Spot de motorrijder

Krupp79

Die hard MF'er
4 nov 2020
300
377
Hellevoetsluis
Vandaag dikke file in de regio Rijnmond. Toch wil ik dit even kwijt want Ik hoorde hem gelukkig aankomen maar wil jullie toch laten zien wat ik zie als je rechts voor een vrachtwagen gaat staan. Als ik 1 persoon hier van kan bewust maken dan ben ik al een blij mens😊
 

Bijlagen

  • E5A72406-D342-4EAE-A20C-633BDFC062F6.jpeg
    E5A72406-D342-4EAE-A20C-633BDFC062F6.jpeg
    221,3 KB · Weergaven: 417
Laatst bewerkt:
Nou, is die spiegel boven de voorruit toch nog ergens goed voor :+

Zelf rij ik altijd nog een ruime meter door, geef een keer goed gas en steek m’n middelvinger op.
Vervolgens toetert de chauffeur om aan te geven dat hij me gezien heeft, en ben ik gerust gesteld O-)



Ps, goede tip met foto overigens 👍
 
Het lijkt heel dom van die motorrijder, maar eigenlijk zou je niet mogen rijden met een voertuig van waaruit je heel veel niet kunt zien.
Een helm waardoor je zo weinig kan zien mag je ook niet gebruiken.
 
Tja dit is wel echt common sense toch? Als je niet weet wat iemand in een auto en in 't bijzonder vrachtwagen ziet behoor je geen rijbewijs te hebben... Dodenhoeken van voertuigen zijn gewoon onderdeel van je theorie. Verder wordt er als het goed is door je rijinstructeur tijdens je AVD dit gewoon uitvoerig onderwezen. Zien, én gezien worden.
 
Daarom is in Frankrijk deze stickers verplicht die moeten worden geplakt in de dode hoeken.
 

Bijlagen

  • 6D06ABC4-FA44-4B22-81ED-B32025962575.jpeg
    6D06ABC4-FA44-4B22-81ED-B32025962575.jpeg
    33,5 KB · Weergaven: 19
Tja dit is wel echt common sense toch? Als je niet weet wat iemand in een auto en in 't bijzonder vrachtwagen ziet behoor je geen rijbewijs te hebben... Dodenhoeken van voertuigen zijn gewoon onderdeel van je theorie. Verder wordt er als het goed is door je rijinstructeur tijdens je AVD dit gewoon uitvoerig onderwezen. Zien, én gezien worden.
Hoe kan je nou weten wat een vrachtwagenchauffeur niet ziet? Zelfs de chauffeur weet alleen wat hij wel ziet.
 
Links is beter want dan zie ik een motorrijder staan en voorbij komen. Maar het was vooral de uitlaat die mij er op attendeerde dat hij er was en moest ik goed kijken waar hij dan stond.
 
Vandaag dikke file in de regio Rijnmond. Toch wil ik dit even kwijt want Ik hoorde hem gelukkig aankomen maar wil jullie toch laten zien wat ik zie als je rechts voor een vrachtwagen gaat staan. Als ik 1 persoon hier van kan bewust maken dan ben ik al een blij mens😊
Is die spiegel verplicht?
 
dat doet mij weer denken aan de vraag van de instructeur in dienst. sta je voor het soplicht stil met je viertonner vraagt de instructeur aan je hoeveel auto's staan er achter je? dus ik kijk in mijn spiegel en zie er 2 dus gok ik 4 zijn opmerking kijk dan nog maar eens goed als je weg rijdt. het bleken er 7 te zijn die achter de aanhanger stonden (aanhanger zie je ook niet). er passen dus 6 geparkeerde auto's (aanhanger was even groot als een auto) in de dode hoek achter een 4 tonner en als de combie langer wordt passen er steeds meer auto's in de dode hoek er achter.
 
Bedankt vh delen, leerzaam 👍.
Jaren geleden stopte ik te kort achter een kleine gesloten vrachtwagen.(was een beginnersfout van mijn kant btw). Vrachtwagen moest paar meter achteruit want was zomaar net een straat voorbij gereden welke hij in moest. Geen grote schade, maar ik blijf voortaan links in de spiegel achter de vrachtwagen. En voorkruipen bij het stoplicht is vaak best tricky wat mij betreft.
Moment van ervoor zetten kan het zomaar net groen worden. Verkeer gaat snel, altijd nog een auto door oranje/rood over het kruispunt.
Blijft link, haantje de voorste willen zijn ih drukke verkeer.
 
Bedankt vh delen, leerzaam 👍.
Jaren geleden stopte ik te kort achter een kleine gesloten vrachtwagen.(was een beginnersfout van mijn kant btw). Vrachtwagen moest paar meter achteruit want was zomaar net een straat voorbij gereden welke hij in moest. Geen grote schade, maar ik blijf voortaan links in de spiegel achter de vrachtwagen. En voorkruipen bij het stoplicht is vaak best tricky wat mij betreft.
Moment van ervoor zetten kan het zomaar net groen worden. Verkeer gaat snel, altijd nog een auto door oranje/rood over het kruispunt.
Blijft link, haantje de voorste willen zijn ih drukke verkeer.
Herkenbaar! Hield mooi afstand tot een vrachtwagen buiten de bbk, kwam er dichter achter toen we de bbk inreden. En na een meter of 80 moest hij achteruit een terrein op draaien. Ben heel blij dat hij mijn toeter hoorde, zonder schade maar met een heel erg geschrokken chauffeur geëindigd. Heb m'n excuses aangeboden en hiervan geleerd.
 
Nou, ik heb in dit topic geleerd dat een speciale spiegel of een camera verplicht is voor de dode hoek aan de voorkant. Het is dus niet waar dat een chauffeur niet vlak voor zich kan kijken.
 
Nou, ik heb in dit topic geleerd dat een speciale spiegel of een camera verplicht is voor de dode hoek aan de voorkant. Het is dus niet waar dat een chauffeur niet vlak voor zich kan kijken.
Klopt, maar zo zaligmakend is die spiegel niet.
Er zullen maar weinig chauffeurs zijn die daadwerkelijk in die spiegel kijken en vooral in de situatie* van ts.
Echter, de schuldvraag ligt door die spiegel/camera meer bij de chauffeur.
(* File waarbij de aandacht vooral ligt bij het oprijden op het kruispunt.)

Sowieso zijn motorrijders in files extra gevaarlijk.
Kijk maar wat er gebeurd in de rechterspiegel met de auto achter de vrachtwagen?
Die heeft bijna een motorrijder van zijn fiets gereden.

Bij mij had je trouwens de kans niet gekregen om rechts voorbij te komen, tenzij je over de vluchtheuvel komt.
Dat gat had ik dicht gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan