- Onderwerp starter
- #451
Na zo'n 300 km (met plezier) gereden te hebben deed hij het op een ochtend niet meer.
Ik zag de aandrijfas draaien, maar hij wilde niet vertrekken. Er bleek een tandriemschijf geen verbinding meer te hebben met de as.
Dus ik kon weer aan het sleutelen.
Omdat iedereen van plaatjes houd:
De tandriemschijf en was helemaal uitgeslagen. Ik denk wel een mm groter. (De rand onderin is de originele diameter) Ook de as had wat geleden. En ook de klembus had betere tijden gekend. Die heb ik een nieuwe aangeschaft.
De tandriemschijf kon ik niet nieuw vinden dus die heb ik uitgedraaid en er een flensbus voor gemaakt die ik in de riemschijf geperst heb en met bouten vastgezet heb. Daarna op de goede diameter uitgedraaid.
De as ook opgelast en weer schoon gedraaid.
Toen alles weer gemonteerd en meteen wat homokineethoezen vervangen.
Ik heb weer een rondjes door de straat kunnen rijden en alles lijkt weer in orde.
Alleen nog een keer naar de radiateur kijken want soms staat er wat koelwater onder.
Dan hopen we maar dat hij er weer even tegen kan.
Ik zag de aandrijfas draaien, maar hij wilde niet vertrekken. Er bleek een tandriemschijf geen verbinding meer te hebben met de as.
Dus ik kon weer aan het sleutelen.
Omdat iedereen van plaatjes houd:
De tandriemschijf en was helemaal uitgeslagen. Ik denk wel een mm groter. (De rand onderin is de originele diameter) Ook de as had wat geleden. En ook de klembus had betere tijden gekend. Die heb ik een nieuwe aangeschaft.
De tandriemschijf kon ik niet nieuw vinden dus die heb ik uitgedraaid en er een flensbus voor gemaakt die ik in de riemschijf geperst heb en met bouten vastgezet heb. Daarna op de goede diameter uitgedraaid.
De as ook opgelast en weer schoon gedraaid.
Toen alles weer gemonteerd en meteen wat homokineethoezen vervangen.
Ik heb weer een rondjes door de straat kunnen rijden en alles lijkt weer in orde.
Alleen nog een keer naar de radiateur kijken want soms staat er wat koelwater onder.
Dan hopen we maar dat hij er weer even tegen kan.