempende rubbertjes bij winddruk) op gedraaid om dat tegen te gaan.
Eerst iets over betrouwbaarheid: Deze motor heeft mij nog nooit laten staan. Altijd starten en lopen. Geen storingen of onverwacht onderhoud. Een keer heb ik de handvatverwarming defect gehad, maar dat was in de garantieperiode en is gelijk met een beurt bij de dealer vervangen.

Onderhoud doe ik zoals voorgeschreven, iedere 12.000 km een beurt en dat laat ik bij de Hondadealer doen. Banden doe ik een ruime 20.000 km mee (ik rij op Michelin Road 5) en een kettingset gaat ongeveer 30.000 km mee.

Dat boutje rechts is iets korter dan de linker en zit niet helemaal lekker, doordat ik een beugel tussen kuipruit en dashboard heb zitten. Wel goed opgemerkt, het had inderdaad los kunnen zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan