Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

En hij is weg met de traumahelikopter.
Onze sessies ook gecanceld.
Geen duik onder de twee minuten vandaag dus.
Halverwege de eerste volle ronde al een rode vlag.
Politie en een schoonmaakteam op dit moment nog actief op de baan.
Nu weer even bijna anderhalf uur naar huis sturen. :]
Hopelijk horen we nog wat positief nieuws van de rijder.
Bekijk bijlage 1754220
Jammer dat de dag zo eindigt... Dikke fiets trouwens! :}:9~

Wij gaan aanstaande maandag 2 mei een dagje sturen op Zandvoort. De laatste keer was zo'n 10 jaar geleden op m'n straatfiets. Gaan er nog meer luitjes van hier?
 
Rode R6 heeft mij ingehaald, tempo zat daar goed in. Net toen ik aan wilde haken werd er afgevlagd.
Dan haalde ik jou bij uitkomen Scheivlak in denk? Je staat op film in dat geval :Y
Je hebt me dan ook de Renaultbocht zien verprutsen, mis horen schakelen na de Kumho EN op het rechte stuk8)7
 
En hij is weg met de traumahelikopter.
Onze sessies ook gecanceld.
Geen duik onder de twee minuten vandaag dus.
Halverwege de eerste volle ronde al een rode vlag.
Politie en een schoonmaakteam op dit moment nog actief op de baan.
Nu weer even bijna anderhalf uur naar huis sturen. :]
Hopelijk horen we nog wat positief nieuws van de rijder.
Heftig☹️
 
politie op circuit😲 is dit iets normaal in NL
Nee, dat is het niet.
En ze reden ook zeker 100 km/u te hard door de pitstraat.
De motoragent ging halverwege nog extra op het gas. 8)7
Daar stonden wij een meter vanaf.
Is dat nou nodig zei iemand al.
De rijder is al weg met de ambulance dachten we.
Later zagen we dus de traumahelikopter komen en gaan.
Maar om op het eerste terug te komen, er zal dus sprake zijn van een strafrechtelijk onderzoek. :?
 
Iedereen wil natuurlijk z'n pr van vorig jaar meteen al verbeteren in de eerste sessie nieuwe seizoen ;) Ikzelf heb er meestal 3 dagen voor nodig en die neem ik dan ook.
 
Nee, dat is het niet.
En ze reden ook zeker 100 km/u te hard door de pitstraat.
De motoragent ging halverwege nog extra op het gas. 8)7
Daar stonden wij een meter vanaf.
Is dat nou nodig zei iemand al.
De rijder is al weg met de ambulance dachten we.
Later zagen we dus de traumahelikopter komen en gaan.
Maar om op het eerste terug te komen, er zal dus sprake zijn van een strafrechtelijk onderzoek. :?
In 2020 (volgens mij) was er op Zandvoort ook een behoorlijke klapper geweest met 2 rijders daar bij RSZ in een race. Volgens mij was daar ook politie bij aanwezig. Geen idee waarom die in Zandvoort de baan op komen.
 
In 2020 (volgens mij) was er op Zandvoort ook een behoorlijke klapper geweest met 2 rijders daar bij RSZ in een race. Volgens mij was daar ook politie bij aanwezig. Geen idee waarom die in Zandvoort de baan op komen.
Klopt, was met een maatje van mij. Weet alleen niet of er toen politie bij was.
 
Dan haalde ik jou bij uitkomen Scheivlak in denk? Je staat op film in dat geval :Y
Je hebt me dan ook de Renaultbocht zien verprutsen, mis horen schakelen na de Kumho EN op het rechte stuk8)7
Klopt. En klopt, klopt nog een keer ;) , rechte stuk weet ik even niet meer. En weet ook dat er aardig wat ploffen uit je uitlaat komen, schrok daar van bij de Renault bocht.
Ik heb zelf helemaal niet gefilmd. Doe dit normaal wel altijd, maar wilde me puur focussen op het rijden.
 
Nee, dat is het niet.
En ze reden ook zeker 100 km/u te hard door de pitstraat.
De motoragent ging halverwege nog extra op het gas. 8)7
Daar stonden wij een meter vanaf.
Is dat nou nodig zei iemand al.
De rijder is al weg met de ambulance dachten we.
Later zagen we dus de traumahelikopter komen en gaan.
Maar om op het eerste terug te komen, er zal dus sprake zijn van een strafrechtelijk onderzoek. :?
Kan best zijn dat die agent in kwestie op dat moment niet dat wist wat jij wist. Als jij daar ligt te creperen wil je ook graag dat er zsm iemand bij je is.
Iedereen wil natuurlijk z'n pr van vorig jaar meteen al verbeteren in de eerste sessie nieuwe seizoen ;) Ikzelf heb er meestal 3 dagen voor nodig en die neem ik dan ook.
Tuurlijk probeert iedereen zijn beste te geven maar de 1 is sneller dan de ander.
 
gisteren voor het eerst met de "aangepaste" tiger de baan op. (mac-zandvoort groep groen)
het was leuk, nieuw en best wel confronterend....mis de power en stabiliteit van de SP1 nu pas echt.
maar ja je moet wat om de leukste hobby uit te blijven voeren.
ik moet mijn rijtechniek toch wel flink aanpassen voor zo ver ik dat al had :9
afloop was niet zo fijn, hoop dat het de mede rijder goed gaat die gevallen was in groep rood.
Kleine impressie:
 
Mijn vriendin had maandag een betere dag dan ik 😎

1651046632974.png
 
morgen ga ik met Motorsportzhool Zolder na lange tijd weer het circuit op. Weet er iemand of er op deze dagen ook een veringservice aanwezig is?
 
Ok, jammer.
Is er toevallig morgen iemand van het forum aanwezig die mij (tegen vergoeding) kan helpen met mijn afstelling.
Ben zelf aan het kijken maar zie door de bomen het bos niet met vering afstellen…
Om te beginnen alles in het midden zetten. Totaal aantal klikjes tellen en dan het midden kiezen. Of in de fabriekshandleiding kijken of er een basisafstelling is. Dan rijden maar en kijken hoe het bevalt.
Als alles neutraal is kom je in ieder geval veilig rond. Niet na elke sessie compleet omgooien is ook verstandig.

Op Zolder heb ik nog nooit een vering specialist gezien.... ook nooit naar gezocht
 
Ok, jammer.
Is er toevallig morgen iemand van het forum aanwezig die mij (tegen vergoeding) kan helpen met mijn afstelling.
Ben zelf aan het kijken maar zie door de bomen het bos niet met vering afstellen…

Wat voor vering zit er op je motor? Is hij afgeveerd op jouw gewicht? Veel straatvering is beperkt instelbaar (draaien aan de knopjes maakt weinig verschil).

Basisafstelling kan thuis in je garage. Begin met de instelling uit het boekje. En daarna zoeken op 'setting sag' bijv. van Dave Moss (niet elke random YouTuber geloven).
Je geeft aan dat je na lange tijd weer het circuit opgaat, dus ik neem aan dat je niet gelijk achter ronderecords aan gaat. Dan kom je met die basisafstelling een heel eind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan