Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Het slotje zou toch geen spelbreker mogen zijn, die heb je voor hooguit een tientje bij de bouwmarkt.
( brievenbusslot )
 
Goed punt.
Eigenlijk nooit naar gezocht maar hier koop je ze voor €5,25
DV_8_6093578_01_4c_CH_20190307104755.jpg
 
Wel ff op letten dat ie ook buiten gebruikt kan worden, die zijn voor kasten (binnen dus).
Deze zijn voor buiten, maakt voor de prijs niet eens zo heel veel uit.
 
Zelf ben ik al een tijdje bezig met het bedenken van een plaatje achterop, in combinatie met een beugel waar een givi koffer op kan. Givi slotjes kun je gewoon los bestellen, ook per twee.

Mijn idee was altijd om een dekseltje te maken waarin hetzelfde givi slotje zat als in mijn topkoffer. Scheelt weer een sleuteltje en ze zijn zeker bedoeld voor buiten.


Iets anders, ik heb vorige week de suup uitgelaten bij Action planet in Spaarnwoude. Wat was dat onwijs leuk zeg! Maar ik ben ook onwijs tegen de beperkingen van de voorvork aangelopen. Nou reed daar ook een bekende instructrice rond en haar tip was om te beginnen met een cartridge emulator, maar het schijnt vrij precies te luisteren om dat af te stellen, en het blijft ook een zoektocht met de juiste olie dikte.

Nu zat ik te denken om een cartridge binnenwerk in de vork te zetten. Compressie, rebound en veer voorspanning zijn allemaal van buiten in te stellen. Zonder dat de vork open moet en de olie vervangen moet worden als je wat bij wil stellen.

Heeft iemand al ervaring hiermee? Op de weg zijn voldoende reviews te vinden, in allroads minder behalve dat je soms inlevert op veerweg maar daar verschillen de meningen ook over.

Momenteel kijk ik vooral naar de sets van yss, andreani en matris maar ik sta open voor suggesties!

Nog wat actie plaatjes:
FB_IMG_1655967915479~2.jpg

FB_IMG_1655967967950.jpg
 
Zelf ben ik al een tijdje bezig met het bedenken van een plaatje achterop, in combinatie met een beugel waar een givi koffer op kan. Givi slotjes kun je gewoon los bestellen, ook per twee.

Mijn idee was altijd om een dekseltje te maken waarin hetzelfde givi slotje zat als in mijn topkoffer. Scheelt weer een sleuteltje en ze zijn zeker bedoeld voor buiten.


Iets anders, ik heb vorige week de suup uitgelaten bij Action planet in Spaarnwoude. Wat was dat onwijs leuk zeg! Maar ik ben ook onwijs tegen de beperkingen van de voorvork aangelopen. Nou reed daar ook een bekende instructrice rond en haar tip was om te beginnen met een cartridge emulator, maar het schijnt vrij precies te luisteren om dat af te stellen, en het blijft ook een zoektocht met de juiste olie dikte.

Nu zat ik te denken om een cartridge binnenwerk in de vork te zetten. Compressie, rebound en veer voorspanning zijn allemaal van buiten in te stellen. Zonder dat de vork open moet en de olie vervangen moet worden als je wat bij wil stellen.

Heeft iemand al ervaring hiermee? Op de weg zijn voldoende reviews te vinden, in allroads minder behalve dat je soms inlevert op veerweg maar daar verschillen de meningen ook over.

Momenteel kijk ik vooral naar de sets van yss, andreani en matris maar ik sta open voor suggesties!

Nog wat actie plaatjes:
Bekijk bijlage 1778611
Bekijk bijlage 1778612
Goed bezig.

Op mp staat een speciale beugel voor een pizzabox.
Die van mij heb ik in de kliko gegooid, niemand die hem wou.
Toch zou ik je aanraden er een te gebruiken en niet zomaar in de alu bracket te boren en te schroeven.

Met je voorvering zou ik eerst gaan experimenteren met dikkere of dunnere olie.
Slaat hij helemaal door tot zijn eind dan zou je progressieve veren kunnen proberen.
Bedenk ook dat hoe meer je af kan stellen hoe meer je loopt te klooien om de juiste instelling te vinden.
 
Geweldig om die oude video's weer te zien Menno, dank je.
En als je weer de liefde in je Suup terug wilt vinden, moet je een keer 2-3 weken met een groepje naar Andalusië komen. Ja, de reis kost wat met de motor, maar het land zelf is erg goedkoop. En rechte wegen doen we hier niet echt aan. Ook onverhard is het een paradijs voor de Suup.
 
Inderdaad weer eens de hoogste tijd voor een meeting.

En om de uitnodiging van @sarvin006 wat te illustreren een paar foto`s
IMG_5290.jpeg
IMG_5294.jpeg
Schermafbeelding 2022-05-29 om 03.03.23 2.png

IMG_5237.jpegIMG_5241.jpeg
IMG_5240.jpeg


Je kan zoveel rijden in die omgeving van soft offroad tot zwaar offroad.
Maar ook ligt er een fantastisch wegennet waar je geen kilometer rechtuit kan rijden.

Ik ben voorstander.:9~
 
*O**O**O**O*Het is de hoogste tijd voor een mini-meeting.*O**O**O*
Ik wil eens peilen hoe die er volgens jullie uit moet komen te zien.

Wat is leuk om te doen?
1>Ergens afspreken, terrasje, bakkie koffie of lunch en dan ff motors kijken?

2>Ergens afspreken terrasje, bakkie koffie en dan een offroad ritje rijden?

3>Ergens afspreken, terrasje, bakkie koffie en dan een onroad ritje rijden?

Wanneer zou dat het beste uitkomen?
Zaterdag of zondag?
En welk weekend?

En waar zou die dan het beste te doen zijn zodat niet iedereen uren op de suup zit voordat we ergens zijn.
Dus een beetje in het midden van alle deelnemers.

En welk weekend zou daarvoor het meest geschikt zijn?

En haak je af bij slecht weer?

Laat maar horen dan kunnen we er samen een leuke dag van kneden.
 
Goed plan Raymond, voor mij optie 2, za/zo maakt me niet zoveel uit, als 't (voor mij) maar in een vrij weekend is (draai ook weekenddiensten, anders heb ik gewoon pech) , en midden NL is prima, of Brabant (hier ligt veel berijdbaar offroad terrein) en eerlijk gezegd vind ik rijden bij slecht weer al een stuk minder (dan bedoel ik méér dan een paar regendruppels)

Benieuwd naar de animo
 
Voor mij optie 1 en 3. Maar hou met mij geen rekening, ik werk in 5 ploegen dus ik kan niet elk weekend. Ik hoor het wel.
 
Na een aantal jaartjes vreemd gaan en wat Aziatische omzwerfingen starte deze geheel orginele....😁 .en in nieuwstaat zijnde spatzuivere 3LD alsof ie net van de fabriek kwam...
Alleen de voorste remcylinder kats leeg, maar na wat vullen en knijpen weer druk op de voorremmetjes, maar who needs brakes😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan