theredone51
Big Red
- Onderwerp starter
- #351
Het heeft wat tijd gekost om alles binnen te krijgen, maar vandaag heb ik de laatste onderdelen ontvangen om de DR om te bouwen:
Eerst begonnen met het inbouwen van de Ignitech CDI, hier zit geen montagebeugel bij, alleen wat klittenband. Nu is er op de DR geen plat oppervlak waar de CDI zit, maar 2 beugeltjes. Om de nieuwe CDI te kunnen bevestigen dus even een beugeltje gemaakt:
En vervolgens de CDI daar op gemonteerd:
De meegeleverde stekkers waren plug-and-play, dus het enige dat ik nog moest doen was een geschakelde 12V doorlussen. Die heb ik afgetapt bij de nieuwe R/R, die een beetje groter is dan de oude:
Past gelukkig wel gewoon:
In de nieuwe R/R is de pin voor 12V vanuit het contactslot standaard niet voorzien. Dus die kabel heb ik van de oude R/R afgeknipt en de pin mee in de connector gestopt om zo een geschakelde 12V voor de CDI te voorzien:
Dan wat knutselen met de nieuwe stator en pulsgever. De kabels hier van moeten door het doorvoerrubber heen en dat was even worstelen maar is uiteindelijk gelukt:
Alles netjes op zijn plek en de kabels achter alle beugeltjes gehaakt:
En vervolgens de zijkant van het blok weer dichtgemaakt:
De kabels van de nieuwe pickup en zeker de nieuwe stator zijn wat korter dan standaard, dus die ga ik verlengen met de standaard bekabeling. Daarvoor wil ik wel een fatsoenlijke waterdichte connector hebben, die ik momenteel niet heb liggen. Dan moet de tank er ook nog af om er goed aan te kunnen, maar dan kan ik ook meteen de klepspeling controleren en de kopbouten aantrekken. Dat moet aldus de handleiding gebeuren na +/- 1000 km aangezien het blok open is geweest.
Dat was hij weer!
Eerst begonnen met het inbouwen van de Ignitech CDI, hier zit geen montagebeugel bij, alleen wat klittenband. Nu is er op de DR geen plat oppervlak waar de CDI zit, maar 2 beugeltjes. Om de nieuwe CDI te kunnen bevestigen dus even een beugeltje gemaakt:
En vervolgens de CDI daar op gemonteerd:
De meegeleverde stekkers waren plug-and-play, dus het enige dat ik nog moest doen was een geschakelde 12V doorlussen. Die heb ik afgetapt bij de nieuwe R/R, die een beetje groter is dan de oude:
Past gelukkig wel gewoon:
In de nieuwe R/R is de pin voor 12V vanuit het contactslot standaard niet voorzien. Dus die kabel heb ik van de oude R/R afgeknipt en de pin mee in de connector gestopt om zo een geschakelde 12V voor de CDI te voorzien:
Dan wat knutselen met de nieuwe stator en pulsgever. De kabels hier van moeten door het doorvoerrubber heen en dat was even worstelen maar is uiteindelijk gelukt:
Alles netjes op zijn plek en de kabels achter alle beugeltjes gehaakt:
En vervolgens de zijkant van het blok weer dichtgemaakt:
De kabels van de nieuwe pickup en zeker de nieuwe stator zijn wat korter dan standaard, dus die ga ik verlengen met de standaard bekabeling. Daarvoor wil ik wel een fatsoenlijke waterdichte connector hebben, die ik momenteel niet heb liggen. Dan moet de tank er ook nog af om er goed aan te kunnen, maar dan kan ik ook meteen de klepspeling controleren en de kopbouten aantrekken. Dat moet aldus de handleiding gebeuren na +/- 1000 km aangezien het blok open is geweest.
Dat was hij weer!